Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6
1, 2
Planuje w najblizszym czasie uszczelnic silnik, gdyz posiada pare wyciekow i przy tej opracji chcialbym zrobic pare rzeczy:
1. Odelzyc kolo zamachowe – Otoczak
2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 )
3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)
4. Wal korbowy z 2.5 (czy wogole da rade i z jakiego modelu)
1. Odelzyc kolo zamachowe – Otoczak
2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 )
3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)
4. Wal korbowy z 2.5 (czy wogole da rade i z jakiego modelu)
- Od: 19 lip 2011, 22:38
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995
ohoho sezon się zaczął i wszyscy chcą zwiększać moc
A co jak mu się buda podoba? Niestety w serii nie było nic mocniejszego tak więc słabo.
Jak coś to ja bym ładował KLa, no ZE jest przereklamowane
pewnie chciał w ten sposób zwiększyć pojemność
Kilka aut na forum chyba ma takie cudaki, tak więc jak poszukasz to znajdziesz.
Obawiam się że nic takiego nie znajdziesz, a jak już to będziesz musiał wyłożyć sporo klepaków. Chcesz mieć moc ładuj ITB
Uprzedzam pytanie – musisz je sam sklecić
JapanBA napisał(a):Sprzedać i kupić auto z mocniejszym silnikiem....ale to sie nudne robi.
A co jak mu się buda podoba? Niestety w serii nie było nic mocniejszego tak więc słabo.
Jak coś to ja bym ładował KLa, no ZE jest przereklamowane
MIRU napisał(a):a po co chcesz zmieniać wał od 2.5 nie spasuje ...
pewnie chciał w ten sposób zwiększyć pojemność
ramzees napisał(a):2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 )
Kilka aut na forum chyba ma takie cudaki, tak więc jak poszukasz to znajdziesz.
ramzees napisał(a):3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)
Obawiam się że nic takiego nie znajdziesz, a jak już to będziesz musiał wyłożyć sporo klepaków. Chcesz mieć moc ładuj ITB
Uprzedzam pytanie – musisz je sam sklecić
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dłubanie silnika atmosferycznego ma sens jedynie w przypadku przygotowania auta do sportu. Jedynie suszarka daje sensowne przyrosty i przyzwoite odczucia. W NA dołożenie kilku czy nawet kilkunastu koników na końcu skali obrotomierza daje chyba tylko zaspokojenie ego właściciela.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
zadalem proste pytanie a tutaj duzo bezsesownych podtekstow!
p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?
Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)
silnik musze uszczelni i ze by to zrob ic musze go wyjac z budy wiec to by bylo tylko przy okazji bo mysle nad wymiana pierscieni i uszczelniaczy
---EDIT BY PHM---
Jeszcze jedno takie coś na forum i będę wnosił o bana. Tym razem edit next time hamuj język
p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?
Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)
silnik musze uszczelni i ze by to zrob ic musze go wyjac z budy wiec to by bylo tylko przy okazji bo mysle nad wymiana pierscieni i uszczelniaczy
---EDIT BY PHM---
Jeszcze jedno takie coś na forum i będę wnosił o bana. Tym razem edit next time hamuj język
- Od: 19 lip 2011, 22:38
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995
ramzees napisał(a):Do sportu buduje honde crx del sol b20vtec turbo 4x4
można o niej gdzieś poczytać?
też jestem ciekawy
Z tego co wiem to nie. Ktoś już kiedyś coś pisał o takich zamiarach i jak dobrze pamiętam to nie dało rady.
[size=85]a ja i tak dalej powiem że najlepszą opcją byłby wrzucenie KLa bo duże lepiej zbiera się z dołu tak więc do użytkowania codziennego jest to lepsze rozwiązanie[/size]
ramzees napisał(a):p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?
Z tego co wiem to nie. Ktoś już kiedyś coś pisał o takich zamiarach i jak dobrze pamiętam to nie dało rady.
[size=85]a ja i tak dalej powiem że najlepszą opcją byłby wrzucenie KLa bo duże lepiej zbiera się z dołu tak więc do użytkowania codziennego jest to lepsze rozwiązanie[/size]
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
dzieki wielki za odpowiedzi
czyli zrobie zwykly remont, a wiec ostatnie pytanie ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia
Mozna poczytac o del solce na forum hondy (przeciez logiczne ze nie na forum mazdy)
honda.slask.pl
civicklub.pl
honda-crx.info
narazie jest to N/A gdzies mniej wiecej z moca 210 km lecz hamowania bedzie po strojeniu w ciagu 2 tygodni naped bedzie wszczepywany albo u przema72 lub w SSG garage narzie kolekcjonuje czesci gdyz wszystko trzeba sciagac z usa ;/ osoby ze slaska zaprszam na spot
wszystko sie da wystarczy pasja i checi! Nie da sie tak mowia tylko ludzie slabi!
jako pierwszy poalaczylem glowice 1.7 i blok 1.6 w civic VII gen
widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow
czyli zrobie zwykly remont, a wiec ostatnie pytanie ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia
Mozna poczytac o del solce na forum hondy (przeciez logiczne ze nie na forum mazdy)
honda.slask.pl
civicklub.pl
honda-crx.info
narazie jest to N/A gdzies mniej wiecej z moca 210 km lecz hamowania bedzie po strojeniu w ciagu 2 tygodni naped bedzie wszczepywany albo u przema72 lub w SSG garage narzie kolekcjonuje czesci gdyz wszystko trzeba sciagac z usa ;/ osoby ze slaska zaprszam na spot
wszystko sie da wystarczy pasja i checi! Nie da sie tak mowia tylko ludzie slabi!
jako pierwszy poalaczylem glowice 1.7 i blok 1.6 w civic VII gen
widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow
- Od: 19 lip 2011, 22:38
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995
ramzees napisał(a): ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia
Nie wiem jak w KF (2.0V6), bo nie rozbieralem jeszcze( pewnie jest tak samo bo to praktycznie takie same silniki ale w KL(2.5V6) jest podobno tak ze mozna planować bezpiecznie do konca markera czyli
sprawdzilem z ciekawosci ile to jest i wyszło ze jakies 0.8mm u mnie po planowaniu wyrównującym, więc na nie tykanej głowicy moze być ok 1mm...
po przekroczeniu tej granicy silnik bedzie kolizyjny
JAk się mylę niech mnie ktos poprawi
co do remontu, uzyj dobrych pierscieni czyli RIK, NPR. Przy okazji zaworek w pompie oleju i panewy na korby. Ja zmieniałem profilaktycznie przed turbo i okazało się ze miałem farta bo na ostatniej korbie było juz nieciekawie
dobre częsci dostaniesz w carspeed.pl
ramzees napisał(a):Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)
Trochę tu rozbieżności, bo chcesz dłubać mocno seryjny silnik KF, a obawiasz sie SWAP-a. A najtańszym i najszybszym rozwiązaniem jest SWAP silnika na Serię KL
Nie będę się rozpisywał o SWAPie na KL, bo znajdziesz ro sobie na tym forum w innym wątku . Powiem Ci tylko że sam jeździłem takim SWAP-owanym autem ponad 2 lata a wymiana silnika to kilka godzin, bo problemów przy SWapie z KF na KL praktycznie nie ma, a różnica w osiągach jest bardzo odczuwalna.
a jakbyś dłubał KF i zmieniał głowice, kolektory 6-2-1, większa przepustnica/ ssący, zamach itp to do tego musisz zainwestować dodatkowe kilkaset zł w jakaś świnkę do tego jak sam nie stroisz to drugie tyle na strojenie i może 150-160km uzyskasz (bo takie są na razie realia niestety ). A KL ma to już w serii
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
wielkie dzieki z aprzydatne informacje
tak wiem z czym wiaze sie swap zrobilem ich pare w zyciu
natomiast chodzi rowniez o spalanie kf ma je bardzo dobre a kl juz ma je dosc wysokie a kobieta bedzie uzytkowac te auto przez 3 lata (kupilem je tydzien temu) wiec nie potrzeba tutaj duzych mocy jedynie moemt jej chcialem zwiekszyc by po miescie sie jej lepiej jezdzilo (poprzendio jezdzila alfa romeo 156 V6 2.5) wiec troche jest zawiedziona. Wiem ze swap jest bezproblemowy ale wiaze sie z kupnem silnika i tam tez nie obejdzie se bez remontu, dostep do czesci mam z duza znizka a robote zrobire sam wiec chyba pozostanie przy kf to najlepsze roziwazanie.
p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi
tak wiem z czym wiaze sie swap zrobilem ich pare w zyciu
natomiast chodzi rowniez o spalanie kf ma je bardzo dobre a kl juz ma je dosc wysokie a kobieta bedzie uzytkowac te auto przez 3 lata (kupilem je tydzien temu) wiec nie potrzeba tutaj duzych mocy jedynie moemt jej chcialem zwiekszyc by po miescie sie jej lepiej jezdzilo (poprzendio jezdzila alfa romeo 156 V6 2.5) wiec troche jest zawiedziona. Wiem ze swap jest bezproblemowy ale wiaze sie z kupnem silnika i tam tez nie obejdzie se bez remontu, dostep do czesci mam z duza znizka a robote zrobire sam wiec chyba pozostanie przy kf to najlepsze roziwazanie.
p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi
- Od: 19 lip 2011, 22:38
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995
z moich obserwacji wzrostu spalania nie zauważyłem. Po Swapie i hamowni na której wyszło 170KM spalanie wynosiło ok 8,5 trasa i 10-11 miasto. Dopiero jak zacząłem dłubać w silniku i uzyskałem 187Km i 235Nm spalanie wzrosło do 10 w trasie i 15 w meiście
KL ma mega lepszy dól od KF. " Dół obrotów" to właśnie chyba najbardziej zauważalna po SWAPie i zadowalająca różnica.
KL ma mega lepszy dól od KF. " Dół obrotów" to właśnie chyba najbardziej zauważalna po SWAPie i zadowalająca różnica.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
ramzees napisał(a):p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi
zaworek przelewowy...stary podobno był wadliwy i nie trzymał cisnienia, stąd stukot HLA, no i ostatnie panewy dostawały po
z prawej stary z lewej nowy, do tego spręzynka i bangla koszt jakies 60-80pln OE MAZDA
ramzees napisał(a):widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow
Co niektórzy nie mają go wcale...
Jak podajesz linki to przynajmniej podaj do swojego projektu bo wątpię by ktoś przeglądał dziesiątki tematów w poszukiwaniu tego jedynego wyjątkowego...
Ja tam znalazłem, lecz niestety zdjęcia nie działają, po opisie widzę że na razie B seria po maską ale plany są zacne. Powodzenia.
Trzymamy sie tematu
Dzieki wielkie za przydatne info, jeszcze sobie pare rzeczy porownam moze uda mi sie cos do Kf-a upchac
fotki nie dzialaja gdyz byly awarie forum ale w najblizszym czasie to naprawie narazie brak czasu
wystarczy wpisac moj nick w wyszukiwarce mam dokladnie taki sam jak tutaj, nie trzeba szukac setek tematow
fotki nie dzialaja gdyz byly awarie forum ale w najblizszym czasie to naprawie narazie brak czasu
wystarczy wpisac moj nick w wyszukiwarce mam dokladnie taki sam jak tutaj, nie trzeba szukac setek tematow
- Od: 19 lip 2011, 22:38
- Posty: 15
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje