Jak podniesc moc w M6 diesel – wymiana komputera i box

Postprzez Riki » 16 lis 2011, 01:12

Neonixos666 napisał(a):to by potwierdzało moją teorię że to są te same turbosprężarki


Między turbo w RF5C a RF4F? przypadkiem nie ma różnicy po stronie zimnej? taką informację podał mi niegdyś szanujący się serwis turbin z wawy.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez onyx » 16 lis 2011, 10:10

Riki napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):to by potwierdzało moją teorię że to są te same turbosprężarki


Między turbo w RF5C a RF4F? przypadkiem nie ma różnicy po stronie zimnej? taką informację podał mi niegdyś szanujący się serwis turbin z wawy.



Neonixos666 napisał(a):czym się różni RHF4V VJ32 od VJ30


O tych dwóch mowa ;) Czytaj ze zrozumieniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez prezes4real » 9 sie 2013, 15:26

Panowie jak najtaniej i najlepiej dodac kilka kucyków w mazdzie 2.0 diesel 136koni?
Box , jak tak to jaki?
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez MrShaleck » 3 wrz 2013, 19:58

Panowie, a czy nie da się spasować wtryskiwaczy z innego silnika tak aby miały większą wydajność niż oryginalne?
U mnie narazie odcięty jest EGR i wtryski wyczyszczone. Ładnie się zbiera. "Boxy" – temu nie ufam. Z moich eksperymentów z Turbodieslem polecam zrobić lepszy wydech – przelotowy. Nie można też przegiąć, aby za bardzo nie 'odprężyć' układu.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2539 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez rafaliniak86 » 15 gru 2013, 18:49

Witam kolegów,
Dostałem propozycję zmiany mocy w mojej mazdzie 6 z obecnych 121KM na 136KM zmieniając tylko oprogramowanie komputera. Czy wg. Was warto robić taka zmianę? Czy ktoś ma porównanie i jeździł mazdami o podanych mocach? Każda sugestia mile widziana:)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez nws » 16 maja 2014, 22:35

Witam,

Przymierzam się do operacji wymiany na zestaw startowy 136km <czarodziej> no i pojawiło się parę pytań/wątpliwości...
Czy podmiana komputera nie wiąże się ze zmnianą przebiegu, nr vin jeżeli taki jest przechowywany w komputerze?
Z góry dzięki za odp :)
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 14:57
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 89kW/121HP
RF-5C

Postprzez Dark_Mat » 10 paź 2016, 22:36

Odkopuję temat i podpinam się pod pytanie zadane przez nws. Czy jak podmienię komputer, to co się dzieje z przebiegiem, z numerem VIN i z dotychczasowymi kluczykami (chodzi mi o immobilizer)?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez smile » 10 paź 2016, 22:42

Wszystko się sypie, no po za przebiegiem, on dalej będzie jaki był <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Dark_Mat » 11 paź 2016, 01:36

Dobra, a może zamiast kombinować z fizyczną zmianą ECU, łatwiej byłoby podmienić mapy? Czy jest coś takiego wykonalne w "domowych warunkach"? Czy jest możliwość by dostać gdzieś same mapy lub ewentualnie kupić używany komputer, zgrać te mapy i wgrać je do komputera, który obecnie posiadam?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez smile » 11 paź 2016, 23:26

Podobno są gdzieś w internecie mapy na dyskietkach, ale to na wschodzie ;)

Mapy do ECU tworzy się na podstawie wyników badania mocy i momentu na hamowni konkretnego auta. Jeśli przebieg mocy, momentu jest właściwy, płynny itp to wtedy dopiero widać gdzie jeszcze można "podlać" "ropką" bardziej a gdzie mniej, kolejne hamowanie silnika, kolejne korekty mapy.

Jak chciałeś w domowych warunkach podnosić dawkę ON to trzeba było kupić 626 lub 323 lub premacy 2,0 DITD. Masz szóstkę, można uzyskać sporo ale nie w domowych warunkach.

Wątek do zamknięcia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 11 paź 2016, 23:32

Są gotowe mapy i spece w stodole robią takie myki, ale nikt nie da gwarancji czy będzie to bezpieczne. Tak jak smile pisał każda mapa powinna być indywidualnie dopasowana a przede wszystkim przed jakimikolwiek modami sprawdza się stan motoru, czy trzyma parametry seryjne bez błędów czy lejących wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dark_Mat » 12 paź 2016, 12:39

smile, ja nie mówię o robieniu nowych map lub wgrywaniu map niewiadomego pochodzenia, lecz o zamianie map z wersji 121km na wersję 143km. Przecież wszystkie podzespoły silnika są takie same, tam się tylko komputer różni.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2016, 17:19

Dla wersji 121 i 136 montowano sprężarki IHI RHF4V w specyfikacji VJ32. Dla wersji 143 montowano IHI RHV4 w specyfikacji VJ36. Nie wiem jakie są różnice ale na pewno to nie jest ta sama sprężarka i podmianka kompa nie koniecznie da pożądany efekt. Oczywiście modzą ludzie wersję 121km na np 150km ale to konkretna mapa jest pod taką modyfikacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 14 paź 2016, 20:47

mat3 napisał(a):smile, ja nie mówię o robieniu nowych map lub wgrywaniu map niewiadomego pochodzenia, lecz o zamianie map z wersji 121km na wersję 143km. Przecież wszystkie podzespoły silnika są takie same, tam się tylko komputer różni.


Nie słyszałem, aby była możliwość zamiany samych map. Nie tylko komputer jak wskazał Neo, pozdrawiam ;) I nie tylko turbo.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2016, 20:56

Tam przypadkiem nie jest większe ciśnienie wtrysku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje