Jak w temacie, czy ktoś użytkuje w swoim aucie w/w przewody silikonowe tych firm? Bo zastanawiam się nad zakupem do mojej Mazdy, gdyż i tak wyjmuję silnik aby pomalować komorę i zrobić porządek z wiązkami elektrycznymi, chłodnicę która jest wywalam i zakładam z BG GTX'a. Wiadomo że dedykowanych zestawów brak, więc będę dobierał.
Złączki Silicon Hoses mam w orurowaniu turbo i jestem zadowolony.
Przewody silikonowe Samco/Silicon Hoses do układu chłodzenia?
Strona 1 z 1
Cukierek napisał(a):...chłodnicę która jest wywalam i zakładam z BG GTX'a. Wiadomo że dedykowanych zestawów brak, więc będę dobierał...
onyx napisał(a):Jak masz ori w dobrym stanie to lepiej zainwestuj kasę w coś innegoChyba, że chodzi Ci o bling bling
Innej roli one nie pełnią
Nie jest w stanie zostać przy seryjnych (...) Kiedyś, jak na rynku były tylko oryginalne, Jacky (bez zbrojenia), bądź Samco, wybór tych ostatnich był uzasadniony. Obecnie masz całą masę dobrej jakości potrójnie zbrojonych przewodów produkowanych w Chinach/Hong Kong'u i innych tygrysich państewkach za połowę ceny Samco. Na Ebay'u aż roi się od nich.
Natomiast...
Czy zamierzasz zwiększać ciśnienie w układzie chłodzenia? Jeżeli odpowiedź brzmi "nie" (a na 99% taka właśnie jest), to uzasadnienia taka operacja nie ma (chyba, że masz obecne przewody w tragicznym stanie – wtedy poszukaj zbrojonych chińczyków na Ebay). Ja zwiększać ciśnienia w układzie RX-7 przy niespełna pół tysiącu koniach nie potrzebowałem, nie mówiąc o innych samochodach... Konkluzja i rada – zainwestuj w dobrą chłodnicę, ciśnienie (zapewne masz 0.9 bar) zostaw w spokoju, przewody (jak musisz wymieniać) – no name zbrojone z Ebay
Chłodnicę muszę założyć z GTX bo obecna nadaje się na złom(pękła u góry). Stan przewodów po ponad 20 latach jest trudny do określenia, wolę założyć wszystko nowe dla świętego spokoju i nie mieć później niespodzianek. Będę chyba musiał trochę przesunąć chłodnicę bo orurowanie Icka może przeszkadzać więc kolejna zabawa.
Piotrze ciśnienie zostaje seryjne, ale chłodnica z GTX'a powinna być bardziej wydajna. Później pomyśli się nad chłodnicą oleju, ale jak auto wyjedzie bo może się obejdzie. Poza tym chciałbym dobrać trochę kolorystycznie aby nie było nudno bo oprócz bezpiecznej(dodatkowe zegary) pracy silnika wygląd też się liczy. Mam bova od Propera i złączki z Icka też niebieskie Silicon Hoses, więc lepiej zrobić wszystko pod kolor a nie czarne/niebieskie/czerwone/różowe :–)
Zresztą i tak wiele rzeczy wywalam z auta i zmieniam na nowe. Wszystkie przewody hamulcowe wymieniam na nowe, bo stare są "zmęczone" i nie chciałbym aby mnie kiedyś zawiodły do tego przełożenie hebli z GT, itp.
Po roku odbudowy już mi się nawet nie śpieszy aby jak najszybciej wyjechać i tak na wiosnę będę malował karoserię bo teraz za zimno w garażu a najpierw wyjęcie baku(dziś?
), silnika(dziś chciałbym wyspawać wyciąg do silnika), karoseria na bok i jazda z resztą podwozia aby było jak najdokładniej no i uporządkowanie elektryki aby z dwóch wiązek elektrycznych zrobić jedną bo mam milion kostek które nie są podłączone. 
Piotrze ciśnienie zostaje seryjne, ale chłodnica z GTX'a powinna być bardziej wydajna. Później pomyśli się nad chłodnicą oleju, ale jak auto wyjedzie bo może się obejdzie. Poza tym chciałbym dobrać trochę kolorystycznie aby nie było nudno bo oprócz bezpiecznej(dodatkowe zegary) pracy silnika wygląd też się liczy. Mam bova od Propera i złączki z Icka też niebieskie Silicon Hoses, więc lepiej zrobić wszystko pod kolor a nie czarne/niebieskie/czerwone/różowe :–)
Zresztą i tak wiele rzeczy wywalam z auta i zmieniam na nowe. Wszystkie przewody hamulcowe wymieniam na nowe, bo stare są "zmęczone" i nie chciałbym aby mnie kiedyś zawiodły do tego przełożenie hebli z GT, itp.
Po roku odbudowy już mi się nawet nie śpieszy aby jak najszybciej wyjechać i tak na wiosnę będę malował karoserię bo teraz za zimno w garażu a najpierw wyjęcie baku(dziś?

www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Wszystko fajnie jest tylko jedno ale. Zazwyczaj sa sprzedawane kpl przeowdow do konkretnego auta (odpowiednio ukształtowane). Więc raczej będzie Ci trudno coś dobrać, raczej też nikt nie będzie chciał dekompletować zestawów – bo np. bedziesz chciał jeden przewód od gtx'a a drugi od czegoś innego. Nie wiem jakie różnice są pomiędzy rozmieszczeniem króćców obu chłodnic i jakie ewentualne są różnice w długościach samych przewodów. Nie bardzo zatem rozumiem jak chcesz "dobierać" te przewody??
Seryjne przewody też potrafią wytrzymać zwiększone ciśnienie – moje seryjne też są 4-krotnie zbrojone
Problemy raczej pojawiają się w korkach chłodnicy
,przynajmniej w nissanach (seryjne 0,9 bara). Uważam dlatego, że takie przewody to raczej kwestia estetyki, aniżeli jakiegokolwiek upgrad'u w stosunku do ori. Ostatnio widziałem przewody chłodzenia mazdy oryginał po ok. 65zł, więc nie muszą one kosztować od razu milionów 
Seryjne przewody też potrafią wytrzymać zwiększone ciśnienie – moje seryjne też są 4-krotnie zbrojone
Z Mazdami jest tak że zestawów dedykowanych prawie brak(nie to co Nissany/Hondy), więc zmierzenie wszystkiego i szukanie. Już trochę poszukałem na ebay, więc jakoś damy radę.
Na forum killerbees.com.my znalazłem 3 komplety do BG GTX/GTR.
Cierpliwy palcem dół wykopie.
Na forum killerbees.com.my znalazłem 3 komplety do BG GTX/GTR.
Cierpliwy palcem dół wykopie.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje