Mazda 323F Sportive BJ FS '01. TURBO

Postprzez mazdajdm » 27 sty 2019, 14:15

Witam dawno tutaj nie zaglądałem ale odpowiadając na pytania :
1. To ile wytrzyma zależy od stanu silnika, oleju na jakim jeździł i czy masz poprawnie zrobioną mape łagodniejsza dla korb z dołu :]
2. Silnika fs-det nie miałem przyjemności rozbierać ale korby tłoki sa raczeja takie same głowica i wałki sa inne.
3.Jeśli wymienisz łożyska na nowe, zrobisz rewizję, hybryde 5 biegu bo w trasie BJ ma za krótką i jeżdzisz umiejętnie wytrzymuje okolice 350 koni przetestowane przez chwile u mnie . Standardowo jeżdże na 1.-1.1 bara okolice 320hp/450nm(pełna kucizna) i jest to bezproblemowy setup. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 20:18
Posty: 53
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez Rafalkom » 11 lut 2019, 00:55

Neonixos666 napisał(a):Co do uturbiania BJ


Kwadratowe kolana kolektora i cztery turbiny smarowane wd40 <lol>
Nawet 4psi nie zrobili ciśnienia na tym "czymś" <rotfl>

Co do motoru FS to w kwestii turbienia czytałem sporo na forach US i A, i tam ludzie dawno temu już narzekali na słabość tego silnika. Bezpieczny setup dla seryjnego słupka wychodzi na to, że jest 0,5 bara i czuję że nie więcej. Co innego jeżeli idziemy w kucizne, ale to ogromne koszty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 282
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Bo_Lo » 11 lut 2019, 17:42

Pinky miał ori BJ mazdaspeed(FS T) i przerobił ten silnik na milion różnych sposobów i jak z nim ostatnio gadałem na TP''silnik z plasteliny) .On tam zrobił ok 300 z tego co pamiętam,ale seryjne tam niewiele już było.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4196 (451/193)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 11 lut 2019, 19:57

w latach w jakich FS był produkowany są jednostki o tej pojemności które seryjnymi osiągami biją go na głowę i biorą na klatę więcej niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8186 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez Piohrun » 12 lut 2019, 09:04

Chciałbym tylko przypomnieć że FS nigdy nie miał mieć powalających osiągów, to miał być przyjemny, elastyczny silnik do dziadkowozów i autobusów (626, premacy). Co do braku osiągów to może naprowadzi kogoś fakt że ten oto 2-litrowy silnik ma mniejsze pole przekroju kanałów dolotowych niż ZL... Tak, mniejsze niż w 88-śmio konnym 1.5 z końcówki lat 90-tych.
Żeby ten silnik miał jakieś logiczne osiągi trzeba by albo zmienić głowicę albo zrobić jakiś uber porting kanałów w głowicy, do tego oczywiście custom kolektor, wałki itd. Myślę że dla zwykłych zjadaczy chleba koszt wyklucza taką operację.
Jedynym sposobem żeby cokolwiek z tego silnika wycisnąć w jakichś logicznych pieniądzach jest doładowanie, ale tutaj pojawia się problem papierowych korbowodów <glupek2>

Nie będę nikogo odwodził od pomysłu turbienia FS-a bo jeśli komuś wystarczy moc do 200 KM to FS może być dobrą bazą ale jeśli ktoś chce dwójkę z przodu to już prędzej poszedł bym w jakiś inny silnik, np. BP, albo nawet B6 które pomimo dużo mniejszej pojemności wytrzyma w serii więcej niż FS.

Dopisano 12 lut 2019, 11:09:

Właśnie, jeszcze jedno. FS może się nadawać do (nie jakoś strasznie) mocnego daily ale raczej nie do regularnego upalania. Słyszałem że lubi pluć panewkami przy upalaniu...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 143 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje