Wycięcie katalizatora

Postprzez PARTYBOY » 27 cze 2008, 14:44

Pyton162 napisał(a):wywaliłem kata i wspawałem zwykła rure o średnicy odpowiednią do pozostałych rur, niestety mam efekt brzęczenia ale wiem ze jest to kosztem tego ze końcowy tłumik nie mam do końca w przelocie

wcześniej pisałem dlaczego i jak temu zaradzić
ravo napisał(a):chyba zartujesz, metalowe katy sa duzo bardziej wytrzymale od ceramicznych, taki uniwersalny starczy napewno do konca zywotu mazdy 15 letniej

nie żartuję :| zanim zdecydowałem się na strumienicę EL-TEC'a przez miesiąc szukałem warsztatów, gdzie zaoferowaliby mi trwałe rozwiązanie i wszędzie uczciwie mi mówili, że uniwersalne katalizatory czy zamienniki to inwestycja na krótko, dlatego szukałem innego rozwiązania. Zaznaczę jeszcze, że nie zależało mi na mocy, bo ta powraca po wymontowaniu zapchanego kata, a nie przybywa jak niektórzy myślą. Chciałem trwalsze i ciche rozwiązanie w miejsce drogiego, oryginalnego katalizatora.
Jeśli chodzi o spalanie i szkodliwe substancje to większość pojazdów jeszcze na niedługo wcześniej nie posiadało katalizatora. Sprawdzałem, nie czuć specjalnie żadnych brzydkich zapachów spalin.
W tydzień po montażu strumienicy miałem szczegółowy przegląd, przeszedłem bez uwag.
Też jestem przeciwnikiem strumienic z firmy krzak z Allegro, one nie spełniają żadnej funkcji i brzęczą, więc jeśli komuś nie chce się poświęcić kilku złotych więcej na podróż do EL-TEC'a albo innej renomowanej firmy czy na przesyłkę porządnej strumienicy i jej montaż przez fachowca to lepiej niech sobie odpuści.
U mnie wszystko zostało zmierzone i odpowiednio dobrane do silnika, jego pojemności, mocy i pozostałych elementów wydechu. Teraz jest cicho, a samochód się nie dławi. Polecam to rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Pyton162 » 27 cze 2008, 14:51

u mnie cicho az tak nie jest , ale samochód sie nie dławi a powiem inaczej [tiiit] jak na 1.6 :P
Pyton162
 

Postprzez Fiveopac » 27 cze 2008, 21:08

PARTYBOY napisał(a):miesiąc szukałem warsztatów, gdzie zaoferowaliby mi trwałe rozwiązanie i wszędzie uczciwie mi mówili, że uniwersalne katalizatory czy zamienniki to inwestycja na krótko

Zdecydowanie czas zmienic warsztaty w ktorych chcesz dbac o auto.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez PARTYBOY » 27 cze 2008, 22:30

Dzwoniłem po ASO Mazdy i wszędzie jest ta sama cena kata – 6000zł plus montaż.
Przyznam, że postanowiłem się rozejrzeć za zamiennikami. Odwiedziłem wiele warsztatów i bujałem się ze wspawaną rurą ponad miesiąc bo żaden "fachowiec" nie potrafił mi zaproponować nic rozsądnego, a nie chciałem kata uniwersalnego, który montowany jest też w Daewoo Lanosie albo Kia Picanto bo to nieprofesjonalne rozwiązanie.
W najbardziej polecanym warsztacie we W-ku i okolicach zaproponowali mi "oryginalny" kat za 500zł.
Zaniepokoiła mnie tak niska cena i upór właściciela warsztatu, że oryginalne nie kosztują wcale 6000zł. Facet wpierał mi, że badziewie się znam i to on jest wiele lat w branży. Nie wiem gdzie tu jest miejsce na powiedzenie "klient nasz pan" ale mniejsza o to.
Więc poprosiłem go o pokazanie tego "oryginalnego" katalizatora przed zamontowaniem. Okazało się, że prócz wielu brzydkich spawów miał logo OPEL. Nie znam się na Oplach ale chyba nie mają wspólnych katalizatorów z Mazdą.
Tak oto straciłem zaufanie do tego typu ludzi i zacząłem wszędzie pytać ile będzie działał bezawaryjnie katalizator proponowany przez dany warsztat. Nigdzie nie powiedzieli mi więcej niż 2 lata, a gwarancji często udzielają na 18 m-cy. Więc jeśli mam zaoszczędzić na katalizatorze ale zmieniać go cyklicznie to wolę inne rozwiązanie i takie znalazłem.
Nic na siłę.
Chcesz mieć u siebie kata, proszę bardzo ale po co piszesz, że ktoś nie ma racji ze strumienicą skoro wie z własnego doświadczenia jak to się zachowuje. Wolna wola ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Fiveopac » 28 cze 2008, 00:10

PARTYBOY napisał(a):bo to nieprofesjonalne rozwiązanie.

a strumienica jest niby profesjonalna? Zastapienie czegos co spelnia jakas funkcje w silniku spalinowym czyms co tej funkcji nie spelnia jest po prostu drutem i tyle. To ze nie brzeczy jest kiepskim argumentem za sztrumienicom. W sumie to pewnie tez nie jęczy, gwizdze i nie sapie, czyli zalet moglo by byc jeszcze wiecej.

Katalizator uniwersalny jest profesjonalnym rozwiazaniem bo po pierwsze jest katalizatorem (zaskoczenie), dziala lepiej niz stary katalizator a w przypadku dorabiania wydechu na zamowienie np o wiekszej srednicy jest jedynym rozwiazaniem. Na sile probujesz sobie wmowic ze katalizaotr jest zly, bo nowy z aso kosztuje 8000 i dlatego lepiej wykastrowac samochod, skaleczyc silnik i srodowisko naturalne.
To tak jakbycs zamiast prezewatywy uzywal worka foliowego. Pewnie ze mozna, tylko po co skoro cena ta sama a skutecznosc dzialania bez porownania?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez check » 28 cze 2008, 00:51

Fiveopac napisał(a):To tak jakbycs zamiast prezewatywy uzywal worka foliowego. Pewnie ze mozna, tylko po co skoro cena ta sama a skutecznosc dzialania bez porownania?

hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez brii » 28 cze 2008, 08:28

PARTYBOY napisał(a):Więc poprosiłem go o pokazanie tego "oryginalnego" katalizatora przed zamontowaniem. Okazało się, że prócz wielu brzydkich spawów miał logo OPEL. Nie znam się na Oplach ale chyba nie mają wspólnych katalizatorów z Mazdą.

PARTYBOY – wytłumacz mi proszę czym się różnią spaliny Opla od spalin Mazdy?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 28 cze 2008, 08:49

brii napisał(a):PARTYBOY – wytłumacz mi proszę czym się różnią spaliny Opla od spalin Mazdy?
_________________



Ja wiem, Ja wiem.............


....spaliny opla śmierdzą hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Fiveopac » 28 cze 2008, 09:23

... olejem :P
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 28 cze 2008, 10:43

hahaha
Fiveopac napisał(a):... olejem

a Mazdy to nie?? :P ;)

PARTYBOY – jeszcze jedno pytanie – zalewasz olej Mazdy czy jakiś spełniający wymagania?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pit » 28 cze 2008, 22:29

Nie najeżdżajcie na PARTYBOY'a, to miły chłopak, trochę błądzi, ale dajcie mu szansę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez PARTYBOY » 29 cze 2008, 22:22

Fiveopac napisał(a):To tak jakbycs zamiast prezewatywy uzywal worka foliowego. Pewnie ze mozna, tylko po co skoro cena ta sama a skutecznosc dzialania bez porownania?

To ma być jakaś forma podrywu? Jeśli tak to Ty musisz się zabezpieczyć bo ja nie lubię.
Fiveopac napisał(a):Na sile probujesz sobie wmowic ze katalizaotr jest zly

nigdzie nie napisałem, że jest zły, tylko, że nie chcę na niego wydać 6000zł, a jeśli podróbki mi nie pasują to wolę porządną strumienicę. Nie masz strumienicy, już pisałem, loto mi to i Tobie tyle samo do upodobań innych. Jeśli ktoś ma taką wolę to podpowiedziałem, gdzie to można zrobić dobrze. Chyba, że lepiej, żeby nikt nie pisał gdzie można zamontować dobre klamoty i żeby zamiast katów chłopaki wstawiali rury albo badziewne strumienice za 50zł bo jak ktoś postanowił wywalić kata to wątpię, żeby dał się znowu namówić na jego zakup.
brii napisał(a):czym się różnią spaliny Opla od spalin Mazdy?

Nie wiem jak spaliny ale wydechy chyba się różnią, chyba, że dla Ciebie 10cm krótszy lub dłuższy układ to nie ma różnicy, otóż wyobraź sobie, że ma
Fiveopac napisał(a):(zaskoczenie)
:P
brii napisał(a):zalewasz olej Mazdy czy jakiś spełniający wymagania?

już o tym pisałem, nie trafiłeś z dowcipem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Fiveopac » 30 cze 2008, 02:15

PARTYBOY napisał(a):Jeśli tak to Ty musisz się zabezpieczyć bo ja nie lubię.

Podchorąży zawsze zdąrzy <lol>

PARTYBOY napisał(a):nigdzie nie napisałem, że jest zły,


Zastępcze katy to z reguły 18 miesięcy pracy i do wymiany bo jakością daleko im do oryginału, więc lepszym rozwiązaniem jest dobra, sprawdzona strumienica.

PARTYBOY napisał(a):bo to nieprofesjonalne rozwiązanie.



PARTYBOY napisał(a):Chyba, że lepiej, żeby nikt nie pisał gdzie można zamontować dobre klamoty i żeby zamiast katów chłopaki wstawiali rury albo badziewne strumienice za 50zł bo jak ktoś postanowił wywalić kata to wątpię, żeby dał się znowu namówić na jego zakup.

Nie wiem czy wiesz, ale kupiles sztrumiennice od najwiekszego producenta ztrumiennic w Polsce. Nie produkuja oni katalizataorow. Jesli by je produkowali, zapewne mialbys go zamontowanego zamiast rurki z wypustkami. Z tego powodu moga byc "troche" stronniczy w temacie wyzszosci rumienicy nad katem a ich refleksje ciut tendencyjne ....
Wyrzucajac kat, cofnales auto do epoki aut lat 80tych pod wzgledem ekologii i zapachow wydobywajacych sie z tylniej partii nadwozia.

Osobiscie bardzo nei lubei gdy moje auto smierdzi niedopalona etyliną, wrecz mi to przeszkadza, podobnie jak wyroznianie sie dymieniem z rury wsrod aut ktore katalizator posiadaja a dymienie jest raczej wykladnikiem niesprawnosci silnika ....
Na koniec pozostaje oczywiscie kwestia dowodu rejestracyjengo i wpisania w nim literek KAT dzieki ktorym podczas rutynowej kontroli moge stracic dowod lub tym samym daje oczywisty powod do jego utraty podczas "Czepialskiego trzepania". Oczywiscie przegladu legalnie juz sobie nie zrobisz.
Uwazam ze bardziej Trendy i Dżezi jest Street Legal niz noCat TrackRacer :X

No i na koniec – kazde zejscie ponizej poziomu jaki zaprojektowala fabryka jest zaniedbaniem samochodu, swiadomym pogarszaniem jego parametrow, sprawnosci auta jako calosci i zanizaniem wartosci rynkowej.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez grodek » 30 cze 2008, 08:57

gdzies czytałem ze w Japonskich mazdach nie wstawiano kata

"No i na koniec – kazde zejscie ponizej poziomu jaki zaprojektowala fabryka jest zaniedbaniem samochodu, swiadomym pogarszaniem jego parametrow, sprawnosci auta jako calosci i zanizaniem wartosci rynkowej"

ja wywaliłem kata bo okazało sie ze był pekniety na pół i dlatego auto nie szło pozatym w aucie 12 letnim katalizator ma małe szanse zeby działał jak "fabryka zaprojektowała"

zastepcze katy to chyba nie dobry pomysł szczegolnie te za 200zł co tam siedzi hmm

ps. za autko dałem 10K i spłacam rate płace za miszkanie i studia i masaka :P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Artiks » 30 cze 2008, 10:02

Inny kolektor ( w 323F przed liftem można zastosować kolektor z wersji poliftingowej bez prekata) , wymiana kata na metalowego,za katem bardziej uwolnić wydech i to chyba max co można zrobić w 323F 1,5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Lukano » 30 cze 2008, 10:33

A ja mam pytanie z innej beczki.
Pękła mi wczoraj rura która wchodzi do końcowego tłumika. Chodzi jak tygrys pod stalingradem :P
Ale nie o to chodzi. Silnik do 3 tysięcy zrobił sie strasznie zamulony. A więcej to wytrzymać nie można ;)
Gdzieś słyszałem, że ECu może sprawdzić, że jest zwiększony przepływ spalin i przechodzi na tryb serwisowy. Czy coś takiego możliwe w mx-3 ??
A może poprostu rura opadła i wylot jest zakrywany przez tylną ścianę tłumika ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 30 cze 2008, 10:58

PARTYBOY napisał(a):Nie wiem jak spaliny ale wydechy chyba się różnią, chyba, że dla Ciebie 10cm krótszy lub dłuższy układ to nie ma różnicy, otóż wyobraź sobie, że ma

hahaha
Strumiennica jest jednak "troszkę" większą ingerencją w układ wydechowy niż troszkę inny katalizator biorąc pod uwagę zachodzące tam procesy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gavi » 6 lip 2008, 19:42

Ja miałem wypalony katalizator wiec go wyciąłem i wstawiłem w jego miejsce strumienice i jestem zadowolony
Początkujący
 
Od: 8 lis 2007, 17:40
Posty: 11
Skąd: nakło
Auto: mazda 323f

Postprzez Sawyer » 9 lip 2008, 18:27

Pozwólcie że i ja sie podepnę pod ten temat przeczytałem go od początku do końca i oczywiście zdania są podzielone.

Ale to dla tego że każdy samochód, silnik, wydech inaczej pracuje. "oczywiście mogę sie mylić takie jest moje zdanie"

Ja katalizator wywaliłem w poniedziałek bo jak byłem w weekend na mazurach i jak cofałem to o coś przychaczyłem a że jest już wiekowy (katalizator bo wydech od początku do końca wymieniony) to sie urwał od portek co prawda do domu dojechać jakoś trzeba było ciężko było sie rozpędzić ale na trasie 100km/h Madziara poszła i nawet wyprzedziła nie jeden pojazd (radio na full oczywiście bo taki hałas że głowa bolała).

Ja za strumiennicą nie jestem ale jak u kogoś sie sprawdza to OK. Ja w swojej Madzi zastosowałem rurkę elastyczną o długości 350mm i dospawałem kryzę (taka rurka z końcówką gdzie sie dokręca kolejną część wydechu) czyli mało spawania i wszystko działa potem tylko przykręcić z uszczelkami.

Efekt: Jakby Mazde zerwał ze smyczy eleganckie przyspieszenie czuć że katalizator był zapchany i nie było dobrego przelotu aż chce jechać jak zaczarowana co do koni to jeszcze nie wiem. Hałas żaden bardzo ładnie słychać silnik żadnych zastrzeżeń nie mam a samochód sprawuje sie na 6+

Wiec jak kto woli realizujcie pomysły może sie sprawdzą ;) U mnie wypalił jak najbardziej

Pozdrawiam
SAWYER
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:07
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0i 88r GD/FE 101KM

Postprzez Fiveopac » 9 lip 2008, 18:34

Ja miałem wypalony katalizator wiec go wyciąłem i wstawiłem w jego miejsce strumienice i jestem zadowolony

Cieszymy sie twoim szczesciem :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje