Tylne hamulce tarczowe
Strona 1 z 1
Jeżeli chcesz zmieniać to polecam całość (i przód i tył) bo inaczej nie będzie stabilna podczas hamowania. Możesz się zdziwić podczas hamowania w zakręcie, bo wywinie cię jakbyś ręcznym dohamowywał.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Don proponujesz zmiane, ale na jakie?
Obecnie z przodu mam zestaw: Tarcze Brembo i klocki ferodo(mają może 5 tyś km.).
Jakie powinienem załozyc tarcze na tył i od czego bedą pasowały? Przód też trzeba wymienic? Jezeli tak to na jakie? BP?
Pozdro.
Obecnie z przodu mam zestaw: Tarcze Brembo i klocki ferodo(mają może 5 tyś km.).
Jakie powinienem załozyc tarcze na tył i od czego bedą pasowały? Przód też trzeba wymienic? Jezeli tak to na jakie? BP?
Pozdro.
- Od: 9 sie 2008, 00:49
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było BA Z5. Jest AR147 JTD
jak założysz na tyle tarcze to od mx3 V6, BG 1,8 DOHC , od 323F BA nie pasuje bo koła na 5 śrub, a tarcze na przodzie wtedy musisz zmienić na większe bo Z5 ma tarcze malutkie na przodzie..
a tak wogóle sporo roboty- śruby na pewno sporo pozapiekane i części też raczej tanio nie wyjda
a tak wogóle sporo roboty- śruby na pewno sporo pozapiekane i części też raczej tanio nie wyjda
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Woda napisał(a):Don proponujesz zmiane, ale na jakie?
Jeżeli zwiększasz moc tylnych hamólców to proporcjonalnie zwiększ i przednich. Jeżeli się pytasz od jakiego samochodu lub jakiej firmy to Ci nie pomogę niestety. Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5. Może od Miaty BP dało by radę?
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Don Corleone napisał(a):Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5
bebny moze i tak ale tracze ma wieksze....
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
draco_11 napisał(a):powinno byćto samo usmiech w końcu jakpońce oba
Marzenia ściętej głowy i co ma piernik do wiatraka?
Z Mazdy do Mazdy jest problem, ty chcesz z Hondy do Mazdy.

A tak w ogóle, to nie lepiej zainwestować w porządne tarcze np. Zimmerman Sport, albo EBC lub ATE PD + jakieś fajne klocki choć by EBC GS?
A nie pakowanie większych hamulców, które i tak będą na produktach przeciętnej firmy? Dla Z5 całkowicie starczy.
I tak 70% hamowania skupia się na przodzie, więc jeśli już ktoś koniecznie musi zmienić co niech zmieni przód i zastosuje produkty z wyższej półki, a tył zostawi w spokoju, chyba, że celuje w większe moce.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje
- Od: 27 sty 2008, 13:51
- Posty: 26
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V DoHC 95r
draco_11 napisał(a):ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

- Od: 28 paź 2007, 16:48
- Posty: 428
draco_11 napisał(a):takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje
Z tego co się orientuję to znajomy robił taki przeszczep w Octavi, bębny zmienił na tarcze od O1 RS, ale zmieniał cała belkę z tyłu i w tedy było bez problemu. No ale to VAG, a tam to klocki lego są. Co do BA, to pamiętam, że Simoneus to zrobił na pewno i z opisu wynikało, że nie było to łatwe i tanie przedsięwzięcie.
Dla wyglądu nie warto moim zdaniem. Łatwiej i taniej wyjdzie zmian przednich hamulców od 1.8 jeśli faktycznie są większe i na pewno poprawi się siła hamowania.
Oczywiście nie zniechęcam, zawsze zostanie dla potomnych i satysfakcja dla właściciela. Aczkolwiek z punktu widzenia ekonomicznego i praktycznego nie bardzo widzę sens, lepiej zainwestować w dobry markowy zestaw tarcz + klocki oraz szczęki + dobry płyn hamulcowy. Od razu poczuję się różnice.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Wiosna nastała wiec biorę się na poważnie za układ hamulcowy. W miejsce seryjnego układu hamulcowego w 323f 1.5 tarcze z przodu 235mm i z tyłu bębny, chciałbym wstawić tarcze z przody 257mm i z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.
przez długie zimowe wieczory poszukałem trochę po katalogach itp za tymi hamulcami. Chciałbym jedna kilka rzeczy jeszcze ustalić/upewnić się:
Przód
Czy w 323f 1.5 gdzie tarcza ma 235mm i 323f 1.8 gdzie tarcza ma 257mm zacisk jest ten sam, a różnica polega na innym jarzmie?? jeśli tak to czy jest to może taki sam zacisk co w mx-3 z tarczami z przody 257mm?? bo z tego co patrzyłem w katalogach w tych 3 przypadkach średnica tłoczka jest taka sama 54mm.
Pytam się bo gdyby tak było, mniej gratów musiał bym kupować
Tył
Chciałbym wstawić tarcze z mx-3 o średnicy 250mm, czy po wywaleniu bębnów, wystarczy przełożyć jarzma i zaciski z mx-3, czy jeszcze będę musiał jakiś element zmieniać??
I jeszcze jedno pytanie, czy pompę hamulcową muszę zmieniać przy takiej operacji?? Czy może w 323f i mx-3 były takie same??
przez długie zimowe wieczory poszukałem trochę po katalogach itp za tymi hamulcami. Chciałbym jedna kilka rzeczy jeszcze ustalić/upewnić się:
Przód
Czy w 323f 1.5 gdzie tarcza ma 235mm i 323f 1.8 gdzie tarcza ma 257mm zacisk jest ten sam, a różnica polega na innym jarzmie?? jeśli tak to czy jest to może taki sam zacisk co w mx-3 z tarczami z przody 257mm?? bo z tego co patrzyłem w katalogach w tych 3 przypadkach średnica tłoczka jest taka sama 54mm.
Pytam się bo gdyby tak było, mniej gratów musiał bym kupować
Tył
Chciałbym wstawić tarcze z mx-3 o średnicy 250mm, czy po wywaleniu bębnów, wystarczy przełożyć jarzma i zaciski z mx-3, czy jeszcze będę musiał jakiś element zmieniać??
I jeszcze jedno pytanie, czy pompę hamulcową muszę zmieniać przy takiej operacji?? Czy może w 323f i mx-3 były takie same??

ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
No dobra, tarcze z BJ przeoczyłem
ale w sumie w nowszych modelach od mojego nie szukałem
hmm, w sumie twoja uwaga spowodowała, że zaczynam się zastanawiać czy z BJ hamulców nie przełożyć
ale w sumie w nowszych modelach od mojego nie szukałem
hmm, w sumie twoja uwaga spowodowała, że zaczynam się zastanawiać czy z BJ hamulców nie przełożyć

ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
Ja też dołacze sie do tematu i troche odkopie wątek, co by nie zakładać nowego tematu. Czy da rade przerzucić cała [jaka?] belke z wahaczami i tarczami od MX3 1,8 V6 do MX3 1,6 SOHC ?
Powód jest taki że mam pogięte 2 albo 3 wahacze i wysypane wszystkie tuleje z tyłu...
Ew. czy pasuje od jakiegoś innego auta np: 323F BG 1,8 GT?
Powód jest taki że mam pogięte 2 albo 3 wahacze i wysypane wszystkie tuleje z tyłu...
Ew. czy pasuje od jakiegoś innego auta np: 323F BG 1,8 GT?
-
Bayerische
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje