Turbo Z5

Postprzez Bartg » 6 lut 2011, 16:00

Weź pod uwagę, że za ułamek kosztów turbo do Z5 wsadzisz BP i będziesz miał na wyjściu pewnie tyle, co by z soft turbo Z5 wyszlo ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 16:05

taa bo 1.8 trzymają serie i są najlepsze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Pyton162 » 6 lut 2011, 16:16

moze nie mazda ale moj koleś uturbil honde jajko 1.3 seria 75km , po uturbieniu 151km na doładowaniu 0,4 bara , silnik total seria , obecnie na 400m kreci niskie 15 wiec zle to nie jedzie
http://www.youtube.com/watch?v=X5PHIDI4SIQ
Pyton162
 

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 16:31

Wiadomo ze masa robi swoje i takie jajko nie dużo waży...Ale wracając do tematu myśle że z5 na 0.4bara zjadłoby Kfa. Nie było jeszcze takiego projektu więc to tylko gdybania. Może kiedys ktos się pokusi to sie czasy porówna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Pit » 6 lut 2011, 16:33

hopek napisał(a):Ale wracając do tematu myśle że z5 na 0.4bar

Na czym opierasz swój sąd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bartg » 6 lut 2011, 16:36

hopek napisał(a):taa bo 1.8 trzymają serie i są najlepsze :P

BP z BA raczej nie mają jakiś problemów z trzymaniem serii, chyba, że myślisz o silnikach z BG ;) Btw kiedyś ( poprawcie mnie jeśli się mylę ) ktoś znalazł zdrutowane Z5 turbo na allegro, jeśli dobrze pamiętam to miało nie więcej jak 120 koni.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 16:49

Pit napisał(a):
hopek napisał(a):Ale wracając do tematu myśle że z5 na 0.4bar

Na czym opierasz swój sąd?

na podstawie różnych mediów np na pierwszej stronie a po drugie napisałem wyraźnie że tak myśle i to tylko gdybania bo nie było konfrontacji w pl z5t vs kf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez trzydziech » 6 lut 2011, 17:23

akurat te 1.3 hondowskie to są pancerne silniki (mam też znajomego hondziarza) to na tym silniku można się trochę bawić. u nas to Z5 to nie to samo :(
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Boris86 » 6 lut 2011, 18:15

hopek napisał(a):Marius pisalem o niedoładowanym k i z
Boris...czyli ogolnie problemem nie sa slabe korby tylko brak smarowania w serii K spowodowane zaworkiem ??

Problem z korbami rodzi się przy mocach 250-270-300KM w zależności od sposobu i gwałtowności narastania momentu obrotowego w funkcji obrotów, a wszystkie te moce dla Z5 to bardzo dalekie horyzonty.
K-series projektowana była pod zasilanie wolnossące i na tym polu żadne kłopoty z korbami nie występują. A jeśli chcemy iść w wyższe dmuchanie to korby z Millera załatwiają sprawę do jakiś 400KM. Co potwierdza sporo projektów na całym świecie.
A wybicie przez korbę dziury w bloku raczej nie będziemy zawdzięczać lekkim doładowaniom tylko właśnie problemom ze smarowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Magnez » 15 mar 2011, 21:41

A ja mam takie pytanie troche z innej beczki. Czytałem, że silniki Z5 na japonie miały ok. 100-110KM. Da się to przenieść na nasze europejskie Z5? Jeśli tak to jakie to by były koszty? :)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez KoKo » 15 mar 2011, 23:06

Nawet jeśli były faktycznie takie silniki to nie sądze żeby ktokolwiek z forum takowy widział. A o zdobyciu ewentualnych gratów do niego możesz tylko pomarzyć. Niestety ale taka jest prawda. Opcje masz dwie: cieszyć sie tym co masz, albo sprzedać i kupić 2.0 V6 – miałem i polecam.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Magnez » 15 mar 2011, 23:36

Ja jestem jeszcze młody i niedoświadczony, Z5 mi wystarczy :) pytałem z ciekawości bardziej
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez xXx » 24 mar 2011, 09:56

Boris86 napisał(a):K-series projektowana była pod zasilanie wolnossące i na tym polu żadne kłopoty z korbami nie występują.




No niestety nie jest tak pięknie jak myślisz, w wolnossaku korbowód też da się wygiąć i bynajmniej nie na skutek zajechanej panewki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 24 mar 2011, 12:03

Niema co gdybać czy to K-seria czy nie nie sa to nowe silniki a często maja po 15-18 lat i od 150-300 tyś. km :) jak to mówią i najlepszemu sie zdarza : <lol>
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje