1.8 z BA, a 1.8 z BG. Czym się różnią?

Postprzez Tikavi » 1 mar 2011, 23:11

Witam, zastanawiam sić czym dokładnie różnią się nowsze i starsze konstrukcje BP DOHC.
Czy przerzucenie kolektorów z BG GT do BA dałoby jakiś sęsowny przyrost(i czy pasują plug&play), ewentualnie czy głowice z tych silników można zamieniać, czy jednak nie pasują?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez marmarek » 2 mar 2011, 09:04

glowica pasuje
kolektory pasuja
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2011, 15:24

Na to pytanie tutaj chyba nikt ci nie odpowie. Mi nigdy nie udało się znaleźć tej informacji. Tak "a oko" to inna jest pokrywa zaworów i kolektor ssący. Ale dlaczego w BG jest 128KM a w BA 115KM to nie mam pojęcia.
Nie wiem jak z kolektorem ssącym ale wydechowego to napewno nie ma najmniejszego sensu wymieniać. To co jest w BG to jest totalna porażka i napewno nie poprawi on osiągów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 5 mar 2011, 15:42

Gdzieś czytałem, że stopień sprężania jest inny?
To mogło by aż tak wpływać na moc?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2011, 15:59

Nowłaśnie tą bzdurę o innym stopniu sprężania też już czytałem wiele razy ;) Niestety nie jest to prawda.
Obydwa miały stopień sprężania 9.0:1
Inny stopień sprężania miał tylko BP bez katalizatora produkowany do kwietnia 1991r. Miał on stopień sprężania 9.8:1 i moc (teoretycznie) 137KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marmarek » 6 mar 2011, 09:27

zawory sa takie same z tego co kiedys sprawdzalem
roznica jest w kolektorze ssacym ale BG tez byla zmienna jego dlugosc co nie?

nie mialem nigdy przeplywki z BG, jak ktos ma chec moze zmierzyc powierzchnie przelotu przeplywki w pelni otwartej
to samo trzeba zrobic w BA i bedzie mozna wykluczyc lub potwierdzic ze jest ona waskim gardlem a wydaje mi sie ze jest.

tak samo srednica przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Tikavi » 10 mar 2011, 17:41

Najbardziej nurtuje mnie dol silnika, czy maja taki sam(w BG zakuty) wał np.
Jezeli zawory maja taka sama srednice to stawiam ze glowica pewnie bedzie identyczna.
Czy tloki z wersji 137KM pasowalyby do silnika z BA?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje