Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

Postprzez ramzees » 28 cze 2013, 11:38

Planuje w najblizszym czasie uszczelnic silnik, gdyz posiada pare wyciekow i przy tej opracji chcialbym zrobic pare rzeczy:

1. Odelzyc kolo zamachowe – Otoczak
2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 ??)
3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)
4. Wal korbowy z 2.5 (czy wogole da rade i z jakiego modelu)
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Postprzez MIRU » 28 cze 2013, 14:40

a po co chcesz zmieniać wał ?? od 2.5 nie spasuje ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez JapanBA » 28 cze 2013, 14:53

Sprzedać i kupić auto z mocniejszym silnikiem....ale to sie nudne robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez tekkenfan » 28 cze 2013, 23:31

ohoho sezon się zaczął i wszyscy chcą zwiększać moc :D

JapanBA napisał(a):Sprzedać i kupić auto z mocniejszym silnikiem....ale to sie nudne robi.

A co jak mu się buda podoba? Niestety w serii nie było nic mocniejszego tak więc słabo.
Jak coś to ja bym ładował KLa, no ZE jest przereklamowane :P

MIRU napisał(a):a po co chcesz zmieniać wał ?? od 2.5 nie spasuje ...

pewnie chciał w ten sposób zwiększyć pojemność :P

ramzees napisał(a):2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 ??)

Kilka aut na forum chyba ma takie cudaki, tak więc jak poszukasz to znajdziesz.

ramzees napisał(a):3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)

Obawiam się że nic takiego nie znajdziesz, a jak już to będziesz musiał wyłożyć sporo klepaków. Chcesz mieć moc ładuj ITB :D :D
Uprzedzam pytanie – musisz je sam sklecić :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez carsik » 29 cze 2013, 09:32

Dłubanie silnika atmosferycznego ma sens jedynie w przypadku przygotowania auta do sportu. Jedynie suszarka daje sensowne przyrosty i przyzwoite odczucia. W NA dołożenie kilku czy nawet kilkunastu koników na końcu skali obrotomierza daje chyba tylko zaspokojenie ego właściciela.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez ramzees » 29 cze 2013, 10:07

zadalem proste pytanie a tutaj duzo bezsesownych podtekstow!

p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?
Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg :) (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)
silnik musze uszczelni i ze by to zrob ic musze go wyjac z budy wiec to by bylo tylko przy okazji bo mysle nad wymiana pierscieni i uszczelniaczy :)

---EDIT BY PHM---
Jeszcze jedno takie coś na forum i będę wnosił o bana. Tym razem edit next time hamuj język
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2013, 12:39

ramzees napisał(a):Do sportu buduje honde crx del sol b20vtec turbo 4x4


można o niej gdzieś poczytać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tekkenfan » 29 cze 2013, 13:21

też jestem ciekawy :D

ramzees napisał(a):p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?

Z tego co wiem to nie. Ktoś już kiedyś coś pisał o takich zamiarach i jak dobrze pamiętam to nie dało rady.

[size=85]a ja i tak dalej powiem że najlepszą opcją byłby wrzucenie KLa bo duże lepiej zbiera się z dołu tak więc do użytkowania codziennego jest to lepsze rozwiązanie[/size]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez JapanBA » 29 cze 2013, 14:04

Neonixos666 napisał(a):
ramzees napisał(a):Do sportu buduje honde crx del sol b20vtec turbo 4x4


można o niej gdzieś poczytać?


W expressie ilustrowanym hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez MIRU » 29 cze 2013, 15:43

głowice tez nie podejda z racji innej srednicy cylindrów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ramzees » 29 cze 2013, 21:40

dzieki wielki za odpowiedzi :)

czyli zrobie zwykly remont, a wiec ostatnie pytanie ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia ??

Mozna poczytac o del solce na forum hondy (przeciez logiczne ze nie na forum mazdy)

honda.slask.pl
civicklub.pl
honda-crx.info

narazie jest to N/A gdzies mniej wiecej z moca 210 km lecz hamowania bedzie po strojeniu w ciagu 2 tygodni :) naped bedzie wszczepywany albo u przema72 lub w SSG garage :) narzie kolekcjonuje czesci gdyz wszystko trzeba sciagac z usa ;/ osoby ze slaska zaprszam na spot :)


wszystko sie da wystarczy pasja i checi! Nie da sie tak mowia tylko ludzie slabi!
jako pierwszy poalaczylem glowice 1.7 i blok 1.6 :) w civic VII gen

widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow :)
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Postprzez MIRU » 30 cze 2013, 00:43

ramzees napisał(a): ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia ??


Nie wiem jak w KF (2.0V6), bo nie rozbieralem jeszcze( pewnie jest tak samo bo to praktycznie takie same silniki :D ale w KL(2.5V6) jest podobno tak ze mozna planować bezpiecznie do konca markera czyli
Obrazek
sprawdzilem z ciekawosci ile to jest i wyszło ze jakies 0.8mm u mnie po planowaniu wyrównującym, więc na nie tykanej głowicy moze być ok 1mm...
po przekroczeniu tej granicy silnik bedzie kolizyjny :P
JAk się mylę niech mnie ktos poprawi :P :P
co do remontu, uzyj dobrych pierscieni czyli RIK, NPR. Przy okazji zaworek w pompie oleju i panewy na korby. Ja zmieniałem profilaktycznie przed turbo i okazało się ze miałem farta bo na ostatniej korbie było juz nieciekawie :)
Obrazek
dobre częsci dostaniesz w carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez MariuS » 30 cze 2013, 11:52

ramzees napisał(a):Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg :) (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)



Trochę tu rozbieżności, bo chcesz dłubać mocno seryjny silnik KF, a obawiasz sie SWAP-a. A najtańszym i najszybszym rozwiązaniem jest SWAP silnika na Serię KL :)
Nie będę się rozpisywał o SWAPie na KL, bo znajdziesz ro sobie na tym forum w innym wątku ;) . Powiem Ci tylko że sam jeździłem takim SWAP-owanym autem ponad 2 lata a wymiana silnika to kilka godzin, bo problemów przy SWapie z KF na KL praktycznie nie ma, a różnica w osiągach jest bardzo odczuwalna.


a jakbyś dłubał KF i zmieniał głowice, kolektory 6-2-1, większa przepustnica/ ssący, zamach itp to do tego musisz zainwestować dodatkowe kilkaset zł w jakaś świnkę do tego jak sam nie stroisz to drugie tyle na strojenie i może 150-160km uzyskasz (bo takie są na razie realia niestety ). A KL ma to już w serii :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ramzees » 30 cze 2013, 11:55

wielkie dzieki z aprzydatne informacje :)
tak wiem z czym wiaze sie swap zrobilem ich pare w zyciu :)

natomiast chodzi rowniez o spalanie kf ma je bardzo dobre a kl juz ma je dosc wysokie a kobieta bedzie uzytkowac te auto przez 3 lata (kupilem je tydzien temu) wiec nie potrzeba tutaj duzych mocy jedynie moemt jej chcialem zwiekszyc by po miescie sie jej lepiej jezdzilo (poprzendio jezdzila alfa romeo 156 V6 2.5) wiec troche jest zawiedziona. Wiem ze swap jest bezproblemowy :) ale wiaze sie z kupnem silnika i tam tez nie obejdzie se bez remontu, dostep do czesci mam z duza znizka a robote zrobire sam wiec chyba pozostanie przy kf to najlepsze roziwazanie.

p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi ??
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Postprzez MariuS » 30 cze 2013, 12:06

z moich obserwacji wzrostu spalania nie zauważyłem. Po Swapie i hamowni na której wyszło 170KM spalanie wynosiło ok 8,5 trasa i 10-11 miasto. Dopiero jak zacząłem dłubać w silniku i uzyskałem 187Km i 235Nm spalanie wzrosło do 10 w trasie i 15 w meiście ;)


KL ma mega lepszy dól od KF. " Dół obrotów" to właśnie chyba najbardziej zauważalna po SWAPie i zadowalająca różnica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez MIRU » 30 cze 2013, 12:44

ramzees napisał(a):p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi ??

zaworek przelewowy...stary podobno był wadliwy i nie trzymał cisnienia, stąd stukot HLA, no i ostatnie panewy dostawały po <dupa>
Obrazek
z prawej stary z lewej nowy, do tego spręzynka i bangla :) koszt jakies 60-80pln OE MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez JapanBA » 30 cze 2013, 14:15

ramzees napisał(a):widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow :)


Co niektórzy nie mają go wcale...

Jak podajesz linki to przynajmniej podaj do swojego projektu bo wątpię by ktoś przeglądał dziesiątki tematów w poszukiwaniu tego jedynego wyjątkowego... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Neonixos666 » 30 cze 2013, 18:28

Ja tam znalazłem, lecz niestety zdjęcia nie działają, po opisie widzę że na razie B seria po maską ale plany są zacne. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez People_Hate_Me » 1 lip 2013, 07:39

Trzymamy sie tematu
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez ramzees » 1 lip 2013, 21:23

Dzieki wielkie za przydatne info, jeszcze sobie pare rzeczy porownam moze uda mi sie cos do Kf-a upchac :)

fotki nie dzialaja gdyz byly awarie forum ;) ale w najblizszym czasie to naprawie narazie brak czasu :(

wystarczy wpisac moj nick w wyszukiwarce mam dokladnie taki sam jak tutaj, nie trzeba szukac setek tematow
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje