Swap zacisków brembo do mazda 323F v6 by Rymek

Postprzez rymiusz » 17 kwi 2011, 15:18

Witam, mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Od czasu do czasu zaglądam na forum i patrzę na bardziej lub mniej udane modyfikacje naszych mazd. Zaprezentuję więc swap zacisków brembo z BMW serii 7 do mazdy 323F v6. Sprawa zasadniczo prościutka do zrobienia, kwestia odpowiedniego dobrania elementów. Projekt i realizacja około miesiąca.
Kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po wstępnym odpowietrzeniu, muszę stwierdzić że tak wydajnego układu hamulcowego jeszcze nie używałem, seryjna pompa doskonale sobie daje rady z ośmioma tłoczkami, setup jest na standardowych przewodach hamulcowych mazdy, ale już jestem na etapie zamówienia goodrida w oplocie i to by było tyle na temat przednich hamulców.

Dla zainteresowanych, kilka szczegółów :
1. Zaciski BMW serii 7, zwężone pod n/w tarcze, oczywiście zestaw montażowy klocków również
2. Klocki TRW
3. Tarcze hamulcowe Mazda RX-8 322 mm
4. Dystanse 8 mm wymuszone przez felgi jakich używam
5. Komplet adapterów
6. Dłuższe szpilki
7. Parę śrubek

Droga hamowania z około 200 km/h na tym setupie przynajmniej dwa razy krótsza niż na serii. Czucie auta masakryczne.

Aktualizacja posta:
Czas na hamulce tył. Setup zawiera:
Tarcze 302 mm i zaciski mazda RX-8, klocki Kashiyama, adaptery i kilka śrubek, przelotka do linki hamulcowej.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2011, 17:00 przez rymiusz, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez MariuS » 17 kwi 2011, 15:59

<spoko>

jaki koszt części?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez rymiusz » 17 kwi 2011, 16:07

Około 1,5 tyś.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Hazu » 17 kwi 2011, 19:46

To nie prościej komplet hamulców z M6 MPS zamontować?
średnica ta sama a komplikacji 0
a koszt używek w dobrym stanie ok 250zł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MariuS » 17 kwi 2011, 21:08

ale czy ja wiem, taki zestaw torchę waży, a zestaw z M6 daje radę przy tej masie i dobrym osprzęcie układu hamulcowego :)


ale zestaw z pierwszego postu na feldze prezentuje się zacnie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez rymiusz » 18 kwi 2011, 16:37

Do kolegi Hazu, używki kpl. tarcz, zacisków i nowe klocki nie kupi się za 250 zł ;). Poza tym waga kompletnego zacisku, czyli zacisk klocki i adapter w mojej aplikacji, waży trochę mniej niż zacisk od MPS-a kompletny. No i na koniec MPS ma zacisk pływający z jednym tłoczkiem, szału nie ma.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 17:01

Jak potrzebujesz to Ci sprzedam ile tylko chcesz kompletów i nie tylko do MPS ale i Rx-8 Mx-5 i innych nowych mazd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 17:50

pomyłka
Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, 17:57 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 17:52

Ciekawe czy do BJ by weszły :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 17:55

Jak masz pięciootworowe mocowanie kół to tak ale to tylko sportive miały takie ale juz do premacy powinny pasować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 18 kwi 2011, 18:00

Uznanie dla kolegi 8 tłoczków, kawał hamulca podstawa do większych mocy jest pożądna, sporo pracy trzeba włozyć w wyosiowanie tego i zrobienie adapterów, ale jak ma sie zaplecze techniczne to Why Not :)

BBK jak nic

Pytanko
-sam robiłeś adaptery zacisk-zwrotnica (jakieś fotki)

Fakt jak do KF to 322 troche duże, ja bym chenie do Mx3 założył 4 tłoczkowe i tarcze koło 280
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez rymiusz » 18 kwi 2011, 18:08

Projekt 3d z wymiarowaniem, szablon sam projektowałem i wykonałem, właściwe adaptery zastały zrobione na obrabiarce CNC w znajomej firmie. Fotki bym wysłał ale nie przypuszczałem że jakieś zainteresowanie będzie, jak zdejmę koło to porobię zdjęcia dokładniejsze.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 18:09

Hazu napisał(a):Jak masz pięciootworowe mocowanie kół to tak ale to tylko sportive miały takie ale juz do premacy powinny pasować


a jeśli dopasował bym tarczę na 4 otwory pod te zaciski? Ile średnicy musi mieć tarcza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 18:18

ok 280mm
ja bym na twoim miejscu zwrotnice i piasty z tyłu wymienił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 18:20

musowo 16" felga musi być żeby się to zmieściło co nie?

a po co zwrotnice i piasty z tyłu wymieniać?
Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, 18:23 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 18:22

15" wystarcza ale czasem nawet naklejane obciążniki na feldze przeszkadzają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 18:25

no mam 15". Myślałem nad zaciskami od sportive ale trudno dostępne są
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 18 kwi 2011, 18:28

nie muszą byc od sportive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 18 kwi 2011, 23:56

Chłopaki ale my tu piszemy o swapie 322 i 4 tłoczki na strone a nie o swapie na M6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez rymiusz » 19 kwi 2011, 06:25

Tak, właśnie, ale się koledzy rozpędzili trochę ;).
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje