Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi
lpg mam w sekwencji wiec chyba nie było by żadnych problemów z gazem ..tak mysle ;D co do wyglądu to nie musi być widać tego stożka jedynie chodzi mi o efekt dźwiękowy (jak ładnie połyka
) no i żeby nie psuło osiągów typu gorsze wkręcanie na obroty 
-
wujek
no własnie myślałem dodać jeszcze oprócz stożka jakąś końcówkę z dyfuzorem bo na tłumik mnie nie stać ;p i myślę że też było by git ;D tylko martwi mnie obwód tego stożka czy dać jakiś duży czy mały wielkościowo żeby ten zasys lepszy był
-
wujek
Witam,
Mam zamiar zamienić podstawowy filtr powietrza na stożek firmy Simota.
W ofercie mają dwie ciekawe propozycje:
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 240KM
Wymiary:
wysokość – 130 mm
średnica – 151 mm
średnica wlotu 77mm
oraz
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 160KM
Wymiary:
Wysokość – 140 mm
Szerokość dół – 120 mm
Szerokość góra – 90 mm
średnica wylotu – 77mm
Zamierzam zostawić cały fabryczny dolot, za przepływką wykonam z kwasówki komorę i zapewnię dopływ zimnego powietrza ze zderzaka. Zależy mnie tylko na dźwięku.
Przyjmując że wykonam wszystko według prawideł CAI chciałbym się dowiedzieć osób które posiadają stożki simota dla silników b6 jak zmieniła się charakterystyka momentu?
Interesują mnie tylko opinie właścicieli mazd którzy zakładali stożek na seryjnym dolocie.
Pozdrawiam
Mam zamiar zamienić podstawowy filtr powietrza na stożek firmy Simota.
W ofercie mają dwie ciekawe propozycje:
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 240KM
Wymiary:
wysokość – 130 mm
średnica – 151 mm
średnica wlotu 77mm
oraz
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 160KM
Wymiary:
Wysokość – 140 mm
Szerokość dół – 120 mm
Szerokość góra – 90 mm
średnica wylotu – 77mm
Zamierzam zostawić cały fabryczny dolot, za przepływką wykonam z kwasówki komorę i zapewnię dopływ zimnego powietrza ze zderzaka. Zależy mnie tylko na dźwięku.
Przyjmując że wykonam wszystko według prawideł CAI chciałbym się dowiedzieć osób które posiadają stożki simota dla silników b6 jak zmieniła się charakterystyka momentu?
Interesują mnie tylko opinie właścicieli mazd którzy zakładali stożek na seryjnym dolocie.
Pozdrawiam
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
nie da sie zalozyc stozka na seryjnym dolocie w tym silniku. musisz wywalic puszke dolotu, zamontowac przejsciowke z kwadratu z przepustnicy na okragle na stozek oraz wywalic dodatkowo rure nad chlodnica. wiec zmiana dolotu znaczna. zmiana momentu w graniach bledu pomairowego. dzwiek bedzie bardziej mruczacy i glosniejszy.
Ostatnio edytowano 17 kwi 2012, 18:10 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Może źle się wyraziłem
zostawić chce tylko tą gumową rurę i przepływkę, a reszte jak mówisz wywale i zmontuje z blachy adapter z grodzią. 323f bg ma taką wnękę odgrodzoną gdzie pasuje miejsce na stożek.
Mam obawy czy aby moment nie będzie niższy niż w dla seryjnego dolotu dla obrotów z przedziału 2-3 tyś.
i tu chciałbym uzyskać opinie posiadczy stożków z silnikiem b6
Mam obawy czy aby moment nie będzie niższy niż w dla seryjnego dolotu dla obrotów z przedziału 2-3 tyś.
i tu chciałbym uzyskać opinie posiadczy stożków z silnikiem b6
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
ups.poprawione. ale zabawnie wyszlo.
nie moment raczje nie pojdzie w dol. zazwyczaj sie poprawia o powiedzmy 1 KM charkaterystyka w gornym zakresie a w srednim i niskim bez zmian.
nie moment raczje nie pojdzie w dol. zazwyczaj sie poprawia o powiedzmy 1 KM charkaterystyka w gornym zakresie a w srednim i niskim bez zmian.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
też tak uważam, z racji że długość i średnica dolotu się nie zmienia, a jedynie opór stawiany dla powietrza zasysanego znacząco maleje.
ale jestem sceptykiem i lepiej wolę się zapytać
ale jestem sceptykiem i lepiej wolę się zapytać
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
Maniek daj sobie spokój ze stożkiem... miałem zamontowany w eFce gdy była jeszcze moja i poza akustycznymi doznaniami nic więcej nie odczułem.
Dlatego po pewnym czasie wróciłem do seryjnego filtra. W eFce masz nawet zrobiony dolot zimnego powietrza, jest wycięty otwór i była wstawiona rura ze zderzaka. Wystarczy że wymontujesz cały filtr z obudową i zobaczysz wszystko przygotowane. 
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Nie łatwiej założyć panelowy filtr sportowy, K&N to spory wydatek, bo około 200 zł, ale np. Pipercross kosztuje około 70 zł i nie trzeba nic przerabiać.
Troszkę odkopie temat bo mam pytanko czy air box simoty 13cm na 18 nie będzie za mały do KF-a?

Zapoznałeś się z FAQ ? Jest już wątek o "stożkach"...
edit: przenoszę
edit: przenoszę
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
koledzy mam okazję kupic airbox simota
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-airbox-simota-carbon-155x130x60-i3664540323.html z drugiej ręki używany zaledwie kilka dni w promocyjnej cenie i tu pytanko czy nie będzie on za mały jak do KF-a? Jest sens to brac?

- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
mam identyczny i chyba nie jest za mały ale co prawda koledzy z forum w swoich kf-ach maja takie 2x większe wiec nie wiem, a gość w sklepie tuningowym mówił mi że do kf-a bedzie na styk

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje