6 biegów w 323F BA BP
1, 2
Witam, przerabiał ktoś może taki temat? Czy jest taka skrzynia która ma 6 biegów i pasuje do silnika BP ulokowanego poprzecznie? ew. czy ktoś próbował rzeźby ze skrzynią innego producenta?
W jakich modelach mazdy montowano skrzynie 6-cio biegowe?
W jakich modelach mazdy montowano skrzynie 6-cio biegowe?
- Od: 22 sty 2010, 08:41
- Posty: 33
- Skąd: Krakow/okolice
- Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"
W szóstkach po 2005 roku 
A po co taka rzeźba, że tak spytam?
Tikavi napisał(a):przerabiał ktoś może taki temat?
A po co taka rzeźba, że tak spytam?
check. napisał(a):a może da radę zmienić przełożenie 5 biegu na dłuższe ? (nie wiem czy w skrzyniach mazdowskich jest taka możliwość )
Bardzo częsta modyfikacja w skrzyniach od K8/KF/KL to montaż piątego biegu ze skrzyni FS'a.
Współczesne skrzynie 6b mają często ten sam zakres przełożeń co starsze 5b tylko są ciaśniej zestopniowane – operacja raczej bezsensowna jeśli idzie o jazdę po trasie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wiem że można sobie praktycznie dowolnie dostosować przełożenia w tej skrzyni bo pasują od kilku innych. Chodzi mi raczej o taką sztuke dla sztuki, wiecie "jedyna w polsce" itd.
Ciekawe czy np. od Focusa ST by podpasiła, ew. na dodatkowej płycie montażowej.
Ciekawe czy np. od Focusa ST by podpasiła, ew. na dodatkowej płycie montażowej.
- Od: 22 sty 2010, 08:41
- Posty: 33
- Skąd: Krakow/okolice
- Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"
Tikavi napisał(a):Chodzi mi raczej o taką sztuke dla sztuki, wiecie "jedyna w polsce" itd

Tikavi napisał(a):Ciekawe czy np. od Focusa ST by podpasiła, ew. na dodatkowej płycie montażowej.
a co z półosiami,łapami,sprzęgłem, mechanizmem zmiany biegów ?
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
Pracuje w zakładzie produkcyjnym z własną narzędziownią, obróbka precyzyjna, wycinanie laserowe. Półosie, czy koło zamachowe pod nową skrzynie to mi na kg. policzą 
Nie łapię, co w tym śmiesznego? Widziałem projekt łady samary 1.5T która wyciągała 120KM, po co sie koleś bawił skoro mógł wsadzić jakiś fabryczny 120KM motor mniejszym kosztem, szybciej i łatwiej? Bo chciał. Ja też moge sobie chcieć, prawda?
Nie łapię, co w tym śmiesznego? Widziałem projekt łady samary 1.5T która wyciągała 120KM, po co sie koleś bawił skoro mógł wsadzić jakiś fabryczny 120KM motor mniejszym kosztem, szybciej i łatwiej? Bo chciał. Ja też moge sobie chcieć, prawda?
- Od: 22 sty 2010, 08:41
- Posty: 33
- Skąd: Krakow/okolice
- Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"
k1bic93 napisał(a):bardzo by się przydała w trasy
tak nie do końca
u mnie w mx5 swapowalem skrzynie z 5 na 6 speed i...
na skrzyni 5 na ostatnim biegu przy 100km/h miałem 2700obr tak teraz na 6b mam 3200obr
na trasy nie polecam

Tikavi napisał(a):Widziałem projekt łady samary 1.5T która wyciągała 120KM
widziałem w akcji moskwicza 300+
Przepraszam z góry, jeżeli pytanie ze strony technicznej jest idiotyczne, ale człowiek zazwyczaj pyta bo nie wie- czy ewentualna modyfikacja piątego biegu na "mniejszą zębatkę" jest możliwa?
Chodzi o to, że często robimy trasy powyżej 1000km, a nawet 2000km(w jedną stronę) po autostradach i denerwujące jest to, że aby utrzymać prędkość ~130km/h muszę sporo tego gazu wciskać, spalanie wzrasta, a ja czuję pod pedałem spory zapas mocy(tak jakby auto dostawało na prawdę więcej paliwa niż potrzebuje). Wiem, że skrzynia w aucie nie działa dokładnie na tej zasadzie ale odwołując się do przełożeń w rowerze, gdy wrzucimy na ostatni bieg często tracimy na dynamice, ale za to nie musimy się tyle namachać. To dobrze podsumowuje moje myśli, które mam gdy za każdym razem gdy trzymam pedał gazu wciśnięty, żeby utrzymać to zakichane 130.
Uwielbiam swoje autko i pomimo dostępnych finansów nie zamierzam go zmieniać przez tak długo jak tylko jazda będzie sprawiała przyjemność, a to jest jedna z na prawdę niewielu rzeczy które bym zmienił.
Jeżeli taka modyfikacja byłaby możliwa i w dodatku przyniosłaby zamierzony efekt, byłbym w stanie wiele poświęcić(pewnie finansów bo mechanik ze mnie taki że przeczyszczenie przepustnicy i ustawienie TPSa było dla mnie dużym wyzwaniem).
Chodzi o to, że często robimy trasy powyżej 1000km, a nawet 2000km(w jedną stronę) po autostradach i denerwujące jest to, że aby utrzymać prędkość ~130km/h muszę sporo tego gazu wciskać, spalanie wzrasta, a ja czuję pod pedałem spory zapas mocy(tak jakby auto dostawało na prawdę więcej paliwa niż potrzebuje). Wiem, że skrzynia w aucie nie działa dokładnie na tej zasadzie ale odwołując się do przełożeń w rowerze, gdy wrzucimy na ostatni bieg często tracimy na dynamice, ale za to nie musimy się tyle namachać. To dobrze podsumowuje moje myśli, które mam gdy za każdym razem gdy trzymam pedał gazu wciśnięty, żeby utrzymać to zakichane 130.
Uwielbiam swoje autko i pomimo dostępnych finansów nie zamierzam go zmieniać przez tak długo jak tylko jazda będzie sprawiała przyjemność, a to jest jedna z na prawdę niewielu rzeczy które bym zmienił.
Jeżeli taka modyfikacja byłaby możliwa i w dodatku przyniosłaby zamierzony efekt, byłbym w stanie wiele poświęcić(pewnie finansów bo mechanik ze mnie taki że przeczyszczenie przepustnicy i ustawienie TPSa było dla mnie dużym wyzwaniem).
Odświeżę temat 
Powiedzcie w końcu raz i ostatecznie czy jest możliwa zmiana np w moim kf-ie? Kurde lecąc autostradą 120 mam 4k obrotów, nie dość że głośno się robi bo ten plebienisty dzwięk v-ki zaczyna dawaj osobie to i spalanie wzrasta. A chciałoby się mieć przy 120 np 3k obrotów. Ostatnio jeździłem nissanem primerą kombi kumpla 2,0l i przy 100k/h miałem 2,2-2,3k obrotów na 5 biegu:)
czymś takim śmigałem
http://allegro.pl/nissan-primera-2-0-slx-ubezpieczenie-do-03-2014-i3185566544.html
Powiedzcie w końcu raz i ostatecznie czy jest możliwa zmiana np w moim kf-ie? Kurde lecąc autostradą 120 mam 4k obrotów, nie dość że głośno się robi bo ten plebienisty dzwięk v-ki zaczyna dawaj osobie to i spalanie wzrasta. A chciałoby się mieć przy 120 np 3k obrotów. Ostatnio jeździłem nissanem primerą kombi kumpla 2,0l i przy 100k/h miałem 2,2-2,3k obrotów na 5 biegu:)
czymś takim śmigałem

- Od: 3 lut 2013, 00:15
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f V6 KF
'97
Łatwy sposób przełóż piątkę od FS'a która jest dużo dłuższa i trochę się Ci powinno to uspokoić
(ja w sowim FS'ie przy 120 mam własnie około 3-3.2k obrotów)
Do skrzyni K-series wkładał piątkę Jacol więc tu jest potwierdzenie że się da
Do skrzyni K-series wkładał piątkę Jacol więc tu jest potwierdzenie że się da
hmmm odcinke mam przed 7k obrotów i to daje jakies 220 (gpsowo) testowane w niemczech xD
Ja nie mówie o gps
moja o ok 6 km/h zawyża, sprawdzałem na navi mojego telefonu i gps tomtom. Tak więc będąc dokładnym lubie pocisnąć 214
to maks co daje mój samochodzik :p
tak jak mówisz odcinka 7k obrotów. Raczej motor mam sprawny bo nie puchnie
tylko słabo Cię zrozumiałem. Teraz mi odradzasz takie małe katusze czy po ewentualnej przekładce biegu. Chciałbym zachować tą prędkość bo lubie, moja poprzednia z5 latała prawie 180 na 14 calach zimowych hehe, na 16 calach 205/45 już tylko 165 i nic więcej.
tak jak mówisz odcinka 7k obrotów. Raczej motor mam sprawny bo nie puchnie
- Od: 3 lut 2013, 00:15
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f V6 KF
'97
Nie odradzam. Tylko mówię że 5 od FS'a to dobre rozwiazanie bo jest dluzsza
i osiagniesz to co chcesz okolo 3k przy 120 i predkosc okolo 220
A więc zaczynam szukać skrzyni lub części i człowieka który to ogarnie
szkoda ze elastyczność spadnie, teraz od 50 a nawet nie raz 40 w mieście ciagne na 5. Ma siłe hehehe teraz to się skończy bo obroty będą za małe przy tej prędkości.
- Od: 3 lut 2013, 00:15
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f V6 KF
'97
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje