Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez boczek86 » 11 sty 2013, 20:32

alk80 napisał(a):a oba są nowe ?? i czy to są takie same czy tylko podobne, bo są SPV które wyglądają identyko jak oryginalny, ale są z innych aut i są tańsze


jeden jest moj i racze oryginalny bo pewnie nigdy niewymieniany. a drugi od rikiego i tez raczej oryginal bo on tanich uzywek nieuzywa. wyglad tez taki sam. no chyba ze sa spv od rf4 i rf2. bo moj to stuprocentowy rf2 a jego chyba rf4. bo on raczej mam od 626. wiec to chyba jedyna roznica ale jeszcze zapytam rikiego. i obydwa sprawne. no jego niby przy 4 tys puszcza bączka ale tego niezauwazylem moj tam raczej dziala bez zarzutow. a zmienialem zeby wychwycic problem. ale tkwi w baku :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 11 sty 2013, 20:35

boczek86 napisał(a): raczej mam od 626


Riki ma RF2A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 11 sty 2013, 20:40

Riki ma RF2 101Km (w serii)

musiał byś sprawdzić czy mają ten sam nr seryjny,

ale jak piszesz że ten od niego puszcza bąki to znaczy że jest felerny
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 11 sty 2013, 20:46

ja tam roznicy niewidzialem w jezdzie na jego czy moim. moglem w sumie sprawdzic opornosc mojego i jego to moze to by cos pokazalo. ale zaskoczenie mialem ogromne. juz myslalem ze BS mam walniety ze mi tak obroty malo rosna na wlaczaniu a tu jednak zalezy od spv. nawet oporniki lutowalem i kombinowalem bo myslalem ze to cos z nimi jest nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Riki » 12 sty 2013, 01:17

boczek86 napisał(a):no jego niby przy 4 tys puszcza bączka


dokładnie tak,
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jynjeay » 15 sty 2013, 23:24

Witam jestem świeży. Koledzy jak dobrze zrozumiałem to w moim Premacy 2003 SPV łącze opornikiem z przepływką.

1. Moje pytanie który ze zdjęcia jest to SPV? Czy to ten całkiem po prawej?
Obrazek

Jeżeli tak to chodzi o czerwony kabelek z białymi kropkami?

2. A przepływke łączymy z brązowym kabelkiem koło białego?

3. Jaką drogą przejść z kablem do kabiny by zrobić wyłącznik?

Proszę o wyrozumiałość bo gubię się w tym, mazdę mam dopiero od dwóch dni.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 21:05
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2013, 19:34

Polecam najpierw zająć się wymianą rozrządu innymi rzeczami które po zakupie trzeba sprawdzić lub zrobić. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 16 sty 2013, 19:38

Neonixos666 napisał(a):Polecam najpierw zająć się wymianą rozrządu
oczywiście tylko na oryginał, bo inaczej nie ma sensu zmieniać
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Roni » 16 sty 2013, 19:51

Jeżdżę na oporności 2x50ohm już z 10k wszystko jest ok, tylko kopci. Westage przesunałem o jakieś 5 mm. Przy włączeniu obroty z 900 rpm wskakują na chwile na 1000. EGR zaślepiony.
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2013, 19:59

trochę za mocne, radzę zmienić na 50+100 efekt będzie podobny a mniejsze kopcenie. Najpierw czyścimy kolektor a potem zaślepiamy egr :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Roni » 16 sty 2013, 20:04

Wszystko było przejrzane przed zaślepieniem i opornikami
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez alk80 » 16 sty 2013, 20:10

Roni napisał(a):Jeżdżę na oporności 2x50ohm już z 10k wszystko jest ok, tylko kopci. Westage przesunałem o jakieś 5 mm.
daj 7mm (jak ja) tylko trzeba bardziej ostrożnie dawać po gazie przy zimnym silniku

ps. trochę nie ten wątek ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez jynjeay » 17 sty 2013, 12:47

Neonixos666 napisał(a):Polecam najpierw zająć się wymianą rozrządu innymi rzeczami które po zakupie trzeba sprawdzić lub zrobić. <czytaj>

Wymieniłem olej i wszystkie możliwe filtry. Rozrząd już był wymieniany przed 30ktys. Więc kolego może byś pomógł?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 21:05
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Riki » 18 sty 2013, 11:15

alk80 napisał(a):daj 7mm (jak ja)


sporo, u mnie jest nieco mniej :) zależy jeszcze jak montujesz czy na całości czy "pod kątem"

jynjeay napisał(a): Rozrząd już był wymieniany przed 30ktys.


jesteś pewien? zajrzyj chociaż do niego i ocen czy sie nadaje, moze ktos zalozyl zamiennik...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 18 sty 2013, 11:46

Riki napisał(a):sporo, u mnie jest nieco mniej :) zależy jeszcze jak montujesz czy na całości czy "pod kątem"
specjalna podkładka dystansowa, czyli po całości, wiem że trochę dużo ale ja rzadko używam obrotów powyżej 2,5-3 tyś obr, bardziej mi zależy na dole bo jeżdżę głównie po (małym) mieście

jynjeay napisał(a):Rozrząd już był wymieniany
też tak myślałem, ale ...
Riki napisał(a):moze ktos zalozyl zamiennik
tak było u mnie, co skutkowało wymianą (oprócz rozrządu) 3 dźwigienek i 4 mostków :|
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 18 sty 2013, 17:49

alk80 napisał(a):specjalna podkładka dystansowa, c


foto :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jynjeay » 18 sty 2013, 20:43

Jak mówię 30tys temu to tak jest. Takie rzeczy sprawdzam zaraz po zakupie <oczko>
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 21:05
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez alk80 » 18 sty 2013, 21:05

Riki napisał(a):foto :D
coś takiego
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 22 sty 2013, 21:53

Chłopaki wiecie co jest ciekawe. Ostatnio byłem u mechanika miał u Siebie też klekocika tylko że sedan'a. Rocznik podobny, facet sprowadził go jak auto miało 2 lata. Więc w zasadzie cały obecny przebieg jest jego, ma nakulane ok 300 tys, pompa nie regenerowana, Samochód jeździ głownie dalekie trasy i jest goniony ile fabryka dała. A jeździ lepiej niż mój... po opornikach i podkładce pod gruchę od turbo (ładuje 1.2), wyczyszczonym całym dolocie i zaślepionym EGR, wyciętym katalizatorze.
Więc co miałbym zrobić żeby było u mnie lepiej jeszcze? Luz zaworowy sprawdzałem latem jak czyściłem dolot, był ok. Czy ta różnica wynika z tego że tamten samochód nie jest zamulony przez jazdę po mieście?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez alk80 » 22 sty 2013, 22:17

no to wiesz że ten mechanik ma pompę w dobrym stanie, a ty ??

po za tym, domyślam się że masz RF2 a on (może ma mocniejszy silnik) ?? jaki masz rozmiar opon w porównaniu z nim, kiedy ostatnio robiłeś geometrie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje