Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Gib » 3 sie 2011, 08:52

BA KLZE. Sam się przesiadłem z 15 do 16 i czuć różnicę ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez sensation » 21 sie 2011, 03:27

Witam Panowie!

Jestem zdecydowany założyć opornik do mojej 626 RF2A 101KM...
Jakieś 2 tygodnie temu chciałem zamontować podkładki ale nie dało się niestety w żaden ludzki sposób odkręcić torxów więc po długiej, kilkukrotnej i męczącej zabawie szlag mnie trafił więc przepukałem młotkiem bez problemu a ile nerwów mniej :P <glupek2>
PS. czy można za dużo skrócić tą cięgno WG? Tzn mam na myśli czy nie przestawiłem go za daleko...? Jakie są konsekwencje? Błędu żadnego nie wywala, jeździ lepiej.

Po przeczytaniu 27 stron zgłupiałem i proszę o rozwianie moich niejasności. <co?>
Nie posiadam przepływomierza więc w końcu nie wiem gdzie lepiej jest się podłączyć (mętlik na forum), czy pod EGR czy BS...? I tu dalej moje pytanie bo tez już zgłupiałem, gdzie to BS w końcu w mojej RF2A sie znajduje <zawstydzony> :P

Nie interesuje mnie opcja żółw->rakieta tylko opcja żółw->sprytne poruszanie się. Jeżdżę dużo po sporym mieście i zwykle się spieszę (ale bez przesady) a w trasie tez sporo km i dynamicznie wyprzedzam ale jadę spokojnie zwykle do 120 (poprostu nie ciągnę się za bawołami tylko szybko wyprzedzam i jadę swoim tempem). Więc wymyśliłem sobie że zestawienie 2x100ohm będzie dla mnie odpowiednie. Dobrze wyrozumowałem? <oczy>

PS2. może nie powinienem tutaj ale co mi tam :P mam pęknięty korpus EGR, pod jedną nakrętką. jak go będę chciał rozkręcić to mi się wszystko rozleci. Spaliny nie lecą. Nie jest zaślepiony. Uważam że nie warto go w ogóle ruszać. Dobrze myślę?

Za udzieloną pomoc wrzucam wykresy z hamowni z opornikiem i bez. :D
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 16:13
Posty: 15

Postprzez Neonixos666 » 21 sie 2011, 10:54

Ja bym się wpiął pod BS który jest przy chłodnicy po prawej. Opcja 2x100 jest dobra bo trochę dynamiki wnosi a i spalanie powinno się jeszcze poprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lanosek » 23 sie 2011, 07:57

Witam przeczytałem wszystko od dechy do dechy jestem posiadaczem mazdy od 2 tygodni ciekawi mnie to i pewnie spróbuje z kolegą tego druta zaspawać :D zobaczymy co to da.
lanosek
 

Postprzez Neonixos666 » 23 sie 2011, 22:59

lanosek napisał(a):Witam przeczytałem wszystko od dechy do dechy jestem posiadaczem mazdy od 2 tygodni ciekawi mnie to i pewnie spróbuje z kolegą tego druta zaspawać :D zobaczymy co to da.


Nie zakładaj to nic nie daje <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lanosek » 24 sie 2011, 08:01

ja na poważne myślę o tym żeby nie było że się naśmiewam abo coś w tym stylu pozdrawiam wszystkich
lanosek
 

Postprzez boczek86 » 29 sie 2011, 15:29

no to panowie dzis sobie z nudow zmienilem oporniki :P teraz opornosc mam 50 czyli standardowa :) potem dalem sobie 100 ohm, 100 ohm i 150 ohm co daje w polaczeniu rownoleglym 37 ohm :) autko zbiera sie juz duzo szybciej :) ale po zmniejszeniu opornosci do 25 to jest wogole kosmos ale cos czuje jakby turbo niedawalo rady dmuchac wiec wydaje mi sie ze podkladki pod turbo sa przy takich opornikach wskazane :) a i wzialem tez oczywiscie dla porownania odlaczylem wogole oporniki :) auto duzo wolniej sie zbiera i to na dole :( od tych 750 do 1500 sie toczy, potem od 1500 do 2200 jedzie a potem juz ladnie sie wkreca. a na opornikach to od samego dolu chodzi malinowo :) ale zauwazylem jedna rzecz :) ze na opornikach dochodze do 4000 i potem juz szalu niema zeby ciaglo a bez opornikow to pod 4500 i jedzie :) wiec napewno dol lepsze a gora slabsza z opornikami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 19:55

boczek86 napisał(a):ze na opornikach dochodze do 4000 i potem juz szalu niema zeby ciaglo a bez opornikow to pod 4500 i jedzie :) wiec napewno dol lepsze a gora slabsza z opornikami :P


Po prostu bez oporników spadek mocy po przekroczeniu 4000 jest łagodniejszy i mniej odczuwalny, a na opornikach bardziej czujemy bo z wyższych wartości spada. Fakt jest jeden czy na opornikach czy bez trochę ponad 4000 to max bo potem straty są już zbyt duże aby ciągnąć go dalej, wystarczy spojrzeć na wykres z hamowni. Kolega nie wspomniał że do wyższych wartości silnik kręci się na opornikach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 29 sie 2011, 21:58

Neonixos666 napisał(a):Kolega nie wspomniał że do wyższych wartości silnik kręci się na opornikach.
no bo nie krecilem go az pod czerwona kreske albo jeszcze dalej :P po przekroczeniu 4000 jest juz tak slabo ze szkoda krecic lepiej zmienic bieg i od nowa go krecic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 22:15

boczek86 napisał(a):po przekroczeniu 4000 jest juz tak slabo ze szkoda krecic lepiej zmienic bieg i od nowa go krecic :)

<ok> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 30 sie 2011, 07:32

to panowie chyba dzis juz zrobie wkoncu sobie oporniki na przelacznik :) tak jak ma Neonixos666 :)
tylko ze u mnie zrobie to troche inaczej :)

wiec tak : chce zrobic sobie w aucie dwie opornosci :)
opornosc 50 ohm i zrobie to z dwoch 100 ohm opornikow a druga opornosc to bedzie 25 ohm i bedzie zrobiona z polaczenia pierwszej czyli dwoch po 100 i dodany zostaje trzeci opornik 50 ohm :) a bedzie to zrobione mniej wiecej tak : pod taki przelacznik

Obrazek

pod pierwszy przycisk podlaczam dwa oporniki po 100 a pod drugi jeden opornik 50 ohm.
i jak mam wlaczony jeden przycisk to mam opornosc 50 a jak wlacze dwa to 25 i jak mam przyciski wylaczone to wtedy seria :) wiec dzis troche mnie czeka zabawy przy aucie :) mam nadzieje ze w nastepnym tygodniu pojade do Alka80 i zrobimy podkladki pod turbo wiec wtedy juz bedzie naprawde git :)

i pytanie czy przelaczanie opornosci podczas jazdy to dobry pomysl ?? wiadomo ze niebede pstrykal jak nienormalny ale raz na jakis czas napewno <faja> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez asaselllo » 30 sie 2011, 14:27

Przełączać możesz ale najlepiej na biegu jałowym – zdecydowanie odradzam podczas przyspieszania. Nagła zmiana kąta zapłonu przy obciążeniu silnika może skończyć się tragicznie.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez boczek86 » 30 sie 2011, 14:34

bardzo milo cie tu widziec :) twoj temat caly czas sie rozwija :) bede pamietal jak wlaczac :) dzieki :) juz jestem po zamontowaniu przelacznika :) dobrze miec taki zapas i nawet czasmi calkowicie wylaczyc wszystko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 14:48

boczek86 możesz podłączyć mikrostyk oraz przekaźnik pod pedał gazu, będzie on blokował włącznie obwodu z opornikiem dopóki go nie zwolnisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 30 sie 2011, 15:09

YgooR napisał(a):boczek86 możesz podłączyć mikrostyk oraz przekaźnik pod pedał gazu, będzie on blokował włącznie obwodu z opornikiem dopóki go nie zwolnisz.


mysle ze zbedne :) przeciez zawsze na wcisnietym sprzegle moge zmienic :) bo na kolejne kabelkowanie juz niemam ochoty :) ale zawsze patent zostaje z przelacznikiem pod pedalem gazu :) moze ktos inny zastosuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2011, 20:18

ja tam nie jeżdżę na opornikach, to już nudne <lol> trzeba poszukać coś lepszego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 31 sie 2011, 21:34

Neonixos666 napisał(a):trzeba poszukać coś lepszego

Zaadoptuj common rail z CITD <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2011, 21:39

YgooR napisał(a):Zaadoptuj common rail z CITD <lol>


Już myślałem nad tym ale niestety pewne mocowania na bloku się różnią i dekiel pod wtryski trzeba by było przerabiać bo dekiel od citd nie podchodzi do ditd :D sporo rozważałem na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 31 sie 2011, 22:01

Neonixos666 napisał(a):Już myślałem nad tym

Łatwiej chyba dać lepsze wtryski, zresztą poczekaj aż Riki zdradzi swoje plany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2011, 22:05

YgooR napisał(a):Łatwiej chyba dać lepsze wtryski, zresztą poczekaj aż Riki zdradzi swoje plany.


Nie tak łatwo dać ,,lepsze" wtryski bo to nie vw że tam można sobie konfigurować jak się chce silnik z innych modeli. Raczej bym szedł w stronę chłodniejszego powietrza niż więcej paliwa.
Też ciekawy jestem co Riki wymyślił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje