D.I.Y launch control (procedura startu )

Postprzez Quaki » 24 cze 2010, 15:43

Witam
Oto rzecz nad ktora pracowalem dosc dlugo bo w sumie poczatki byly w zimie (i jedna z niewielu ktore przetrwaly crash systemu na moim kompie wiec nie musilem calosci robic od nowa)
Jest to uniwersalna procedura startowa co to jest procedura startowa wiekszosc wie jesli ktos nie wie to w skrocie jest to urzadzenie ktore sluzy do ustalania stalych obrotow z ktorych chcemy wystartowac co umozliwia wykonywanie powtarzalnych startow (a w przypadku silnikow z turbina napompowanie ukladu tak zeby nie startowac z podcisnienia nie mylic z podtrzymaniem turbiny bo to dwa rozne systemy) a uniwersalna dlatego ze mozna ja podpiac praktycznie do kazdego auta z zaplonem iskrowym dziala to tak

http://www.youtube.com/watch?v=ON510plIceo

Bardzo wazna uwaga prosze sie nie sugerowac tym ze podczas dzialania procedury obrotomiezr tak warjuje jest to zwiazane z tym ze urzadzenie steruje cewka (zawiesza jej dzialanie poprzez niedopuszczenie do wyladowania) z ktorej brane sa impulsy do obrotomierza co powoduje takie dziwne zachowanie sie obrotomierza urzadzenie utrzymuje jednak stale obroty na wybranym poziomie (przy puszczeniu przycisku obrotomierz momentalnie wskakuje na swoje miejsce)Ogolnie mozna tez dla bezpieczenstwa rownoczesnie z odcieciem iskry odciac wtryski zeby nam nie laly w cylinder wachy co przy dlugim uzywaniu procedury (na przyklad do popisywania sie przed kolegami itp. a takie przypadki sie zdazaja) moze doprowadzic do uszkodzenia silnika (jak nam paliwo pocieknie po gladzi cylidrowej to moze zmyc z niej oleju o to zdrowe dla silnika nie jest)
Jak sie uzywa tego urzadzenia zeby ustawic zadane obroty wkrecamy silnik do tych obrotow i naciskamy czerwony przycisk na obudowie (ustawienie obrotow sygnalizuje dwukrotne zapalenie sie diody na 0,5 s wartosc obrotow zapisywana jest w nieulotnej pamieci procesora takze po wylaczeniu i wlaczeniu nie tzreba na nowo uczyc urzadzenia) teraz gdy bedziemy trzymac przycisk procedury startowej i zwiekszac obroty (wciskamy gaz) obroty nie przekrocza zadanej wartosci dopiero puszczenie przycisku powoduje dalszy wzrost obrotow bez przycisku samochod dziala normalnie

Jak ktos ma jakies pomysly sugestie itp. itd. to dawac :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Pit » 24 cze 2010, 15:49

Quaki, co jakiś czas wrzucasz bardzo cenne informacje na forum. Pomimo, że nie zawsze na pierwszym planie, masz ogromny wkład w rozwój tego działu, za co Ci bardzo, ale to bardzo dziękuję. Jesteś pozytywnym świrem, a przede wszystkim praktykiem, który (co ostatnio nie jest popularne) dzieli się swoimi opracowaniami z innymi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Quaki » 24 cze 2010, 16:04

Pit staram sie pomagac kazdemu kto prosi o pomoc (oczywiscie wmiare moich skromnej wiedzy i mozlwiosci) a ze tego typu rzeczy robie z zamilowania to staram sie je pokazywac swiatu ale staram sie tez nie ujawaniac calosci tego typu wynalazkow z uwagi na to ze jesli ja moglem sie nauczyc takie rzeczy robic to kazdy moze (z zawodu jestem inz. mechanikiem wiec elektronika to moje zainteresowanie) takze pomagam z checia ale nie daje niczego na srebrnej tacy :) (juz mialem takie przypadki ze moje rzeczy trafialy na allegro skopiowane przez kogos )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez hopek » 24 cze 2010, 17:01

Fajna zabawka :) ale mam pytanko... ustawiamy np obroty na 4500 trzymam guzik, gaz w podłodze, i obroty dalej takie same. Puszczam sprzęgło i w tym samym czasie tez magiczny guzik, tak ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Quaki » 24 cze 2010, 18:46

Dokladnie tak to dziala mozna by wykonac autoamtyzacje tego typu ze jesli autko stoi lub jedzie do jakiejs maksymalneij wartosci km/h na przyklad 5-8 (mzona wziac sygnal z czujnika abs) to wtedy procedura dzial jesli jedziemy wiecej to juz nie dziala Ale tak jak wspomnialem tzreba by sie podpiac pod czujnik abs a ja chcialem jak najbardziej uproscic podlaczenie
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez dexxbiker » 14 lip 2010, 17:33

No w sumie taka opcja była by lepsza. Tak jak w Civicu Type-R, jeśli auto stoi i glebujemy gaz to trzyma 5500 rpm i po starcie puszcza dalej, natomiast jesli się troszkę toczy to już normalnie wkręca go do odcięcia. Jest to trudniejsze do wykonania ale za to dużo wygodniejsze, zwłaszcza że zabawa z kierownicą, lewarkiem i guziczkiem przy posiadaniu tylko dwóch rąk, w ferworze walki pod światłami albo na kresce nie jest zbyt wygodna.

Jeśli Quaki mógłbyś to opisać i przedstawić schemat albo chociaż ogólny zamysł (bo jak pisałeś niektórzy mogą "przesadzić" z wykorzystaniem twojej wiedzy) itd, to na pewno wielu by skorzystało bo to fajny gadget !
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Matheus » 14 lip 2010, 19:42

A gdyby przycisk podpiąć pod pedał sprzęgła? wtedy gdy stoimy na sprzęgle to mamy obroty na zadanym poziomie a gdy puścimy to pełny zakres. To chyba było by najprostsze rozwiązanie.

Pozdrawiam
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez dexxbiker » 14 lip 2010, 20:28

A komplikacje podczas jazdy ? Np: ustawione jest żeby trzymał przy starcie 4300 a jedziesz agresywnie i np chcesz przebić z 2 na 3 przy 6000rpm i w momencie wciśnięcia sprzęgła on zdusi te obroty do tych 4300 i będzie szarpnięcie i ogólna kupa !?
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Quaki » 17 lip 2010, 15:07

witam pedal sprzegla zarezerwowaony jest na inna funkcje ktora bedzie realizowac to uarzadzenie mianowicie "flat shift" czyli po polsku zmiana biegow z pedalem w podlodze normalnie jak zmineiasz bieg to puszczasz gaz (mozesz wprawdzie gaz trzymac wcienisty ale to jest problem ) dlatego w urzadzeniu jest taka opcja ze po popdlaczeniu przycisku pod pedal sprzegla obroty na wcisnitym sprzegle nie przekrocza na przyklad 5tys (mozna to ustalic przyciskiem ) dzieki temu mozesz zmieniac biegi nie odpuszczjac gazu
Co do opisu jak dziala urzadzenie to dziala mniej wiecej tak
1. czesc elemntow stanowi uklad dopasowujacy sygnaly z minusa cewki do syglanow akceptowalnych prze mikrokontroler
2. mikrokontroler zliacza czas miedzy impulsami dzieki czemu nie ma potzreby czekac jakiegos odcinka czasu na przyklad seskundy do zliczenia ile jest impulsow na sekunde. Znajac czas miedzy impulsami i taktowanie mikroprocesora mozna w dosc prosty sposob wyliczyc jakie sa obroty silnika silnika
3.przyciskiem zadajemy obroty graniczne i gdy obroty te sa osiagniete urzadeznie podaje na sterowanie cewki (cewka setrowana jest impulsami z minusa) staly minus co powoduje ze cewka jest w stanie ladowania do czasu gdy obroty zminejsza sie ponizej okreslonej granicy wtedy calosc zostaje wylaczona a dzieki specjalnej konstrukcji nie wypada z rytmu wiec nie ma wystarzalow iskry w innym momencie niz ten ktory jest inicjowany przez seryjny komputer
Pozdrawiam
ps. jak kogos bardzo interesuje schemat to moge go pokazac
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje