Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Jacek176 » 24 cze 2011, 00:12

Sorry, za głupie pytanie ale być może nie umiem używać wyszukiwarki. Na której stronie tego wątku zamieszczony jest wykres z hamowni pokazujący moc przed montażem oporników i po montażu??? Bo nie moge czegoś takiego znaleźć :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Neonixos666 » 24 cze 2011, 19:28

Z tego co się orientuje to jest chyba tylko po montażu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez asaselllo » 25 cze 2011, 12:02

Może nie powinienem się za dużo wypowiadać w temacie awaryjności ditd po montażu oporników, jako, że pomysł wyszedł właśnie ode mnie – nadmienię tylko. że na opornikach moja bj-ka zrobiła 110tyś (obecnie ma 270tys). Ci co u mnie byli to wiedzą, jak śmiga :) A co do prawidłowego montażu oporników – bez obrazy – wiele osób nie powinno brać śrubokręta w dłoń.
Jeśli ktoś woli profesjonalny box z V-tec to mogę sprzedać za grosze. Zostaje przy opornikach.

pozdrawiam wszystkich zadowolonych i tych troszkę mniej.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Jacek176 » 25 cze 2011, 17:58

Neonixos666 napisał(a):Z tego co się orientuje to jest chyba tylko po montażu.

Aha czyli tak naprawdę NIKT nie wie czy te oporniki cokolwiek dają, czy zwiększaja czy może zmniejszają moc. Przecież często się zdaża, że turbo diesle mają już fabrycznie więcej mocy niż podaje katalog. Być może to shamowane auto bez oporników miałoby jeszcze większą moc ;)
A na testy "dupohamonią" (opinie typu "wyraźnie czuć, że auto dużo lepiej się zbiera") proponuję kompletnie nie zwracać uwagi. "Dupohamownia" to bardzo zwodnicze urządzenie pomiarowe ;) i z własnego doświadczenia wiem, że często mówi, że jest lepiej kiedy tak naprawdę jest dużo gorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 26 cze 2011, 17:51

A Ty Jacek byłeś już na hamowni?
Gifty to chyba dopiero w M6.
Pytanie zasadnicze czy jest jakaś inna możliwość tuningu DITD poza druciarskimi opornikami i w sumie niewiele mniej druciarskimi boxami? Da się przeprogramować komputer żeby zwiększyć ciśnienie doładowania i co najważniejsze dawki paliwa?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Badyl » 26 cze 2011, 22:18

Gib napisał(a):Gifty to chyba dopiero w M6.

Niekoniecznie. U mnie gift wynosił 12 koni (ponad 10% mocy: 113KM na deklarowane fabrycznie 101KM).

Rozmawiając z Techmaxem (przedstawicielem Vtech'a) otrzymałem info, że grzebanie w kompie jest możliwe, ale koszt to 3-3500pln. Dzwoniąc już do centrali w Krakowie, nawet ten temat się nie pojawił. Box jest sprawdzony, to robią tylko boxa.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Riki » 27 cze 2011, 01:16

Badyl napisał(a): Dzwoniąc już do centrali w Krakowie, nawet ten temat się nie pojawił


Myślę, że im się nie chce.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Badyl » 27 cze 2011, 04:32

raczej nie było chętnego na wyłożenie takiej kwoty...
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez asaselllo » 27 cze 2011, 10:07

U mnie w serii wyszło 76 KM i 160NM. Można sprawdzić w Kreatorze Mocy.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Riki » 27 cze 2011, 15:09

asaselllo napisał(a):U mnie w serii wyszło 76 KM i 160NM


Czyli pompy nie ma... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez asaselllo » 27 cze 2011, 16:02

po cewce wyszło 120 KM. Sam zresztą widziałeś Riki jak się zbiera
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Riki » 28 cze 2011, 09:55

asaselllo napisał(a):Sam zresztą widziałeś Riki jak się zbiera


Widziałem jak się zbiera..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzesiu » 28 cze 2011, 12:06

niech ktoś poświęci swoje parę groszy, wyjmie jeżeli już te cuda ma, pojedzie na hamownie zrobi 2 pomiary, przed i po, i będzie coś wiadomo.. bo oceny "widziałeś jak się zbiera.." to trochę jak mali chłopcy na rowerkach, a myślę że po prostu ciekawych tych wynalazków jest sporo, osobiście chciałbym wiedzieć na waszym miejscu na podstawie porządnej informacji co się dzieje z moim silnikiem, mimo że diesla nigdy nie dosiądę.



A: Patrz jaki jestem szybki..
B: Ja szybszy.. patrz!
A: widzę, że szybki, ale ja szybszy!
B: ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Badyl » 28 cze 2011, 15:17

Grzesiu napisał(a):diesla nigdy nie dosiądę

nigdy nie mów nigdy <diabełek>
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Neonixos666 » 28 cze 2011, 17:28

Grzesiu napisał(a):diesla nigdy nie dosiądę.


Wielu moich znajomych długo tak mówiło jeżdżąc BMW (bez LPG), ale przyszła szara rzeczywistość i pokupowali sobie ople w dieslu :P

Ja miałem 117KM kolega 120KM czyli średnio daje to około +20 KM w zależności od stanu silnika i osprzętu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzesiu » 29 cze 2011, 14:52

no żal kolegów, nie jeżdżę ani bmw, ani oplem, ani innym dziwnym wozem, jestem zwolennikiem ekonomii w gazie lub przyjemności w turbo benzynie, tak już mi zostanie, klekota nie przygarnę i już;)


Neonixos666 napisał(a):Ja miałem 117KM kolega 120KM czyli średnio daje to około +20 KM w zależności od stanu silnika i osprzętu.


nic to nie daje bez pomiaru stanu faktycznego. Moc i moment podawany przez producenta to taka sama dana książkowa jak "średnie spalanie" i inne cudowne liczby bez pokrycia w wielu wielu przypadkach, zmierzcie to ktoś porządnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2011, 18:50

sorry ale nie wydaje mi się żeby fabryka dała gratisa a nam się wszystko wydaje że opornik działa a tak naprawdę to nic nam nie dało. Mniejsza o to kto ma jaką serię w obu przypadkach czy ja miałem 90 czy kolega 110 to efekt jest taki że do danych producenta doszło około 20KM i nie trzeba tu nic badać dokładniej bo co ma wyjść? Z resztą nie mam hamowni pod domem a i koszt badania jest spory aby zrobić kilka pomiarów z i bez i z różnymi opornikami

Z resztą dziwne jest to że sceptycznie nastawieni ludzie po montażu jakoś zmieniają zdanie na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzesiu » 29 cze 2011, 19:48

zapominam o temacie bo opadły mi ręce. Koło macieju to samo.

powodzenia, oby nic nikomu nie wyleciało bokiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2011, 07:35

Grzesiu napisał(a):no żal kolegów, nie jeżdżę ani bmw, ani oplem, ani innym dziwnym wozem, jestem zwolennikiem ekonomii w gazie lub przyjemności w turbo benzynie, tak już mi zostanie, klekota nie przygarnę i już;)

Dokładnie. Jeśli econo car to tylko LPG. Oszczędność na turbo dieslu jest tylko pozorna. To co zaoszczędzimy na mniejszym spalaniu wyrówna nam się przy pierwszej wizycie u mechanika kiedy coś padnie, np. turbo, pompa, wtryski,itp. Wydatki wtedy liczy się już w tysiącach PLN... benzyny też się psują ale tam naprawy tyle nie kosztują.
Ale to dyskusja nie do tego tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Riki » 1 lip 2011, 10:13

Porównywać ekonomię diesla do LPG – wszystko zależy od stanu auta i przebiegów. Nie ma jednoznacznej opinii LPG tańsze / diesel tańszy. No i nie wrzucajmy OPLA i BMW do jednego worka <oczy>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje