Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez piwo » 15 lut 2008, 23:00

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Piciu » 17 lut 2008, 09:49

Jacek176 napisał(a):Chyba, że może ktoś ma schemat połączeń do kompa od tego silnika to coś sam wykombinuje.

osobisie i z wlasnego doswiadczenia radzilbym ci poszukac orginalnej wiazki od 140KM...chyba ze masz niezla glowe do elektroniki, z tego co mi elektryk mowil jak sie pomylisz na 1 pinie to mozesz kompa spierniczyc.Na allegro chodza takie wiazki w cenie kolo 150zl
http://www.allegro.pl/item312503902_maz ... kable.html
pewnie trafisz na ten link to sa od 128KM sprawdzalem;)
a tak z ciekawosci jaka masz skrzynie biegow, kolo zamachowe, i sprzeglo ??
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 17 lut 2008, 12:44

Piciu napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Chyba, że może ktoś ma schemat połączeń do kompa od tego silnika to coś sam wykombinuje.

osobisie i z wlasnego doswiadczenia radzilbym ci poszukac orginalnej wiazki od 140KM...chyba ze masz niezla glowe do elektroniki, z tego co mi elektryk mowil jak sie pomylisz na 1 pinie to mozesz kompa spierniczyc.Na allegro chodza takie wiazki w cenie kolo 150zl
http://www.allegro.pl/item312503902_maz ... kable.html
pewnie trafisz na ten link to sa od 128KM sprawdzalem;)
a tak z ciekawosci jaka masz skrzynie biegow, kolo zamachowe, i sprzeglo ??

Bardzo chętnie kupiłbym wiązkę od wersji 140KM. Niestety na allegro nie ma ani jednej takiej. Są jedynie do wersji 128KM. Obdzwoniłem też wszystkie znane mi szroty i sklepy z częściami. Nikt nic nie ma do tego silnika.
Skrzynie sprzęgło i koło zamachowe mam od wersji SOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 18 lut 2008, 16:50

Ściągnąłem sobie z sieci książkę WKŁ ale widze, że zawiera ona błędy.
W opisie wyjść komputera dla silnika bez katalizatora jest napisane, że do czujnika położenia przepustnicy podłączone są aż trzy sygnały.
W tej tabeli właśnie jest podane że sygnał 2D z kompa podłączony jest do czujnika położenia przepustnicy:
Obrazek
Natomiast na schemacie elektr. sygnał 2D z komputera połączony jest do masy a do czujnika położenia przepustnicy podłączone są tylko 2 sygnały (te same co w wersji z katalizatorem) :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 18 lut 2008, 17:54

zle to interpretujesz.tam jest narysowany (gdzie zaznaczyles) sygnal 6.czyli + z sygnału 6 idzie na 2d, a minusik (druga strona sygnału) idzie do masy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 18 lut 2008, 18:16

No to chyba dupa będzie z mojego auta.
Oryginalnej wiązki nie ma szans nigdzie kupić a sam kompletnie nie kumam tych schematów :(
No bo niby co to ma być ta "6" w kółeczku? Sygnały 2A, 2B i 2C według rozpiski są podłączone do masy a na schemacie są podłączone do jakiejś "5" w kółeczku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 18 lut 2008, 20:53

to spojrz nizej na przeplywomierz i czujnik polozenia przepustnicy.stamtad wychodza (5 i 6).a wchodza do kompa.:) zreszta masz opisy kolorow kabli.wyjasnienie kolorow strona 212.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 18 lut 2008, 21:39

No ale według tabeli wejści 2A, 2B i 2C mają byc podłączone do masy. A według schematu wchodzi tam jakiś sygnał 5.
Może to "5" to masa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 18 lut 2008, 22:26

masz szesc kabli 2a i masa i 2b i masa i 2c i masa (tam jest i).2a to nie masa.ida dwie zyly 2a i podkreslam i masa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 19 lut 2008, 10:17

Kurcze, na tyle na ile potrafie czytać schematy (kończyłem technikum elektroniczne) to sygnały 2A, 2B, 2C i 2D są na schemacie jak byk podłączone do masy. Nigdy w życiu nie spotakłem się ze schametem na którym podłączenie do jakiegoś urządzenia oznaczano poprzez narysowanie OBOK lini jakiejś cyferki. Gdyby faktycznie te sygnały były podłączone do jakiegoś urządzenia to linia powinna byc połaczona bezpośrednio do niego. Wydaje mi sie że te cyferki w kółeczkach mają drugorzędne znaczenie na schemacie. Ważniejsze jest to, że te sygnały są połączone BEZPOŚREDNIO do masy.
Poza tym czujnik położenia przepustnicy w silniku bez kata ma trzy złącza, dokładnie tyle samo co ten czujnik w silniku z katem. Czyli masa i dwa sygnały do kompa (2N i 1N). Nie ma fizycznej możliwości podłączenia dodatkowego sygnału. I według schematu też tak jest. Do tego czujnika są połączone sygnały 2L, 1N i masa. A "6" w kółeczku narysowane OBOK masy raczej nie ma znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 19 lut 2008, 16:59

a ja nie powiem co konczylem :).ta choinka wedlug mnie oznacza czujnik i np. na kompie do 2d wchodzi kabel B/BR czujnik 6 a jego drugi koniec (po drugiej stronie choinki) podlaczony jest do masy.szukasz tego czujnika dalej.widac ze wychodzi z czujnika polozenia przepustnicy (B/BR kabel).czujniki przyjmij ze to sa choinki .z jednej strony jest sygnal a po drugiej strony idzie do masy. / wyj sygnalu
/
.
/| czujnik
/| .
----- masa
--
.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 19 lut 2008, 17:12

Takimi "choinkami" zawsze na schematach oznacza się mase :)
Poza tym gdyby faktycznie do 2D miał być podłączony czujnik 6 to narysowaliby go połączonego linią a nie obok linii.
No ale tak czy inaczej to chyba nie dam rady pozmieniać tych wszystkich połączeń tak jak powinny być.
Kurde, a miało być tak pięknie. Auto miało jeździć jak rakieta, a jeździ jak dupa <killer>
Zastanawiam się nad jeszcze jednym rozwiązaniem: żeby kupić komputer i silniczek krokowy od wersji 128KM i spróbować to podłączyć do tego silnika tą wiązką. Komputer od wersji 128KM można kupić na Allegro. A wiązki od wersji 140KM nie ma chyba nigdzie w Polsce <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 19 lut 2008, 17:28

kompa moge ci sprzedac za 150 zl silniczek krokowy za 100zl.ale dopiero gdy zrobie swap silnika.to 128km zostanie mi w garazu.pozdrawiam.odnosnie tej choinki to jak sie przyjrzysz to jedna jest normalna a pod nia do gory nogami (ta do gory nogami to masa).a przerobka nie byla by moze taka trudna ale na pewno czasochlonna.duzo masz cierpliwosci? :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 19 lut 2008, 22:54

Zastanawia mnie jeszcze przepływomierz. Czy aby napewno takie same były w SOHC i w DOHC.
Na allegro znalazłem właśnie przepływomierz do Mazdy który ma oznaczenie "BP22" czyli taki sam numer jak mam na ECU.
Piciu, mógłbyś odczytać numery ze swojego przepływomierza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 20 lut 2008, 16:55

takie same
na pewno.
moize inny byl bez kata ale z katem 1,8 dohc mial taki sam jak sohc
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 22 lut 2008, 14:27

piwo napisał(a):takie same
na pewno.
moize inny byl bez kata ale z katem 1,8 dohc mial taki sam jak sohc

No właśnie tak się zastanawiam czy w tej wersji bez kata nie było przypadkiem innego przepływomierza. Intryguje mnie te oznaczenie na przepływce "BP22", takie same jak na moim ECU.
A co do wiązki to jak wszystko dobrze pójdzie to może już dzisiaj będe miał taką jak trzeba :)
No ale zauważyłem następny problem: pomimo założenia nowej uszczelki wycieka mi olej spod pokrywy wałków rorządu, od strony kolektora wydechowego. I to w dosyć dużych ilościach :( Jaka może być przyczyna? No i co z tym zrobić skoro nowa uszczelka nie pomogła? Uszczelnić dodatkowo silikonem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piciu » 22 lut 2008, 21:17

Jacek176 napisał(a):No ale zauważyłem następny problem: pomimo założenia nowej uszczelki wycieka mi olej spod pokrywy wałków rorządu, od strony kolektora wydechowego. I to w dosyć dużych ilościach smutny Jaka może być przyczyna? No i co z tym zrobić skoro nowa uszczelka nie pomogła? Uszczelnić dodatkowo silikonem?


Mam ten sam problem uszczelke przede wszystkim orginala kup i bez zadnych silikonow.
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez pablo604 » 20 mar 2008, 20:52

Witam!
Mam pytanie odnośnie mojego auta Mazda 626 2.0 16v 93r.co konkretnie bym musał zmieniać jeśli chciałbym wykonać swapa na 2.5 v6???Czy jest to opłacalne bo wymienić trzeba skrzynie i komputer tak??Prosze o podpowiedz.
Pozdrawiam!!!
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez piwo » 20 mar 2008, 21:06

oplacalne na pewno nie jest.ale przyjemnosc sprawi.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez pablo604 » 20 mar 2008, 21:53

no a może coś więcej w tej sprawie się wypowie??Proszę jakiegoś fachowca albo osobę która zna taki przypadek jak mój.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje