Montaż kompresora do KLZE
Z góry mówie,że są to moje głośne rozważania i chęć poznania kosztów operacji dołożenia doładowania z kompresora do silnika klze Generalnie dlaczego kompresor? Bo wydaje mi się trwalszym rozwiązaniem od turbo,które nie bedzie przysparzało wielu problemów z późniejszym użytkowaniem. Moc byłaby rozwijana płynnie (mysle, z korzyscia dla niezbyt solidnych korbowodów) a moc w jaką bym celował to okolice 230 – 250km (zakładając, ze wychodzimy z bazowych 180), generalnie tak aby pozostawić seryjne korby i tłoki oraz najlepiej bez IC bo takie instalacje też widziałem .
Kompresor montowany byłby w miejscu kompresora klimatyzacji czyli tak:
Zapewne byłby to Eaton M62, ponieważ wydaje mi się, że powinien generować wystarczające ciśnienie ok 0,4-0,5 bara.
Krótki kosztorys:
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł
– komputer Megasquirt – 1000zł
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł
– regulator ciśnienia paliwa?
– IC+rurki montazowe?
=
~5500zł bez IC
Czy ceny są realne, czy gdzies przesadziłem/dałem za mało? Może macie linki gdzieś (Probetalk.com , MX-6.com ?) , gdzie to już śmiga i jakie daje efekty.
Nie ukrywam, ze marzy mi się tak:
Pozdrawiam
Kompresor montowany byłby w miejscu kompresora klimatyzacji czyli tak:
Zapewne byłby to Eaton M62, ponieważ wydaje mi się, że powinien generować wystarczające ciśnienie ok 0,4-0,5 bara.
Krótki kosztorys:
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł
– komputer Megasquirt – 1000zł
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł
– regulator ciśnienia paliwa?
– IC+rurki montazowe?
=
~5500zł bez IC
Czy ceny są realne, czy gdzies przesadziłem/dałem za mało? Może macie linki gdzieś (Probetalk.com , MX-6.com ?) , gdzie to już śmiga i jakie daje efekty.
Nie ukrywam, ze marzy mi się tak:
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 cze 2010, 09:54 przez weede, łącznie edytowano 1 raz
Adrenaline Addiction.
tylko tam żadnych konkretów, czym strojonem jakie wtryski nic
Tu szybki guide montażu SC:
http://www.clubprotege.com/forum/showpo ... stcount=30
Nie wygląda to jakoś mega skomplikowanie...na pewno nie tak jak kolektory pod turbo w v6
Tu szybki guide montażu SC:
http://www.clubprotege.com/forum/showpo ... stcount=30
Nie wygląda to jakoś mega skomplikowanie...na pewno nie tak jak kolektory pod turbo w v6
Adrenaline Addiction.
Witam co nieco odemnie na temat kompresora w KL
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł-ok
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł-ok (ale moze byc ciezko znalezc niezajechany kompresor)
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł (montaz w miejsce kompresora klimy nie tzreba na cnc mozna normalnie)
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł i tu jest maly problem bo nie wiem ile one maja CC ale jesli chcesz ladowac 0.5 bara to wtryski zeby nie przekraczac granicy wypelnienia 80-85% musza byc 50% wieksze niz seryjne
– komputer Megasquirt – 1000zł (mozesz miec problem za te pianiadze kupic caly komplet)
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł ok
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł ok (ale sa chyba troszke drozsze)
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł (jesli masz sprzeglo zawor ten jest ci nie potzrebny)
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł (afr sobie odpusc chyba ze szerokopasmowy lepiej zainwestuj w egt i to na obie glowice odzielnie )
– regulator ciśnienia paliwa? moze sie przydac
– IC+rurki montazowe? przy 0,5 bara musisz go zalozyc bo mozesz dopraodzac do stuku
-wydech tez musisz policzyc bo seryjny bedzie za mocno ograniczal silnik (ale bez koelktorow wydechowych)
Uwazam ze zaloeznie kompresora jest latwiejsze niz zaloenie turbiny z uwagi na to ze mozna zostawic seryjne kolektor wydechowe
Pozdrawiam
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł-ok
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł-ok (ale moze byc ciezko znalezc niezajechany kompresor)
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł (montaz w miejsce kompresora klimy nie tzreba na cnc mozna normalnie)
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł i tu jest maly problem bo nie wiem ile one maja CC ale jesli chcesz ladowac 0.5 bara to wtryski zeby nie przekraczac granicy wypelnienia 80-85% musza byc 50% wieksze niz seryjne
– komputer Megasquirt – 1000zł (mozesz miec problem za te pianiadze kupic caly komplet)
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł ok
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł ok (ale sa chyba troszke drozsze)
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł (jesli masz sprzeglo zawor ten jest ci nie potzrebny)
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł (afr sobie odpusc chyba ze szerokopasmowy lepiej zainwestuj w egt i to na obie glowice odzielnie )
– regulator ciśnienia paliwa? moze sie przydac
– IC+rurki montazowe? przy 0,5 bara musisz go zalozyc bo mozesz dopraodzac do stuku
-wydech tez musisz policzyc bo seryjny bedzie za mocno ograniczal silnik (ale bez koelktorow wydechowych)
Uwazam ze zaloeznie kompresora jest latwiejsze niz zaloenie turbiny z uwagi na to ze mozna zostawic seryjne kolektor wydechowe
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
No i cena robocizny
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
No coz chyba ze ktos to zrobi sam (zakladajac ze ma ku temu narzedzia i wiedze bo jak tego nie ma to raczej samemu nie da rady a jak da to wyjdzie go to wiecej niz ktos mialby to zrobic)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk
tylko coś z wystrojeniem tego jest problem bo widać, jak afr skacze.
Po głowie ciągle mi chodzi takie lajtowe 0,4 bara, zeby dojśc do 250km z kompresora M62 ze sprzęgłem. Do normalnej jazdy można by nawet ten kompresor rozłączać.
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk
tylko coś z wystrojeniem tego jest problem bo widać, jak afr skacze.
Po głowie ciągle mi chodzi takie lajtowe 0,4 bara, zeby dojśc do 250km z kompresora M62 ze sprzęgłem. Do normalnej jazdy można by nawet ten kompresor rozłączać.
Adrenaline Addiction.
weede napisał(a):Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk
zdaje mi się czy: kompresor kręci a doładowania brak.. no może 0.1bara?
może zajrzy na forum miata klub polska mx-5.pl tam możesz złapać kontakt z 2 osobami które mają BP-kompresor, zawsze to jakaś pomoc w sprawach które mogą Cie interesować.
kompresor żadna filozofia, jedynie po osobistych doświadczeniach uparcie będę zalecał sterowanie stand alone, np megasquirt
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
w BydZi są lepsi megasquirtowcy
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Zależy ile chcesz dmuchać, ogólnie trochę za słaby, szczególnie przy wysokich obrotach nie wyrobi...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
weede napisał(a):w strojeniu – może, w montazu – chyba nie.
I w tym, i w tym, Five ma ogromną wiedzę, ja korzystając z jego doświadczeń ogarnąłem tylko swoje auto. Gruby ze Starcem ogarnęli ich kilka do tej pory
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje