Dolot z boku zderzaka

Postprzez BLACK666PL » 25 mar 2012, 19:33

Dokładnie chodzi mi czy są jakieś minusy puszczenia dolotu z boku zderzaka a nie jak większość z przodu, czy będzie sprawował się tak samo <co?> powodem jest pogoda jaka panuje na Islandii a nie chciałbym aby woda poszła tam gdzie nie powinna.

mniej więcej w tym miejscu.
Obrazek
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez Boris86 » 2 kwi 2012, 12:04

Odpowiedz jest bardzo prosta. Przyrównać to można do sytuacji takiej: Wlot z przodu to jak byś jechał bez przedniej szyby, a wlot z boku to jak byś jechał z otwartą boczną. Chyba sam odpowiesz sobie na pytanie kiedy więcej powietrza dostaje się do układu. Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza". Zauważ że we wszystkich sportowych pojazdach jeśli wlot jest z boku pojazdu lub na jego dachu to ma on chwyt powietrza tak by płaszczyzna otworu była w przybliżeniu prostopadła do kierunku jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Tomek6 » 2 kwi 2012, 13:18

Ew. hydroshield na stożek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zemoj » 14 lip 2012, 10:48

Dokładnie tak, jak napisał Boris. Wydajność będzie mniejsza, a przed zaciągnięciem wody wcale Cię to nie ustrzeże, bo wystarczy, że na pasie obok będzie koleina i w deszczu spod koła przejeżdżającej obok ciężarówki dostaniesz ścianę wody na bok auta. Jeśli chcesz iść w CAI, jeżdżąc autem na co dzień, przy zmiennych warunkach pogodowych, to zainwestuj w By-pass valve np. od AEMa.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez BLACK666PL » 17 lip 2012, 14:41

dziękuje za pomoc :) a dolot jest już zamontowany i tak jak każdy czyli z przodu ale i tak warto było się spytać
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez sylwo » 18 wrz 2012, 21:11

A spotkał się ktoś z Was z wlotem z przodu czy tylko teorie? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez tomekV6 » 18 wrz 2012, 22:10

A no spotkał :P u mnie np.
Obrazek

lub u @tomek@
Obrazek
O coś takiego Ci chodziło??
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez sylwo » 19 wrz 2012, 14:26

Kurde sorki, chodziło mi o wlot z boku zderzaka ;)

Takich chyba nie ma na forum?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez tomekV6 » 19 wrz 2012, 20:26

Chyba nie, ma ale to nie najlepszy pomysł
Boris86 napisał(a):Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza".
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez sylwo » 19 wrz 2012, 20:40

tomekV6 napisał(a):Chyba nie, ma ale to nie najlepszy pomysł
Boris86 napisał(a):Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza".


Chyba żeby jakiś "łapacz" zastosować...
Dzięki za odpowiedzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Boris86 » 19 wrz 2012, 22:43

"łapacz" sprawi że powierzchnia otworu będzie prostopadła do kierunku jazdy:) Czyli wracamy do punktu wyjścia:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje