Sportowe Wkładki Powietrza
Strona 1 z 1
Witam Wszystkich, mam pytanie dotyczące ,,sportowych wkładek,, do silników benzynowych a zwłaszcza 2.0. Czy ktoś z Was używa takiej wkładki typu KN, Simota, JR, czy innych? Czy warto się w to wogóle bawić? jakieś doświadzenia poparte wykresami z hamowni? Pozdrawiam Zainteresowanch.
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
miałem podobny dylemat...
jak zmieniałem teraz filtr zastawiałem się może by tu coś poszaleć, normalne filtry 60-80 PLN, simota 99 PLN ( ale większość opinii raczej negatywnych, poza tym trzeba kupować olejki do smarowania ) lepsze sportowe chyba KN czy Knecht to już powyżej 250 PLN więc dałem sobie spokój i kupiłem naszego Wix Filtrona za 60 PLN w IC
jak zmieniałem teraz filtr zastawiałem się może by tu coś poszaleć, normalne filtry 60-80 PLN, simota 99 PLN ( ale większość opinii raczej negatywnych, poza tym trzeba kupować olejki do smarowania ) lepsze sportowe chyba KN czy Knecht to już powyżej 250 PLN więc dałem sobie spokój i kupiłem naszego Wix Filtrona za 60 PLN w IC
- Od: 6 cze 2010, 21:37
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6b 2004
kupiłem Simotę ale miałem zestaw do czyszczenia inaczej kupiłbym zwyczajny
Sama wkladka zadnej mocy Ci nie doda. Nawet nie licz na minimalne przyrosty....
Z zalet K&B to masz wymianę co 50k km
Swoją nie byłem na hamowni, więc nie jestem w stanie powiedzieć co do wyników ale tak jak ktoś napisał do podniesienia mocy to nie tędy droga...
Stoje właśnie przed dylematem, ponieważ chciałbym wymienić filtr na nowy, a z tego co widzę na forum w tej kwesti zdania są bardzo podzielone. Wprawdzie przebieg od mojej ostatniej wymiany nie jest duży około 8 tyś km. Lecz ostatnio zauważyłem, lekkie syczenie podczas dodawania gazu -tak jak gdyby brakowało szczelności na uszczelce filtra lub w nim samym. Nie ukrywam, że ostatnio włożona wkładka nie jest zbyt dobrej jakości, była wymieniana na szybko zaraz po zakupie auta i najprawdopodobniej mój mechanik zakupił najtańszy zamiennik papierowy. Dlatego też nie chcę zwlekać z wymianą!
Chciałbym tym razem założyć coś lepszego, lecz bez zbędnych fajerwerków -czyli biorę pod uwagę samą wkładkę.
Na zmiany w mocy nie liczę, bardziej mi zależy na dobrym dopowietrzeniu silnika, jego bezpieczeństwu (żeby śmieci nie przepuszczała) oraz trwałości wkładki – choć zmiany akustyczne były by mile widziane
W przypadku wkładek bawełnianych martwi mnie trochę kwestia czyszczenia i impregnowania olejem – czy to nie jest w praktyce kłopotliwe.
Proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność użytkować poniższe filtry.
Biorę pod uwagę:
1.Podstawowy filtr wkładka papierowy Knecht ( to ostateczność)
2.Filtr wkładka bawełniana K&N 33-2293
3.Filtr wkładka bawełniana Simota
4.Filtr wkładka gąbkowa Pipercross (niestety narazie nie doszukałem się do Mazdy 3)
Z góry dzięki za info
Chciałbym tym razem założyć coś lepszego, lecz bez zbędnych fajerwerków -czyli biorę pod uwagę samą wkładkę.
Na zmiany w mocy nie liczę, bardziej mi zależy na dobrym dopowietrzeniu silnika, jego bezpieczeństwu (żeby śmieci nie przepuszczała) oraz trwałości wkładki – choć zmiany akustyczne były by mile widziane
Proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność użytkować poniższe filtry.
Biorę pod uwagę:
1.Podstawowy filtr wkładka papierowy Knecht ( to ostateczność)
2.Filtr wkładka bawełniana K&N 33-2293
3.Filtr wkładka bawełniana Simota
4.Filtr wkładka gąbkowa Pipercross (niestety narazie nie doszukałem się do Mazdy 3)
Z góry dzięki za info

Nuno
Wg.mnie nie ma to sensu.Niedawno sam planowałem taką zmianę w aucie,ale po przestudiowaniu różnych opinii i u nas i na innych forach stwierdziłem,że nie ma to sensu.Filtr taki napewno przepuści ci więcej ''popiołu'' do wewnątrz układu,ponieważ przepuszcza równiez i więcej powietrza.Nie jest to dobre dla silnika.Jak wpłynie na spalanie?większa dawka powietrza-dla jednych większe spalanie,dla innych mniejsze.Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,ale jedno jest pewne,bez strojenia na hamownii nie ma sensu zakładanie takiej sportowej wkładki,która i tak kosztuje ok 200zł.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Jedno jest pewne
Strojenie na hamowani nie ma sensu przy zmianie wkładki
Ewentualnie przy kompletnym dolocie 
-Walu$– napisał(a):Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,
Od wkładki?. Dźwięk się zmieni i to wszystko jak wsadzisz K&N to " popiołu "
Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
-Walu$– napisał(a):Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.
Większa ingerencja jest przy zmianie temperatury powietrza i gdy jedziesz w góry i zmienia się ciśnienie
Bez urazy ale piszesz tutaj "banialuki"
-Walu$– napisał(a):,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.
komputer sam " stroi" jak ma więcej tlenu -powietrza , jak się zmienia temp. ciśnienie jakość paliwa
( liczba oktanowa ) itd.
Stroić byś musiał przy grubszych modyfikacjach chociaż i tak nie jest to konieczne....
radzi89 napisał(a): chociaż i tak nie jest to konieczne....
no chyba zależy jak grube modyfikacje. Jak zmienisz wtryski i pompę paliwa co dają jak z węża ogrodowego to nie ma zmiłuj trzeba to stroić.
hehe nie no nie o aż tak grube chodziło 
Chodziło mi o modo dolotu/wylotu
Czyli układ dolotowy i wydechowy 
Chodziło mi o modo dolotu/wylotu
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje