Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Sorry, za głupie pytanie ale być może nie umiem używać wyszukiwarki. Na której stronie tego wątku zamieszczony jest wykres z hamowni pokazujący moc przed montażem oporników i po montażu??? Bo nie moge czegoś takiego znaleźć 
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Z tego co się orientuje to jest chyba tylko po montażu.
Może nie powinienem się za dużo wypowiadać w temacie awaryjności ditd po montażu oporników, jako, że pomysł wyszedł właśnie ode mnie – nadmienię tylko. że na opornikach moja bj-ka zrobiła 110tyś (obecnie ma 270tys). Ci co u mnie byli to wiedzą, jak śmiga
A co do prawidłowego montażu oporników – bez obrazy – wiele osób nie powinno brać śrubokręta w dłoń.
Jeśli ktoś woli profesjonalny box z V-tec to mogę sprzedać za grosze. Zostaje przy opornikach.
pozdrawiam wszystkich zadowolonych i tych troszkę mniej.
Jeśli ktoś woli profesjonalny box z V-tec to mogę sprzedać za grosze. Zostaje przy opornikach.
pozdrawiam wszystkich zadowolonych i tych troszkę mniej.
- Od: 3 gru 2009, 11:25
- Posty: 58
- Skąd: Sieradz
- Auto: 323f DITD 101KM
Neonixos666 napisał(a):Z tego co się orientuje to jest chyba tylko po montażu.
Aha czyli tak naprawdę NIKT nie wie czy te oporniki cokolwiek dają, czy zwiększaja czy może zmniejszają moc. Przecież często się zdaża, że turbo diesle mają już fabrycznie więcej mocy niż podaje katalog. Być może to shamowane auto bez oporników miałoby jeszcze większą moc
A na testy "dupohamonią" (opinie typu "wyraźnie czuć, że auto dużo lepiej się zbiera") proponuję kompletnie nie zwracać uwagi. "Dupohamownia" to bardzo zwodnicze urządzenie pomiarowe
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
A Ty Jacek byłeś już na hamowni?
Gifty to chyba dopiero w M6.
Pytanie zasadnicze czy jest jakaś inna możliwość tuningu DITD poza druciarskimi opornikami i w sumie niewiele mniej druciarskimi boxami? Da się przeprogramować komputer żeby zwiększyć ciśnienie doładowania i co najważniejsze dawki paliwa?
Gifty to chyba dopiero w M6.
Pytanie zasadnicze czy jest jakaś inna możliwość tuningu DITD poza druciarskimi opornikami i w sumie niewiele mniej druciarskimi boxami? Da się przeprogramować komputer żeby zwiększyć ciśnienie doładowania i co najważniejsze dawki paliwa?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib napisał(a):Gifty to chyba dopiero w M6.
Niekoniecznie. U mnie gift wynosił 12 koni (ponad 10% mocy: 113KM na deklarowane fabrycznie 101KM).
Rozmawiając z Techmaxem (przedstawicielem Vtech'a) otrzymałem info, że grzebanie w kompie jest możliwe, ale koszt to 3-3500pln. Dzwoniąc już do centrali w Krakowie, nawet ten temat się nie pojawił. Box jest sprawdzony, to robią tylko boxa.
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
niech ktoś poświęci swoje parę groszy, wyjmie jeżeli już te cuda ma, pojedzie na hamownie zrobi 2 pomiary, przed i po, i będzie coś wiadomo.. bo oceny "widziałeś jak się zbiera.." to trochę jak mali chłopcy na rowerkach, a myślę że po prostu ciekawych tych wynalazków jest sporo, osobiście chciałbym wiedzieć na waszym miejscu na podstawie porządnej informacji co się dzieje z moim silnikiem, mimo że diesla nigdy nie dosiądę.
A: Patrz jaki jestem szybki..
B: Ja szybszy.. patrz!
A: widzę, że szybki, ale ja szybszy!
B: ...
A: Patrz jaki jestem szybki..
B: Ja szybszy.. patrz!
A: widzę, że szybki, ale ja szybszy!
B: ...
Grzesiu napisał(a):diesla nigdy nie dosiądę.
Wielu moich znajomych długo tak mówiło jeżdżąc BMW (bez LPG), ale przyszła szara rzeczywistość i pokupowali sobie ople w dieslu
Ja miałem 117KM kolega 120KM czyli średnio daje to około +20 KM w zależności od stanu silnika i osprzętu.
no żal kolegów, nie jeżdżę ani bmw, ani oplem, ani innym dziwnym wozem, jestem zwolennikiem ekonomii w gazie lub przyjemności w turbo benzynie, tak już mi zostanie, klekota nie przygarnę i już;)
nic to nie daje bez pomiaru stanu faktycznego. Moc i moment podawany przez producenta to taka sama dana książkowa jak "średnie spalanie" i inne cudowne liczby bez pokrycia w wielu wielu przypadkach, zmierzcie to ktoś porządnie.
Neonixos666 napisał(a):Ja miałem 117KM kolega 120KM czyli średnio daje to około +20 KM w zależności od stanu silnika i osprzętu.
nic to nie daje bez pomiaru stanu faktycznego. Moc i moment podawany przez producenta to taka sama dana książkowa jak "średnie spalanie" i inne cudowne liczby bez pokrycia w wielu wielu przypadkach, zmierzcie to ktoś porządnie.
sorry ale nie wydaje mi się żeby fabryka dała gratisa a nam się wszystko wydaje że opornik działa a tak naprawdę to nic nam nie dało. Mniejsza o to kto ma jaką serię w obu przypadkach czy ja miałem 90 czy kolega 110 to efekt jest taki że do danych producenta doszło około 20KM i nie trzeba tu nic badać dokładniej bo co ma wyjść? Z resztą nie mam hamowni pod domem a i koszt badania jest spory aby zrobić kilka pomiarów z i bez i z różnymi opornikami
Z resztą dziwne jest to że sceptycznie nastawieni ludzie po montażu jakoś zmieniają zdanie na ten temat.
Z resztą dziwne jest to że sceptycznie nastawieni ludzie po montażu jakoś zmieniają zdanie na ten temat.
Grzesiu napisał(a):no żal kolegów, nie jeżdżę ani bmw, ani oplem, ani innym dziwnym wozem, jestem zwolennikiem ekonomii w gazie lub przyjemności w turbo benzynie, tak już mi zostanie, klekota nie przygarnę i już;)
Dokładnie. Jeśli econo car to tylko LPG. Oszczędność na turbo dieslu jest tylko pozorna. To co zaoszczędzimy na mniejszym spalaniu wyrówna nam się przy pierwszej wizycie u mechanika kiedy coś padnie, np. turbo, pompa, wtryski,itp. Wydatki wtedy liczy się już w tysiącach PLN... benzyny też się psują ale tam naprawy tyle nie kosztują.
Ale to dyskusja nie do tego tematu.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje