AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

Postprzez weede » 21 sie 2010, 16:40

Jako, że u mnie jest teraz niewystrojone auto z programikiem klze w kompie k8, na węch coś jest nieoptymalnie ustawiony AFR. Z tego co się orientuję na listwie paliwowej jest seryjnie ustawione 3bary ciśnienie.

Teraz moje pytania:
– co da montaż wydajniejszej pompy paliwa, gdzie i tak potem musze założyć regulator ciśnienia paliwa i ustawić go pewnie na te 3bary?

– z tego co wynika z tego wykresu:
Obrazek
ze najwyższa moc jest przy bogatej mieszance, i ze max mocy w na szuka się w zakresie 12,5-13,5 AFR

Czyli jeśli przy obrotach rzędu 6-7k będzie za ubogie afr to znaczy,że przydałaby się silniejsza pompa?
Rozumiem, ze dochodzi tu jeszcze strojenie ale narazie chcialbym sie dowiedziec czy konieczna jest wymiana.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 21 sie 2010, 17:11

wydajniejsza pompa nic nie da pod warunkeim ze stara sie wyrabia.po prostu wiecej palwia bedzie przelewalo sie do baku.nic poza tym.wydajniejsza pompa ma sens jesli stara nie wyrabia (czytaj nie mozesz uzyskac odpoweidniego cisnienia przy np 7 tys obrotow).jesli seryjna pompa daje na wolnych obrotach (podcisnieniu 0,8) cisnienie 3 bary a przy doladowaniu powiedzmy 0,5 bara 4,3 bara w calym zakresie obrotow silnika to wymiana pompy kompletnie nic nie da.jesli seryjna nie trzyma cisnien to wtedy wymiana cos da :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez weede » 21 sie 2010, 17:14

a jak sprawdzić to ciśnienie i w którym miejscu zrobić pomiar?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 21 sie 2010, 17:21

a tego to ja juz nie wiem :)
u mnie ejst manometr.ale wskazuje tylko na wolnych obrotach ewentulanie przy leciutkim booscie (jak dodam gazu przepustnica pod maska to mzoe mi cisnienie wzrasta do jakiegos 0,3 bara;brak obciazenia turbina nie laduje cisnienia) wiec spod maski ciezko wyczuc.w kazdym badz razie widac na manometrze na wolnych te 3 bary.mozna tez sporobowac przykrecic srube na regulatorze i zobaczyc czy pompa na wolnych pompuje do 5 barow.jak pompuje tzn ze przy malym poborze na paliwo wyrabia.mozna wtedy tez dac na przpeeustnicy gazu i sprawdzic czy jak wchodzi na obroty cisnienie wzrasta do 6 barow
jak wzrasta to pompa raczej ebdzie ok.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez check » 21 sie 2010, 21:49

moim zdaniem wręcz przeciwnie silnik może być za mocno zalany paliwem, tak jak seryjna Prelude H22A w której ostatnio zmierzyłem afr i na wysokich obrotach spada poniżej 11 <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez pinky » 22 sie 2010, 18:15

Ja u siebie ciśnieni sprawdzałem przed listwą, a regulator w mazdzie jest chyba 2.6-2.8.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje