FS 2.0 + Turbo, kilka pytań o podłączenie.

Postprzez Krystian276 » 7 sie 2022, 19:27

Siema! Przychodzę tutaj jako osoba która w życiu posiadała kilka mazd 626, mx6 i 323F, a teraz posiadam bliźniaczy mechanicznie z mx6 samochód czyli Probe II. Szukam osób które podejmowały się turbienia starszej wersji FS, na aparacie zapłonowym, bo potrzebowałbym znaleźć odpowiedzi na kilka pytań.

1. Czy ktoś zna pinout aparatu S3, gdzie są wyjścia z czujników halla? (posiadam schemat elektryczny wiązki ale nie mogłem się nic doszukać na temat wspomnianych wyżej wyjść)

2. Jak to zgrać z DET3 żeby na ori aparacie mogło banglać, żeby nie przerabiać tego od razu na czujnik z wieńcem i np edisa.

Aktualnie złożyłem silnik od podstaw zakuty i przygotowany, teraz robię wiązkę pod det3 i stanąłem w momencie podpięcia pod deta pinu "crank sensor" nie wiedząc gdzie właściwie się z tym wpiąć żeby wszystko odpowiednio śmigało później. Stroić oczywiście nie będę sam tylko oddam to do kogoś kto zna się na rzeczy.

A teraz troche o specyfikacji:

-FS '95r zapłon S3
-Silnik zakuty, CR około 9/9,5:1
-Turbo TD04H, doładowanie zobaczymy ale coś 0,5-1bar
-IC mondeo MK3 2.0TDCi, docelowo jakiś z Fmic
-Blowoff podjebka HKS (dawała rade i spoko brzmiało)
-Wydech 2,25" na jednym tłumiku środkowym i końcówce RM motors z dośc niestety fikuśnym downpipe w kształcie "S"
-DET3 z mapsensorem
-Dodatkowy osprzęt: chłodnica oleju, czujniki ciśnienia/temp oleju, czujnik EGT, czujnik AFR (docelowo AEM/Innovate )
-Sprzęgło z kevlarze z jakąś większą lekko niż fabryczna którą miałem od nowości tarczą (zakrywa cały docisk, a tamto nie zakrywało)

Jeśli uda mi się ogarnąć sprawę DETa i to wszystko poskładać, odpalić, wystroić itp to pochwalę się efektami. Z góry dzięki za rady i odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie wszystkich maździarzy :D !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Postprzez Krystian276 » 19 sie 2022, 15:38

Jako że forum tak żyje/nie żyje i nie wiadomo w sumie czy kiedykolwiek jakaś odpowiedź by była, to od razu wrzucam.
Jednak nie czekając na odpowiedzi których pewnie by nie było, zakupiłem moduł EDIS 4 i koło pasowe z mazdy GF z wieńcem + czujnik i podwójną cewke od forda. Użyję DET3 jako bieda standalone z edisem wywalając aparat zapłonowy i te wszystkie zabawne podciśnienia na kolektorze i inne wynalazki. Będzie to wymagać zrobienia wiązki od podstaw ale to już moja ulubiona część, bo lubię kleić wiązki samochodowe :D Jedyne co to obawiam sie o zgranie obrotomierza z tym całym systemem ale i na to coś sie znajdzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Postprzez Krystian276 » 29 lis 2022, 22:31

Jeśli ktokolwiek kiedyś napotka ten temat szukając informacji o uturbieniu 2.0 FS.... Niedługo będą rezultaty bo pozostało tylko założyć kolektor ssący i napiąć paski w silniku , wiązka osprzęt, turbo, dolot itp już są zmontowane. Pozdrawiam kogokolwiek kto kiedykolwiek tu wpadnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Postprzez Krystian276 » 19 gru 2022, 19:41

Na szybko, link do playlisty na youtube związanej z budową tego silnika z turbo. Plan po dotarciu to strojenie na 260KM na hamowni.
https://www.youtube.com/watch?v=YrpBE5_ ... hannel=K.B
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Postprzez Krystian276 » 16 maja 2023, 20:28

Także tak, 260KM prawie 400Nm na milce <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Postprzez Dominator » 17 maja 2023, 16:38

Fajnie że ktoś bawi się z tym silnikiem, bo bardzo go lubiłem. I że komuś się jeszcze chce;) Koszt chyba srogi;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Krystian276 » 19 maja 2023, 06:00

Dominator napisał(a):Fajnie że ktoś bawi się z tym silnikiem, bo bardzo go lubiłem. I że komuś się jeszcze chce;) Koszt chyba srogi;)


Koszt niestety ze względu na kucizne (4000 tłoki, 1200 korby) dość srogi, jeszcze idzie mi sprzęgło wzmocnione z USA (kolejne 2400zł) ale frajde daje i przede wszystkim nie jest tak popularne i typowe u nas. Mało widziałem tych konkretnie generacji FS z turbo :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2022, 18:58
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Prawie Mazda, Ford Probe II FS 2.0 Turbo 253KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje