Jako, że u mnie jest teraz niewystrojone auto z programikiem klze w kompie k8, na węch coś jest nieoptymalnie ustawiony AFR. Z tego co się orientuję na listwie paliwowej jest seryjnie ustawione 3bary ciśnienie.
Teraz moje pytania:
– co da montaż wydajniejszej pompy paliwa, gdzie i tak potem musze założyć regulator ciśnienia paliwa i ustawić go pewnie na te 3bary?
– z tego co wynika z tego wykresu:
ze najwyższa moc jest przy bogatej mieszance, i ze max mocy w na szuka się w zakresie 12,5-13,5 AFR
Czyli jeśli przy obrotach rzędu 6-7k będzie za ubogie afr to znaczy,że przydałaby się silniejsza pompa?
Rozumiem, ze dochodzi tu jeszcze strojenie ale narazie chcialbym sie dowiedziec czy konieczna jest wymiana.
AFR, a wydajniejsza pompa paliwa
Strona 1 z 1
wydajniejsza pompa nic nie da pod warunkeim ze stara sie wyrabia.po prostu wiecej palwia bedzie przelewalo sie do baku.nic poza tym.wydajniejsza pompa ma sens jesli stara nie wyrabia (czytaj nie mozesz uzyskac odpoweidniego cisnienia przy np 7 tys obrotow).jesli seryjna pompa daje na wolnych obrotach (podcisnieniu 0,8) cisnienie 3 bary a przy doladowaniu powiedzmy 0,5 bara 4,3 bara w calym zakresie obrotow silnika to wymiana pompy kompletnie nic nie da.jesli seryjna nie trzyma cisnien to wtedy wymiana cos da
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
a tego to ja juz nie wiem
u mnie ejst manometr.ale wskazuje tylko na wolnych obrotach ewentulanie przy leciutkim booscie (jak dodam gazu przepustnica pod maska to mzoe mi cisnienie wzrasta do jakiegos 0,3 bara;brak obciazenia turbina nie laduje cisnienia) wiec spod maski ciezko wyczuc.w kazdym badz razie widac na manometrze na wolnych te 3 bary.mozna tez sporobowac przykrecic srube na regulatorze i zobaczyc czy pompa na wolnych pompuje do 5 barow.jak pompuje tzn ze przy malym poborze na paliwo wyrabia.mozna wtedy tez dac na przpeeustnicy gazu i sprawdzic czy jak wchodzi na obroty cisnienie wzrasta do 6 barow
jak wzrasta to pompa raczej ebdzie ok.
u mnie ejst manometr.ale wskazuje tylko na wolnych obrotach ewentulanie przy leciutkim booscie (jak dodam gazu przepustnica pod maska to mzoe mi cisnienie wzrasta do jakiegos 0,3 bara;brak obciazenia turbina nie laduje cisnienia) wiec spod maski ciezko wyczuc.w kazdym badz razie widac na manometrze na wolnych te 3 bary.mozna tez sporobowac przykrecic srube na regulatorze i zobaczyc czy pompa na wolnych pompuje do 5 barow.jak pompuje tzn ze przy malym poborze na paliwo wyrabia.mozna wtedy tez dac na przpeeustnicy gazu i sprawdzic czy jak wchodzi na obroty cisnienie wzrasta do 6 barow
jak wzrasta to pompa raczej ebdzie ok.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje