Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez brii » 25 kwi 2008, 09:47

xXx napisał(a):gumy o bardzo niskim profilu to idealnie rozwiązanie, ale tylko na równych drogach.

I dodajmy, że baaaardzo niski profil lepiej się sprawdza na prostych niż w zakrętach ;)
Opony o niskim profilu pozwalają rozwinąć większe prędkości i zapewniają lepszą stabilność przy jeździe na wprost.

Ogólnie w naszych warunkach drogowych więcej stracisz niż zyskasz na właściwościach, zyska dużo na lansie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pirrus » 25 kwi 2008, 18:33

hmmmm jestem ogromnie rozdarty... co do sprezyn no to planuje kupic -35mm ado tego jakies sportowe amorki, ale na amorki trzeba bedzie chwilke poczekac... a co do opon... wiec jakie??, mam fele17, wiec 205 albo 215 tylko na ile??...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez Boris86 » 26 kwi 2008, 18:44

brii to czemu oponki stosowane w dragu to wielkie kasztany o profilu jak w traktorze, a opony stosowane w wyścigach płaskich to oponki z profilem z zakresu 40/50 ?? :) Lans i przegięcie to oponki z profilem 25/30/35....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez K8 » 3 maja 2008, 13:16

Ja polecam zestaw z Lesjöfors sprężyny progresywne – 45 mm (czerwone- jakby to było dla kogoś istotne <lol> ) ja na tych spreżynkach i oponkach 205/55r16 Goodyear F1 nie mam żadnych problemów z trakcją , natomiast mam zbyt niskie ET i w skrajnych przypadkach tzn DUŻŻŻŻĄ DZIURA lub HOPKA lekko przytrze .
Zestaw 4 spreżyn około 800zł ale jakoś jest odpowiednia w koncu to Lesjöfors ....
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez brii » 3 maja 2008, 16:23

Boris86 napisał(a):brii to czemu oponki stosowane w dragu to wielkie kasztany o profilu jak w traktorze, a opony stosowane w wyścigach płaskich to oponki z profilem z zakresu 40/50 Lans i przegięcie to oponki z profilem 25/30/35....

Pytanie za pytanie – czemu F1 nie jeździ na niskim profilu? ;)
Profil 50 to nie niski profil – to profil optymalny :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez K8 » 3 maja 2008, 16:41

marcus_87 napisał(a): to tez lepiej gazowe a nie olejowo-gazowe amortyzatory

nie ma amortyzatorów Gazowych każdy amortyzator jest Gazowo/Olejowy ;)
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Piotrek_mazda » 9 maja 2008, 13:24

A ja tylko tak ogólnie do całej dyskusji – mam teraz R16 215/40 i "nie modyfikowane" zawieszenie i moje amory znoszą to bardzo ciężko.. właśnie zmieniam profil opony na 205/50 bo w sumie szkoda mi pieniędzy na ciągłą regenerację zawieszenia...dlatego tez nie myślałbym o żadnym obniżaniu auta (ucinaniu sprężyn itp.) pozdrawiam wszystkich...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 00:13
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA, '97

Postprzez marcus_87 » 25 maja 2008, 23:02

K8 napisał(a):
marcus_87 napisał(a): to tez lepiej gazowe a nie olejowo-gazowe amortyzatory

nie ma amortyzatorów Gazowych każdy amortyzator jest Gazowo/Olejowy ;)


sprostowanie pare postow wyzej, chodzilo o gazowo/olejowe

pirrus przy 17calach bardziej pilnuj profilu. polecam stronke opony.com.pl tam jest przelicznik wysokosci opon, cos dobierzesz. a jak sprezyny? kupiles juz cos Rozsadnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Gared » 30 maja 2008, 13:05

brii napisał(a):Pytanie za pytanie – czemu F1 nie jeździ na niskim profilu? ;)

Mogę się mylić, bo w regulamin F1 odnośnie opon nigdy się dokładnie nie zagłębiałem, ale zdaje się taki maja właśnie wymóg to jest raz. Dwa przy ich skoku zawieszenia coś musi wyłapywac nierówności – ostatecznie podłoga bolidu jest z 3 – 5cm nad ziemią więc skok zawieszenia duzy być nie może. Trzy na zakrętach pokonywanych z przeciążeniem bocznym nierzadko 5G niski profil sprawdziłby się lepiej niż wysoki, a to wiąże się ściśle z punktem pierwszym.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez brii » 30 maja 2008, 13:17

Bawcie się w niski profil jeśli uważacie, że jest lepszy – ja wiem jedno – miałem okazję jeździć tym samym modelem samochodu na tej samej próbie z oponami z profilem 40 i 55 (salom) i auto z profilem 55 miało lepsze czasy i była to prawidłowość a nie przypadek :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gared » 30 maja 2008, 13:45

Brii ja nie twierdzę, że niziutki profil jest najlepszym z możliwych, ja tylko stanąłem w opozycji do stwierdzenia, iż skoro w F1 jest tak duzy profil to znaczy to, że jest to najoptymalniejsze z możliwych rozwiązań – tak można było zrozumieć zacytowany przeze mnie fragment Twojej wcześniejszej wypowiedzi. Wiadomo, że przeginanie w jakąkolwiek stronę nikomu na zdrowie nie wyjdzie.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez brii » 30 maja 2008, 13:55

Ja działałem dokładnie jak Ty w stosunku do tego co napisał Boris86 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pirrus » 31 maja 2008, 14:33

dzieki wielkie za wszelkie rady, sprezyny juz kupilem -40mm.... a opony beda najprawdopodobniej 205/50/17', a to dlatego iz mialem okazje przejechac sie mx3 z takimi wlasnie ustawieniami i jest bdb!!!!:), niestety jeszcze sprezyny sa w garazu ze wzgledu na fakt iz do sierpnia przebywam w irlandi... Ale po powrocie zacznie sie zabawa...:), tym bardziej ze w planach zostaly juz uwzglednione jakies sportowe amorki:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez lukster » 1 cze 2008, 13:53

Czy do mx3 jedyna opcja na amortyzatory to wkłady KONI ???
Amorki zdychają i szukam info w temacie.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Grzesiu » 1 cze 2008, 14:28

brii napisał(a):205/50/17

ale bierzesz pod uwage zaklamania licznika/predkoscimierza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez pirrus » 2 cze 2008, 11:46

oczywiscie ze licznik bedzie oszukiwal,ale... mam oponki o profilu 40 i musze przyznac ze to jest mala porazka.... przynajmniej biorac poprawke na nasze drogi... minimum jakie przewiduje to 205/45/17... Ale wszystko sie okaze jak juz wroce do pl....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez pestek » 27 cze 2008, 15:34

ja zakupiłem ostatnio z allegro sprężynki firmy:
-Mad Suspestion System nr kat VV-381049 są to Żółte sprężyny obniżające 30mm przód i tył.(cena-550zł)
http://www.mad-springs.com/
http://www.mad-suspension.co.uk/home.htm

a dla informacji jaką dostałem od kolegi K8 są do mx3 jeszcze takie sprężynki jak:
– MERWEDE -40mm Index – TUVL40120 (cena- ostatni kpl w IC na wyprzedaż 488zł)
„MERWEDE to jeden z największych producentów sprężyn w EU, nie jest znany bo produkuje dla innych firm pod ich markami. Sprężyny są najwyższej jakości, dzięki wyprzedaży w super atrakcyjnych cenach.” w/g jakiegoś gościa z streetracing.pl

a jeszcze dla informacji mogę jeszcze dodać że chciałem kupić sprężynki które z początku polecił Mi kolega smirnoff firmy:
– LESJÖFORS nr kat 4555414 obniżające 25mm przód i tył. (cena-w IC 510zł)
http://www.lesjoforsab.com/
ale ich nie ma i nie będzie jak mnie również poinformował kolega K8 z InterCarsu
Pozdrawiam.
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez jacks » 28 cze 2008, 19:46

Ja znalazłem coś takiego

http://allegro.pl/item390803919__jamex_ ... 6cyl_.html

Muszę założyć nowe sprężyny, gdyż obie tylne były obcinane i jedna przednia pęknięta, a nie chce kupować używanych. Można kupić te w/w ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez michasiek » 28 cze 2008, 20:12

to sa obnizajace sprezyny.. auto pojdzie znacznie w dol

oryginalne amortyzatory szybko umrą ;]

w moim przypadku amortyzatory ktore na przegladzie technicznym mialy 65 i 70% skutecznosci po zalozeniu jamexow wyjebaly sie teraz w kosmos ;]

najlepiej kupic amorki o skróconym skoku specjalnie do sprezynek obnizajacych
takie np. to Tokico HP albo KYB Gr-2.
W polsce ani jednych ani drugich nie dostaniesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez pirrus » 28 cze 2008, 20:48

a jaki koszt takich amorkow ??:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje