Sportowe Wkładki Powietrza

Postprzez ropsson » 27 gru 2010, 14:53

Witam Wszystkich, mam pytanie dotyczące ,,sportowych wkładek,, do silników benzynowych a zwłaszcza 2.0. Czy ktoś z Was używa takiej wkładki typu KN, Simota, JR, czy innych? Czy warto się w to wogóle bawić? jakieś doświadzenia poparte wykresami z hamowni? Pozdrawiam Zainteresowanch.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez mikaaeel » 27 gru 2010, 18:34

miałem podobny dylemat...
jak zmieniałem teraz filtr zastawiałem się może by tu coś poszaleć, normalne filtry 60-80 PLN, simota 99 PLN ( ale większość opinii raczej negatywnych, poza tym trzeba kupować olejki do smarowania ) lepsze sportowe chyba KN czy Knecht to już powyżej 250 PLN więc dałem sobie spokój i kupiłem naszego Wix Filtrona za 60 PLN w IC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez marcin255 » 27 gru 2010, 18:45

kupiłem Simotę ale miałem zestaw do czyszczenia inaczej kupiłbym zwyczajny
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 28 gru 2010, 10:43

Sama wkladka zadnej mocy Ci nie doda. Nawet nie licz na minimalne przyrosty....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez uszatyy » 28 gru 2010, 18:42

musissz miec dodatkowo naklejki wtedy +10HP ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez ropsson » 31 gru 2010, 22:18

Dzięki Chłopaki, w sumie to nie liczyłem na jakieś cuda.. myślałem że poprawię troszke moment obrotowy ,,od dołu,, ale jeśli nawet K&N nic nie pomoże to lepiej za to częściej wymieniać seryjny papierowy..
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Blumek » 3 sty 2011, 03:34

ropsson kupujesz papierowe?.....

jakieś doświadzenia poparte wykresami z hamowni?


Po co zadałeś to pytanie? Skoro na nic nie liczyłeś? "cuda"
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Luk@s » 3 sty 2011, 19:56

Z zalet K&B to masz wymianę co 50k km :D Swoją nie byłem na hamowni, więc nie jestem w stanie powiedzieć co do wyników ale tak jak ktoś napisał do podniesienia mocy to nie tędy droga...
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez Nuno » 29 lip 2012, 14:53

Stoje właśnie przed dylematem, ponieważ chciałbym wymienić filtr na nowy, a z tego co widzę na forum w tej kwesti zdania są bardzo podzielone. Wprawdzie przebieg od mojej ostatniej wymiany nie jest duży około 8 tyś km. Lecz ostatnio zauważyłem, lekkie syczenie podczas dodawania gazu -tak jak gdyby brakowało szczelności na uszczelce filtra lub w nim samym. Nie ukrywam, że ostatnio włożona wkładka nie jest zbyt dobrej jakości, była wymieniana na szybko zaraz po zakupie auta i najprawdopodobniej mój mechanik zakupił najtańszy zamiennik papierowy. Dlatego też nie chcę zwlekać z wymianą!
Chciałbym tym razem założyć coś lepszego, lecz bez zbędnych fajerwerków -czyli biorę pod uwagę samą wkładkę.
Na zmiany w mocy nie liczę, bardziej mi zależy na dobrym dopowietrzeniu silnika, jego bezpieczeństwu (żeby śmieci nie przepuszczała) oraz trwałości wkładki – choć zmiany akustyczne były by mile widziane :) W przypadku wkładek bawełnianych martwi mnie trochę kwestia czyszczenia i impregnowania olejem – czy to nie jest w praktyce kłopotliwe.
Proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność użytkować poniższe filtry.
Biorę pod uwagę:
1.Podstawowy filtr wkładka papierowy Knecht ( to ostateczność)
2.Filtr wkładka bawełniana K&N 33-2293
3.Filtr wkładka bawełniana Simota
4.Filtr wkładka gąbkowa Pipercross (niestety narazie nie doszukałem się do Mazdy 3)
Z góry dzięki za info <spoko>
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez -Walu$- » 30 lip 2012, 10:28

Wg.mnie nie ma to sensu.Niedawno sam planowałem taką zmianę w aucie,ale po przestudiowaniu różnych opinii i u nas i na innych forach stwierdziłem,że nie ma to sensu.Filtr taki napewno przepuści ci więcej ''popiołu'' do wewnątrz układu,ponieważ przepuszcza równiez i więcej powietrza.Nie jest to dobre dla silnika.Jak wpłynie na spalanie?większa dawka powietrza-dla jednych większe spalanie,dla innych mniejsze.Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,ale jedno jest pewne,bez strojenia na hamownii nie ma sensu zakładanie takiej sportowej wkładki,która i tak kosztuje ok 200zł.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez radzi89 » 30 lip 2012, 13:33

Jedno jest pewne :) Strojenie na hamowani nie ma sensu przy zmianie wkładki :) Ewentualnie przy kompletnym dolocie :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 30 lip 2012, 16:47

-Walu$– napisał(a):Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,


Od wkładki?. Dźwięk się zmieni i to wszystko jak wsadzisz K&N to " popiołu " ;) nie przepuści
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez -Walu$- » 30 lip 2012, 23:29

Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Nuno » 31 lip 2012, 06:55

Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze. Nie będe kombinował i zakupie referowaną wkładkę papierową Knecht :)
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez radzi89 » 31 lip 2012, 09:15

-Walu$– napisał(a):Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.


Większa ingerencja jest przy zmianie temperatury powietrza i gdy jedziesz w góry i zmienia się ciśnienie :)
Bez urazy ale piszesz tutaj "banialuki" :P :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 31 lip 2012, 09:30

-Walu$– napisał(a):,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.


komputer sam " stroi" jak ma więcej tlenu -powietrza , jak się zmienia temp. ciśnienie jakość paliwa
( liczba oktanowa ) itd.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 31 lip 2012, 10:06

Stroić byś musiał przy grubszych modyfikacjach chociaż i tak nie jest to konieczne....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 31 lip 2012, 16:13

radzi89 napisał(a): chociaż i tak nie jest to konieczne....

no chyba zależy jak grube modyfikacje. Jak zmienisz wtryski i pompę paliwa co dają jak z węża ogrodowego to nie ma zmiłuj trzeba to stroić.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 31 lip 2012, 23:51

hehe nie no nie o aż tak grube chodziło :P

Chodziło mi o modo dolotu/wylotu :) Czyli układ dolotowy i wydechowy :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje