Montaż kompresora do KLZE

Postprzez weede » 27 cze 2010, 01:53

Z góry mówie,że są to moje głośne rozważania i chęć poznania kosztów operacji dołożenia doładowania z kompresora do silnika klze ;) Generalnie dlaczego kompresor? Bo wydaje mi się trwalszym rozwiązaniem od turbo,które nie bedzie przysparzało wielu problemów z późniejszym użytkowaniem. Moc byłaby rozwijana płynnie (mysle, z korzyscia dla niezbyt solidnych korbowodów) a moc w jaką bym celował to okolice 230 – 250km (zakładając, ze wychodzimy z bazowych 180), generalnie tak aby pozostawić seryjne korby i tłoki oraz najlepiej bez IC bo takie instalacje też widziałem ;).

Kompresor montowany byłby w miejscu kompresora klimatyzacji czyli tak:
Obrazek
Zapewne byłby to Eaton M62, ponieważ wydaje mi się, że powinien generować wystarczające ciśnienie ok 0,4-0,5 bara.

Krótki kosztorys:
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł
– komputer Megasquirt – 1000zł
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł
– regulator ciśnienia paliwa?
– IC+rurki montazowe?
=
~5500zł bez IC

Czy ceny są realne, czy gdzies przesadziłem/dałem za mało? Może macie linki gdzieś (Probetalk.com , MX-6.com ?) , gdzie to już śmiga i jakie daje efekty.
Nie ukrywam, ze marzy mi się tak:


Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 cze 2010, 09:54 przez weede, łącznie edytowano 1 raz
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Pit » 27 cze 2010, 06:36

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez weede » 27 cze 2010, 09:27

tylko tam żadnych konkretów, czym strojonem jakie wtryski nic ;)

Tu szybki guide montażu SC:
http://www.clubprotege.com/forum/showpo ... stcount=30
Nie wygląda to jakoś mega skomplikowanie...na pewno nie tak jak kolektory pod turbo w v6 :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Quaki » 27 cze 2010, 12:01

Witam co nieco odemnie na temat kompresora w KL
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł-ok
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł-ok (ale moze byc ciezko znalezc niezajechany kompresor)
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł (montaz w miejsce kompresora klimy nie tzreba na cnc mozna normalnie)
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł i tu jest maly problem bo nie wiem ile one maja CC ale jesli chcesz ladowac 0.5 bara to wtryski zeby nie przekraczac granicy wypelnienia 80-85% musza byc 50% wieksze niz seryjne
– komputer Megasquirt – 1000zł (mozesz miec problem za te pianiadze kupic caly komplet)
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł ok
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł ok (ale sa chyba troszke drozsze)
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł (jesli masz sprzeglo zawor ten jest ci nie potzrebny)
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł (afr sobie odpusc chyba ze szerokopasmowy lepiej zainwestuj w egt i to na obie glowice odzielnie )
– regulator ciśnienia paliwa? moze sie przydac
– IC+rurki montazowe? przy 0,5 bara musisz go zalozyc bo mozesz dopraodzac do stuku
-wydech tez musisz policzyc bo seryjny bedzie za mocno ograniczal silnik (ale bez koelktorow wydechowych)
Uwazam ze zaloeznie kompresora jest latwiejsze niz zaloenie turbiny z uwagi na to ze mozna zostawic seryjne kolektor wydechowe :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez lukster » 30 cze 2010, 12:00

No i cena robocizny :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Quaki » 30 cze 2010, 18:48

No coz chyba ze ktos to zrobi sam (zakladajac ze ma ku temu narzedzia i wiedze bo jak tego nie ma to raczej samemu nie da rady a jak da to wyjdzie go to wiecej niz ktos mialby to zrobic)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez weede » 29 wrz 2010, 13:13

Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk

tylko coś z wystrojeniem tego jest problem bo widać, jak afr skacze.

Po głowie ciągle mi chodzi takie lajtowe 0,4 bara, zeby dojśc do 250km z kompresora M62 ze sprzęgłem. Do normalnej jazdy można by nawet ten kompresor rozłączać.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Grzesiu » 30 wrz 2010, 14:11

weede napisał(a):Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk


zdaje mi się czy: kompresor kręci a doładowania brak.. no może 0.1bara?

może zajrzy na forum miata klub polska mx-5.pl tam możesz złapać kontakt z 2 osobami które mają BP-kompresor, zawsze to jakaś pomoc w sprawach które mogą Cie interesować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez weede » 30 wrz 2010, 14:20

Grzesiu napisał(a):zdaje mi się czy: kompresor kręci a doładowania brak.. no może 0.1bara?

bo tam ciągle kółko jest seryjne, teraz dorabia jakieś mniejsze ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez lukster » 30 wrz 2010, 15:03

kompresor żadna filozofia, jedynie po osobistych doświadczeniach uparcie będę zalecał sterowanie stand alone, np megasquirt :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez weede » 30 wrz 2010, 15:18

lukster napisał(a):megasquirt

ok to jak kupie to mi podłączysz <serduszka>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 30 wrz 2010, 19:01

to sie zrobi do lukstera kolejka :P

ja też sie zapisze na montaż :D <rotfl>
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 30 wrz 2010, 19:44

w BydZi są lepsi megasquirtowcy ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez weede » 30 wrz 2010, 20:54

lukster napisał(a):w BydZi są lepsi megasquirtowcy ;)

w strojeniu – może, w montazu – chyba nie. ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez check » 30 wrz 2010, 22:18

czy m62 trochę nie za słaby jest do 2.5 V6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez brii » 1 paź 2010, 09:37

Zależy ile chcesz dmuchać, ogólnie trochę za słaby, szczególnie przy wysokich obrotach nie wyrobi...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 1 paź 2010, 14:59

weede napisał(a):w strojeniu – może, w montazu – chyba nie. ;)

I w tym, i w tym, Five ma ogromną wiedzę, ja korzystając z jego doświadczeń ogarnąłem tylko swoje auto. Gruby ze Starcem ogarnęli ich kilka do tej pory :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez radekkm » 7 paź 2010, 23:09

lukster napisał(a):ze Starcem


jak by ktos nie wiedzial o kogo chodzi ;P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez weede » 10 paź 2010, 14:32

Kilka bardziej hardcorowych mocowań kompresora w KL:
Obrazek
Obrazek

Obydwa odpadają w mx-3 z powodu panującej tam ciasnoty ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 10 paź 2010, 23:00

sądze że opcja nr 1 dała by rade a jak nie to wyspawanie samemu kolektora deczko mniejszego ale w tym stylu :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje