Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Witam Panowie!
Jestem zdecydowany założyć opornik do mojej 626 RF2A 101KM...
Jakieś 2 tygodnie temu chciałem zamontować podkładki ale nie dało się niestety w żaden ludzki sposób odkręcić torxów więc po długiej, kilkukrotnej i męczącej zabawie szlag mnie trafił więc przepukałem młotkiem bez problemu a ile nerwów mniej
PS. czy można za dużo skrócić tą cięgno WG? Tzn mam na myśli czy nie przestawiłem go za daleko...? Jakie są konsekwencje? Błędu żadnego nie wywala, jeździ lepiej.
Po przeczytaniu 27 stron zgłupiałem i proszę o rozwianie moich niejasności.
Nie posiadam przepływomierza więc w końcu nie wiem gdzie lepiej jest się podłączyć (mętlik na forum), czy pod EGR czy BS...? I tu dalej moje pytanie bo tez już zgłupiałem, gdzie to BS w końcu w mojej RF2A sie znajduje
Nie interesuje mnie opcja żółw->rakieta tylko opcja żółw->sprytne poruszanie się. Jeżdżę dużo po sporym mieście i zwykle się spieszę (ale bez przesady) a w trasie tez sporo km i dynamicznie wyprzedzam ale jadę spokojnie zwykle do 120 (poprostu nie ciągnę się za bawołami tylko szybko wyprzedzam i jadę swoim tempem). Więc wymyśliłem sobie że zestawienie 2x100ohm będzie dla mnie odpowiednie. Dobrze wyrozumowałem?
PS2. może nie powinienem tutaj ale co mi tam
mam pęknięty korpus EGR, pod jedną nakrętką. jak go będę chciał rozkręcić to mi się wszystko rozleci. Spaliny nie lecą. Nie jest zaślepiony. Uważam że nie warto go w ogóle ruszać. Dobrze myślę?
Za udzieloną pomoc wrzucam wykresy z hamowni z opornikiem i bez.
Jestem zdecydowany założyć opornik do mojej 626 RF2A 101KM...
Jakieś 2 tygodnie temu chciałem zamontować podkładki ale nie dało się niestety w żaden ludzki sposób odkręcić torxów więc po długiej, kilkukrotnej i męczącej zabawie szlag mnie trafił więc przepukałem młotkiem bez problemu a ile nerwów mniej

PS. czy można za dużo skrócić tą cięgno WG? Tzn mam na myśli czy nie przestawiłem go za daleko...? Jakie są konsekwencje? Błędu żadnego nie wywala, jeździ lepiej.
Po przeczytaniu 27 stron zgłupiałem i proszę o rozwianie moich niejasności.

Nie posiadam przepływomierza więc w końcu nie wiem gdzie lepiej jest się podłączyć (mętlik na forum), czy pod EGR czy BS...? I tu dalej moje pytanie bo tez już zgłupiałem, gdzie to BS w końcu w mojej RF2A sie znajduje
Nie interesuje mnie opcja żółw->rakieta tylko opcja żółw->sprytne poruszanie się. Jeżdżę dużo po sporym mieście i zwykle się spieszę (ale bez przesady) a w trasie tez sporo km i dynamicznie wyprzedzam ale jadę spokojnie zwykle do 120 (poprostu nie ciągnę się za bawołami tylko szybko wyprzedzam i jadę swoim tempem). Więc wymyśliłem sobie że zestawienie 2x100ohm będzie dla mnie odpowiednie. Dobrze wyrozumowałem?

PS2. może nie powinienem tutaj ale co mi tam
Za udzieloną pomoc wrzucam wykresy z hamowni z opornikiem i bez.
- Od: 22 lis 2010, 16:13
- Posty: 15
Ja bym się wpiął pod BS który jest przy chłodnicy po prawej. Opcja 2x100 jest dobra bo trochę dynamiki wnosi a i spalanie powinno się jeszcze poprawić.
Witam przeczytałem wszystko od dechy do dechy jestem posiadaczem mazdy od 2 tygodni ciekawi mnie to i pewnie spróbuje z kolegą tego druta zaspawać
zobaczymy co to da.
-
lanosek
lanosek napisał(a):Witam przeczytałem wszystko od dechy do dechy jestem posiadaczem mazdy od 2 tygodni ciekawi mnie to i pewnie spróbuje z kolegą tego druta zaspawaćzobaczymy co to da.
Nie zakładaj to nic nie daje

ja na poważne myślę o tym żeby nie było że się naśmiewam abo coś w tym stylu pozdrawiam wszystkich
-
lanosek
no to panowie dzis sobie z nudow zmienilem oporniki
teraz opornosc mam 50 czyli standardowa
potem dalem sobie 100 ohm, 100 ohm i 150 ohm co daje w polaczeniu rownoleglym 37 ohm
autko zbiera sie juz duzo szybciej
ale po zmniejszeniu opornosci do 25 to jest wogole kosmos ale cos czuje jakby turbo niedawalo rady dmuchac wiec wydaje mi sie ze podkladki pod turbo sa przy takich opornikach wskazane
a i wzialem tez oczywiscie dla porownania odlaczylem wogole oporniki
auto duzo wolniej sie zbiera i to na dole
od tych 750 do 1500 sie toczy, potem od 1500 do 2200 jedzie a potem juz ladnie sie wkreca. a na opornikach to od samego dolu chodzi malinowo
ale zauwazylem jedna rzecz
ze na opornikach dochodze do 4000 i potem juz szalu niema zeby ciaglo a bez opornikow to pod 4500 i jedzie
wiec napewno dol lepsze a gora slabsza z opornikami 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):ze na opornikach dochodze do 4000 i potem juz szalu niema zeby ciaglo a bez opornikow to pod 4500 i jedziewiec napewno dol lepsze a gora slabsza z opornikami
Po prostu bez oporników spadek mocy po przekroczeniu 4000 jest łagodniejszy i mniej odczuwalny, a na opornikach bardziej czujemy bo z wyższych wartości spada. Fakt jest jeden czy na opornikach czy bez trochę ponad 4000 to max bo potem straty są już zbyt duże aby ciągnąć go dalej, wystarczy spojrzeć na wykres z hamowni. Kolega nie wspomniał że do wyższych wartości silnik kręci się na opornikach.
no bo nie krecilem go az pod czerwona kreske albo jeszcze dalejNeonixos666 napisał(a):Kolega nie wspomniał że do wyższych wartości silnik kręci się na opornikach.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):po przekroczeniu 4000 jest juz tak slabo ze szkoda krecic lepiej zmienic bieg i od nowa go krecic

to panowie chyba dzis juz zrobie wkoncu sobie oporniki na przelacznik
tak jak ma Neonixos666
tylko ze u mnie zrobie to troche inaczej
wiec tak : chce zrobic sobie w aucie dwie opornosci
opornosc 50 ohm i zrobie to z dwoch 100 ohm opornikow a druga opornosc to bedzie 25 ohm i bedzie zrobiona z polaczenia pierwszej czyli dwoch po 100 i dodany zostaje trzeci opornik 50 ohm
a bedzie to zrobione mniej wiecej tak : pod taki przelacznik

pod pierwszy przycisk podlaczam dwa oporniki po 100 a pod drugi jeden opornik 50 ohm.
i jak mam wlaczony jeden przycisk to mam opornosc 50 a jak wlacze dwa to 25 i jak mam przyciski wylaczone to wtedy seria
wiec dzis troche mnie czeka zabawy przy aucie
mam nadzieje ze w nastepnym tygodniu pojade do Alka80 i zrobimy podkladki pod turbo wiec wtedy juz bedzie naprawde git
i pytanie czy przelaczanie opornosci podczas jazdy to dobry pomysl
wiadomo ze niebede pstrykal jak nienormalny ale raz na jakis czas napewno

tylko ze u mnie zrobie to troche inaczej
wiec tak : chce zrobic sobie w aucie dwie opornosci
opornosc 50 ohm i zrobie to z dwoch 100 ohm opornikow a druga opornosc to bedzie 25 ohm i bedzie zrobiona z polaczenia pierwszej czyli dwoch po 100 i dodany zostaje trzeci opornik 50 ohm
pod pierwszy przycisk podlaczam dwa oporniki po 100 a pod drugi jeden opornik 50 ohm.
i jak mam wlaczony jeden przycisk to mam opornosc 50 a jak wlacze dwa to 25 i jak mam przyciski wylaczone to wtedy seria
i pytanie czy przelaczanie opornosci podczas jazdy to dobry pomysl

- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
bardzo milo cie tu widziec
twoj temat caly czas sie rozwija
bede pamietal jak wlaczac
dzieki
juz jestem po zamontowaniu przelacznika
dobrze miec taki zapas i nawet czasmi calkowicie wylaczyc wszystko 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 możesz podłączyć mikrostyk oraz przekaźnik pod pedał gazu, będzie on blokował włącznie obwodu z opornikiem dopóki go nie zwolnisz.
YgooR napisał(a):boczek86 możesz podłączyć mikrostyk oraz przekaźnik pod pedał gazu, będzie on blokował włącznie obwodu z opornikiem dopóki go nie zwolnisz.
mysle ze zbedne
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
ja tam nie jeżdżę na opornikach, to już nudne
trzeba poszukać coś lepszego 

Neonixos666 napisał(a):trzeba poszukać coś lepszego
Zaadoptuj common rail z CITD

YgooR napisał(a):Zaadoptuj common rail z CITD
Już myślałem nad tym ale niestety pewne mocowania na bloku się różnią i dekiel pod wtryski trzeba by było przerabiać bo dekiel od citd nie podchodzi do ditd
Neonixos666 napisał(a):Już myślałem nad tym
Łatwiej chyba dać lepsze wtryski, zresztą poczekaj aż Riki zdradzi swoje plany.
YgooR napisał(a):Łatwiej chyba dać lepsze wtryski, zresztą poczekaj aż Riki zdradzi swoje plany.
Nie tak łatwo dać ,,lepsze" wtryski bo to nie vw że tam można sobie konfigurować jak się chce silnik z innych modeli. Raczej bym szedł w stronę chłodniejszego powietrza niż więcej paliwa.
Też ciekawy jestem co Riki wymyślił.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje