Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez wilus88luki » 11 paź 2010, 08:23

Czujnik zasysanego powietrza zamontowany mam .
Tak to wygląda :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tu jak wspominałem jest zamontowany czujnik powietrza (w dolocie było już miejsce na niego)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Kuklex » 11 paź 2010, 23:26

ja tez obstawiam na przeplywke albo jakies lewe powietrze. u mnie po dodaniu stozka i odpowiednim mozntazu autko odmulilo sie na wysokich obrotach. v-max tez wzrosl w porownaniu do fabrycznego filtra.

co do spalania. przy ostrej jezdzie cos mi pozskoczylo, ale przy spokojnej jezdzie jakos nie zauwazam zrsotu spalania. dodam ze mam stozkowy filtr + sportowy wydech.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez wilus88luki » 12 paź 2010, 09:31

A może być przyczyna że czujnik powietrza jest słabo założony troche nieszczelnie ?
Pokombinuje jeszcze z rurami kupie rury i kolanka i umieszcze go niżej troche lub samą wkładke K&N i do seryjnego pudła ja włoże co będzie najlepszym wyjsciem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Pyton162 » 12 paź 2010, 10:22

szczerze to taki montaż stozka nie ma sensu, lepiej bylu kupic dobra wkladke i zalozyc bo to co teraz jest to nie wiele ma wspolnego z dobrze zrobionym dolotem , chyba ze zalezy ci tylko na dzwieku
Pyton162
 

Postprzez wilus88luki » 12 paź 2010, 11:07

Pyton162 czyli co byś polecił ? Wkładka K&N lub jakaś inną ? Rozchodzi mi sie o lepsza prace silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Pyton162 » 12 paź 2010, 11:23

chcesz zeby silnik lepiej chodzil to zrob porządny dolot , poszukaj na forum jest pare silników Z5 które maja dobrze zrobione doloty w rozsądnej cenie
Pyton162
 

Postprzez hopek » 12 paź 2010, 16:14

Czujnik i tak jest przed przepływką wiec czy jest założony szczelnie czy tez nie, nie ma wpływu na prace silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez wilus88luki » 13 paź 2010, 11:59

Panowie znalazłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=1148717833
Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez szumi161 » 7 cze 2011, 12:53

witam jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323F BA z silnikiem Z5 przymiezam sie do zamontowania stożka simonta w air boxie i mam pytanie do brut all z kad on taki mały stozek wział co jest przykręcony do pokrywy zaworów odemnie tam idzie waz od dolotu od filtra powietrza bardzo ładna praca wykonana przez tego użytkownika i lądnie się to prezentuje z chęcią bym taki zestawik gotowy przyjął żebym nie musiał się męczyć i robić heh pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 18:46
Posty: 7

Postprzez trzydziech » 7 cze 2011, 14:53

allegro –> filtr odmy
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez MIRU » 7 cze 2011, 16:49

trzydziech napisał(a):Ja mam stożek. Pokaże Ci zdjęcie mojej Efki i będzie to przekład jak NIE należy montować stożka ;)

kolega miał tak w z5 i łoił dupska innym z5 w serii czy tez w airboxach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kuklex » 16 cze 2011, 20:11

w zasadzie mam tak samo podwieszony filtr HKSa (jeszcze ciut dłuższy od tego na zdjęciu) i też daje rady. co prawda mam skierowaną prosto na filtr rurkę z tej puszki pod zderzakiem więc coś tam podwiewa ale wątpię żeby coś to dawało.
jak narazie kilka civic'ów 1.5 vtec nie dało mi rady więc nie jest źle (teraz walka z 1.6 sri ;d;d). mam w planach fajną modyfikację dolotu (czyli puścić rury inaczej niż wszyscy i przy okazji skracając ich długość) ale najpierw muszę dostać natchnienia :P jak coś już zrobię to napiszę ;)
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez trzydziech » 21 cze 2011, 22:40

MIRU napisał(a):
trzydziech napisał(a):Ja mam stożek. Pokaże Ci zdjęcie mojej Efki i będzie to przekład jak NIE należy montować stożka ;)

kolega miał tak w z5 i łoił dupska innym z5 w serii czy tez w airboxach :P

wszystko jest kwestią wszystkiego (kierowca, stan silnika, sprzęgło, montażu tego airboxa itp itd), a patrząc na Twój projekt chyba nie muszę Ci tego tłumaczyć ;P
Kuklex napisał(a):jak narazie kilka civic'ów 1.5 vtec nie dało mi rady
akurat z tego co wiem były różne wersje, np. aż 90KM z mega długą skrzynią :P ale ogólnie jw ;)
najlepiej to chyba można tylko dać stożek w obudowie i doprowadzić zimne powietrze. zresztą stożek w Z5 to raczej tylko dla dźwięku <jupi>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Kuklex » 23 cze 2011, 23:07

trzydziech napisał(a):wszystko jest kwestią wszystkiego (kierowca, stan silnika, sprzęgło, montażu tego airboxa itp itd)

święta racja ;)

trzydziech napisał(a):
Kuklex napisał(a):jak narazie kilka civic'ów 1.5 vtec nie dało mi rady
akurat z tego co wiem były różne wersje, np. aż 90KM z mega długą skrzynią :P ale ogólnie jw ;)

te 90km to 1.4 – oni już nawet ze mną nie zaczynają :P a ja mówię o 1.5 ale jakie mają skrzynie to nie wiem, wiem że szybciej wrzucają ode mnie 3 bieg (na dwójce dośc uciekają) ale jak ja wejdę na 3 to już ich mam.

trzydziech napisał(a):najlepiej to chyba można tylko dać stożek w obudowie i doprowadzić zimne powietrze. zresztą stożek w Z5 to raczej tylko dla dźwięku <jupi>

oczywiście że w Z5 stożek jest głównie dla dźwięku choć wg mnie jakby moment obrotowy troszkę inaczej się rozkładał.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Pyton162 » 24 cze 2011, 10:18

inaczej bo zazwyczaj dol kleka po montażu stożka i potem jak sie nakręcają oborty to masz wrażenie ze jest jak by efekt naglego przyspieszenia , ale fakt faktem w Z5 montuje sie to głownie dla dźwięku, pozdro
Pyton162
 

Postprzez trzydziech » 24 cze 2011, 13:16

temat o stożkach, ale co do tych 1.5 to właśnie były 90KM z bardzo długą skrzynią i później 1.5 114KM z mega długa skrzynią (bodajże na 2 do 120kph). to skoro piszesz że szybciej wrzucają bieg tzn. że nie ogarniają ;) po za tym jeszcze kwestia do ilu ciągniecie ;) ja np. dostaję od 1.4 90KM VI gen, ale wcale się nie dziwię, bo ma przewagę na masie blisko 150kg. koniec tego OT o brzydkich hondach hahaha
dół słabnie to fakt, dlatego lepszym rozwiązaniem na codzień jest dobrej jakości wkładka. ale i tak są tą przyrosty praktycznie nie odczuwalne :P lepiej za ten pieniądz wymienić/wywalić kata jeżeli nie był ruszany od nowości :)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez wujek » 2 lut 2012, 04:22

Witam!
Mam taki dylemat polegający na doborze filtra stożkowego do mazdy z silnikiem 1.5 w LPG, a dokładnie o jego wymiary... Słyszałem że po zmianie na stożkowy fajniejszy jest dźwięk połykanego powietrza a także lepiej się wkręca na obroty... no właśnie ale jaką dać wielkość stożka by nie zepsuć np fajniejszego jego dźwięku. Dodam jeszcze że nie chcę kupować stożków firmowych za cenę kosmiczną lecz jakiś uniwersalny mieszczący się cenowo koło 70zł. Na allegro podają różne wielkości w stosunku niby do mocy .. im mniejsza moc pojazdu tym mniejszy stożek. Ale czy jak bym zakupił stożek większy przeznaczony do większej mocy jak to piszą na allegro... to czy nie lepiej miała by Madzia oddychać ?
Oczywiście jak coś pamiętam o dobrym umiejscowieniu go z dala od ciepłego powietrza ;)
Jeśli ktoś może doradzić to bardzo o to proszę . Z góry dziękuje
wujek
 

Postprzez onyx » 2 lut 2012, 10:46

Stożek powinien mieć minimalną powierzchnię ssącą taką jak zwykły filtr panelowy jaki masz w oryginale. Te dobieranie do mocy to jakiś mit jak dla mnie...
Na Twoim miejscu do seryjnej puszki doprowadziłbym świeże powietrze i wywalił ewentualnie rezonator. Efekt dźwiękowy będziesz miał a filtracja pozostanie na dobrym poziomie a nie tak jak w przypadku kiepskich stożków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez scrabi » 2 lut 2012, 10:56

ale tu koledze pewnie chodzi po za dwiekiem jeszcze o efekt wizualny. nie tylko o lepszy dolot pow.
a powiedz kolego jaka masz instalacje gazowa bo jak nie masz seekwencji to bedzie puzniej cięzko ustawić go na gazie i może mieć rózne problemy na gazie jak zmontujesz stożek
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez onyx » 2 lut 2012, 11:17

wujek napisał(a):Słyszałem że po zmianie na stożkowy fajniejszy jest dźwięk połykanego powietrza a także lepiej się wkręca na obroty...

scrabi napisał(a):ale tu koledze pewnie chodzi po za dwiekiem jeszcze o efekt wizualny


Z tego co napisał chodzi o dźwięk... Tak czy inaczej chyba nie ten dział...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje