CHIP Tuning – DIESEL
ja mam 8.5, bez DPF myślę że do 6.5 bym zszedł, wypala mi średnio co 150km, i wtedy spalanie średnie rośnie o 0,5l, bak na 650km więc 2l średnio więcej
wracając do tematu, zakupiłem box DS Tuning z linka powyżej, jutro napiszę czy są jakiekolwiek różnice w jeździe
wracając do tematu, zakupiłem box DS Tuning z linka powyżej, jutro napiszę czy są jakiekolwiek różnice w jeździe
650L na pełnym baku ?
Mam 2004 rok MZR-CD bez DPF.
Tankując za 100zł zrobię 300km.
Nie mam chipa ale planuję.
Póki co mam wyciętego kata, filtr K&N oraz jeżdżę na oleju o wyjątkowo niskich oporach toczenia. Nie byłem na hamowni ale różnicę czuć. Silnik naprawdę ma uderzenie.
TDI 130 koników jest słabszy (wiem, bo jeździłem), z HDI 2.0 136 koni pod względem dynamiki nie ma porównania.
Mam 2004 rok MZR-CD bez DPF.
Tankując za 100zł zrobię 300km.
Nie mam chipa ale planuję.
Póki co mam wyciętego kata, filtr K&N oraz jeżdżę na oleju o wyjątkowo niskich oporach toczenia. Nie byłem na hamowni ale różnicę czuć. Silnik naprawdę ma uderzenie.
TDI 130 koników jest słabszy (wiem, bo jeździłem), z HDI 2.0 136 koni pod względem dynamiki nie ma porównania.
Hubix napisał(a):Nie byłem na hamowni ale różnicę czuć. Silnik naprawdę ma uderzenie.
Może teraz ma w końcu moc fabryczną?
Hubix napisał(a): że niby ma mieć "niskie opory przepływu"
Hubix może daruj sobie tą bujną twórczość, bo będziesz odpowiadał za moja śmierć... pekam ze śmiechu

Btw to o czym piszesz to taki marketingowy bullshit
Zapewnienie niskiego tarcia to zadanie każdego oleju. Weź sobie znajdź kartę katalogową jakiegokolwiek oleju i zobacz jakimi parametrami się charakteryzuje, a dopiero potem coś pisz
no to moje pierwsze wrażenia jazdy z boxem za 360 zeta:
auto chyba lepiej się zbiera, na 2 biegu po minięciu 2 tyś obrotów zrywa przyczepność, aczkolwiek mogło to być spowodowane dzisiejszym wilgotnym dniem, na środę umówiłem się na hamownię, która prawdę mi powie
auto chyba lepiej się zbiera, na 2 biegu po minięciu 2 tyś obrotów zrywa przyczepność, aczkolwiek mogło to być spowodowane dzisiejszym wilgotnym dniem, na środę umówiłem się na hamownię, która prawdę mi powie
zinqzinq napisał(a):Witam posiadam mazde 6 2008 turbo diesel sport i planuje ja mapowac/chipowac czy polecacie chip jako tansza alternatywcze czy raczej uzbierac troche wiecej sianka i mapowac?
Piszac chip masz na myśli boxa?
Jeśli tak i masz zamiar wstawiać zwykłego boxa to dozbieraj na "mapowanie", taka moja rada, zale w sts. do zwykłego boxa wiele zresztą wałkowane już nie raz.
Ja z dnia na dzień jestem coraz bardziej zadowolony z mojego DPP wskaźnik paliwa jakiś taki ospały się zrobił a mi prędkości przelotowe (w godzinach bez korkowych
Wsłuchiwałem się również w gang silnika i zmienił się jest cichszy, niższy bardziej przyjemny dla ucha.
No i ta elastyczność,nawet przy niskich obrotach, zdecydowanie mniej redukcji teraz robię.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
Boost napisał(a):No i ta elastyczność,nawet przy niskich obrotach, zdecydowanie mniej redukcji teraz robię.
Co na to koło 2M ? W sumie jeśli silnik pracuje równiej, to powinno być chyba ok...
ja też mam boxa...falowania żadnego nie było...
widać nie zauważyłeś na wykresie
Przyznać muszę,że krzywa przebiegu momentu na Twoim wykresie z hamowni wygląda tak,jak powinna wyglądać

U mnieprzy zastosowaniu zwykłego box-a,pomimo wielu prób takiego przebiegu krzywej nie udało się uzyskać,a auto dostaje wyraźnego kopa w pewnym zakresie obrotów-co jest z pewnością nie najlepsze dla dwumasy(chociaż można dyskutować w jakim zakresie to jemu szkodzi-o ile w ogóle).
Z silnika dałoby się wycisnąć jeszcze kilka Km więcej,ale objawiało by się to zwiększonym dymieniem z rury.
Nie mam też wątpliwości,że ogólnie tuning DPP jest o wiele lepszym rozwiązaniem od zwykłego BOXa-tak samo jak nie ma wątpliwości,co do ceny DPP 3x wyższej(ogólnie). Każdy niech sam osądzi i zadecyduje co woli
chmooreck napisał(a):Co na to koło 2M ? W sumie jeśli silnik pracuje równiej, to powinno być chyba ok...
Też wychodzę z założenia, że powinno być ok, moment jest płynnie rozwijany i silnikiem nie szarpie tak jak w serii jak się go zdusi mocniej. Oczywiście to skrajny przykład, ogólnie jazda jest płynniejsza niema efektu turbo dziury, który to właśnie wydawało by się szkodzi 2M, bo występuje owo szarpnięcie.
No i kolejne kilometry przejechane, a zadowolenie nie maleje
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
no to moja kolej na sprawozdanie:
z boxem auto zbiera się dużo lepiej, nie ma efektu turbo dziury, spalanie wg komputera 6,4, co przed montażem przy takim samym stylu nie było możliwe. Teraz jadąc trasą gdy podjeżdża się pod wzniesienie spalanie chwilowe jest dużo mniejsze.
Byłem dzisiaj na hamowni, z żalem informuję iż zdechło mi 13 seryjnych koników, jak i mocno spadł mi maksymalny moment obrotowy (3 lata temu jak robiłem pomiar miałem 143km, 379Nm)
na wykresie widać, że box podnosi moc i moment.
Reasumując, jak ktoś nie ma kasy na mapę, to box jest dobrym rozwiązaniem (mój kosztował 360 zeta), jak jest kasa to mapa lepsza, bo można krzywe bardziej dopasować do swoich upodobań.

z boxem auto zbiera się dużo lepiej, nie ma efektu turbo dziury, spalanie wg komputera 6,4, co przed montażem przy takim samym stylu nie było możliwe. Teraz jadąc trasą gdy podjeżdża się pod wzniesienie spalanie chwilowe jest dużo mniejsze.
Byłem dzisiaj na hamowni, z żalem informuję iż zdechło mi 13 seryjnych koników, jak i mocno spadł mi maksymalny moment obrotowy (3 lata temu jak robiłem pomiar miałem 143km, 379Nm)
na wykresie widać, że box podnosi moc i moment.
Reasumując, jak ktoś nie ma kasy na mapę, to box jest dobrym rozwiązaniem (mój kosztował 360 zeta), jak jest kasa to mapa lepsza, bo można krzywe bardziej dopasować do swoich upodobań.

I na tym oto wykresie mamy pięęękny przypadek pulsacji.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
Boost napisał(a):I na tym oto wykresie mamy pięęękny przypadek pulsacji.
dokładnie-ale generalnie mamy również osobny dział na wykresy z hamowni
gdzieś tam jest też mój-i z pewnością tak nie wyglądał...jak znajdę,to skopiuję
Edit:
Ostatnio edytowano 14 gru 2011, 23:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
kulca napisał(a):Byłem dzisiaj na hamowni, z żalem informuję iż zdechło mi 13 seryjnych koników, jak i mocno spadł mi maksymalny moment obrotowy (3 lata temu jak robiłem pomiar miałem 143km, 379Nm)
Jak widac nie ma czegoś takiego jak powtarzalnośc miedzy hamowniami , myślisz że uciekło ci przez 3 lata 13 kucyków , nie sądzę może 2lub 3do 4 no chyba że auto masz ruine. Ja swego czasu mierzyłem samochód na 4 hamowniach (nie mazde ) i różnica była 18 koni . Ja zbytnio nie ekscytuje się wynikami jakie pokazuje hamownia lecz ważne są własne odczucia , jednemu pasuje drugiemu nie . Jeden kolega we wczesniejszym poscie napisał aby zrobic pomiary -i to jest uważam w miare sensowne podejscie pod warunkiem że zrobi się to prawidłowo. Bo ten co ma np: 130 KM i 300Nm może byc szybszy od tego co ma 150 KM 350 Nm , opieram się tu głównie na wykresach w formie czyto teoretycznej i pomijam umiejętności kierowcy czyli hamownia -hamowni nierówna .Od kilku lat robie pomiary na jednej tylko hamowni i uważam że w stosunku do innych raczej zaniża ale to moje odczucie .
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje