Tylne hamulce tarczowe

Postprzez Woda » 30 kwi 2009, 13:09

Witam.

Mam takie pytanie. Czy istnieje możliwość założenia na tył hamulców tarczowych do Z5?

Czy jest ktoś kto to robił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 00:49
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Było BA Z5. Jest AR147 JTD

Postprzez Borys » 30 kwi 2009, 13:31

możliwość istnieje, trzeba przeszczepić tył od BP ;) ale po co?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Woda » 30 kwi 2009, 13:34

W BP kolego są bębny tak jak w Z5.

Po co? Żeby lepiej hamował a poza tym po części dla wyglądu.

Pytam czysto teoretycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 00:49
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Było BA Z5. Jest AR147 JTD

Postprzez Don Corleone » 30 kwi 2009, 14:36

Jeżeli chcesz zmieniać to polecam całość (i przód i tył) bo inaczej nie będzie stabilna podczas hamowania. Możesz się zdziwić podczas hamowania w zakręcie, bo wywinie cię jakbyś ręcznym dohamowywał.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Woda » 30 kwi 2009, 14:50

Don proponujesz zmiane, ale na jakie?
Obecnie z przodu mam zestaw: Tarcze Brembo i klocki ferodo(mają może 5 tyś km.).
Jakie powinienem załozyc tarcze na tył i od czego bedą pasowały? Przód też trzeba wymienic? Jezeli tak to na jakie? BP?

Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 00:49
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Było BA Z5. Jest AR147 JTD

Postprzez MariuS » 30 kwi 2009, 19:17

jak założysz na tyle tarcze to od mx3 V6, BG 1,8 DOHC , od 323F BA nie pasuje bo koła na 5 śrub, a tarcze na przodzie wtedy musisz zmienić na większe bo Z5 ma tarcze malutkie na przodzie..

a tak wogóle sporo roboty- śruby na pewno sporo pozapiekane i części też raczej tanio nie wyjda
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Don Corleone » 30 kwi 2009, 19:26

Woda napisał(a):Don proponujesz zmiane, ale na jakie?

Jeżeli zwiększasz moc tylnych hamólców to proporcjonalnie zwiększ i przednich. Jeżeli się pytasz od jakiego samochodu lub jakiej firmy to Ci nie pomogę niestety. Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5. Może od Miaty BP dało by radę?
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Woda » 30 kwi 2009, 19:28

Mariusz_sti o taką odpowiedz mi chodziło :)

Tak tylko teroetycznie zapytałem, raczej zostanie tak jak jest a narazie mam w planach założenie klimatroniku do swojej mazdy ;)

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 00:49
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Było BA Z5. Jest AR147 JTD

Postprzez marcinkosky » 30 kwi 2009, 21:31

Don Corleone napisał(a):Z tego co wiem to w 323F BP masz takie same hamulce jak w Z5


bebny moze i tak ale tracze ma wieksze....
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez draco_11 » 9 maja 2009, 11:37

A mam pytanko czy od Hondy Civic V-tec tył miał tarcze by nie podeszły całe te piasty?tylko do belki przykrecic???powinno byćto samo :) w końcu jakpońce oba :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2008, 13:51
Posty: 26
Skąd: Żary
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V DoHC 95r

Postprzez Udesky » 9 maja 2009, 14:00

draco_11 napisał(a):powinno byćto samo usmiech w końcu jakpońce oba

Marzenia ściętej głowy i co ma piernik do wiatraka?
Z Mazdy do Mazdy jest problem, ty chcesz z Hondy do Mazdy. hahaha
A tak w ogóle, to nie lepiej zainwestować w porządne tarcze np. Zimmerman Sport, albo EBC lub ATE PD + jakieś fajne klocki choć by EBC GS?
A nie pakowanie większych hamulców, które i tak będą na produktach przeciętnej firmy? Dla Z5 całkowicie starczy.
I tak 70% hamowania skupia się na przodzie, więc jeśli już ktoś koniecznie musi zmienić co niech zmieni przód i zastosuje produkty z wyższej półki, a tył zostawi w spokoju, chyba, że celuje w większe moce.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez draco_11 » 10 maja 2009, 14:36

ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2008, 13:51
Posty: 26
Skąd: Żary
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V DoHC 95r

Postprzez Docent D » 10 maja 2009, 15:26

draco_11 napisał(a):ale jeżeli przełoży się całą tylną piaste powinno pasowac bo przykreca sie tylko na śruby do belki tylniej.takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

<lol> ale to był swap w obrębie samochodów jeden firmy, a nie jak tutaj 2 (Mazdy i Hondy)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Udesky » 10 maja 2009, 15:32

draco_11 napisał(a):takiego swapa robilismy w VW vento ale z golfa III GT i bylo dobrze wszystko.zawsze to ładniej wygląda i lepiej hamuje

Z tego co się orientuję to znajomy robił taki przeszczep w Octavi, bębny zmienił na tarcze od O1 RS, ale zmieniał cała belkę z tyłu i w tedy było bez problemu. No ale to VAG, a tam to klocki lego są. Co do BA, to pamiętam, że Simoneus to zrobił na pewno i z opisu wynikało, że nie było to łatwe i tanie przedsięwzięcie.
Dla wyglądu nie warto moim zdaniem. Łatwiej i taniej wyjdzie zmian przednich hamulców od 1.8 jeśli faktycznie są większe i na pewno poprawi się siła hamowania.
Oczywiście nie zniechęcam, zawsze zostanie dla potomnych i satysfakcja dla właściciela. Aczkolwiek z punktu widzenia ekonomicznego i praktycznego nie bardzo widzę sens, lepiej zainwestować w dobry markowy zestaw tarcz + klocki oraz szczęki + dobry płyn hamulcowy. Od razu poczuję się różnice.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez TR4PSTAR » 19 lut 2010, 12:13

To i ja się dołącze do tematu... Chciałbym zamontować z tyłu tarcze w mojej Maździe... Od MX-3 podejdą...? I czy jest wogóle sens... Wiadomo, że to też koszta :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez donbartolesko » 19 cze 2010, 12:53

Wiosna nastała wiec biorę się na poważnie za układ hamulcowy. W miejsce seryjnego układu hamulcowego w 323f 1.5 tarcze z przodu 235mm i z tyłu bębny, chciałbym wstawić tarcze z przody 257mm i z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.
przez długie zimowe wieczory poszukałem trochę po katalogach itp za tymi hamulcami. Chciałbym jedna kilka rzeczy jeszcze ustalić/upewnić się:
Przód
Czy w 323f 1.5 gdzie tarcza ma 235mm i 323f 1.8 gdzie tarcza ma 257mm zacisk jest ten sam, a różnica polega na innym jarzmie?? jeśli tak to czy jest to może taki sam zacisk co w mx-3 z tarczami z przody 257mm?? bo z tego co patrzyłem w katalogach w tych 3 przypadkach średnica tłoczka jest taka sama 54mm.
Pytam się bo gdyby tak było, mniej gratów musiał bym kupować :)
Tył
Chciałbym wstawić tarcze z mx-3 o średnicy 250mm, czy po wywaleniu bębnów, wystarczy przełożyć jarzma i zaciski z mx-3, czy jeszcze będę musiał jakiś element zmieniać??

I jeszcze jedno pytanie, czy pompę hamulcową muszę zmieniać przy takiej operacji?? Czy może w 323f i mx-3 były takie same??
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez Borys » 19 cze 2010, 14:52

z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.

Nie prawda ;) BJ 1.8 ma z tyłu 261mm przy rozstawie 4x100
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez donbartolesko » 19 cze 2010, 22:19

No dobra, tarcze z BJ przeoczyłem <zawstydzony>
ale w sumie w nowszych modelach od mojego nie szukałem :P
hmm, w sumie twoja uwaga spowodowała, że zaczynam się zastanawiać czy z BJ hamulców nie przełożyć :)
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez Bayerische » 7 sie 2010, 18:03

Ja też dołacze sie do tematu i troche odkopie wątek, co by nie zakładać nowego tematu. Czy da rade przerzucić cała [jaka?] belke z wahaczami i tarczami od MX3 1,8 V6 do MX3 1,6 SOHC ?
Powód jest taki że mam pogięte 2 albo 3 wahacze i wysypane wszystkie tuleje z tyłu...
Ew. czy pasuje od jakiegoś innego auta np: 323F BG 1,8 GT?
Bayerische
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje