Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez GRU » 25 lip 2007, 20:42

no szukac szukac :P :P :D
GRU
 

Postprzez check » 25 lip 2007, 20:46

a skrzynie też masz od BP-DOHC ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez GRU » 25 lip 2007, 20:49

mowie pytam sie narazie bo jak wszystko by pasowalo to kupuje i wkladam,raczej bym musial kupic i tez skrzynie od gt bo 1.6 nie wejdzie
GRU
 

Postprzez check » 25 lip 2007, 21:11

jeżeli będziesz miał silnik, skrzynie, zwrotnice, półosie , wiązke z komputerem, to myślę,że już można myśleć nad swapem, ciekawe jeszcze czy serwo sie spasuje do silnika , czy będę hamulce takie jak powinny być no i jeszcze by sie przydało hamulce od GT założyć bo tylne bębny nie wiem czy dadzą sobie radę.. :) I jeszcze kilka innych rzeczy które wyjdę przy przekładce.. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez piwo » 28 lip 2007, 09:24

ja robiłem przekładkę z 1,8 sohc na 1,8 dohc i mocowania pasowały :D . ale problemów od pyty.zmiana całego zawieszenia przedniego wiązki elektrycznej z komputerem włącznie, hamulców;skrzyni biegów,półosi;troszkę zabawy mieli mechanicy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez POnti89 » 3 sie 2007, 22:28

Heh :P
Kazdy gada zeby wsadzic silnik od gtr-ki , gtx-a ale wez tu teraz taki znajdz :D :P
MIalem mozliwosc kupienia takiego ale bez turbo i kolektora :/ a z kad taki kolektor dorwac to nie mam pojecia chyba ze dalo by sie jakos go dorbic :P
Ktos wie cos na ten temat??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 11:11
Posty: 24
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F

Postprzez mX-MEN » 6 sie 2007, 09:44

POnti89 napisał(a):Heh :P
Kazdy gada zeby wsadzic silnik od gtr-ki , gtx-a ale wez tu teraz taki znajdz :D :P
MIalem mozliwosc kupienia takiego ale bez turbo i kolektora :/ a z kad taki kolektor dorwac to nie mam pojecia chyba ze dalo by sie jakos go dorbic :P
Ktos wie cos na ten temat??


Kolektory dorabiają większe i nie tylko firmy tuningowe :)

A co to za silnik, skąd i za ile ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez POnti89 » 6 sie 2007, 11:31

A no taki jeden :P ale ja sie szykuje juz na niego :P
A moze ktos mi powiedziec cos na temat prawny zmiany silnika na wiekszy?? CZyli z 1,6 na 1,8 gdzie to zglosic i wogóle??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 11:11
Posty: 24
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F

Postprzez POnti89 » 6 sie 2007, 11:32

A nie pasowalby kolektor od zwyklej 1,8 dohc??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 11:11
Posty: 24
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F

Postprzez Xionc » 6 sie 2007, 11:48

POnti89, nie z uwagi na to, że to turbo (poszukaj w w google jak działa turbo to zrozumiesz).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez POnti89 » 6 sie 2007, 12:05

NIe tak sie tylko pytam bo mi kolega wciskal kity ze wejdzie :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 11:11
Posty: 24
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F

Postprzez Gość » 10 sie 2007, 14:12

Czy można wrzucuć silnik z Mazdy 323F BG 1.8 16v OHC do tego samego modelu w którym pierwotnie był silnik 1.6 (prawdopoobnie 8 zaworowy) bez zmiany instalacji elektrycznej???
Gość
 

Postprzez sancho80 » 14 sie 2007, 02:58

jak myslicie czy daloby rade wsadzic silnik 2.2 dci od nissana almery do mazdy 323p 97rok.?
mam straszne problemy z tym moim i nie chce juz 2 raz w tym roku remontowac dolu silnika..
czy cos takiego wogole ma sens..?
to malenstwo wazy 1055kg, a przy zchipowanym silniku z almery mialoby okolo 150 koni..czy to wogole pojedzie, a moze lepiej dolozyc skrzydla i odleci..
za wszelkie sugestie dziekuje..no i jezeli ktos mialby jakis zaklad ktory bylby wstanie jakby co to ogarnac to byloby milo dostac jakies dane teleadresowe;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 22:06
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: 323BA P

Postprzez Hazu » 15 sie 2007, 08:16

Mam silnik od ciagnika rolniczego 6-cylindowy doładowany (ok 150KM) momentu nie pamiętam ale raczej ogromny.
Dało by radę wsadzić to do BG bo przecież budę bg kupie za grosze.

Tylko jaką skrzynie zastosować. przy standartowej skrzyni trzeba by było zamontowac przekładnię zwiększajacą prędkośc wału.

Co o tym sądzicie??

Na pewno nie będzie problemu z elektronika i osprzętem bo ten silnik nic nie potrzebuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez darekk86 » 15 sie 2007, 10:52

emmarek niezly pomysl :) Zawsze to cos nowego, bo silnika od ciagnika nikt jeszcze chyba do mazdy nie wkladal.
Ciekawe jak by to jezdzilo. Niestety ze skrzynia nic nie doradze, sam kombinuje jak wstawic do 323F jakas fajna skrzynie tiptronic (moze kiedys jak bedzie kasa cos wymysle) :)

To powodzenia w realizacji projektu!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez ravo » 15 sie 2007, 11:02

emmarek napisał(a):Mam silnik od ciagnika rolniczego 6-cylindowy doładowany

po pierwszym zdaniu myslalem, ze to parodia innych postow w tym watku :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Boris86 » 19 sie 2007, 02:53

Lukasz_zdw....roz-yeah-bałeś mnie ...wysiadam.
Jak masz ochote sie powypowiadac na temat moj i moich aut to zapraszam do odpowiednich tematow. Zebym nie musial sie dowiadzwac z miesiecznym opooznieniem ze ktos sobie strzelil OFFtopa z fluganiem na moja osobe.
Tak sie sklada ze nie tyle remont, co poprawienie fabryki wykonywal mi taki jeden Borys, bo wiekszosc osob jak uslyszy o robieniu japonskiego V6 to konczy rozmowe i umywa rece. A rzeczy ktore zostaly wzkonane to najszlachetniejsza forma usprawniania motoru.
Temat Stokerowanego, Uturbianego, Rozweselanego silnika ktory fabryka postanowila podkrecic w stone N-A... a do tego, ktory dostepny jest jak i czesci do niego tylko u naszych malych zoltych braci, nadaje sie tylko do uswiadomienia ze bez funduszy o wartosci nowego MPS6 nie ma czego szukac.
Wyjasnilem to z czysto technicznej strony.... ale widac ze masz jakis ciezki kompleks, wiec musiales sie publicznie wyzyc. Na przyszlosc PW do tego sluzy.
[tiiit] i nawet nie wiesz o czym... MX jest twardy, jest niski ale nigdy o nic nie zawadzil. A 323 ze swoja wysokoscia tez da sie szybko jezdzic ... tylko jezdzic trzeba umiec tak jak sie wypowiadac na temat.

Jak uwazasz ze moje posty sa nie na temat to napisz do moda zeby je usunal... bo jak ktos pyta ktore z bezsensownych rozwiazan jest lepsze, to wypada mu powiedziec ze z czysto technicznego punktu widzenia jedynie straci pieniadze.

A tobie zycze powodzenia we wkladaniu LS1 z Vetty do 323F BG.... no i nie zapomnij jej zostawic na seryjnym zawieszeniu bo przeciez sportowe na co ma sie przydac.

No i cale szczescie ze mnie ktos uswiadomil ze duza moc i dobre zawieszenie to wykluczajace sie sprawy... Niezapomnij slac tej dobrej nowiny wszystkim innym ludzia ktorzy lubia jak auto jedzie szybko nie tyle na prostej co w zakrecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez adrian87 » 19 sie 2007, 12:14

Witam z racji że już istnieje podobny temat niebęde zakładał osobnego tylko napisze tutaj.Czy istnieje możliwość przełożenia silnika ze zwykłej mazdy 323 BG diesel do mazdy 323f też BG bez jakiświększych przeróbek?Mam dwa takie samochody i wydaje mi się że powinien podpasować tylko co z elektryką?Do diesla chyba niejest to skąplikowane?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2006, 12:23
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: mx5 1800ccm 1991

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2007, 15:41

piwo napisał(a):ja robiłem przekładkę z 1,8 sohc na 1,8 dohc i mocowania pasowały :D . ale problemów od pyty.zmiana całego zawieszenia przedniego wiązki elektrycznej z komputerem włącznie, hamulców;skrzyni biegów,półosi;troszkę zabawy mieli mechanicy.

Czy mógłbyś rozwinąć ten temat? Przymierzam się dokładnie do tekiej samej przekładki.
Dlaczego trzeba było wymieniać przednie zawieszenie i hamulce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez rubenjames » 8 paź 2007, 13:41

Dopisuję się do temaciku. Możecie napisać, jakie są wady i zalety poszczególnych silników B3 i Z5? O Z5 juz co nieco przeczytałem na forum, ale o B3 nic nie znalazłem :( Chodzi mi głównie o budowę tych silników, ich osiągi oraz ocenę, tzn który lepszy, B3 czy Z5.
Piszę ten temat, ponieważ mojego teścia silnik B3 (też ma 323P) jest u kresu swojego żywota (niestety :( ) Myślę o SWAPie i zastanawiam się, czy włożyć do Madzi silnik B3 (czyli taki, jaki jest obecnie w Madzi) czy Z5 (oba te silniki występują w tym modelu Mazdy) i czy przy zmianie silnika B3 na Z5 trzeba sie liczyć z jakimiś przeróbkami?
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje