http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37735
SWAP 1.3 B3 –> 1.8 BP – Mazda 323 BG
1, 2
Witam, szukałem tematu ale nie znalazłem, mam mazde 323 1.3 16V bg w sedanie z 91 roku, wypatrzyłem silnik ze skrzynią 1.8 16V na dwóch wałkach rozrządu i chciałbym to zamontować P&P z tego co mi wiadomo przeguby są inne itp i narodziła mi się wizja zostawienia jak na razie skrzyni i podłączenia pod tą z 1.3 robił ktoś już takie rzeczy w BG? Z czasem myśle pozmieniać później te przeguby, półosie itp i wrzucić skrzynie od 1.8 a jak na razie przezimować i przygotować na wiosne. Potrzebowałbym kontakt do kogoś kto grzebie w BG 
- Od: 15 lis 2011, 00:52
- Posty: 64
- Skąd: NL/PL
- Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP
ja kiedyś swapowałem sam silnik 1.8 sohc, tylko nie do skrzyni 1.3, a do 1.6 i wszystko ładnie pasowało. podejrzewam, że przy 1.3 i 1.8 dohc nie będzie żadnych problemów, wyjdzie na plus, bo krótsze przełożenia, i dzięki temu będzie lepsze przyśpieszenie. oczywiście musisz też przełożyć kompa i całą wiązkę.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
czy mi sie wydaje czy takim temat juz gdzies tu jest?
Polecam przestudiowanie tematu
viewtopic.php?f=102&t=91763
viewtopic.php?f=102&t=91763
Jacek176 napisał(a):Skrzynia biegów oraz koło zamachowe
Jednym z najtańszych sposobów na poprawienie osiągów jest wymiana skrzyni biegów na skrzynię z wersji 1.3. Posiada ona najkrótsze przełożenia jakie były montowane w Mazdach 323 BG. Trzeba częściej machać lewarkiem ale przyspieszenia są znacznie lepsze. Poniżej przełożenia obu skrzyń:
Obrazek
Obrazek
Jeśli mamy wersję GT to niestety wymieniając skrzynię musimy również wymienić półosie oraz całe sprzęgło oraz koło zamachowe gdyż skrzynia od DOHC ma inny wałek sprzęgłowy. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie tarczy oraz docisku sprzęgła od 1.8 SOHC (średnica 200mm w porównaniu do 184mm w 1.3) oraz koła zamachowego od 1.3. Tutaj Borys86 twierdzi, że pod sprzęgło od 1.8 SOHC nie podejdzie koło od 1.3 ale np. Piciu twierdzi, że podejdzie, tu jest jego projekt: viewtopic.php?f=11&t=37735&p=565234 . Ja osobiście mam zarówno sprzęgło jak i koło zamachowe od 1.8 SOHC. Koło można dodatkowo odchudzić. Silnik chętniej będzie się wtedy wkręcał w obroty. Jeśli robimy większy remont dobrze tez jest wyważyć cały układ wału korbowego z kołem. Panewki wtedy dłużej pożyją gdy będziemy wysoko kręcić silnik. Jednak jeśli silnik masz w dobrym stanie i narazie nie planujesz remontu to można to sobie darować. Chociaż czytałem o przypadkach kiedy za bardzo odelżone i nie wyważone koło rozpadło się w trakcie jazdy, w ekstremalnym przypadku doszło do amputacji nóg kierowcy przez odłamki koła zamachowego.
Dodatkowo, jeśli planujemy większa moc można ten docisk od SOHC wzmocnić u Radzikowskiego. U mnie takie sprzęgło radzi sobie doskonale z mocą 168KM i częstym upalaniem. Natomiast seryjne, nowe NKK ślizgało się już kiedy miałem 143KM.
Natomiast jeśli mamy skrzynię biegów od GT a chcemy mocniejszy docisk to tanim i dobrym rozwiazaniem jest docisk sprzęgła od silnika 2.5 V6. Kolega jackkpl przetestował to u siebie. Jego relacja: "Docisk od 2.5V6 KL (ja mam od Probe II) pasuje do BP GT. Sloneczko jest troche wyzej, wiec delikatnie trzeba skrocic popychacz wysprzeglika (okolo 5-7mm). Docisk trzyma rewelacyjnie."
Tak jak już wcześniej wspomniałem skrzynie biegów z Mazd 323 BG są bardzo słabe. Do tego mój przypadek wydaje się zaprzeczać teorii, że skrzynie G5M-R montowane w GT są mocniejsze i wytrzymalsze. Znane są przypadki z forum gdzie w Mazdzie z seryjnym silnikiem DOHC padło 5 (albo i więcej) skrzyń GT w ciągu roku. Ja natomiast w ciągu półtora roku (czyli od początku mojej zabawy w tuning) zajeździłem tylko jedną skrzynię biegów od 1.3 (F5M-R). A np. moje obecna skrzynia od 1.3 kupiona za 150PLN na Allegro działa jeździ już u mnie ponad 2.5 roku.
Silnik wyciągnięty i pojawił się problem taki, że docisk sprzęgła z 1.8 nie podejdzie pod tą tarcze, nie ma szans, jest dużo większy. Chce pozostać przy sprzęgle z 1.3 w całości, ale dobrze by było mieć mocniejszą tarcze. Co polecacie?
- Od: 15 lis 2011, 00:52
- Posty: 64
- Skąd: NL/PL
- Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP
Widać kolego nigdy nie rozbierałeś BG.
Założony zamach, sprzęgło i skrzynia z 1.3. wszystko mechanicznie mam gotowe, tylko problem największy z przełożeniem wiązki elektrycznej, ma ktoś schemat? i mógłby mnie poratować?
Założony zamach, sprzęgło i skrzynia z 1.3. wszystko mechanicznie mam gotowe, tylko problem największy z przełożeniem wiązki elektrycznej, ma ktoś schemat? i mógłby mnie poratować?
- Od: 15 lis 2011, 00:52
- Posty: 64
- Skąd: NL/PL
- Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP
Sir napisał(a):Widać kolego nigdy nie rozbierałeś BG.
Założony zamach, sprzęgło i skrzynia z 1.3. wszystko mechanicznie mam gotowe, tylko problem największy z przełożeniem wiązki elektrycznej, ma ktoś schemat? i mógłby mnie poratować?
kolego robilem u siebie taki swap to chyba wiem co pisze
ja mam skrzynie od b6 zamach tez a tarcze i docisk od 1,8 sohc
a przelozyc wiazke to co to za problem zrobic bez schematu jak kazda wtyczka jest inna wiec wiadomo co gdzie idzie, nawet moja żona by to podłączyła
odgrzebie kotleta
przekładam właśnie z 1.6 b6 na 1.8 bp i pod zamach z 1.6 nie podchodzi sprzęgło z 1.8 sohc jest po prostu za duże, więc chyba pójdzie sprzęgło z 1.6.
moje pytanie: czy komuś też tak wychodzi?
przekładam właśnie z 1.6 b6 na 1.8 bp i pod zamach z 1.6 nie podchodzi sprzęgło z 1.8 sohc jest po prostu za duże, więc chyba pójdzie sprzęgło z 1.6.
moje pytanie: czy komuś też tak wychodzi?
- Od: 22 mar 2012, 09:25
- Posty: 69
- Skąd: Piaseczno
- Auto: mazda 323 BG 1.8 dohc '91 vw t4 multivan 2,5 tdi '99 zmota do błota '13
honda accord '01
Sir napisał(a):Witam, szukałem tematu ale nie znalazłem, mam mazde 323 1.3 16V bg
Słabo szukałeś
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Nie wiem jak to jest, że jednym sprzęgło od 1.8 sohc podchodzi pod zamach od 1.3 a innym nie
Co do sprzęgła od 1.3 przy silniku 1.8 dohc to czarno to widzę. Będzie sie sliżgać.
Co do sprzęgła od 1.3 przy silniku 1.8 dohc to czarno to widzę. Będzie sie sliżgać.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
no właśnie też nie wiem, ludzie piszą, że pasuje a u mnie jednak nie pasowało.
koło zastało ze sprzęgłem(nowym) od b6, docisk od 1.8 sohc był większy i nie dało się go przykręcić do koła od 1.6. nie wiem jakie to ma znaczenie, że właśnie jednym pasuje a drugim nie. puki co na kole i sprzęgle od 1.6 nie ślizga się, jak będzie problem to będę kombinował
koło zastało ze sprzęgłem(nowym) od b6, docisk od 1.8 sohc był większy i nie dało się go przykręcić do koła od 1.6. nie wiem jakie to ma znaczenie, że właśnie jednym pasuje a drugim nie. puki co na kole i sprzęgle od 1.6 nie ślizga się, jak będzie problem to będę kombinował
- Od: 22 mar 2012, 09:25
- Posty: 69
- Skąd: Piaseczno
- Auto: mazda 323 BG 1.8 dohc '91 vw t4 multivan 2,5 tdi '99 zmota do błota '13
honda accord '01
Witam Panowie. Mam problem, mianowicie zdechł mi silnik w mojej 323c 1.3 B3. Pewnie pierścienie i uszczelniacze więc nie chce robić remontu a wymienić na inny silnik. Jako, że jestem zielony w tym temacie możecie mi doradzic na jaki silnik zmienic obecny? Nie ukrywam, ze chcialbym poleciec po kosztach... Najlepiej gdyby pasował plug&play. I czy nawet jeśli zmieniałbym na taki sam b3 ale sprawny musze dłubać coś z elektroniką? Pozdrawiam!

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje