Kl-de Turbo
1, 2
witam Przymierzam sie do uturbienia silnika .Podstawowe rzeczy które musze zrobić co wywalić itp jak to wystroić .Auto ma LPG.Wszystkie rady mile widziane.Jeśli ktoś ma uturbione kl-de może podzieli sie ze mną swoją wiedzą.Dzięki
batigol66 napisał(a):...co wywalić...
Proponuję zacząć od silnika
A poważnie to pomyślał bym nad jakimiś kutymi korbami, albo chociaż tymi od Millenii. Korbowody to jest najsłabsze ogniwo w tym silniku, i dlatego prawie każdy inny silnik Mazdy zniesie więcej mocy na turbo od KL'a.
batigol66 napisał(a):...jak to wystroić...
DET, EMU, EasyEcu, Megasquirt, opcji jest multum. Domyślam się że nie masz pojęcia o strojeniu więc najlepiej będzie jak dowiesz się co mogą zaoferować ludzie z Twojej okolicy.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 150 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Korby narazie dostawie bo chce doładować 0.5 bara jak będę robił więcej to wtedy pomyśle.Strojenie to wiadomo że dostawiam firmie.Chodzi mi np co z przepływomierzem,czy zastosować sonde szerokopasmową i czy usunąć vrisy.I czy dałoby sie to na końcu wystroić na LPG
mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę z kosztów 
Skoro koszty nie grają roli to po co się przejmujesz takimi rzeczami oddajesz do firmy robią Ci całą przeróbkę i odbierasz auto.
Ja nie bawiłbym się w robienie tego, jak Ci nie wyjdzie to i tak będziesz musiał oddać do firmy i zabulisz jeszcze więcej.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
Kibicujemy. Jakieś postępy w pracach? Jaka sprężarka będzie siedzieć?
układ paliwowy, wtryski, pompa coś będzie ruszane?
batigol66 napisał(a):<glupek2>bo akurat chce sam sobie to robic .jesli masz mi takie rady dawać to omiń tego posta.Przeczytaj o co ja pytam a potem odpisuj nie pytam ile to kosztuje.
Właśnie dobrze, że chcesz zrobić sobie sam. Przynajmniej się czegoś nauczysz.
- Od: 7 sty 2019, 22:40
- Posty: 20
- Auto: Mazda 5, 1.8, 2007
Nauczy się, że seryjny słupek nie lubi 7500rpm, ani nie lubi doładowania. Te 0,5 bara to bym dmuchał od 4k, raczej nie niżej.
Jak to jest seryjny słupek, dajesz mu pół bara, i nie będziesz kręcił zbyt wysoko, to wystarczy podnieść ciśnienie na listwie paliwowej i najlepiej wymienić pompę paliwa. Tylko wcześniej oddaj wtryski do firmy, która Ci sprawdzi czy równo leją. Jak jeden gar będzie niedolany, to nie zobaczysz tego w AFR, a upalisz zawory.
Trzeba pomyśleć nad chłodzeniem, bo już seryjny słupek lubi się grzać. Nadmuchany szybko spuchnie. Polecam też chłodnicę oleju, bo n/a potrafi przekroczyć 130*C. Dodatkowym plusem jest mozliwość używania oleju o specyfikacji fabrycznej, zamiast bawić się w jakieś rejsingowe 10w60 i powoli zabijać silnik. Zegar do temperatury oleju to "must have" do dmuchania KLa.
No i na koniec pamiętaj, że KL to nie silnik do samochodów sportowych, tylko silnik do limuzyn. Jak chcemy go upalać, to potrzebuje specjalnej uwagi.
Jak to jest seryjny słupek, dajesz mu pół bara, i nie będziesz kręcił zbyt wysoko, to wystarczy podnieść ciśnienie na listwie paliwowej i najlepiej wymienić pompę paliwa. Tylko wcześniej oddaj wtryski do firmy, która Ci sprawdzi czy równo leją. Jak jeden gar będzie niedolany, to nie zobaczysz tego w AFR, a upalisz zawory.
Trzeba pomyśleć nad chłodzeniem, bo już seryjny słupek lubi się grzać. Nadmuchany szybko spuchnie. Polecam też chłodnicę oleju, bo n/a potrafi przekroczyć 130*C. Dodatkowym plusem jest mozliwość używania oleju o specyfikacji fabrycznej, zamiast bawić się w jakieś rejsingowe 10w60 i powoli zabijać silnik. Zegar do temperatury oleju to "must have" do dmuchania KLa.
No i na koniec pamiętaj, że KL to nie silnik do samochodów sportowych, tylko silnik do limuzyn. Jak chcemy go upalać, to potrzebuje specjalnej uwagi.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
no muss będzie samo dmuchnięcie pół bara raczej mi nie da nic.Chłodnice oleju będe montował tak samo.Neonixos666 napisał(a):układ paliwowy, wtryski, pompa coś będzie ruszane?
Dopisano 30 kwi 2019, 13:59:
dzięki za wskazówki wszystko będzie w Fordzie Probe także waga nie za wysokaPłomień napisał(a):No i na koniec pamiętaj, że KL to nie silnik do samochodów sportowych, tylko silnik do limuzyn. Jak chcemy go upalać, to potrzebuje specjalnej uwagi.
Nie chodzi o wagę auta 
Mówiąc o tym że to nie silnik do sportu miałem na myśli raczej:
-Góra KL nie lubi zbyt wysokich obrotów. Hydrauliczne popychacze nie wyrabiają przy 7500RPM, o ile są dobre i sprawne.
-Nawet jak szklanki są sprawne, to są problemy z talerzykami i sprężynkami. Bez wymiany na dobre aftermarketowe nie ma co go kręcić, bo ryzykujesz dużą krzywdę.
-Chłodzenie wody.
-Przegrzewający się olej przy upalaniu.
-Brak natrysku oleju na denko tłoka w niektórych, głównie późniejszych wersjach.
-Wał podobno bierze na klatę 600 kuca, ale korby już nie. Uważałbym z przekraczaniem 300Nm.
-Dyferencjały w skrzyniach kruszą się jak domki w Aleppo.
KL fajnie się sprawdza do latania po trasach i okazyjnej kreski albo ćwiartki. Upalanie go częściej, to loteria. Nawet ostatnio na Poznaniu poddał się KL w dobrej kondycji, a było 15*C i zachmurzenie, więc warunki bardzo dobre.
Nie przypadkiem prawie każdy dmuchany projekt to BP albo B6.
Mówiąc o tym że to nie silnik do sportu miałem na myśli raczej:
-Góra KL nie lubi zbyt wysokich obrotów. Hydrauliczne popychacze nie wyrabiają przy 7500RPM, o ile są dobre i sprawne.
-Nawet jak szklanki są sprawne, to są problemy z talerzykami i sprężynkami. Bez wymiany na dobre aftermarketowe nie ma co go kręcić, bo ryzykujesz dużą krzywdę.
-Chłodzenie wody.
-Przegrzewający się olej przy upalaniu.
-Brak natrysku oleju na denko tłoka w niektórych, głównie późniejszych wersjach.
-Wał podobno bierze na klatę 600 kuca, ale korby już nie. Uważałbym z przekraczaniem 300Nm.
-Dyferencjały w skrzyniach kruszą się jak domki w Aleppo.
KL fajnie się sprawdza do latania po trasach i okazyjnej kreski albo ćwiartki. Upalanie go częściej, to loteria. Nawet ostatnio na Poznaniu poddał się KL w dobrej kondycji, a było 15*C i zachmurzenie, więc warunki bardzo dobre.
Nie przypadkiem prawie każdy dmuchany projekt to BP albo B6.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ostatni Poznań pokazał że nawet KL w N/A może przy ostrej jeździe zjeść panewki.
batigol66 napisał(a):do zamknięcia szkoda czasu
Nie poddawaj się
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje