Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
przy małej oporności – zazwyczaj poniżej 30ohm – jest konieczny MBC jeśli nie chcemy aby samochód kopcił i długo schodził z obrotów. Przy podniesieniu ciśnienia przez MBC silnik spali całkowicie zwiększoną przez oporniki dawkę paliwa i efekty uboczne znikają. Jeździłem DITD z MBC dlatego wiem co mówię.
- Od: 3 gru 2009, 11:25
- Posty: 58
- Skąd: Sieradz
- Auto: 323f DITD 101KM
podniesieniem doładowania nie załatwisz opóźnienie schodzenia z obrotów, fakt jest taki że jest większa moc bo więcej powietrza dostaje się i lepiej wypełnia się dawkę. Ja przy 1,3 bara wypełniam całkowicie dawkę przy 33ohm.
Boss429 napisał(a):Neonix sprawdzałeś czy jest różnica w ciśnieniu doładowania z podkładkami i regulacją turbiny i bez tych podkładek i regulacji?
mam wskaźnik wiec widzę jaka jest różnica około 0.4 bara więcej dmucha. Przy trochę ponad 2tyś mam 1 bar na 5 biegu podczas przyśpieszania.
Czyli mając teraz oporniki 51 + 2x100 gratisowe dymienie po regulacji turbiny powinno ustąpić albo chociaż się dużo zmniejszyć ze względu za całkowite spalenie określonej dawki paliwa?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Boss429 napisał(a):Czyli mając teraz oporniki 51 + 2x100 gratisowe dymienie po regulacji turbiny powinno ustąpić albo chociaż się dużo zmniejszyć ze względu za całkowite spalenie określonej dawki paliwa?
powinno być mniej dymu i trochę więcej mocy.
U mnie nawet bez oporników na samym podniesieniu doładowania ładnie ciągnie powyżej 2.5tyś
Chcialem podlozyc podkladki pod wastegate ale nie ma sie tam jak dostac a do tegosruby zapieczone. Mbc tez nie moglem wyregulowac i do tego problem z opornikami. Wiec co moze byc powodem? Zawory? Leje dodatek pałuje go i nic.
- Od: 6 maja 2011, 22:16
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpacie Jarosław
- Auto: Premacy 2001 DITD
cyrek18c napisał(a):Chcialem podlozyc podkladki pod wastegate ale nie ma sie tam jak dostac a do tegosruby zapieczone. Mbc tez nie moglem wyregulowac i do tego problem z opornikami. Wiec co moze byc powodem? Zawory? Leje dodatek pałuje go i nic.
Jakie masz czasy na serii 0-100 i na 5tym biegu 80-120? To jest punkt wyjściowy do określenia w jakim stanie masz silnik i pompę?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Boss429 napisał(a):Jak by to zrobić żeby od pięknie ciągnął od samego dołu czyli od 1500obr tak jak passat 110KM bez zakładania oporników.
Zawsze jest coś za coś jeśli ciągnie na dole to zadyszkę ma w górze a jeśli góra dobra to na dole źle. ja nie narzekam na elastyczność na dole bo dla mnie jest wystarczająca. Powyżej 2.5tyś jest kopnięcie i ciągnie aż do 4-4.5tyś
Boss429 napisał(a):Jakie masz czasy na serii 0-100 i na 5tym biegu 80-120? To jest punkt wyjściowy do określenia w jakim stanie masz silnik i pompę?
Jutro bede w trasie to zmierze 80-120. Od 0-100 mialemjakies 13.0 13.5.
- Od: 6 maja 2011, 22:16
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpacie Jarosław
- Auto: Premacy 2001 DITD
oj jestNeonixos666 napisał(a):Powyżej 2.5tyś jest kopnięcie

- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):mialem okzje jechac
Twoja mina przed wejściem w zakręt 130km/h- bezcenne

sie smiejNeonixos666 napisał(a):bezcenne
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):prawie w slupki wjechales
prawie robi wielką różnicę
boczek86 napisał(a):jest moze jakis nowy patent
myślę że 150KM da się zrobić w tym silniku ale trzeba majstrować kontem wtrysku żeby go lekko przyśpieszyć. Poza tym chłodne powietrze to podstawa i żadnych oporów przy dolocie i wydechu.
RF2A, przerobiłem 3 boostsensory i powiem Wam, na każdym charakterystyka jest nieco inna. Mam 20ohm i podkładki pod wastegate. Na jednym przy tej oporności jechał w miarę ale były szarpania przy przyśpieszaniu i opoźnione schodzenie z obrotów, na drugim, silnik ciągnął ptraktycznie od 1200 obrotów, ale po przekroczeniu ok 3 tys silnik gasł, ponowne odpalenie załatwiało sprawę, Panowie jak to ciągnęło. Umiejętna zmiana biegów i chłopakowi w audi 1,8T czapka spadła
Teraz mam 3 sztukę i jeździ toto w miarę kulturalnie, nie gaśnie do odcinki i ciągnie gdzieś od 1500 obrotów. Od 2,7 do 4,5 obr. moment w miarę równy, dymienie przy ok 4,5-5 tys obrotów.
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
cyrek18c napisał(a):Boss429 napisał(a):Jakie masz czasy na serii 0-100 i na 5tym biegu 80-120? To jest punkt wyjściowy do określenia w jakim stanie masz silnik i pompę?
Jutro bede w trasie to zmierze 80-120. Od 0-100 mialemjakies 13.0 13.5.
Czas 80-120 na 5 bieguto 16s
- Od: 6 maja 2011, 22:16
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpacie Jarosław
- Auto: Premacy 2001 DITD
]cyrek18c napisał(a):cyrek18c napisał(a):Boss429 napisał(a):Jakie masz czasy na serii 0-100 i na 5tym biegu 80-120? To jest punkt wyjściowy do określenia w jakim stanie masz silnik i pompę?
Jutro bede w trasie to zmierze 80-120. Od 0-100 mialemjakies 13.0 13.5.
Czas 80-120 na 5 bieguto 16s
16s to jeszcze nie jest tak źle. Ale zanim zaczniesz bawić się w opornikotuning musisz zrobić kilka rzeczy wcześniej żeby dodatkowa dawka paliwa dodana dzięki opornikom została spalona w całości lub chociaż w jak największej ilosci. Zatem:
– czyszczenie całego dolotu a najbardziej IC i sprawdzenie szczelności dolotu
– sprawdzenie wszystkich filtrów i ewentualna ich wymiana na nowe oczywiście odpowiednich producentów
– regulacja zaworów i wymiana podkładek przelewowych i pod wtryskami
– założenie podkładek pod westegate
Jak zrobisz to wszystko to przed następna próbą sprawdzania czasów sprawdź ciśnienie powietrza w oponach tak żeby dane były jak najbardziej wiarygodne.
Dopiero po tych wszystkich zabiegach jak auto będzie dostawało więcej tlenu powinno się zakładać oporniki czy boxy.
Życzę powodzenia
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
robertss napisał(a):RF2A, przerobiłem 3 boostsensory i powiem Wam, na każdym charakterystyka jest nieco inna. Mam 20ohm i podkładki pod wastegate. Na jednym przy tej oporności jechał w miarę ale były szarpania przy przyśpieszaniu i opoźnione schodzenie z obrotów, na drugim, silnik ciągnął ptraktycznie od 1200 obrotów, ale po przekroczeniu ok 3 tys silnik gasł, ponowne odpalenie załatwiało sprawę, Panowie jak to ciągnęło. Umiejętna zmiana biegów i chłopakowi w audi 1,8T czapka spadłaTeraz mam 3 sztukę i jeździ toto w miarę kulturalnie, nie gaśnie do odcinki i ciągnie gdzieś od 1500 obrotów. Od 2,7 do 4,5 obr. moment w miarę równy, dymienie przy ok 4,5-5 tys obrotów.
Jakie masz założone oporniki i czy byłeś na hamowni?
Boss429 napisał(a):16s to jeszcze nie jest tak źle. Ale zanim zaczniesz bawić się w opornikotuning musisz zrobić kilka rzeczy wcześniej żeby dodatkowa dawka paliwa dodana dzięki opornikom została spalona w całości lub chociaż w jak największej ilosci. Zatem:
– czyszczenie całego dolotu a najbardziej IC i sprawdzenie szczelności dolotu
– sprawdzenie wszystkich filtrów i ewentualna ich wymiana na nowe oczywiście odpowiednich producentów
– regulacja zaworów i wymiana podkładek przelewowych i pod wtryskami
– założenie podkładek pod westegate
Jak zrobisz to wszystko to przed następna próbą sprawdzania czasów sprawdź ciśnienie powietrza w oponach tak żeby dane były jak najbardziej wiarygodne.
Dopiero po tych wszystkich zabiegach jak auto będzie dostawało więcej tlenu powinno się zakładać oporniki czy boxy.
Życzę powodzenia
Filtry wymienione dolot ostatnio czyscilem i prze sie upaciuralem a podkladki chcialem zalozyc ale nie moge ich odkrecic tak sa zapieczone. Ajesli chodzi o wtryski to jutro odwiedze fachure ktory zajmuje sie tylko dieslami.
- Od: 6 maja 2011, 22:16
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpacie Jarosław
- Auto: Premacy 2001 DITD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje