Spekulacje na temat Z5 i serii B

Postprzez dzikuss111 » 2 lis 2013, 23:33

Witam.

Chciałbym uzyskać trochę wiedzy na temat nieszczęsnego silnika Z5-DE i serii B.

A więc:

1. Blok

Teoretycznie silnik B5-ZE ma średnice tłoka 78mm i skok 83.6mm i stopień sprężania 9.4:1-9.0:1, jak większość silników serii B o poj. 1600cm3. A silnik Z5 ma średnice tłoka 75.3 i skok 83.6 i stopień sprężania 9.4:1, jak i jest stalowym odlewem. Więc teoretycznie można Z5 rozwiercić do tych 78mm i użyć tłoków od wersji 1.6 uzyskując większą pojemność, a dokładnie rzecz mówiąc 1598cm3.

Więc nasuwają się pewne pytania:
– Co z kompresją ?? Nie będzie za niska ??
– Czy jest tyle materiału by Z5 rozwiercić o 2.7mm ??
– Czy tłoki B5 pasują na korbowody Z5 lub jakie są różnice ??

2. Wtryski

Seryjne wtryskiwacze Z5 pompują 160ml/min, wtryski B5-ZE 192ml/min, wtryski BP-ZE (1.8) 250ml/min.

– Jakie pasują ??
– Jakie zastosować by mieszanka nie była zbyt bogata, lub przy seryjnych zbyt uboga ??


To wszystko tylko informacyjnie jeśli ktoś posiada ową wiedzę niech się podzieli.......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez MIRU » 11 lis 2013, 14:46

Wypytaj tego pana...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=24809
kiedyś dłubał ale cisza nastała. Chyba nawet robił rozwiert pod tłoki z B6
a jesli chcesz sie bawic w zmiane wtrysków to raczej się nie obejdzie bez strojenia na jakiejs swince
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje