Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez Jacek176 » 20 mar 2008, 22:02

Nie wiem czy dobrze zrobiłeś, że dopisałeś się do tego wątku bo dotyczy on Mazdy 323 BG. A tam nie było silników 2.0 ani 2.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 20 mar 2008, 22:10

spytaj jacola brii oni swapowali mx3 na 2,5 l wiec maja doswiadczenie.koszt pewnie zamknie sie w kwocie 6 tys.wiec nie duzo kasy jak na tak wymierny wynik.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez BratCukierka » 20 mar 2008, 22:41

piwo napisał(a):pytaj jacola brii oni swapowali mx3 na 2,5 l wiec maja doswiadczenie


Tak tylko że oni swapowali z V6 na V6 a nie R4 na V6

Potrzeba będzie przerobić mocowania silnika, wymienić wiązkę, kompa, silnik, półosie zapewne są inne, przednie zawieszenie i hamulce także pewnie się różnią, także koszty będą duże
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez pablo604 » 21 mar 2008, 17:31

Dzięki za info.Raczej widze ze te przeróbki mogą wynieść tyle ile warte jest auto:–)
Pozdrawiam!
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez piwo » 22 mar 2008, 09:44

tuningu nie robi sie dla oplacalnosci.to ma sprawiac frajde wlascicielowi i tylko tyle.tu nie ma rozsadku.jesli jestes rozsadny sprzedaj auto i kup lepsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez lukaszek323f » 24 mar 2008, 22:53

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Postprzez Jacek176 » 24 mar 2008, 22:58

lukaszek323f napisał(a):http://moto.allegro.pl/item321816929_mazda_323f_swap_1_8_dohc_gt_komputer_kable.html

tego szukałes ?

Mnie pytasz?
To jest wiązka do silnika 128KM. A ja potrzebuje wiązki do wersji 140KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez wirusmdkk » 29 mar 2008, 10:04

witam ja właśnie swapuje swoją madzie mx3 było w niej serducho 1.6 16v sohc a teraz jest włożone 1.8 16v dohc wszystko szło elegancko wsadzili mi silnik ze skrzyniom była tylko mała przeróbka przy wężach od chłodnicy dodam że silnik kupiłem z wiązkom i kompem był on wcześniej w mx3 ale tej nowszej ja mam starszą 93r i mam [tiiit] problem z podłączeniem instalacji bo żadne kostki nie pasują i nawet kale są innych kolorów żaden elektryk się tego nie podejmuje oprócz dwóch jeden chce 800zł a drugi przyjdzie robić za tydzień i będzie 2 dni robił to możliwe żeby było tyle z tym roboty czy chcą mi wała zapiąć a morze macie jakiegoś pewnego elektryka w Krakowie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:28
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx3 b6-dohc

Postprzez Jacek176 » 29 mar 2008, 10:46

Jeżeli kostki nie pasują to znaczy, że masz wiązkę nie od tego silnika.
A które dokładnie kostki nie pasują? Ja mam "obcykane" już wiązki od wszystkich wersji silnika 1.8 BP <lol>
Ja przerobiłem sam wiazkę od wersji 128KM tak żeby pasowała do silnika 140KM według schematów elektrycznych. No i wszystko chodzi ale jak podjechałem do Jaksy to stwierdził, że jego urządzenie diagnostyczne nei może skomunikować się z kompem w moim aucie. Także chyba jednak cos jest nie tak :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 30 mar 2008, 22:58

panowie takie pytanie- do mx3 1.6 16v 89ps wrzucic silnik 2.2 turbo od probe?oplacalne to i jak z latwoscia?szukam roznych alternatyw procz 1.8 16v bp i tak pomyslalem o tym bo widzialem ten piec przez chwilke i w sumie to probe/mazda chyba jeden pies nie?robil to wogole ktos?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez piwo » 30 mar 2008, 23:18

podpowiem ci cos.na allegro stoi gtrka za 13600.masz naped quatro i silnik zdolony bez probblemow osiagnac 250 km.jak nie chcesz zmieniac auta to przeszczep gtrke do mx3.przeszczep zawieszenia i napedu to max tysiac zl.bedziesz mial najszybsza mx3.i calkiem tanim kosztem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez KrystianR » 30 mar 2008, 23:28

wlasnie przed chwila ogladalem moje plany sa raczej bardziej ku przyszlosci czyli tak za rok , 1.5 roku i na razie staram sie znalezc dobra opcje...bo jednak za 13 klockow kupic auto to wolalbym trupa v6 kupic i wstawic kl-ze i co dobre z mojego przelozyc ale ja auta zmieniac niechce i juz zostaje na dobre u mnie wiec jak nic innego nie bedzie to 1.8bp albo z turbinka tez chetnie choc nie wiem czy mozna jeszcze swierze silniki z turbo dorwac
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Boris86 » 31 mar 2008, 14:17

piwo Ale bzdury gadasz...
I podłogę całą z GTR-R'a też miałby przespawać ?? Troche strach jeździć szybkim autem w które była wspawana podłoga od innego. Po pierwsze podłoga w MX-3 jet krótsza, po drugie nie ma przetłoczenia pozwalającego umieścić tam wał i tylny dyfer, po trzecie jest inne mocowanie tylnego zawieszenia w mazdach z 4x4 i nie są te zawieszenia, zawieszeniami zamiennymi. I audowskim Quattro to on nie ma nic wspólnego.
Sam silnik znosi dużo więcej niż 250KM ... niestety napęd przy ostrej jeździe po asfalcie już nie.

No i po najważniejsze... Za jaja powiesić w centrum miasta tego kto by chciał pokroić oryginalnego GTR'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez BratCukierka » 31 mar 2008, 14:34

Boris86 napisał(a):No i po najważniejsze... Za jaja powiesić w centrum miasta tego kto by chciał pokroić oryginalnego GTR'a.


Amen.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez PumaRST » 12 kwi 2008, 18:45

a takie z głupa pytanie

jak wygląda sprawa swapa 1,6 16v DOHC z mx3 do BG?? roczej powieszenie silnika to nei problem ale jak jest ze skrzynią i co najważniejsze jak jest z elektryką. dodam że baza potencjalnego swapa to BG 1,6 16v SOHC
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez piwo » 12 kwi 2008, 22:00

ogolnie 1,6 w mx3 ma na pewno komputer inny i wiazke (moce 107 na dohc kontra 88 w sohc).skrzynia nie mam pojecia.ale pewnie mozesz zostawic swoja gdy zachowasz kolo zamachowe ze swojej bg.jak zachowasz skrzynie swoja to polosie i hamulce tez odpadaja.wiec zostaje silnik z calym osprzetem (pod warunkiem ze wiesza sie tak samo w mx3 i bg) komputer i wiazka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez PumaRST » 12 kwi 2008, 22:25

nie zabierałem sie nigdy za wiazke w mazdzie wiec zapytam, czy ogólnie wiązki ECU i reszty auta są rozdzielne i czy w wypadku takiego swapa bedą sie pokrywac kabelki na wiązkach.

co do skrzyni i reszty to by zależało która jest lepepsza do tego silnika o ile przęłozenai tej co mam są dostepne to jeszcze nei wiem jak jest z tymi od mx3 1,6 DOHC
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez piwo » 12 kwi 2008, 22:52

ogolnie rzecz biorac chyba jesli zmienisz skrzynie boiegow to hamulce i polosie tez bedziesz musial wymienic bo z tego co pamietam w mx3 hamulce z przodu to 257 a ty masz 235 inne sa piasty wiec i polosie inne.wymiana wiazki to okolo 15 min roboty
wyciagasz stara i kaldziesz nowa.nic nie lutujesz tylko kompletna wymieniasz.nic trudnego.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 12 kwi 2008, 22:54

a kable mysle ze nie beda sie pokrywac chodz nie moge powiedziec na sto procent.ja zmienialem z 1,8 sohc na 1,8 dohc i wiazki sie roznily znaczaco.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez PumaRST » 13 kwi 2008, 07:27

piwo napisał(a):a kable mysle ze nie beda sie pokrywac chodz nie moge powiedziec na sto procent.ja zmienialem z 1,8 sohc na 1,8 dohc i wiazki sie roznily znaczaco.


znaczy sie jest jakaś kość łącząca obie instalacje ale zapewne bede musiał jak cos pokombinowac jak to pospinać bo nie bedą pasować te kości do siebie. dobrze rozumiem??

co do Hampli to raczej to nie ma znaczenia które bedą, zresztą jesli by doszedł do skutku swap to prżód bedzie na 100% z 323GT/mk3, natomiast moze być róznica w przegóbach i wieloklinie na nim i stad moze być konieczność zmiany zwrotnic z piastami ale napewno nie z powodu hamulcy, no chyba że jażmo jest razem z zwrotnicą i konieczny jest przeszczep wszytskiego zeby zacisk przykręcić.

Ale jak głupi byłem trzeba było oblookać jak jeszcze były pod domem 2 BG – 1,6 i 1,8GT :(
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje