Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
No to bierz F BG SOHC. Co to za różnica mieć 103 KM z SOHC czy 107 z DOHC.Wg mnie żadna, a tylko utrudnisz sobie robotę tym swapem na B6 DOHC.
Akurat mam na sprzedaż F'ke za śmieszne pieniądze, ze zdrowym silnikiem 1.8 SOHC. Lakier w stanie troszkę gorszym. Buda ok, oprócz tylnego prawego błotnika, który wymaga zrobienia.
			
			Akurat mam na sprzedaż F'ke za śmieszne pieniądze, ze zdrowym silnikiem 1.8 SOHC. Lakier w stanie troszkę gorszym. Buda ok, oprócz tylnego prawego błotnika, który wymaga zrobienia.
Młody.
		Najpierw czekam na sprzedaz mojego mx-a a pozniej bede sie rozgladac za nastepnym samochodem.  
			
			Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
		Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
 
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
 Fiat Panda 1.1
czesc,
Jestem swiezo po zakonczonym sukcesem "krzyzowym" swapie silnika BP-DOHC (z 323F BG 1.8GT) do MX3 a B6 odwrotnie do 323F. Wszystko smiga elegancko i wielkie dzieki Waldii'emu za super robote
Podsumowujac dla potomnosci:
Silnik BP wszedl ladnie w miejsce B6, wraz z silnikiem BP zostala przelozona skrzynia i polosie z przegubami. Ale uwaga- polosie z BG okazaly sie troche krotsze, niemniej do MX3 pasowaly, natomiast polosie z Mx3 przekladane wraz z powertrainem B6 byly za dlugie do BG i NIE pasowaly. Konieczne bylo wiec zakupienie uzywanych polosi do 323F BG B6. Kolejna sprawa, ktora wymagala pewnych przerobek to wiazka w Mx3, nie byl to dokladny plug&play i trzeba bylo dosztukowac kilka kabelkow. Pompy paliwa zamienione wraz z silnikami. Kolektory wydechowe zamienione wraz z silnikami (rury kolektorowe zostaly na miejscach).
Jakby ktos sie przymierzal do podobnej robotki i mial pytania to walic, puki pamietam
pzdr
			
			Jestem swiezo po zakonczonym sukcesem "krzyzowym" swapie silnika BP-DOHC (z 323F BG 1.8GT) do MX3 a B6 odwrotnie do 323F. Wszystko smiga elegancko i wielkie dzieki Waldii'emu za super robote

Podsumowujac dla potomnosci:
Silnik BP wszedl ladnie w miejsce B6, wraz z silnikiem BP zostala przelozona skrzynia i polosie z przegubami. Ale uwaga- polosie z BG okazaly sie troche krotsze, niemniej do MX3 pasowaly, natomiast polosie z Mx3 przekladane wraz z powertrainem B6 byly za dlugie do BG i NIE pasowaly. Konieczne bylo wiec zakupienie uzywanych polosi do 323F BG B6. Kolejna sprawa, ktora wymagala pewnych przerobek to wiazka w Mx3, nie byl to dokladny plug&play i trzeba bylo dosztukowac kilka kabelkow. Pompy paliwa zamienione wraz z silnikami. Kolektory wydechowe zamienione wraz z silnikami (rury kolektorowe zostaly na miejscach).
Jakby ktos sie przymierzal do podobnej robotki i mial pytania to walic, puki pamietam
pzdr
WOZI
		Siema, mam już wszystko co trzeba na swapa. Pytanie mam tylko czy ma znaczenie że 323f dawca silnika nie miał ABS'u, a w mojej Mx-3 jest? Czytałem na forum że półosie nie mają nic do ABS. Ale profilaktycznie pytam. Dzięki
			
			seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
		Półosie nie mają ale przeguby zewnętrzne mają dużo do ABS bo na nich jest zębatka do czujnika.
Pytanie: czy będziesz przekładał też skrzynię i półosie GT? Jeśli tak to nie wiadomo czy na te przeguby zewnętrzne od GT da sie przełożyć te zębatki. Bo z tym różnie bywa na niektóre przeguba nie da sie tego założyć.
			
			
		Pytanie: czy będziesz przekładał też skrzynię i półosie GT? Jeśli tak to nie wiadomo czy na te przeguby zewnętrzne od GT da sie przełożyć te zębatki. Bo z tym różnie bywa na niektóre przeguba nie da sie tego założyć.
 
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przekładam i skrzynie i półosie od GT. Czyli loteria czy wejdą czy nie? Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić?
Pozdro
			
			Pozdro
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
		Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!? Chyba ze przedliftowe GT z poczatku produkcji nie mialy, bo po lifcie z 1991r powinien byc.
W kazdym razie przekladaj silnik ze skrzynia i polosiami jak planujesz i sprobujesz przelozyc po prostu pierscienie ABS z przegubow Mx3 na te nowe z GT (juz teraz moze sprawdzic czy da rade przy pomocy suwmiarki mierzac srednice przegubow zewnetrznych na wysokosci pierscieni ABS). Jesli srednice sa rozne, to bedziesz musial kupic dwa przeguby zewnetrzne z pierscieniami (ja kupowalem przy swapie taki przegub u Smirnoff'a, bo jeden mialem padniety. Nowy przegub Pascal z gotowym pierscieniem ABS do 323FGT to koszt ok. 100zl wraz z oslona.) Opcja ekonomiczniejsza poszukac ew. uzywanych...
pozdro i powodzenia
			
			W kazdym razie przekladaj silnik ze skrzynia i polosiami jak planujesz i sprobujesz przelozyc po prostu pierscienie ABS z przegubow Mx3 na te nowe z GT (juz teraz moze sprawdzic czy da rade przy pomocy suwmiarki mierzac srednice przegubow zewnetrznych na wysokosci pierscieni ABS). Jesli srednice sa rozne, to bedziesz musial kupic dwa przeguby zewnetrzne z pierscieniami (ja kupowalem przy swapie taki przegub u Smirnoff'a, bo jeden mialem padniety. Nowy przegub Pascal z gotowym pierscieniem ABS do 323FGT to koszt ok. 100zl wraz z oslona.) Opcja ekonomiczniejsza poszukac ew. uzywanych...
pozdro i powodzenia
WOZI
		Piotr Wozniak napisał(a):Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!?
Skąd taka informacja? Wszystkie GT z którymi ja miałem doczynienia nie miały ABS.
Wogóle ABS w 323 BG to rzadkość.
 
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Piotr Wozniak napisał(a):Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!?
Skąd taka informacja? Wszystkie GT z którymi ja miałem doczynienia nie miały ABS.
Wogóle ABS w 323F BG to rzadkość.
cos mi sie widzi, ze ABS to czesc pakietu GT w 323F BG po liftingu, tak samo jak inna lotka z tylu, elektryka na wszystkich szybach i dachu, podwojna koncowka rury wydechowej itp. BTW: mam w tej chwili 323F BG 1.6 SOHC (B6) z ABS, ale to nie dowod ze ABS wystepowal w BG B6 (po prostu po swapie jest to buda GT z silnikiem B6 z Mx3). Ludzie przekladaja elementy nadwozia i powertrainy i stad potem zamieszanie. Chyba brniemy w OT, nie zasmiecajmy swapowego tematu
pozdr
WOZI
		ABS wcale nie jest częścią pakietu GT, tak samo jak nie są nim el. szyby i el. lusterka.
Często spotykane są GT bez ABS z amnualnymi lusterkami i szybami na korbę. I To wcale nie sąSWAPy
Tak samo jak ABS, fotele kubełkowe i oryginalny tłumik z podwójną końcówką może występować nie tylko w wersji GT
			
			
		Często spotykane są GT bez ABS z amnualnymi lusterkami i szybami na korbę. I To wcale nie sąSWAPy
Tak samo jak ABS, fotele kubełkowe i oryginalny tłumik z podwójną końcówką może występować nie tylko w wersji GT
 
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przepraszam najmocniej czy mogę się podpiąć pod temat chodzi oto ze chce z 323 BG 1, 6 i16v SWAPNĄĆ na 1, 8i16v z mazdy 323 F BG GT czy mazda 323 GT i 323 F GT się różnią, bo z tego, co wyczytałem ze aż tak dużej różnicy nie miały tzn. F i 3HB to pół osie nawet takie same miały i elektrykę jedynie nie wiem czy mocowanie silników się dużo różnią, bo z moje dedukcji, jeżeli GT 3HB miało to samo, co 323 FGT to do 3HB 1, 6 nie będzie problemów z elektryką aż takiej dużej czy się mylę może ktoś mi napisać o swapie na pw źeby koledze nie zaśmiecać tematu ja tylko chce wiedzieć czy duże różnice są pomiędzy zwykłymi od 1, 3 do 1, 6 DOHC 3HB
			
			Die neue Leidenschaft für neue Chancen mazda jeder kann sie nicht enttäuschen essen ein sc mazda WV!
		
 
- Od: 12 lis 2010, 02:04
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice-Łabędy
jako ze jest możliwość kupna silnika 1.8 bp spięty ze skrzynia od 1.6 ,z wiazka i przeplywka  to pytanko czy wejdzie to w miare bez problemu do 323f bj  obecnie silnik 1.5zl . Co z przegubami , zwrotnicami itd , czy wszystko do wymiany od wersji bp czy mozna cos ożenić z obecnego zestawu. Ciezko znalesc na forach takiego swapa akurat do tego modelu mazdy
			
			
		- 
					
						Pyton162
BP w BJ nigdy nie było więc nie obędzie się bez modyfikacji elektryki silnika i mocowania górnego tego przy rozrządzie
silnik BP jest dłuższy o 2cm od B6 i od ZL zapewne tak samo
ale jeżeli zostawisz skrzynie to reszta będzie pasować
(był na forum temat o swapie z5 na BP, pewnie Zl nie różni sie mocowaniem do skrzyni
			
			
		silnik BP jest dłuższy o 2cm od B6 i od ZL zapewne tak samo
ale jeżeli zostawisz skrzynie to reszta będzie pasować
(był na forum temat o swapie z5 na BP, pewnie Zl nie różni sie mocowaniem do skrzyni
no wlasnie z elektryka chyba bedzie sporo rzezby bo bj ma sporo tego gówna jak 4 podzuszki, abs tcs itd jakos to by trzeba bylo ożenić przy swapie zeby to wszystko chodziło jak przed przeszczepem , poszukam na forum tego swapa z Z5 na BP moze tam cos sie ciekawego dowiem
			
			
		- 
					
						Pyton162
to ja mam jeszcze pytanko z jeszcze innej beczki   
 
mam ogromną ochotę wymienić mój silnik Z-5 z BA na śliczne 1.8 GT ale z BG
128ps chyba lepsze niż 88ps nie wiem tylko czy podpasuje:
 nie wiem tylko czy podpasuje:
wielkość silnika, te wszystkie łapy no i półosie jak na razie zaczynam przygotowywać układ hamulcowy żeby zatrzymać te ewentualne 128ps jeszcze mam bębny ale już zakupiłem od kolegi całe piasty z tarczami i zaciskami od MX-3 co prawda nie zakładałem jeszcze, ale wszystkie wymiary i odległości pasują więc może coś z tego będzie 
 
wracając do tematu – bardzo proszę o jakieś informacje na temat swapu z Z-5 na 1.8 DOHC GT BA 128ps
lub przekierowanie mnie do odpowiedniego wątku 
  
			
			
		mam ogromną ochotę wymienić mój silnik Z-5 z BA na śliczne 1.8 GT ale z BG
128ps chyba lepsze niż 88ps
 nie wiem tylko czy podpasuje:
 nie wiem tylko czy podpasuje:wielkość silnika, te wszystkie łapy no i półosie jak na razie zaczynam przygotowywać układ hamulcowy żeby zatrzymać te ewentualne 128ps jeszcze mam bębny ale już zakupiłem od kolegi całe piasty z tarczami i zaciskami od MX-3 co prawda nie zakładałem jeszcze, ale wszystkie wymiary i odległości pasują więc może coś z tego będzie
 
 wracając do tematu – bardzo proszę o jakieś informacje na temat swapu z Z-5 na 1.8 DOHC GT BA 128ps
lub przekierowanie mnie do odpowiedniego wątku
 
- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
Bezproblemowo wymienisz silnik na 2,0v6 mając anglika do dyspozycji.
A w przypadku silnika BP z BG dochodzi jeszcze modyfikacja instalacji elektrycznej.
Bo do tego że trzeba wymienić skrzynie z półosiami to już sam doszedłeś.
Ja maiłem zamisat 1,6 DOHC (113KM) silnik z Gt no i sprzęgło nie dawało rady ostatecznie skrzynia biegów nie wytrzymała.
I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL .
			
			
		A w przypadku silnika BP z BG dochodzi jeszcze modyfikacja instalacji elektrycznej.
Bo do tego że trzeba wymienić skrzynie z półosiami to już sam doszedłeś.
Ja maiłem zamisat 1,6 DOHC (113KM) silnik z Gt no i sprzęgło nie dawało rady ostatecznie skrzynia biegów nie wytrzymała.
I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL .
Hazu napisał(a):I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL
 dzięki za post wieczoru ubawiłem sie jak złoto po dzisiejszych newsach
 dzięki za post wieczoru ubawiłem sie jak złoto po dzisiejszych newsachnapewno KL jak zapoda to będzie dopiero na dotarciu
 
 pozdrowaśki

 
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Oczywiście Ty jesteś w stanie wyremontować taki silnik w pieniądzach mniejszych niż zakup KL zdrowego?
Jeżeli tak to dawaj dane to przywiozę Ci taki silnik do remontu.
Pewnie twój silnik nie wciąga 1oleju/ 1000km – super
			
			
		Jeżeli tak to dawaj dane to przywiozę Ci taki silnik do remontu.
Pewnie twój silnik nie wciąga 1oleju/ 1000km – super

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje









