Kolektor wydechowy 4-2-1
1, 2
krzynio323f napisał(a):a po co jak to jest idealny kolektor
a tak sobie kombinuje nad baranem 4-2-1 zamiast tego co jest oryginalny 4-1 rzeliwny.Powinno być lepiej w sensie obnizone obroty w których pojawi sie pełen moment obrotowy.
była 2 x 323GLX, była 323GT
Nissan Almera GTI
Nissan Almera GTI
- Od: 7 lip 2006, 13:46
- Posty: 83
- Skąd: O.B.R. Niestachów
podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damiaaans napisał(a):podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie
Nie za dobry pomysl, ale jesli jzu musisz, to kup uszczelki pod kolektor od obu aut i porównaj.
Less roof, more fun


no i chyba pojde do jakiegos sklepu z czesciami do japoncow i porownam... a nie ma jakiejs stronki na ktorej by byly takie dane?
EDIT: w googlach znalazlem wymiary od jakiejs accordki, teraz tylko potrzeba mi wymiary tych okienek wylotowych jakie są u mnie, ma ktoś moze wyjętą głowice, lub kolektor wydechowy i mogl by to zmierzyc? wydaje mi sie ze w kolektorze otwory wylotow nie moga byc mniejsze niz w glowicy, bo bedzie kiszka, a jesli beda troche wieksze to powinno byc dobrze, czy niekoniecznie? bo watpie zeby byly idealnie takie same
EDIT: w googlach znalazlem wymiary od jakiejs accordki, teraz tylko potrzeba mi wymiary tych okienek wylotowych jakie są u mnie, ma ktoś moze wyjętą głowice, lub kolektor wydechowy i mogl by to zmierzyc? wydaje mi sie ze w kolektorze otwory wylotow nie moga byc mniejsze niz w glowicy, bo bedzie kiszka, a jesli beda troche wieksze to powinno byc dobrze, czy niekoniecznie? bo watpie zeby byly idealnie takie same
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Witam. Chciałbym podpiąć się pod temat. Znalazłem na allegro ofertę sprzedaży sportowego kolektora 4-2-1 do Mazdy MX-6 4-cyl i tu pojawia się moje pytanie. Czy taki kolektor będzie pasował do mazdy 626 GE z silnikiem 1.8? Pojawia się też drugie pytanie: czy po założeniu tego kolektora do 626 silnik zyska czy jednak straci na mocy? Bądź co bądź kolektor jest przeznaczony do innego modelu. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).
Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień
Pozdrawiam
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).
Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień
Pozdrawiam
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
- Od: 30 maja 2012, 21:02
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km
Nie wierzę.. tylu fachowców a nikt nawet przybliżonych wymiarów nie potrafi podać? Uuu.. no przykro troszkę bo ciężko cokolwiek znaleźć a wydawało mi się że forum jest po to żeby użytkownicy pojazdów, tunerzy sobie pomagali. Jak znam życie to będę znowu zdany na własną intuicję. Na pewno pochwalę się co wyszło i podzielę się szczegółami. A może to dzięki schowaniu zapytania do wątku który dawno nie był odwiedzany i zapomniany taki sobie jest... dziękuję w każdym razie i naprawdę będę wdzięczny za informacje które pomogą mi i magikowi od spawania.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
- Od: 30 maja 2012, 21:02
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km
No to może będę pierwszy
. W ogóle jakoś mało danych na forum jeśli chodzi o BA. Więcej znajdę informacji o tym że lampka się świeci czy naklejka ładna albo tu mi taki cik cik wystawa i furczy
W każdym razie bardzo by mi pomogły nawet przybliżone wartości.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
- Od: 30 maja 2012, 21:02
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km
A.. to dla tego tyle o BG można znaleźć
Puki co to jest moje pierwsze auto które przerabiam i uczę się powoli. Oczywiście najprościej byłoby kupić hondę i nawtykać gratów za niewielkie pieniądze bo pełno tego wszędzie i po sprawie.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
- Od: 30 maja 2012, 21:02
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km
Bartg napisał(a):Jedyne 4-2-1 jakie tu spotkasz do BP to takie do 323 BG np Pacesettera.
To są 4-1 a nie 4-2-1 tak żeby uściślić
Co do wymiarów to nie wiem czy ktoś Ci takowe poda bo w przypadku wolnossaka wydechem można więcej popsuć niż poprawić.
Średnica rurek to nie wszystko, musisz znać jeszcze jak długie mają być runnery, w którym momencie 4 łączą się w 2, a następnie 2 w jeden. Wszystko to wpływa na kształtowanie się momentu i mocy. Tak więc nie jest to takie hop siup. Kolektor może Ci wyspawać każdy, pytanie tylko czy będzie to działało jak powinno.
Proponuje poczytać na forach zagranicznych o projektowaniu kolektorów
Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy
chyba muszę zmienić nick na "nikt"

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Hmm... Zaczynam się zastanawiać nad sensem całej operacji. Ale, "co bedzie to beedzie... do stodooły!!"
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
- Od: 30 maja 2012, 21:02
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km
tekkenfan napisał(a): Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy
chyba muszę zmienić nick na "nikt"![]()
a ja na "nikt2"
KungFu Panda napisał(a):Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).
Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień![]()
Pozdrawiam
http://www.racingforum.pl/Proporcje-rednic-runnerlw-w-kolektorach-wydechowych-t102328.html
moze cos pomoże
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje