Swap 1,6 dohc na 1,6 turbo

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 15:34

Witam wiem ze bylo juz sporo na tematy swapów ale nie znalazłem takiego co odpowie mi na pytanie

czy da rade przeprowadzić taka operacje bez wymiany skrzyni, półosi i reszty
co z wiązka do komputera czy bedzie pasować ??
przepływomierz ?


znalazłem silnik jest on bez turbiny , z tego co czytałem to były tam VJ-9, VJ-13,Vj-14

silniki te miały moc 136, 143 lub 150 KM i były z napędem na przód

chyba ze ktoś z was wie o kompletnym takim silniku

Jeżeli kogos zdenerwowałem tym postem to prepraszam ale byłbym wdzięczny za odp
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 17:23

jeeli nie to co sądzicie o włożeniu 1,8 gt od 323f ?? 138 koni ponoć
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez polnik@studio » 21 maja 2007, 17:52

lepiej kupić kl lub kl-ze – wyjdzie taniej ;)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 17:56

nie chce kupować v6

to niema byc do ścigania poprostu troche szybsze

1,8 gt ma 138 koni ładnie sam silnik z kompem za 1200 zł można kupić

prosze o pomoc czy mozna to zrobić bez zmiany skrzyni ??

osiągi 323f na tym silniku to 8,2 do 100
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez polnik@studio » 21 maja 2007, 20:16

szczerze mówiąc to nie wiem czy ten silnik w ogóle wejdzie do MX-3 bez jakiś przeróbek i zmiany mocowania.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 20:19

widziałem kiedys na allegro gośc miał do sprzedania mx-3 z takim silnikiem

ponoć vałki pasują do mx-3 z 1.8 v6

i R4 pasuja tez do R4

a vałki do r4 juz nie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez yiabol » 21 maja 2007, 20:37

Jest dokladnie tak jak mówisz. Dosc popularne stały sie SWAPy szczególnie na zachodzie.
Na tej stronce (http://en.wikipedia.org/wiki/MX-3) tez jest taka informacja:
The 4-cyl RS could be modified to fit the BP, B6T or BP-T engine
bez większego rzeźbienia.
Te silniki R4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine) mają takie same wymiary (78x83.6 mm) oraz pojemnosc (1,597 cc) i stosowane byly w róznych modelach mazdy (np mx-5 wzdłużnie a nie poprzecznie)
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 21:12

aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 23:05

a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni ?????????????
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 23:41

a założenie jest BPT lub silnika od mx-6 2,2 turbo ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 22 maja 2007, 02:51

mlody1921, co jak co, ale od marca 2005 moglbys sie nauczyc poprawnego nazywania tematów...poprawilem, ale prosze abys mimo wsyzstko spojrzal do regulaminu. Dziekuje.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez polnik@studio » 22 maja 2007, 09:37

a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni


tutaj to różnica była z tego co kojarzę że jeden miał katalizator a drugi nie :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 22 maja 2007, 10:14

ale ponoć po wycięciu kata nic moc nie wzrosła z tego co czytałem

a może różnica w wałkach rozrządu

Fiveopac przepraszam i dzieki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mX-MEN » 22 maja 2007, 20:04

Temat interesujący, mam nadzieję że coś się z tego urodzi i będzie nadzieją dla wszystkich gnębionych posiadaczy mx3 B6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez yiabol » 22 maja 2007, 20:30

mlody1921 napisał(a):aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni


Silnik 1.8 ma juz inne wymiary i wkładanie go w miejsce b6 tki wiązało by sie z większymi przeróbkami.
a BP w 323f rózni się ilością wałków rozrządu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#BP

Najlepiej bylo by pozostac przy 1.6 np B6ZE(RS) z miaty.
Osobiscie odradzam Ci B6T – wiadomo to turbo... i jak coś sie zje*&$^ to będzie drogie

Silnik z 323 GTX znajdziesz ale w większosci nie bedą raczej trzymały serii... ciezko znalesc niezajezdzony :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje