
Short shifter DIY.
mX-MEN dzieki za fotorelacje
dzis sobie zrobilem shoft shifterka
fajnie teraz biegi wchodza, taka mala odleglosc miedzy nimi
wszystko zajelo mi ok 1godz, przy uzyciu jedynie mlotka, kluczyka 12, srubokreta i szlifierki
imadla niestety nie mam, ale dalo rade bez tego. dzieki jeszcze raz i pozdro
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Short-shifter zrobiony
W prawdzie nie jadłem śniadania tak jak pisał Morda, dokładnie byłem naczczo ale udało się. W przypadku lewarka z 95 roku sprawa wygląda o wiele łatwiej, bez podgrzewania, podszlifowana kulka zeszła przy lekkim uderzeniu. Przesunąłem kulkę w górę o 20mm, więcej nie mogłem ponieważ i tak w tym momencie jest prawie na styk z wydechem.
Efekt jest naprawdę przyjemny, biegi wchodzą o wiele bardziej prezycyjne, nie ma problemu ze wstecznym, chodzą troszkę ciężej ale przy szybkiej zmianie jest bardzo dobrze. Wysokość lewarka jest teraz idealna, dodatkowo w moim samochodzie drążek ustalający jest przymocowany do innego fabrycznego otworu w skrzyni biegów, dlatego jest troszkę przesunięty do tyłu. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.
Dzięi MX-MEN, świetny pomysł

Efekt jest naprawdę przyjemny, biegi wchodzą o wiele bardziej prezycyjne, nie ma problemu ze wstecznym, chodzą troszkę ciężej ale przy szybkiej zmianie jest bardzo dobrze. Wysokość lewarka jest teraz idealna, dodatkowo w moim samochodzie drążek ustalający jest przymocowany do innego fabrycznego otworu w skrzyni biegów, dlatego jest troszkę przesunięty do tyłu. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.
Dzięi MX-MEN, świetny pomysł

Brawo
kolejny SS
a i tutaj, fotki znalezione na forum mx6.com, pokazana dokladnie ta zawleczka, z ktora mialem "najwieksze" problemy w MX-6 GE:

a i tutaj, fotki znalezione na forum mx6.com, pokazana dokladnie ta zawleczka, z ktora mialem "najwieksze" problemy w MX-6 GE:




xXx napisał(a):. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.
Dzięi MX-MEN, świetny pomysł
Czyli FULL WYPASS
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):kurde ja sie jakos nie moge zebrac do zrobienia.
działaj działaj bo coraz zimniej na dworze i juz nie tak przyjemnie się robi
Pierwsza 626 melduje wykonanie zadania
Biegi chodzą jak po szynach.. 20mm w górę

Biegi chodzą jak po szynach.. 20mm w górę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Po przeczytaniu calej relacji...i rozmowie z Cukierkiem nakrecilem sie na short shifter..i niedlugo zabiore sie do pracy..
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
- Od: 28 mar 2007, 09:15
- Posty: 166
- Skąd: Włocławek // Gdańsk
- Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6
Beny napisał(a):xXx napisał:
. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.
Dzięi MX-MEN, świetny pomysł
Czyli FULL WYPASS kurde ja sie jakos nie moge zebrac do zrobienia.
Nie mineły trzy miesiace i tez mam
Podziekowania dla MX-MEN'a
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Kolejny Short-Shifter gotowy
. W sumie nie sprawiło mi to większego problemu kulkę zbiłem sposobem. W dolną tuleję wsadziłem metalowy pręt i postawiłem lewarek tak by opierał się na tym pręcie. A na kule nasunąłem metalowy pierścień, w którego uderzałem. Kulka ruszyła się po trzecim uderzeniu
. Później tylko zeszlifowanie, przesunięcie kuli wyżej ( o 2 cm) i pomalowanie drążka
. Biegi wchodzą rzeczywiście dużo ciaśniej i drogi prowadzenia są krótsze. A co najważniejsze wsteczny działa wreszcie tak jak powinien. A przy okazji dowiedziałem się że mam podświetlaną popielniczkę i zapalniczkę tylko żaróweczki były popalone. 


- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
Dopisany do listy szczęśliwców
Szort-Schifter mX-MEN'a = niezliczone korzyści
qbus napisał(a):A co najważniejsze wsteczny działa wreszcie tak jak powinien. A przy okazji dowiedziałem się że mam podświetlaną popielniczkę i zapalniczkę tylko żaróweczki były popalone.
Szort-Schifter mX-MEN'a = niezliczone korzyści

- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje