Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
yyy przepraszam czy ty kupiłeś do felg 16" opony o wysokości takiej samej jak do 14" 
Teraz mam gumy 205/50R16, wiec średnica koła jest trochę większa niż w serii – podobno może to trochę zamulić mi auto, ale przy moim stylu jazdy (początkujący kierowca/miasto) jak na razie tego nie odczułem, a poza tym ktoś zdaje się miał dokładnie takie same gumy na 16". Auto poszło do góry spokojnie ponad centymetr, a może nawet 2.
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
pytam tak z ciekawości
bo teraz to ci licznik oszukuje a zamułka to inna bajka 
Coś za coś – chciałem 16", ale niestety mieszkam jak i Ty w Polsce, więc nie chciałem przesadzić z niskim profilem – teraz jest i ładnie i wygodnie, a jak się nauczę jeździć to sobie zmienię po prostu auto na szybsze
Ale starczy o mnie – mam nadzieję że pojawią się tu wpisy właścicieli obniżonych 323f BA.
Ale starczy o mnie – mam nadzieję że pojawią się tu wpisy właścicieli obniżonych 323f BA.
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
hellmi napisał(a):Jeśli chodzi o obniżenie "na lato" to nie ma najmniejszego problemu, bo na tych kołach auto poszło sporo do góry, ale boję się zimy (czy na seryjnych 14" nie będzie za nisko – myślę o obniżeniu o 30mm),
Spoko, ja mam na zime opony standard czyli 175/70/13 i daje rady bez problemow, na lato mam 195/60/15 i samochod napewno wyzej stoi widac to jak i mozna odczuc (sprawdzalem to na jednym z progow zwalniajacych na 13" tarlem podwozem, na 15 juz nie)
Co do sprezyn i amorow to Jamex + KYB gazowe.
hellmi napisał(a):teraz jest i ładnie i wygodnie
po obnizeniu juz nie bedzie wygodnie

164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
hellmi napisał(a):Teraz mam gumy 205/50R16, wiec średnica koła jest trochę większa niż w serii
Ciut balony – i sie dziwisz, ze masz terenowke

Albo rybki albo akwarium. albo bawisz sie w tuning i idziesz po trupach albo lepiej kup sobie lepsze glosniki.
Osobiscie smigam na profilu 40 i jakos jeszcze zyje. Zacznij od niego
Less roof, more fun


Fiveopac napisał(a):Ciut balony – i sie dziwisz, ze masz terenowke
Mnie nie tyle przeszkadza prześwit między asfaltem a podwoziem, co prześwit między oponą a nadkolem. Gdyby nie to, to nie przeszkadzałoby mi, że stoi wysoko. Co do komfortu, to ja osobiście wolę twardsze auta, a moja żona to właściwie tylko takie toleruje – w miękkich dostaje choroby lokomocyjnej. A co do komfortu, to tyle się naczytałem, że na 16" będzie mniejszy komfort niż na 14, a szczerze mówiąc jak na razie nie zauważyłem większej różnicy, no chyba że z moją pupą cos nie tak jest
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
hellmi napisał(a):tyle się naczytałem, że na 16" będzie mniejszy komfort niż na 14, a szczerze mówiąc jak na razie nie zauważyłem większej różnicy
Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala



164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
– to ja chyba mam jakąś twardą pupę, albo mi to po prostu nie przeszkadza, bo wiem, że skoro ni jet to terenówka, to na dziurach musi trochę trzęść.Udesky napisał(a):Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Człowieku ja odpaliłem gumówke 1 zwuj wypadł ze spreżyny i było si:) nie ma szans na obrócenie sie sprężyny i przynajmniej tak nie buja jak na samych sportowych sprężynach.Komfortu nie ma ale wynagrodzi ci to wygląd auta.A zimą masz duży balon na zimówkach i da sie jezdzić nie ma problemu 
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
- Od: 1 mar 2007, 21:04
- Posty: 100
- Skąd: Poznań/puszczykowo
- Auto: TOYOTA AVENSIS
dawidek578 napisał(a):Człowieku ja odpaliłem gumówke 1 zwuj wypadł ze spreżyny i było si:)
Takich "profesionalnych" (myslalem, ze tylko wlasciciele polskiej misli technicznej wpadaja na takie pomysly) rad to ty nie udzielaj. Tu chodzi o bezpieczenstwo, a nie tylko o wyglad. Po 2 jestem bardzo ciekaw jak jezdziles z zaladunkiem, ja na jamexach moge miec full wszystkiego i autu ledwo co drgnie w dol i zadna dziura mi nie straszna bo to sprezyny progresywne, a na "gomowce" echh wole nie myslec.
dawidek578 napisał(a):A zimą masz duży balon na zimówkach
A co ma piernik do wiatraka
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Jezdziłem normalnie nic nie obcierało nawet w 7 osób,a jesli chodzi o to kto jak obnirza to duzo ludzi tak robi i żyja!My tak jezdzimy i jakoś nie słyszałem zeby komuś cos sie stało a przechodziły te samochody swoje!A co do zimówek to jak sie ma duże balony to nie przeszkadza to bo jezdizlem tak !
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
- Od: 1 mar 2007, 21:04
- Posty: 100
- Skąd: Poznań/puszczykowo
- Auto: TOYOTA AVENSIS
hellmi napisał(a):moja żona to właściwie tylko takie toleruje – w miękkich dostaje choroby lokomocyjnej.
hellmi uwierz mi ze na sportowych jeszcze predzej bedzie narzekac na chorobe lokomocyjna niz na seryjnych sprezynach. Chyba ze jezdzisz po rownych jak stol drogach.
Ja mam ale juz nigdy nie zalozy sportowych sprezyn mimo ze prezencja autka duzo lepsza.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Fak juUdesky napisał(a):Znamosobe dla ktorej przesiadka z 13" na 14" bylo problemowe bo za twardo na 14" bolala

ArtX napisał(a):póki co mogę wam łoić dupska na moich dragsterowych 13 " zeby
hehe a myslalem ze jedyny wariat na 13 pocinam w BA

- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
ja mam sprezyny eibacha – 30mm i kola 205/50R16.. przedtem jezdzilem na profilu opony 40 byla masakra..jak wozem drabinastym
na "balonach" przynajmniej jest odrobina luksusu
a autko zle nie wyglada.. 


Sprzedam na częsci http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c0 ... 61a0a.html 502-304-244
- Od: 11 mar 2007, 18:57
- Posty: 54
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94
323fba napisał(a):ja mam sprezyny eibacha – 30mm i kola 205/50R16.. przedtem jezdzilem na profilu opony 40 byla masakra..jak wozem drabinastymna "balonach" przynajmniej jest odrobina luksusu
a autko zle nie wyglada..
A mogę spytać ile dałeś za sprężyny Eibacha?
Sam zastanawiam się nad glebą ale nie więcej niż 30mm...
Udesky napisał(a):hellmi napisał(a): na lato mam 195/60/15 i samochod napewno wyzej stoi widac to jak i mozna odczuc (sprawdzalem to na jednym z progow zwalniajacych na 13" tarlem podwozem, na 15 juz nie)
no ja chciałbym podnieść nieco magdę, mam teraz 195/50/15, mam problem z niektórymi krawężnikami (np. ok.10cm parking na poczcie – masakra, trzeba podjeżdżać równolegle przy samej krawędzi, inaczej zawsze coś zazgrzyta w podwoziu) i zastanawiam się, czy 195/65/15 nie będą ocierać o nadkola, bo na pewno podniosą... Ktoś zakładał takie gumki ?
- Od: 19 lip 2007, 14:01
- Posty: 19
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BA Z5 1.5 '97 Seq24 fotograf Białystok www.fotomasz.pl
Siema, mam obniżone ale tylko przez sportowe sprężyny, kupilem z niemiec na kolach 13" ale to tragedia bo nawet na koleinie wiekszej przycieralem, kupilem aluski 14" z oponkami 185/65 i jest teraz duuuuuzo lepiej....zastanawiam sie nad zmiana na zwykle sprezyny bo na malo ktory kraweznik moge wjechac, auto wyglada swietnie ale......RADZE ZA BARDZO NIE OBNIZAC
!!!! pozdro 

Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
- Od: 1 wrz 2007, 10:20
- Posty: 23
- Skąd: Sieradz, Kraków
- Auto: 323F 1,5 BA 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje