CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Fiveopac » 18 maja 2008, 16:28

cayco jest temat "CHIP Tuning – DIESEL", po co zakladac osobny temat traktujacy o tym samym?

Łacze z powyzszym.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Riki » 18 maja 2008, 19:32

cayco nie popieram montażu tego produktu z allegro....

Widzę że jesteś z Warszawy, polecam więc podjechać do V-techu na ul. Młodnicką 31.. tam bez stresu.. do Twojego auta zostanie zaaplikowana dodatkowa ilość mocy :D ;) (ok 20KM i 40NM osiągniesz na pewno.. być może trochę więcej..)

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 18 maja 2008, 19:34

...
Ostatnio edytowano 18 maja 2008, 19:43 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez cayco » 18 maja 2008, 19:38

Riki, dzięki za odpowiedź! Może grymaszę ale u nich jest 2.5 razy drożej ;)

Wiesz może jak ten 20KM przekłada się na osiągi? Np. czas do 100 jaki jest?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53259">Moja Mazda</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 22:40
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 diesel

Postprzez Riki » 18 maja 2008, 19:45

cayco napisał(a):Riki, dzięki za odpowiedź!

<uklon> ;)


cayco napisał(a):u nich jest 2.5 razy drożej


jakość = wyższa cena :)


cayco napisał(a):Wiesz może jak ten 20KM przekłada się na osiągi? Np. czas do 100 jaki jest?


ile będzie miało do setki to Ci nie powiem... ale gwarantuję ze nie będziesz żałował wydanych pieniędzy.. zawsze możesz założyć BOX-a na próbę i zobaczyć czy chcesz wydawać ponad tysiaka na czarne pudełko z mocą <diabełek> dogadaj się z nimi...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 19 maja 2008, 10:05

cayco napisał(a):Może grymaszę ale u nich jest 2.5 razy drożej oczko

zadziwiasz mnie ale to twoje ryzyko. pamietaj tylko ze:
remont tego silnika bedzie kosztowal 10x drozej
pamietaj rowniez ze wskazane jest zmienic pasek rozrzadu jesli jest starszy niz 60%nominalnej zywotnosci
co do osiagow bedziesz zadowolony (ale na szał nie licz)
ps
jaki masz silnik (121,136czy 143) i czy masz filtr czasteczek stalych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Jarek@ » 19 maja 2008, 10:58

cayco napisał(a):Riki, dzięki za odpowiedź! Może grymaszę ale u nich jest 2.5 razy drożej ;)

Wiesz może jak ten 20KM przekłada się na osiągi? Np. czas do 100 jaki jest?

Jeśli nie chcesz dużo wydać to dlaczego nie podjedziesz do Alltuningu w Zduńskiej Woli jak pisał ru35. Za 900zeta zrobią Ci podobno Chip z mapą i hamownią przed i po, a to duuużo mądrzejsze niż box z allegro. Twoja M6 jest z 2004r. więc prawdopodobnie ma sterownik DENSO, który mogą zrobić ;) . Masz przecież blisko, ja się wybieram do nich pod koniec m-ca bo mam 300km w jedną stronę i muszę brać urlop <klotnia> <boks> <killer>
Jak coś się więcej dowiesz to napisz, informacji nigdy za wiele :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 11:45
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6 2,0 MZR-CD 136KM 2004
M3 BM 2,0 120KM 2015

Postprzez Barthez » 19 maja 2008, 13:53

Jarek@ mozesz mi spisac jaki dokladnie masz sterownik? – przyslij mi na pw prosze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez cayco » 19 maja 2008, 19:27

bartezm napisał(a):
cayco napisał(a):Może grymaszę ale u nich jest 2.5 razy drożej oczko

zadziwiasz mnie ale to twoje ryzyko. pamietaj tylko ze:
remont tego silnika bedzie kosztowal 10x drozej
pamietaj rowniez ze wskazane jest zmienic pasek rozrzadu jesli jest starszy niz 60%nominalnej zywotnosci
co do osiagow bedziesz zadowolony (ale na szał nie licz)
ps
jaki masz silnik (121,136czy 143) i czy masz filtr czasteczek stalych?


Mam 121KM, o żadnym filtrze cząsteczek nic nie wiem. Pasek zmieniam jutro (u Jaksy) także z tym nie ma problemu. Co do mojego pytania to raczej wynika ono z niewiedzy i chęci dowiedzenia się czegoś na ten temat. Niewykluczone że mógłbym na to wyłożyć te 1500zł (co nie znaczy że lubię przepłacać)...

Jarek@ – ile koni daje ten chip (w % oczywiście też może być)? Ma już ktoś coś takiego zrobione?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 22:40
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 diesel

Postprzez Jarek@ » 19 maja 2008, 20:59

cayco napisał(a):Jarek@ – ile koni daje ten chip (w % oczywiście też może być)? Ma już ktoś coś takiego zrobione?

Najlepsza informacja u źródła http://www.alltuning.pl/index.php?page= ... auto=mazda
Wg. tabeli twoją 121KM mogą zrobić do 150KM i 400Nm, ale tak naprawdę wszystko wyjdzie na hamowni. Podnoszą parametry do takich wartości przy których wykres jest stabilny i nieposzarpany. Może to być mniej może więcej (chociaż więcej to ryzykowne dla pozostałych podzespołów) ;) . Jak coś będzie nie tak zawsze można wgrać oryginalny soft. Jak dzwoniłem do nich to mówili, że zrobili ok 10 szt. M6. W galerii na ich stronie są 2 szt z czego jedna to chyba kolegi ru35 :P o czym możesz poczytać wcześniej. Tyle mam informacji, może więcej się dowiem jak sie do nich wybiorę pod koniec m-ca. A tak swoją drogą to chyba kitek-bartek miał zrobioną M6 do 170KM i 385 Nm http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hip+diesel ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 11:45
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6 2,0 MZR-CD 136KM 2004
M3 BM 2,0 120KM 2015

Postprzez Styniu » 26 maja 2008, 12:28

Styniu napisał(a):W każdym razie dam znać jak poszło (po przyszłym poniedziałku)



Niestety, po wymontowaniu sterownika okazało się, że program sterujący zapisany jest w wewnętrznym ROMie chipa sterownika i nie ma możliwości, żeby go zmodyfikować :(
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez Riki » 26 maja 2008, 12:52

cayco napisał(a):Mam 121KM, o żadnym filtrze cząsteczek nic nie wiem


Nie masz DPF-u (filtra cząsteczek stałych)


Jarek@ napisał(a):miał zrobioną M6 do 170KM i 385 Nm


można... ale pamiętajmy że najlepsi tunerzy (nie mylić z "tjunerami") znają bezpieczne granice..


Styniu napisał(a):Niestety, po wymontowaniu sterownika okazało się, że program sterujący zapisany jest w wewnętrznym ROMie chipa sterownika i nie ma możliwości, żeby go zmodyfikować


jak w każdym DiTD... jest to "problem" ogólnie znany. Jak widać wcześniej nie widzieli na oczy tego silnika...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bartwaw » 26 maja 2008, 21:06

Wracając do "alltuning" – to jak by ktoś doczytał to oni wkładają te boxy z allegro. Osoba która je sprzedaje (allegro) ma napisane, że istnieje możliwość montażu na miejscu. (http://www.mrc-chiptuning.pl/).
Może ma dostęp do hamowni. Jest podany telefon – dzwonił ktoś do niego ?
No, że chyba komuś szkoda 12 groszy na telefon
:P :P :P :P :P

Trochę kreatywności Panowie.
<ganja>

Jestem na 99% przekonany, że alltuning ma ich boxy :)
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez kitek-bartek » 30 maja 2008, 13:04

Jarek@ napisał(a):miał zrobioną M6 do 170KM i 385 Nm


można... ale pamiętajmy że najlepsi tunerzy (nie mylić z "tjunerami") znają bezpieczne granice..

wg mnie to bezpieczna granica bo przejechałem już 45tys km po tuningu i zero problemów a przyznam że nie oszczędzam auta, na czas wszystko wymieniam i nie ma problemu ani ze sprzegłem ani ze skrzynią. jedyne co mi się nie podoba to to, że dymi jak się wciska pedał do podłogi, ale koleś od chipa mówił że będzie mocniej dymić jak podniesie moc.co do spalania to ostatnio robiłem trasę 900km do Niemiec w jedną stronę i spradzałem spalanie(nie przez komputer bo ten się myli o jakieś 2L/100km). wyszło 7,8l/100km-tam gdzie się dało pedał w podłodze, poza tym nie mniej jak 120-130km/h przy ograniczeniach. Drugi pomiar wykazał 8,2l/100km po klejnym tankowaniu do pełna ale teren był górzysty, natomiast 3 pomiar w drodze powrotnej 8,7L/100km ale wracałem w nocy i ruchu prawie zero-były odcinki że przez 70km jechałem 220km/h i ani razu nie zdjąłem nogi z gazu. Także uważam że spalanie nie jest wysokie. A chipowanie polecam wszystkim niezdecydowanym. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lip 2007, 22:24
Posty: 13
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 Diesel 170KM(chip)

Postprzez Riki » 30 maja 2008, 13:44

kitek-bartek napisał(a):jedyne co mi się nie podoba to to, że dymi jak się wciska pedał do podłogi


tak więc...


kitek-bartek napisał(a):pamiętajmy że najlepsi tunerzy (nie mylić z "tjunerami") znają bezpieczne granice


:D

Dobry tuner nie pozwoli aby auto puściło chmurkę z wydechu.. Panowie nie tylko osiągi się liczą..

kitek-bartek napisał(a):A chipowanie polecam wszystkim niezdecydowanym.


ja również ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 30 maja 2008, 15:24

Riki napisał(a):kitek-bartek napisał:
jedyne co mi się nie podoba to to, że dymi jak się wciska pedał do podłogi

taki urok diesla – moj tez potrafi zadymic ale zbytnio mi to nie przeszkadza – chmura przewaznie zostaje z tylu do wachania dla innych
Riki napisał(a):Panowie nie tylko osiągi się liczą..

a co jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 30 maja 2008, 19:57

chmura przewaznie zostaje z tylu do wachania dla innych

<lol>


bartezm napisał(a):a co jeszcze?


między innymi trwałość silnika i ekologia...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 30 maja 2008, 20:47

Riki napisał(a):bartezm napisał:
a co jeszcze?


między innymi trwałość silnika i ekologia...

czy ktokolwiek z was zna taka osobe, ktora tuningowala silnik (mechanika, chip itp) aby zmniejszyc toksycznosc spalin??? hahaha
czy tez moze zmniejszal moc aby wydluzyc zywotnosc silnika – wywalenie turbo, zakladanie dodatkowych katalizatorow, dolozenie filtra czasteczek stalych?
riki – to temat o tuningu a nie ekologii <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 31 maja 2008, 11:00

bartezm..... czytaj ze zrozumieniem. Dobrze "wystrojone" auto nie straci NIC na trwałości, będzie lepiej jeździło i NIE będzie nadmiernie dymić. Tyle w temacie..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Piterx » 31 maja 2008, 18:53

(http://www.mrc-chiptuning.pl/).
Może ma dostęp do hamowni. Jest podany telefon – dzwonił ktoś do niego ?
No, że chyba komuś szkoda 12 groszy na telefon


No poswiecilem sie,ale ze za bardzo sie na tym nie znam power box (i tak nie wiem co to znaczy :D ) kosztuje ok600zł a zmiana utawien -to chyba chiptuning 800 + 200zł na chamownie! a faktycznie gosc ze zdunskie woli wspołpracuje z nim-info na stronie!

z czysttej ciekawosci co lepsze? bo mimo ze przeczytałem cały wątek to zgłupiałem <glupek2>

http://www.allegro.pl/item369726489_pro ... da_cd.html
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje