1.6 8V ----> 16V

Postprzez slodki666 » 16 kwi 2008, 19:10

Witam
Mam Mazde 323 BG z silnikiem 1.6 8V.
Czy do tego silnika pasuje głowica 16V na jednym wałku?
Mam na myśli taką głowicę:
http://moto.allegro.pl/item341177345_gl ... 6_16v.html

Czy zwiększy mi się moc silnika?
Czy gra jest warta świeczki?

Proszę o rady.
Pozdrawiam
Słodki666
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 13:01
Posty: 8
Skąd: Starachowice
Auto: 323BG 1.8/16V 92r

Postprzez Boris86 » 16 kwi 2008, 20:05

Jeśli chcesz wiedzieć czy głowica będzie pasować to musisz sie wybrać do najbliższego sklepu z częściami i poprosić o pokazanie uszczelek pod głowice do 8V i do 16V. Jeśli kanały będą sie pokrywać to możesz probować.

Oszałamiającego przyrostu osiągów bym sie nie spodziewał. Powiem więcej... bez innych modyfikacji nie spodziewał bym sie żadnych przyrostów wykraczających poza bład pomiaru.
Zmienić na pewno zmieniła by sie charakterystyka mocy i momentu.
Twój aktualny silnik ze względu na 8 zaworków ma bardzo przyjemny dół i jest elastyczniejszy od wersji z 16 zaworami. Dysponuje max momentem w okolicach 2500 obrotów podczas gdy 16stka osiąga max.moment w okolicach 3500-4000 obr.

Jesli twój silnik jest sprawny to gra nie warta świeczki.. no chyba że uszkodziłeś głowice.

Weź pod uwagę że zmiana głowicy to nie tylko koszt samej głowicy.
Wypadało by wsadzić mową uszczelkę pod kolektor dolotowy, pod kolektor wydechowy, pod pokrywę zaworów, no i koniecznie pod głowice,...
Głowice wypadało by splanować i sprawdzić na płaszczu wodnym, wypadało by też założyć nowe uszczelniacze... a przy okazji i zmienić rozrząd.

Wiec na 100% taniej wyjdzie włożenie całego silnika 1,6 16V jeśli interesuje Cie właśnie troszkę bardziej wysokoobrotowa charakterystyka... albo 1,8 i wtedy będziesz miał odczuwalna poprawę osiągów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez BJFast » 16 kwi 2008, 23:56

może zyskasz trochę na mocy czyli jak większość pisze na "parametrze matematycznym" ;) tak naprawdę liczy się moment obrotowy. z tego co wiem to do wersji takiej jak ja mam i Boris są dwie uszczelki tak, że musisz wyciągnąć starą. pasować to po ustaleniu wyżej wymienionych rzeczy powinno wszystko. jeżeli masz wymienić głowice to możesz się bawić, jeżeli nie to nie warto inwestować kasy. teoretycznie możesz uzyskać tylko większą prędkość maksymalną, zaznaczam teoretycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez Boris86 » 17 kwi 2008, 00:20

BJFast napisał(a):z tego co wiem to do wersji takiej jak ja mam i Boris są dwie uszczelki tak, że musisz wyciągnąć starą.

Chyba nie do końca sie zrozumielismy.
Chodzi o to żeby wziąśc w reke uszczelke pod głowice od 8v i od 16v i przyłożyć je do siebie żeby sprawdzić czy nie ma innego rozłożenia kanałów wodnych i olejowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Xionc » 17 kwi 2008, 09:20

Zresztą ten silni 1.6 8V miał świetny moment 2500 – 3500 obrotów (byłem na hamowni), więc jest bardzo ekonomiczny jak na miasto. Mi po Wawie palił 8 litrów na za szerokich gumach.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez BJFast » 17 kwi 2008, 15:01

Boris86 napisał(a):Chyba nie do końca sie zrozumielismy.
Chodzi o to żeby wziąśc w reke uszczelke pod głowice od 8v i od 16v i przyłożyć je do siebie żeby sprawdzić czy nie ma innego rozłożenia kanałów wodnych i olejowych.

dobrze się zrozumieliśmy :) tylko chodziło mi o to, że w 16v są dwa rodzaje uszczelek pod głownie, przynajmniej do 1,3 16v
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez slodki666 » 17 kwi 2008, 19:22

Dzięki wszystkim za rady.
Z tego co widze, to gra nie jest warta świeczki (przynajmniej dla mnie).
Myślałem, że uzyskam większą moc i moment.
A tu nic z tego. :(
Pozdrawiam
Słodki666
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 13:01
Posty: 8
Skąd: Starachowice
Auto: 323BG 1.8/16V 92r

Postprzez madziadriver » 10 sty 2009, 17:04

Witam wszystkich mam pytanie odnośnie głowicy do silnika 1.6 8v.
Poszukuje takiej głowicy gdyż moja niestety pękła. A zaczeło się od zapchanej syfami chłodnicy która pękła a po wymianie cuda sie zaczeły dziać...(auto dziedziczę po siostrze więc nie karćcie za takie zaniedbania) :P
I teraz kwestia czy bardziej sie opłaca zrobic przekładke silnika na 16v bo takich pełno na allegro czy lepiej szukać tej głowicy 8v gdzieś, a może ją spawać? Tu sie pojawia pytanie o trwałośc spawanej głowicy...
A jeżeli chodzi o przekładke to co spasuje z silnika 8v do silnika 16v (chodzi o osprzęt tj. alternator, aparat zapłonowy,skrzynia itd itp.)??? A może kupic używany silnik 8v? bo ceny są podobne. jak się ma wytrzymałośc tych silników? który lepszy? :D
Ten ma przejechane 264 kkm w tym 120 na gazie więc swoje juz przeżył...
madziadriver
 

Postprzez damian » 10 sty 2009, 18:30

madziadriver wiadomosc poszla na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje