Witam przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na interesujący mnie temat. Wszystkie tematy dotyczą mx-3, a mnie interesuje swap w BG.
Moje autko posiada cztery tarcze plus ABS.
Moje pytanie brzmi czy "opłaca" się wrzucić do niej hamulce od GT o ile się nie mylę w mx były takie same. Czy do posiadanych zainwestować w lepsze Tarcze plus klocki. Czy różnica bodajże 2cm na tarczy zrobi jakąś odczuwalną różnice.
A drugie pytanie co było by mi do tej zmiany potrzebne.
SWAP hamulców 1.6 na GT w BG
Strona 1 z 1
Do seryjnego silnika 1.6 to, moim zdanie szkoda czasu i pieniędzy. Zregenerować zaciski te co są, kupić jakieś lepsze tarcze (polecam Mikodę) i klocki (np. ferodo albo nisshinbo).
Do 1.6 spokojnie wystarczy.
Do 1.6 spokojnie wystarczy.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Do seryjnego silnika 1.6 to, moim zdanie szkoda czasu i pieniędzy. Zregenerować zaciski te co są, kupić jakieś lepsze tarcze (polecam Mikodę) i klocki (np. ferodo albo nisshinbo).
Do 1.6 spokojnie wystarczy.
Oki to się zgodze ale w planach mam SWAP na DOHC i je trochę zmodzić. Zaczynam od hamowników coby bezpiecznie się poruszać później. A nie bać że mam słabe hamulce.
Jacek176 napisał(a):No to najtaniej wyjdzie sprzedać auto i kupić GT.
Chyba, że masz nadwozie w super idealnym stanie to wtedy kupić jakiegoś rozbitka-dawce i wtedy wszystko przekładać.
O nadwozie się nie martw 10 miesięcy szukania opłaciło się. Nigdzie nie ma rdzy jeszcze tak zdrowego BG nie widziałem. Pytam się o SWAP bo w przyszłe wakacje będę miał MX na części i będę przerzucał od niego silnik a do tego czasu chce ogarnąć hamulce. Wiem że fajnie by było mieć 1.8 ale ze względu na to że będzie to jedyne autko musi być choć troche ekonomiczne. poza tym nie potzrebuję więcej niż około 130km a do tego 1.6 wystarczy
benny88 napisał(a):planach mam SWAP na DOHC i je trochę zmodzić
benny88 napisał(a):tym nie potzrebuję więcej niż około 130km
to jak w końcu? no chyba że chodzi Ci o 1.6 DOHC (sto ileśtam koni).
Jeżeli faktycznie nie masz zamiaru przekraczać 130koni i zakladasz ekonomiczność auta to wtedy przychylam się do opinii Jacka, że swap hebli jest bez sensu. Te po regeneracji powinny Ci w zupełności wystarczyć.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):benny88 napisał(a):planach mam SWAP na DOHC i je trochę zmodzićbenny88 napisał(a):tym nie potzrebuję więcej niż około 130km
to jak w końcu? no chyba że chodzi Ci o 1.6 DOHC (sto ileśtam koni).
Jeżeli faktycznie nie masz zamiaru przekraczać 130koni i zakladasz ekonomiczność auta to wtedy przychylam się do opinii Jacka, że swap hebli jest bez sensu. Te po regeneracji powinny Ci w zupełności wystarczyć.
Tak chodzi mi mi 1.6 DOHC 107km Dziękuje za wypowiedż i o to mi chodziło.
Ale jeżeli bym miał już mx'a obok to czy on też musi mieć ABS żeby po przekładce też go miał
I czy wystarczą mi do zmiany tylko zaciski+pompa, czy coś jeszcze
Myślę że różnicy w spalaniu i reszcie kosztów miedzy BP a B6 DOHC nie odczujesz. A żeby ze 107KM urzeźbić seryjne parametry BP wydasz worek pieniędzy. Poszukaj lepiej 323 albo 323F BG GT na cześci. Idzie to znaleźć czasem poniżej tysiąca zł. Będziesz miał do przełożenia poprostu wszystko tak jak powinno być, włącznie z atrakcyjniejszym wnętrzem, ciekawszym Body, elektrycznymi lustrami i masą cześci zamiennych do swojego auta.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje