Kolektor ssący – custom

Postprzez Arkadius 73 » 6 lis 2012, 17:31

Mam pytanie do góru forum o odp.
Mam w planie zrobienie im a'la tony w fordzie , pytanie jak policzyc to?
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=36
Arkadius 73
 

Postprzez Lantis 89 » 8 lis 2012, 22:20

że co???? możesz po normalnemu :P
Lantis 89
 

Postprzez Arkadius 73 » 26 lis 2012, 21:45

Nie umiesz czytać czy jak ? pytam normalnie jak obliczyć pojemność kolektora powinno się obliczać objętościowo czy nie?jak to zmierzyć?
Arkadius 73
 

Postprzez onyx » 27 lis 2012, 10:37

Ale chcesz obliczać kolektor pod kompresor czy do NA?? Bo w tym linku masz obie opcje. Jak pod kompresor to sprawa dużo prostsza – może to być flansza z dołożonymi runnerami i będzie to działać. Jeżeli NA, to oprócz pojemności układu ma znaczenie jeszcze długość i średnica runnerów – tymi parametrami głównie wpływasz na ch-tykę silnika. Zamiast się babrać w projektowanie kolektora do NA (nie jest to prosta sprawa i łatwiej coś popsuć niż poprawić) lepiej do seryjnego założyć uszczelkę z teflonu – odizolujesz termicznie kolektor ssący przez co silnik będzie dostawał zimniejsze powietrze. Zwiększenie pojemności układu dolotowego jest pomijalnie małe – oczywiście zależy to od grubości uszczelki ;) Więc wszystko w granicach rozsądku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2012, 19:59

nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 27 lis 2012, 20:56

Neonixos666 napisał(a):nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak :P


Długość i średnica runnerów właśnie za to odpowiada m. in. ;)

Według mnie, do innego auta niż super-mega-rajdówki lub innego wypas-zapierdalacza, nie ma sensu tracić czasu ani pieniędzy na takie projekty. Zaraz się zrobi kolejny temat-ulep z brakiem konkretów. Bo napisanie posta czy 2, nie opisze wszystkich zjawisk z tym związanych. Jak ktoś chce się bawić to program do projektowania + ansys do badania przepływów i życzę miłej pracy :) Pomijam już fundusze na wykonanie prototypu a potem sprawdzanie efektów na hamowni. Gwarancja na sukces = 0, gdy chcemy poprawić cokolwiek w całym zakresie obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ewemarkam » 1 gru 2012, 08:10

Jeśli uda Ci się już cokolwiek wymodzić. Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha. Ja bym na Twoim miejscu nie bawił się w to, skoro nie masz zielonego pojęcia o tym. Lepiej odseparuj termicznie cały dolot od silnika. Może na innym forum znajdziesz jakieś informacje.
Obiło mi się kiedyś o uszy że w mazdzie mx-3, był kolektor o zmiennej długości kanałów dolotowych. Poszukaj, może jego by Ci się udało dopasować, myślę że to by było lepsze rozwiązanie.
Możesz też zbudować coś na wzór dolotu w silnikach VR6 marki VW.
Bez hamowni się nie obejdzie aby zweryfikować efekty Twojej pracy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2012, 13:13

ewemarkam napisał(a): Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha.


a ja zawsze myślałem że jest odwrotnie. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 1 gru 2012, 18:43

Tak masz rację, pomyliłem się.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Arkadius 73 » 3 gru 2012, 08:30

Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887
Arkadius 73
 

Postprzez ewemarkam » 3 gru 2012, 09:31

Śmiało może zostać seria, tylko modyfikacje dolotu przed przepustnicą Cię czekają.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 3 gru 2012, 16:55

a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 3 gru 2012, 22:46

Arkadius 73 napisał(a):Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887


To nie jest takie trudne, o ile jest miejsce fizycznie ;) Domyślam się, że używasz auta na co dzień i nie za bardzo możesz sobie pozwolić na to żeby przez długi czas stało. Czasem taniej i szybciej jest skorzystać z gotowych rozwiązań zamiast wyważać otwarte drzwi lub rzeźbić w brązie ;)
Jeżeli się jednak sam zdecydujesz to tu znajdziesz kilka zdjęć.

http://www.6crew.com/forum/showthread.php?9959-3-0L-Supercharger-kit-is-done-Now-Available!

ewemarkam napisał(a):Śmiało może zostać seria, tylko modyfikacje dolotu przed przepustnicą Cię czekają.

Zapewne robiłeś takie mody już w niejednym silniku ;)

Neonixos666 napisał(a):a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?
Mało miejsca i pewnie rezygnacja z klimatyzacji by nie rozwiązała sprawy. M90 zaleca się do takiej pojemności a niestety ma on już swoje gabaryty. Jeżeli fundusze pozwolą można się pokusić o Rotrexa z przekładnią planetarną – [tiiit] są te kompresory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ewemarkam » 3 gru 2012, 23:56

Owszem nie robiłem, ale widziałem co nieco od podszewki. W części przypadków da się po prostu dołożyć. Ale pewnie ten zamiar modyfikacji silnika trafi między książki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez onyx » 4 gru 2012, 13:47

Za dużo "filozujesz" jak dla mnie ;) Rozpatrujemy konkretny przypadek. A takie tam: "widziałem" można prędzej wsadzić między bajki, niż to czy ktoś się pokusi na takiego moda czy też nie – od chęci do czynu daleka droga. Jeżeli sam czegoś nie robiłeś to nie namawiaj innych do tego, bo wprowadzasz w błąd, pisząc, że to takie proste. Z perspektywy obserwatora wszystko się wydaje łatwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

PostTen post został usunięty przez Grzesiu 4 gru 2012, 18:58.

Postprzez Neonixos666 » 4 gru 2012, 22:22

wracając to tematu kolektora to dzięki złemu zaprojektowaniu przez konstruktorów prawdopodobnie on był winowajcą wydmuchania u mnie uszczelki pod głowicą więc w jest to bardzo ważny aspekt gdy myślimy o zwiększeniu mocy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 5 gru 2012, 02:20

Neonixos666 napisał(a): dzięki złemu zaprojektowaniu przez konstruktorów prawdopodobnie on był winowajcą wydmuchania u mnie uszczelki pod głowicą
<co?> <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 6 gru 2012, 19:02

kolektor jest tak zrobiony iż cylindry nie są jednakowo napełniane, najgorzej napełniany jest pierwszy cylinder który jest najdalej od wlotu do kolektora. Jak podlałem paliwem (mam diesla) temperatura w cylindrach wzrosła. Na pierwszym cylindrze za mocno wzrosła z braku odpowiedniej ilości powietrza i wypaczyło metalową uszczelkę. W mocnych TDI kolektor jest lepszy bo każdy cylinder napełniany jest tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje