Jak zamontować MBC w silniku RF4?
Strona 1 z 1
Proszę o wskazówki i ewentualne zdjęcia.
Może ktoś ma u siebie takie cudo założone?
Chcę dokonać tego u siebie, zależy mi by autko szybciej się "zbierało".
W związku z tym iż mam problem z fachowym doradztwem w tej sprawie, obiecuję wykonać fotorelację jak mi się uda zrobić to u mnie.
Może ktoś ma u siebie takie cudo założone?
Chcę dokonać tego u siebie, zależy mi by autko szybciej się "zbierało".
W związku z tym iż mam problem z fachowym doradztwem w tej sprawie, obiecuję wykonać fotorelację jak mi się uda zrobić to u mnie.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2010, 23:25 przez zmyslo, łącznie edytowano 1 raz
czy turbina w tym silniku ma west gate?jak tak to wpinasz mbc miedzy waz idacy w tej chwili u ciebie na west gate (ten wezyk idzie pewnie z ebc i musisz go wpiac w rurke mbc naprzeciwko sprezyny) a west gate (to wpinasz na rurke dolna w mbc;nie na przeciwko sprezyny).mbc przed montazem nalezy sparwdzic dmuchajac do rurki naprzeciw sprezynki i wyczuc czy pojawia sie opor staly by przy mocniejszym dmuchnieciu opor oslabl.jesli sie tak dzieje to wszystko ok i mozna montowac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
RF4 ma inną turbinę. Tam zdaje się jest zmienna geometria łopatek, więc i sterowanie tymże patentem jest zgoła inne niz zwykłego sprężarki. W związku z tym wątpie aby taki mod był możliwy lub cos dał. Zresztą w dieslach w ogóle turbina jest sterowana inaczej niż w benzynowych jednostkach
a to przepraszam. a z ciekawosci spytam inaczej tzn jak?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Podobno turbina w tym silniku rzeczywiście ma zmienną geometrię łopatek a na dalszy temat się nie wypowiem bo nie wiem.
Piwo, ja nie mam pojęcia co znaczy "ebc" trochę jestem zielony. Jeśli chodzi o zawór myślałem że budowa jego wygląda jak zwykły zawór zakręcany (coś jak w kranie
)nie sądziłem że jest tam jakaś sprężynka – no cóż kupię to pewnie się przekonam.
Turbina posiada west gate i w rurce do tego westgate'a po uruchomieniu silnika jest podciśnienie (około 0,7bar).
Proszę o ponowne instrukcję (dla bystrych inaczej) i ewentualne zdjęcia podłączenia z tego typu silnika.
Piwo, ja nie mam pojęcia co znaczy "ebc" trochę jestem zielony. Jeśli chodzi o zawór myślałem że budowa jego wygląda jak zwykły zawór zakręcany (coś jak w kranie
Turbina posiada west gate i w rurce do tego westgate'a po uruchomieniu silnika jest podciśnienie (około 0,7bar).
Proszę o ponowne instrukcję (dla bystrych inaczej) i ewentualne zdjęcia podłączenia z tego typu silnika.
ebc -electronic boost controler.jest to elektorzawor, ktory jest bardzo szybki i sterowany czestotliwosacia.umozliwa on 30 wlaczen wylaczen na sekunde.dzieki temu bardzo precyzyjnie mozemy sterowac cisnieniem idacym do west gata.podlacz jak opisalem i zobacz czy bedzie ok.na mbc ustaw tak sprezyne zeby sie otwieral zawor maks 0,8 bara na poczatek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
co do zmiennej geometrii
zapomnij o mbc juz tlumacze
w momecie startu silnika juz na wolnych obrotach ustawia tak geometrie turbiny by zmniejszyc gardlo dla spalin i tym samym rozkrecic najszybciej jak sie da turbine
jesli ustawisz nawet turbine recznie tak by przeladowala ci zapewniam cie ze gardlo na spaliny bedzie za male i bedzie do pupy . niewspomne o zadanym cisnieniu z mapy doladowania a tym jakie bedziesz mial na 99% auto wejdzie ci w tryb awaryjny
blad ala cisnienie doladowania przekroczone UP
to tak mniejwiecej
jedyna rozsadna zecz to zmiana mapy doladowania i paliwa
co do EGR i gluszenia go nowe softy za pomoca sondy szerokopasmowej maja mozliwosc sprawdzenia czy EGR jest zeczywiscie otwarty mechanicznie za pomoca pomiaru spalin
ale w twojim przypadku moze sie poprostu zacinac jak podlaczysz pod scaner bedziesz wiedziec co sie dzieje
Pozdrawiam
zapomnij o mbc juz tlumacze
w momecie startu silnika juz na wolnych obrotach ustawia tak geometrie turbiny by zmniejszyc gardlo dla spalin i tym samym rozkrecic najszybciej jak sie da turbine
jesli ustawisz nawet turbine recznie tak by przeladowala ci zapewniam cie ze gardlo na spaliny bedzie za male i bedzie do pupy . niewspomne o zadanym cisnieniu z mapy doladowania a tym jakie bedziesz mial na 99% auto wejdzie ci w tryb awaryjny
blad ala cisnienie doladowania przekroczone UP
to tak mniejwiecej
jedyna rozsadna zecz to zmiana mapy doladowania i paliwa
co do EGR i gluszenia go nowe softy za pomoca sondy szerokopasmowej maja mozliwosc sprawdzenia czy EGR jest zeczywiscie otwarty mechanicznie za pomoca pomiaru spalin
ale w twojim przypadku moze sie poprostu zacinac jak podlaczysz pod scaner bedziesz wiedziec co sie dzieje
Pozdrawiam
OK
Problem z migającą kontrolką już załatwiony.
Proszę o dalsze wskazówki co do MBC.
Piwo to w końcu jak to jest? Bo Realski twierdzi inaczej.
Nie chcę eksperymentować bo się boję że rozp...
Chcę wdrożyć coś takiego u siebie na podstawie już sprawdzonej i działającej "instalacji".
Problem z migającą kontrolką już załatwiony.
Proszę o dalsze wskazówki co do MBC.
Piwo to w końcu jak to jest? Bo Realski twierdzi inaczej.
Nie chcę eksperymentować bo się boję że rozp...
Chcę wdrożyć coś takiego u siebie na podstawie już sprawdzonej i działającej "instalacji".
chyba Relaski już jasno wytłumaczył jak działa dieselturbo GF :lol:
Piwo – skąd wiesz że miał by niby od razu startować z 0,8 bara. Myślisz że jak GRX/GTR i F2 pompuje fabrycznie o,45 i odcina przy 0,85 bara to klekoty tez tak maja
raczej wątpie. Nie mierz wszystkiego podług konkretnych silników. Czy wiesz jakie jest fabryczne pompowanko w Ditd i ewentualna odcinka jeśli w ogóle producent przewidział ingerencje polskich łap i próby wsadzenia większego ciśnienia w silnik który i tak jest wysokoprężny 
Pamiętaj że turbina w dieslu pakuje od samego dołu i myk polega na osiągnięciu zadanego ciśnienia w określonym momencie. To nie benzyniak że rozkręca się w zakresie konkretnych obrotów.
Nie słyszałem aby ktoś w klekotach podnosił ciśnienie. Wszyscy zajmują się mapami paliwa lub wymianą turbiny na wydajniejszą (co nie oznacza podnoszenia ciśnienia) i mapami paliwa
Zmysło – napisz do Rikiego, on ci pomoże w temacie kręcenia Ditd bo tak na prawde to mniemam, że chcesz po prostu poprawić osiągi, a nie konkretnie daładować większe ciśnienie.
Piwo – skąd wiesz że miał by niby od razu startować z 0,8 bara. Myślisz że jak GRX/GTR i F2 pompuje fabrycznie o,45 i odcina przy 0,85 bara to klekoty tez tak maja
Pamiętaj że turbina w dieslu pakuje od samego dołu i myk polega na osiągnięciu zadanego ciśnienia w określonym momencie. To nie benzyniak że rozkręca się w zakresie konkretnych obrotów.
Nie słyszałem aby ktoś w klekotach podnosił ciśnienie. Wszyscy zajmują się mapami paliwa lub wymianą turbiny na wydajniejszą (co nie oznacza podnoszenia ciśnienia) i mapami paliwa
Zmysło – napisz do Rikiego, on ci pomoże w temacie kręcenia Ditd bo tak na prawde to mniemam, że chcesz po prostu poprawić osiągi, a nie konkretnie daładować większe ciśnienie.
Waluś napisał(a): Zmysło – napisz do Rikiego, on ci pomoże w temacie kręcenia Ditd bo tak na prawde to mniemam, że chcesz po prostu poprawić osiągi, a nie konkretnie daładować większe ciśnienie.
Tak to prawda co piszesz, tylko że słyszałem że metoda MBC jest stosowana z powodzeniem i przy okazji niewiele kosztuje.
Spodziewam się podpowiedzi typu BOX, a to w ogóle mnie nie interesuje ze względu na duże koszta (wtedy lepiej kupić BMW 150KM
A tak na marginesie.
Podłączyłem manometr i mierzyłem doładowanie w kolektorze, doskakiwało (rzadko) do 1,1 bara – no chyba że wskazówka była rozpędzona, ale nie sądzę bo manometr był z cieczą w środku.
Waluś ja nic nie wiem
. tak tylko gdybam.mozliwe ze faktycznie jest sterowanie jakies zmienna geometria lopatek czytaj jakos podcisnieniem albo elektrycznie.skad ja mam to wiedziec.nie wiem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
mozliwe ze faktycznie jest sterowanie jakies zmienna geometria lopatek
właśnie problem w tym że rf4f ma taką turbine która jest nie koniecznie sterowana w tradycyjny sposób. Przypuszczam że RF2 dało by się zmontować na MBC ale w tym nowszym nie koniecznie
Ta czy siak polecam jednak auto z benzynowym silnikiem z doładowaniem. Tam dopiero jest funnnnnn
a czy kolega zmyslo mógłby zamieścić zdjęcie swojej turbiny i urządzenie które steruje w niej łopatkami? też mam RF4f i nie widzę co miało by sterować łopatkami.
Nikt nie ma pomysłu jak trochę pogonić te turbo?
Nikt nie ma pomysłu jak trochę pogonić te turbo?
No ja też mam RF4F i ciągle próbuje coś wymyślić i analizuje cały układ sterowania turbiną podczas przyśpieszania i zwalniania, wiem już co nie co jak to działa, ale jak do tej pory wydedukowałem tylko to że jeśli gruszka jest na podciśnienie a na niskich obrotach jest pręt wciągnięty, czyli max podciśnienie jest przy wolnych obrotach a min przy wysokich, bo przy zgaszonym silniku jest wyciągnięty pręt z gruszki. jedno co mi przychodzi do głowy to trzeba skrócić ten pręt co wchodzi w gruszkę, ale to jest bardzo radykalne, druga opcja jest taka że nie możemy dopuścić przy wyższych obrotach aby spadło podciśnienie czyli wystarczyło by zrobić obejście malutkie aby podczas gdy jest już 0,8 bara podciśnienie nie spadało a leciutko się utrzymywało powodując nieco większe doładowanie. Podczas niskich obrotów by to nie przeszkadzało bo i tak jest max podciśnienie.
Weście coś napiszcie czy to się kupy trzyma
....................................................................................................................................................................
przemyślałem wszystko i chyba wiem jak podłączyć MBC. Należy zamontować go tak aby ominąć zawór sterujący podciśnieniem do turbo, czyli jednym trójnikiem wpinamy się w przewód vaccum – zawór a drugim trójnikiem między zawór – turbo. Ponadto montujemy MBC odwrotnie niż ma to miejsce w RF2F. przy niskich obrotach jest tak samo jakby nie było MBC czyli podciśnienie idzie przez zawór sterujący potem gdy zawór zamyka się podciśnienie działa na kulkę w MBC i jakby wysysa ja otwierając zawór i podając małe podciśnienie na turbo. Regulacji dokonywać trzeba odwrotnie niż normalnie bo od najmocniejszego skręcenia do lżejszego, oczywiście badając wszystko wskaźnikiem doładowania aby uzyskać bezpieczną wartość. Zaznaczam że jest to czysta teoria i mile widziane są sugestie i pytania.
Weście coś napiszcie czy to się kupy trzyma
....................................................................................................................................................................
przemyślałem wszystko i chyba wiem jak podłączyć MBC. Należy zamontować go tak aby ominąć zawór sterujący podciśnieniem do turbo, czyli jednym trójnikiem wpinamy się w przewód vaccum – zawór a drugim trójnikiem między zawór – turbo. Ponadto montujemy MBC odwrotnie niż ma to miejsce w RF2F. przy niskich obrotach jest tak samo jakby nie było MBC czyli podciśnienie idzie przez zawór sterujący potem gdy zawór zamyka się podciśnienie działa na kulkę w MBC i jakby wysysa ja otwierając zawór i podając małe podciśnienie na turbo. Regulacji dokonywać trzeba odwrotnie niż normalnie bo od najmocniejszego skręcenia do lżejszego, oczywiście badając wszystko wskaźnikiem doładowania aby uzyskać bezpieczną wartość. Zaznaczam że jest to czysta teoria i mile widziane są sugestie i pytania.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje