Regulator Ciśnienia Paliwa

Postprzez djArias » 30 maja 2010, 20:52

Mam takie pytanie moze ktos wie, albo coś pomoze –> Dlaczego w mx-3 1.6 DOHC 16V do regulatora seryjnego ciśnienia paliwa idą DWA przewody od PODCIŚNIENIA (na schemacie numerek 1 i 2)? jak mam podpiąć uniersalny regulowany? Co zrobić z dwoma podciśnieniami?
tutaj schemat:
Obrazek
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Kailen » 1 cze 2010, 18:28

Wychodzi na to ze 2 idzie do "solenoid valve" czyli elektrozawór podciśnienia paliwa (lepiej tego nie omijać :)) a nie lepiej założyć oryginał??
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez djArias » 1 cze 2010, 18:47

Kailen znalazlem ostatnio opis w Manualu :] sa dwie membrany i wzaleznosci od temperatury silnika pompuje rozne cisnienie paliwa na listwe:
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-125.gif
jak widzisz na Cieplym silniku jest 3.5, ja bede potrzebowal niebawem ze 4... :) Dlatego dokladam reczny regulator – ktory podepne w koncu miedzy linia paliwa a seryjnym regulatorem :] i w nowy nie bede wpinal wogole podciśnienia tylko ustawie 4 i powinno byc cacy :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 18:53

jak to tego auto gauge nie chcesz podpinac pod podcisnienie?to jak on ma dzialac.podpinasz tez.czyli na podcisnieniu 0,8 (czyli wolne obroty) ustawiasz jakeis 3 bary a na podcisnieniu 0 (czyli kiedy maks gaz w podlodze) bedzie wtedy 3,8 cisnienie na lsitwie. i tak ma byc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 1 cze 2010, 19:12

PIwo do powiedz jeszcze ktore z tych dwoch podciśnień mam podłączyć do auto Gauge?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 19:22

widzisz kolektor dolotowy?stamtad masz bezpsorednio brac cisnienie na auto gauge a starego regulatora zostaw i cale jego podcisnienia.dajesz tylko jeden dodatkowy trojniczek zebys mial skad ciagnac podcisnienie.przy wezu "A" jest drugi wezyk podcisnienia.rozcinasz go i dajesz trojniczek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 2 cze 2010, 10:00

Dzięki Piwo :) A jeszcze takie troche naiwne pytanie czy podbicie ciśnienia na listwie podniesienie zawartość paliwa w mieszance?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez jackkpl » 2 cze 2010, 13:32

Tak, podniesienie cisnienia podniesie "wydajnosc" wtryskiwaczy. Sa na to nawet kalkulatory. Standardowo jest 2.7 (lub 3) bary. Cisnienie w listwie nie jest stale, dlatego jest to podcisnienie do regulatora. Im wyzsze cisnienie w kolektorze, tym wyzsze cisnienie na listwie po to, aby zachowac stala roznice cisnien miedzy wtryskiwanym paliwem a cisnieniem powietrza w kolekotrze.

http://www.rceng.com/technical.aspx

Na tej stronce policz, o ile teoretycznie wzrosnie wydajnosc wtrskiwaczy. Standarowe cisnienie to 3 bary (43.5 psi, bo 1 bar to ~14,5 psi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez djArias » 2 cze 2010, 13:57

Jacku wszystko sie zgadza poza tym ze standardowo jest 2.9 albo 3.5 (w zaleznosci od temp. silnika):
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-125.gif
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez jackkpl » 2 cze 2010, 14:42

W BP tez jest taki mechanizm,ale dziala tylko przy bardzo rozgrzanym silniku i przy bardzo duzej temperaturze powietrza w momencie odpalania silnika (ma ulatwic rozruch). Poza tym podcisnienie z kolektora podlaczone jest non stop :). Na marginesie, to ciekawe po co oni tak kombinuja z tym cisnienem paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez djArias » 2 cze 2010, 15:48

;p Jakbys projektowal samochody w Hiroszimie tez bys tak kombinowal... :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez djArias » 24 lip 2010, 14:18

kurcze założyłem FPR i coś jest nie tak na pełnym bucie wskazówka tylko lekko drgnie z 3,9 na 4,2 i od razu wraca do poprzedniej pozycji ...... wr... autogauge nie bylo wiec kupielm taki tanszy z allegro... co z nim nie tak czy cos u mnie w uacie? :S
spodziewalem sie ze to bedzie dzialac tak:
http://www.youtube.com/watch?v=DO40yCxySxk

czy moje dziwne "problemY" moga wynikac z tego ze wpialem sie za seryjnym regulatorem?
Jeszcze taka sprawa :) czy moze byc ze poniewaz regulator jest nowy ciezko chodzi i dlatego na pelnym gazie nie dziala jak powinien? Po odlaczeniu podciśnienia elegancko na wskaźniku rośnie o 0,3... a na pełnym gazie ciagle 0,2 o,3 ... ;/ cos jakby za slabo podcisnienie ciagnelo :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje