Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
No to bierz F BG SOHC. Co to za różnica mieć 103 KM z SOHC czy 107 z DOHC.Wg mnie żadna, a tylko utrudnisz sobie robotę tym swapem na B6 DOHC.
Akurat mam na sprzedaż F'ke za śmieszne pieniądze, ze zdrowym silnikiem 1.8 SOHC. Lakier w stanie troszkę gorszym. Buda ok, oprócz tylnego prawego błotnika, który wymaga zrobienia.
Akurat mam na sprzedaż F'ke za śmieszne pieniądze, ze zdrowym silnikiem 1.8 SOHC. Lakier w stanie troszkę gorszym. Buda ok, oprócz tylnego prawego błotnika, który wymaga zrobienia.
Młody.
Najpierw czekam na sprzedaz mojego mx-a a pozniej bede sie rozgladac za nastepnym samochodem. 
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
czesc,
Jestem swiezo po zakonczonym sukcesem "krzyzowym" swapie silnika BP-DOHC (z 323F BG 1.8GT) do MX3 a B6 odwrotnie do 323F. Wszystko smiga elegancko i wielkie dzieki Waldii'emu za super robote
Podsumowujac dla potomnosci:
Silnik BP wszedl ladnie w miejsce B6, wraz z silnikiem BP zostala przelozona skrzynia i polosie z przegubami. Ale uwaga- polosie z BG okazaly sie troche krotsze, niemniej do MX3 pasowaly, natomiast polosie z Mx3 przekladane wraz z powertrainem B6 byly za dlugie do BG i NIE pasowaly. Konieczne bylo wiec zakupienie uzywanych polosi do 323F BG B6. Kolejna sprawa, ktora wymagala pewnych przerobek to wiazka w Mx3, nie byl to dokladny plug&play i trzeba bylo dosztukowac kilka kabelkow. Pompy paliwa zamienione wraz z silnikami. Kolektory wydechowe zamienione wraz z silnikami (rury kolektorowe zostaly na miejscach).
Jakby ktos sie przymierzal do podobnej robotki i mial pytania to walic, puki pamietam
pzdr
Jestem swiezo po zakonczonym sukcesem "krzyzowym" swapie silnika BP-DOHC (z 323F BG 1.8GT) do MX3 a B6 odwrotnie do 323F. Wszystko smiga elegancko i wielkie dzieki Waldii'emu za super robote

Podsumowujac dla potomnosci:
Silnik BP wszedl ladnie w miejsce B6, wraz z silnikiem BP zostala przelozona skrzynia i polosie z przegubami. Ale uwaga- polosie z BG okazaly sie troche krotsze, niemniej do MX3 pasowaly, natomiast polosie z Mx3 przekladane wraz z powertrainem B6 byly za dlugie do BG i NIE pasowaly. Konieczne bylo wiec zakupienie uzywanych polosi do 323F BG B6. Kolejna sprawa, ktora wymagala pewnych przerobek to wiazka w Mx3, nie byl to dokladny plug&play i trzeba bylo dosztukowac kilka kabelkow. Pompy paliwa zamienione wraz z silnikami. Kolektory wydechowe zamienione wraz z silnikami (rury kolektorowe zostaly na miejscach).
Jakby ktos sie przymierzal do podobnej robotki i mial pytania to walic, puki pamietam
pzdr
WOZI
Siema, mam już wszystko co trzeba na swapa. Pytanie mam tylko czy ma znaczenie że 323f dawca silnika nie miał ABS'u, a w mojej Mx-3 jest? Czytałem na forum że półosie nie mają nic do ABS. Ale profilaktycznie pytam. Dzięki
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Półosie nie mają ale przeguby zewnętrzne mają dużo do ABS bo na nich jest zębatka do czujnika.
Pytanie: czy będziesz przekładał też skrzynię i półosie GT? Jeśli tak to nie wiadomo czy na te przeguby zewnętrzne od GT da sie przełożyć te zębatki. Bo z tym różnie bywa na niektóre przeguba nie da sie tego założyć.
Pytanie: czy będziesz przekładał też skrzynię i półosie GT? Jeśli tak to nie wiadomo czy na te przeguby zewnętrzne od GT da sie przełożyć te zębatki. Bo z tym różnie bywa na niektóre przeguba nie da sie tego założyć.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przekładam i skrzynie i półosie od GT. Czyli loteria czy wejdą czy nie? Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić?
Pozdro
Pozdro
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!? Chyba ze przedliftowe GT z poczatku produkcji nie mialy, bo po lifcie z 1991r powinien byc.
W kazdym razie przekladaj silnik ze skrzynia i polosiami jak planujesz i sprobujesz przelozyc po prostu pierscienie ABS z przegubow Mx3 na te nowe z GT (juz teraz moze sprawdzic czy da rade przy pomocy suwmiarki mierzac srednice przegubow zewnetrznych na wysokosci pierscieni ABS). Jesli srednice sa rozne, to bedziesz musial kupic dwa przeguby zewnetrzne z pierscieniami (ja kupowalem przy swapie taki przegub u Smirnoff'a, bo jeden mialem padniety. Nowy przegub Pascal z gotowym pierscieniem ABS do 323FGT to koszt ok. 100zl wraz z oslona.) Opcja ekonomiczniejsza poszukac ew. uzywanych...
pozdro i powodzenia
W kazdym razie przekladaj silnik ze skrzynia i polosiami jak planujesz i sprobujesz przelozyc po prostu pierscienie ABS z przegubow Mx3 na te nowe z GT (juz teraz moze sprawdzic czy da rade przy pomocy suwmiarki mierzac srednice przegubow zewnetrznych na wysokosci pierscieni ABS). Jesli srednice sa rozne, to bedziesz musial kupic dwa przeguby zewnetrzne z pierscieniami (ja kupowalem przy swapie taki przegub u Smirnoff'a, bo jeden mialem padniety. Nowy przegub Pascal z gotowym pierscieniem ABS do 323FGT to koszt ok. 100zl wraz z oslona.) Opcja ekonomiczniejsza poszukac ew. uzywanych...
pozdro i powodzenia
WOZI
Piotr Wozniak napisał(a):Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!?
Skąd taka informacja? Wszystkie GT z którymi ja miałem doczynienia nie miały ABS.
Wogóle ABS w 323 BG to rzadkość.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Piotr Wozniak napisał(a):Dziwna sytuacja, chyba wszystkie BG GT i Mx3 mialy ABS!?
Skąd taka informacja? Wszystkie GT z którymi ja miałem doczynienia nie miały ABS.
Wogóle ABS w 323F BG to rzadkość.
cos mi sie widzi, ze ABS to czesc pakietu GT w 323F BG po liftingu, tak samo jak inna lotka z tylu, elektryka na wszystkich szybach i dachu, podwojna koncowka rury wydechowej itp. BTW: mam w tej chwili 323F BG 1.6 SOHC (B6) z ABS, ale to nie dowod ze ABS wystepowal w BG B6 (po prostu po swapie jest to buda GT z silnikiem B6 z Mx3). Ludzie przekladaja elementy nadwozia i powertrainy i stad potem zamieszanie. Chyba brniemy w OT, nie zasmiecajmy swapowego tematu
pozdr
WOZI
ABS wcale nie jest częścią pakietu GT, tak samo jak nie są nim el. szyby i el. lusterka.
Często spotykane są GT bez ABS z amnualnymi lusterkami i szybami na korbę. I To wcale nie sąSWAPy
Tak samo jak ABS, fotele kubełkowe i oryginalny tłumik z podwójną końcówką może występować nie tylko w wersji GT
Często spotykane są GT bez ABS z amnualnymi lusterkami i szybami na korbę. I To wcale nie sąSWAPy
Tak samo jak ABS, fotele kubełkowe i oryginalny tłumik z podwójną końcówką może występować nie tylko w wersji GT
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przepraszam najmocniej czy mogę się podpiąć pod temat chodzi oto ze chce z 323 BG 1, 6 i16v SWAPNĄĆ na 1, 8i16v z mazdy 323 F BG GT czy mazda 323 GT i 323 F GT się różnią, bo z tego, co wyczytałem ze aż tak dużej różnicy nie miały tzn. F i 3HB to pół osie nawet takie same miały i elektrykę jedynie nie wiem czy mocowanie silników się dużo różnią, bo z moje dedukcji, jeżeli GT 3HB miało to samo, co 323 FGT to do 3HB 1, 6 nie będzie problemów z elektryką aż takiej dużej czy się mylę może ktoś mi napisać o swapie na pw źeby koledze nie zaśmiecać tematu ja tylko chce wiedzieć czy duże różnice są pomiędzy zwykłymi od 1, 3 do 1, 6 DOHC 3HB
Die neue Leidenschaft für neue Chancen mazda jeder kann sie nicht enttäuschen essen ein sc mazda WV!
- Od: 12 lis 2010, 02:04
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice-Łabędy
jako ze jest możliwość kupna silnika 1.8 bp spięty ze skrzynia od 1.6 ,z wiazka i przeplywka to pytanko czy wejdzie to w miare bez problemu do 323f bj obecnie silnik 1.5zl . Co z przegubami , zwrotnicami itd , czy wszystko do wymiany od wersji bp czy mozna cos ożenić z obecnego zestawu. Ciezko znalesc na forach takiego swapa akurat do tego modelu mazdy
-
Pyton162
BP w BJ nigdy nie było więc nie obędzie się bez modyfikacji elektryki silnika i mocowania górnego tego przy rozrządzie
silnik BP jest dłuższy o 2cm od B6 i od ZL zapewne tak samo
ale jeżeli zostawisz skrzynie to reszta będzie pasować
(był na forum temat o swapie z5 na BP, pewnie Zl nie różni sie mocowaniem do skrzyni
silnik BP jest dłuższy o 2cm od B6 i od ZL zapewne tak samo
ale jeżeli zostawisz skrzynie to reszta będzie pasować
(był na forum temat o swapie z5 na BP, pewnie Zl nie różni sie mocowaniem do skrzyni
no wlasnie z elektryka chyba bedzie sporo rzezby bo bj ma sporo tego gówna jak 4 podzuszki, abs tcs itd jakos to by trzeba bylo ożenić przy swapie zeby to wszystko chodziło jak przed przeszczepem , poszukam na forum tego swapa z Z5 na BP moze tam cos sie ciekawego dowiem
-
Pyton162
to ja mam jeszcze pytanko z jeszcze innej beczki
mam ogromną ochotę wymienić mój silnik Z-5 z BA na śliczne 1.8 GT ale z BG
128ps chyba lepsze niż 88ps
nie wiem tylko czy podpasuje:
wielkość silnika, te wszystkie łapy no i półosie jak na razie zaczynam przygotowywać układ hamulcowy żeby zatrzymać te ewentualne 128ps jeszcze mam bębny ale już zakupiłem od kolegi całe piasty z tarczami i zaciskami od MX-3 co prawda nie zakładałem jeszcze, ale wszystkie wymiary i odległości pasują więc może coś z tego będzie
wracając do tematu – bardzo proszę o jakieś informacje na temat swapu z Z-5 na 1.8 DOHC GT BA 128ps
lub przekierowanie mnie do odpowiedniego wątku
mam ogromną ochotę wymienić mój silnik Z-5 z BA na śliczne 1.8 GT ale z BG
128ps chyba lepsze niż 88ps

wielkość silnika, te wszystkie łapy no i półosie jak na razie zaczynam przygotowywać układ hamulcowy żeby zatrzymać te ewentualne 128ps jeszcze mam bębny ale już zakupiłem od kolegi całe piasty z tarczami i zaciskami od MX-3 co prawda nie zakładałem jeszcze, ale wszystkie wymiary i odległości pasują więc może coś z tego będzie

wracając do tematu – bardzo proszę o jakieś informacje na temat swapu z Z-5 na 1.8 DOHC GT BA 128ps
lub przekierowanie mnie do odpowiedniego wątku
- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
Bezproblemowo wymienisz silnik na 2,0v6 mając anglika do dyspozycji.
A w przypadku silnika BP z BG dochodzi jeszcze modyfikacja instalacji elektrycznej.
Bo do tego że trzeba wymienić skrzynie z półosiami to już sam doszedłeś.
Ja maiłem zamisat 1,6 DOHC (113KM) silnik z Gt no i sprzęgło nie dawało rady ostatecznie skrzynia biegów nie wytrzymała.
I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL .
A w przypadku silnika BP z BG dochodzi jeszcze modyfikacja instalacji elektrycznej.
Bo do tego że trzeba wymienić skrzynie z półosiami to już sam doszedłeś.
Ja maiłem zamisat 1,6 DOHC (113KM) silnik z Gt no i sprzęgło nie dawało rady ostatecznie skrzynia biegów nie wytrzymała.
I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL .
Hazu napisał(a):I jest jeszcze jedna sprawa silniki te już sa zużyte i biorą olej a remont takiego silnika często nie daje upragnionego rezultatu.
Więc moim zdaniem odpuść sobie, a jak już chcesz sie bawić to zamontuj KL

napewno KL jak zapoda to będzie dopiero na dotarciu

pozdrowaśki

- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Oczywiście Ty jesteś w stanie wyremontować taki silnik w pieniądzach mniejszych niż zakup KL zdrowego?
Jeżeli tak to dawaj dane to przywiozę Ci taki silnik do remontu.
Pewnie twój silnik nie wciąga 1oleju/ 1000km – super
Jeżeli tak to dawaj dane to przywiozę Ci taki silnik do remontu.
Pewnie twój silnik nie wciąga 1oleju/ 1000km – super

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje