Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez DamianMX6 » 27 cze 2010, 15:26

milan2006 napisał(a):Nie wiem czy takie jak te które pokazałeś jako pierwsze, bo tak po zdjęciu to ciężko mi się kapnąć. Ale z tego co się orientuję to zaciski w rocznikach 02-08 były takie same, (poza wersją 1,8) tylko jarzmem się różniły. Natomiast tarcze przednie po lifcie chyba były większe. I tu jest pytanie czy osłona z ge będzie wystarczająca.
Mam jeszcze pytanie. Właśnie rozebrałem przednie zaciski do malowania-wyjąłem klocki i wysunąłem jarzmo. Ono nie powinno być przymocowane/przykręcone do zacisku? Moje po wyjęciu klocków po prostu dało się zsunąć, tak powinno być?


Z tego co ja wiem tarcze nie były większe (oprócz tarcz w MPS).

Co do jarzma, wszystko gra tak ma być. Jak sam stwierdziłeś " po wyjęciu klocków" tak to działa <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez milan2006 » 27 cze 2010, 15:55

Może te po lifcie były większe tylko w usa. Tam tarcze po lifcie i w nowym modelu są takie same, przynajmniej tak twierdzą ci co je sprzedają. Ja kupiłem europe. Może faktycznie są takie same dla wszystkich roczników w wersji euro. Zastanawia mnie jeszcze sprawa przewodów hamulcowych. Przy zaciskach które kupilem są przewody, a na ich końcach takie metalowe blachy-jakby uchwyty. Te przewody są takie jak w ge i można je założyć, czy przykręcić do tych starych?
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez bazyl wspaniały » 27 cze 2010, 21:49

milan2006 napisał(a):Może te po lifcie były większe tylko w usa. Tam tarcze po lifcie i w nowym modelu są takie same, przynajmniej tak twierdzą ci co je sprzedają. Ja kupiłem europe. Może faktycznie są takie same dla wszystkich roczników w wersji euro. Zastanawia mnie jeszcze sprawa przewodów hamulcowych. Przy zaciskach które kupilem są przewody, a na ich końcach takie metalowe blachy-jakby uchwyty. Te przewody są takie jak w ge i można je założyć, czy przykręcić do tych starych?

Przewody zostaw te z GE (jeśli są w dobrym stanie), te z M6 są za długie i kłopotliwe przez to do ułożenia w nadkolu, a to prowokuje niebezpieczne sytuacje (przetarcie).
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez milan2006 » 13 lip 2010, 18:44

Jakby ktoś wymieniał tylne osłony tarcz, to u mnie okazało się że osłona z M6 ma zbyt mały otwór kotwiczny i trzeba go roztoczyć, albo jakoś przeszlifować. Chyba że tylko u mnie tak jest-już wiele razy przekonałem się że każda Mazda jest inna :D
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Barry » 14 lip 2010, 10:28

Mam pytanie odnośnie hamulców w mazdzie sześć wersji 3.0 bo nie mogę znaleźć tego w temacie. Jaką średnicę ma tam tarcza i ilu tłoczkowe są zaciski?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2009, 02:43
Posty: 9

Postprzez Lukka » 15 lip 2010, 23:43

Witam,

to teraz bym o pomocy trochę poprosił ja.

Sprawa wygląda tak.
Zakupiłem sobie zestaw do swapa hamulców z M6 do Xedosa 6 V6 2.0 z 1995 roku.
Zestawik w ładnym stanie do mnie przybył – szybki telefon do mechanika – ustalenie terminu – odstawienie auta.
Telefon że auto do odbioru i ... zonk!
Hamulce mam na aucie OEMowe, bo po założeniu tych od M6 mimo wieeelokrotnego i wieeelogodzinnego odpowietrzania pedał hamulca wpada w podłogę.
To było tytułem wstępu... teraz pytanie gdzie dalej szukać przyczyny?
-za słaba pompa hamulcowa z X6 do M6?
-zużyta pompa hamulcowa? Przy czym hamulce OEM działają normalnie.

Co do pozostałych pytań jakie pewnie w pierwszej kolejności padną...
Płyn mam koło 8 miesięcy – a i tak chłopaki w warsztacie przy odpowietrzaniu 2 butelki płynu zużyli, bo odpowietrzali, niby wszystko oki ale nie hamowało. Po założeniu tarcz i zacisków OEM ( ;) ) wszystko działa jak należy że tak to ujmę od kopa.

Co do mechanika – człowiek naprawdę kumaty od lat wieeeelu prowadzi zakład, i u niego zawsze auta serwisuje. Doświadczenie ma niezłe – szykuje m.in. auta do kjsów, więc gdyby to była sprawa bezproblemowa to pewnie by go nie przerosła. Chyba ;)


Wszelkie porady, sugestie mile widziane – bom napalony na te lepsiejsze hamulce jak szczerbaty na paczkę sucharków!

Pozdrawiam.

Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez pawelc » 16 lip 2010, 06:58

skoro działają na starych zaciskach to tylko i wyłącznie wskazuję na to że nowe zaciski są zastane -czyli prawdopodobnie czeka Cię ich rozebranie i wyczyszczenie ,innego wytłumaczenia nie ma ,pompa tu nic nie ma do rzeczy skoro po założeniu z powrotem starych działa bez zarzutu ,chociaż zdarzało mi się w praktyce warsztatowej że pompa padała np.po wymianie płynu czy też naprawie zacisku ale to głównie w autach zaniedbanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez KacY » 16 lip 2010, 09:40

Lukka
żadnego wycieku nie było na "nowych" zaciskach... płyn nie uciekał?
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Lukka » 16 lip 2010, 10:54

Nie było właśnie żadnych wycieków – wszystko niby tak jak być powinno – układ odpowietrzony, wycieków brak – pedał w podłodze :/
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez DamianMX6 » 16 lip 2010, 11:27

pawelc napisał(a):skoro działają na starych zaciskach to tylko i wyłącznie wskazuję na to że nowe zaciski są zastane -czyli prawdopodobnie czeka Cię ich rozebranie i wyczyszczenie


W zaciskach zawsze zostaje trochę płynu który chroni przed zastaniem, poza tym budowa zacisku przedniego jest bardzo prosta. W zacisku jest jedna uszczelka w którą wchodzi tłoczek a na tłoczku jest druga chroniąca go przed zabrudzeniami i tyle. Pytanie czy tłoczek poruszał się podczas odpowietrzania czy nie? Szczerze, to jeszcze nie widziałem zacisku z Mazdy6 przedniego z zastanym tłoczkiem.

Ale jakbyś chciał wyjąć tłoczek to,
wystarczy kupić śrubę taką samą jak ta którą mocuje się przewód hamulcowy do zacisku tylko dłuższą tak z 5-6cm. Po wkręceniu śruba najpierw oprze się ona o spodzie tłoczka a następnie będzie go wypychać.
Ja tak robiłem dawno temu jak miałem pierwszy zacisk bardzo mocno skorodowany do eksperymentów i chciałem wyjąć tłoczek aby zrobić "sekcję" a nie wiedziałem jak.
Wszyscy doradzali mi aby albo wypchnąć sprężonym powietrzem albo podpiąć do układu. Oba te sposoby nie były mi na rękę więc wyjąłem go właśnie przy pomocy śruby <faja>.

Tak więc wyjęcie tłoczka i sprawdzenie czy wewnątrz wszystko gra to bardzo prosta sprawa, jakby ktoś chciał ;)
Ostatnio edytowano 16 lip 2010, 13:59 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Lukka » 16 lip 2010, 11:49

No to dziś lub jutro sobie te zaciski sprawdzę.
A nuż jestem "Farciarzem" któremu zastane tłoczki się trafiły :)

Dam znać jak zobaczę co w zaciskach "piszczy".

Pozdrawiam,

Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez DamianMX6 » 16 lip 2010, 13:28

Tylko warto na dolnej części śruby, która będzie podczas wkręcania dotykać tłoczka przykleić jakimś super klejem plastikową podkładkę aby nie rysować tłoczka podczas dokręcania i wypychania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez jakubbor » 16 lip 2010, 17:27

miałem podobny problem, po założeniu zestawu od M6 i odpowietrzeniu pedał cały czas wlatywał w podłogę. po bliższemu przyjrzeniu się zaciskom zauważyłem, że tylne mają odpowietrznik w takim trochę innym miejscu niż w ori z xedosa. prawdopodobnie pozostało trochę powietrza w cylinderku. ściągnąłem tylne zaciski, odwróciłem do góry nogami i odpowietrzyłem jeszcze raz, tym razem skutecznie. Mazda 6 ma zaciski tylne od strony przodu auta, tzn patrząc na prawy zacisk jest on zamontowany od prawej góry, natomiast xedos prawy zacisk ma zamontowany od lewej góry. Wydaje mi się ze tu leży problem. Inne ułożenie zaworu odpowietrzającego. Pomijam już fakt za krótkich linek:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Postprzez Lukka » 16 lip 2010, 18:15

To muszę obejrzeć zaciski i spróbować je sam chyba odpowietrzyć.
Tyle że ja mam ten problem ale dotykany był tylko przód (chyba zapomniałem ten malutki szczegół nadmienić <glupek2> )
Najwyżej wezmę w niedzielę w ramach wypoczynku po ciężkim tygodniu sam zrobić tego swapa... zobaczymy.
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez pawelc » 16 lip 2010, 20:01

Damian wierz mi że zdarzają się zastałe zaciski nawet użytkowane -od środka do uszczelki rzadko rdzewieją ale od uszczelki na zewnątrz dosyć często i to nawet jak osłona jest cała ,problem Lukka trochę dziwny bo niby dobrzy mechanicy a nic nie poradzili? ,przecież układ hamulcowy w xedosie nie jest jakiś mocno skomplikowany ,
....tak po przemyśleniu sprawy może to też być i pompa ,która dogorywa ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez realski » 16 lip 2010, 20:06

1 zaciskistoja .
2 jak mozna robic odpowietrzanie hamulcow tylko przodu :)) juz nie wspomne ze jest abs ..
uklad hamulcowy od zawsze jest typu X na skos :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Lukka » 17 lip 2010, 11:25

pawelc napisał(a):Damian wierz mi że zdarzają się zastałe zaciski nawet użytkowane -od środka do uszczelki rzadko rdzewieją ale od uszczelki na zewnątrz dosyć często i to nawet jak osłona jest cała ,problem Lukka trochę dziwny bo niby dobrzy mechanicy a nic nie poradzili? ,przecież układ hamulcowy w xedosie nie jest jakiś mocno skomplikowany ,
....tak po przemyśleniu sprawy może to też być i pompa ,która dogorywa ...

Muszę zobaczyć te zaciski dokładnie – choć na razie mam jeszcze dużą wiarę w mechaników że zrobili wszystko co się dało...
Druga sprawa że właśnie może pompa dogorywa – kiedyś jak hamowałem to pedał był twardy od pierwszego nacisku, teraz wydaje mi się że za pierwszym razem schodzi głębiej niż za drugim... kiedyś już o tym mechanikowi wspomniałem przy wymianie klocków z przodu – ale stwierdził że auto hamuje równo (fakt) i że nie widzi tam nic do grzebania większego...

realski napisał(a):1 zaciskistoja .
2 jak mozna robic odpowietrzanie hamulcow tylko przodu :)) juz nie wspomne ze jest abs ..
uklad hamulcowy od zawsze jest typu X na skos :)


1. być może – muszę to sprawdzić.
2. odpowietrzanie było całego układu <lol> robiłem przód w sensie zmiany tylko przednich hamulców.

A jak się odpowietrza układ to też wiem :) 12 lat temu robiłem to nie raz w 125p '79 – moim pierwszym samochodzie <spoko> Największą przygodą przy nim był remont kapitalny silnika – super zabawa.
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez SG-Jaro » 17 lip 2010, 22:30

bazyl wspaniały napisał(a):
robertss napisał(a):
robertss napisał(a):Witam, mam pytanie do znawców tematu, czy zaciski przednie z mazdy 6 podejdą do felg stalowych 15" w 626 GF?

Pytanie brzmi: Czy zaciski WOGÓLE podejdą do GF, z tego co w pionierskich czasach tej przekładki było omawiane to to, że z GF nie pasują do GE czyli tak samo będzie chyba z M6 (?)

No wiem, z M6 do GF przód nie przypasi (na 99%), niech się wypowiedzą jeszcze inni co do GF


Siemka. To może ja się wypowiem: byłem dzisiaj przymierzyć zaciski od M6 do mojej GW i tu miłe zaskoczenie – PASUJĄ!!! <jupi>
Na zdjęciu jest jeszcze tarcza seryjna a zacisk od M6.
http://zapodaj.net/5786affd992c.jpg.html
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez bazyl wspaniały » 18 lip 2010, 22:38

No to teraz zaczną ginąć na prakingach zaciski z aut <lol> , czas na doposarzanie GieeFek <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Markiz » 18 lip 2010, 22:48

SG-Jaro napisał(a):Siemka. To może ja się wypowiem: byłem dzisiaj przymierzyć zaciski od M6 do mojej GW i tu miłe zaskoczenie – PASUJĄ!!!

Pisałem już, że GF i GW w wersjach benzynowych maja takie same zaciski przednie jak GE, więc musi pasować. Chociaż bazyl miał wątpliwości :) . Swoją drogą dzięki za telefoniczne info na temat montażu zacisków ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje