Pytanie na temat Turbosprężarki

Postprzez Artex » 7 lip 2010, 23:21

Witam wszystkich
zacznę może pierwsze od tego ze udało mi się po pieniądzu kupić cały kompletny zestaw turba z forda probe i zamontowałem go do swojego mx-3 1.6 16v i wszystko było by dobrze tylko ze musiałem sobie przerobić kolektor wydechowy ;( rzecz oczywista ze trzeba było go przerobić ale podczas tej przeróbki została mi oświadczona nowina ze kopiłem zepsutą turbine ;(

a wiec tak miałem wszystko pomierzone i przygotowane do pospawania i oddałem turbinę z kolektorem do mechaników i ci z ciekawości sprawdzili mi ta turbine. i powiedzieli mi ze ma luzy po bokach :(
jako ze to mój 1 raz jak montuje turbine i się na nich nie znam wiec nie wiem czy mają mieć luzy jakieś na tych wiatraczkach po bokach czy nie ??? jedni mi mówią ze maja być luzy a inni ze maja być tylko ze powinny byc idealnie wyważone ;/ a co do luzów to one nie są tak ze prawo lewo bo takich nie ma wo gule tylko góra dół dodam ze takie lekkie ale nic nie ociera i nie widać śladów jakiegoś ocierania jak opkręce w palcach nimi to nie ma żadnych oporów ;/
wiec jak to jest z ta turbina ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez piwo » 8 lip 2010, 10:12

nie powinno byc luzow zadnych.wzdluzne jakies minimalne tak do dzieisiatej mm jeszcze mzoe byc.ale nie gora dol na lozysku.to ci zaraz wyryje wirnikiem w muszli rowek bo wirnik bedzie latal.ale ja bym zakaldal i sie nie przejmowal.im bardziej sie starasz miec niezawodny samochod to idzie w druga strone.nie regeneruj bo turbiona sie wys..a calkowicie.jezdzij najwyzej wirnik wpadnie do tlumika.czy to wazne...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4873 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Artex » 8 lip 2010, 17:56

aha dzieki ;/ ale za bardzo nie rozkminiam mysli bo jak krece wirnikiem i ona nie ma zadnych obciążeń ani nie slychac zadnych ocierań to chyba dobrze ? ;/ tylko wlasnie nie wiem co bedzie po odpaleniu silnika czy to bedzie slychac ? ;/ a na turbine doastaje 6 mies gawrancji rozruchowej i jak myslicie ze przez ten czas jak bedzie mialo sie cos stac to sie stanie czy dopiero po tym okresie moze sie cos zje.... ;/ ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez Pit » 8 lip 2010, 18:50

Tak tylko nadmienię, że terminu "turbo" nie odmieniamy w języku polskim. Napisz może jeszcze, co w tym "kompletnym zestawie turba" odpowiada za dawkę paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 8 lip 2010, 21:19

ze i krecisz paluszkiem jeden obrot na miute ale nie 200 tysiecy obrotow na minute.poza tym po nagrzaniu i puszczeniu oleju do turbiny moga sie luzy skasowac lub zrobic wieksze.zakaldaj i jezdzij.koszt turbiny to nie ejst jakis wielki wydatek.jak ma sie wy... to sie wy... .poco martwisz sie na zapas.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4873 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Artex » 8 lip 2010, 21:56

za dodatkowa dawke paliwa odpowiadaja dwa wtryski paliwa ktore sa umieszczone zaraz przed przepustnica i nie sa umocowane w jakis gumowym wezu ^^ sa podpiete pod plus z listwy wtryskowej a minus jest sterowany jakis tam przelacznikiem ;/ od tego przelacznika leci sobie rurka do kolektora sacego i nie pamietam jak mi to tlumaczyl facet ale jak ma chyba tam male cisnienie to wtedy steruje tym przelaczikiem i on podaje minus na 2 dodatkowe wtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez piwo » 8 lip 2010, 22:05

o matko mam nadzieje ze nie Kalii ci to robil. :) mialem cos takiego u siebie.auto dymilo biala chmura na kilometr.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4873 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Pit » 8 lip 2010, 22:10

Artex napisał(a):za dodatkowa dawke paliwa odpowiadaja dwa wtryski paliwa ktore sa umieszczone zaraz przed przepustnica i nie sa umocowane w jakis gumowym wezu ^^ sa podpiete pod plus z listwy wtryskowej a minus jest sterowany jakis tam przelacznikiem ;/ od tego przelacznika leci sobie rurka do kolektora sacego i nie pamietam jak mi to tlumaczyl facet ale jak ma chyba tam male cisnienie to wtedy steruje tym przelaczikiem i on podaje minus na 2 dodatkowe wtryski.

Powodzenia <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez People_Hate_Me » 9 lip 2010, 11:57

o matko i córko.... Ty chcesz na czymś takim jeździć? czy to żart?
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Grzesiu » 9 lip 2010, 19:21

łoł łoł łoł, radzę Ci dobrze poczytać, poszperać i w ogóle nazbierać wiedzy na tematy... ogólne, nie konieczne samego "turba" bo z tego co widać, nie wiesz zbyt wiele i z tym porywasz się na turbo do B6 w dodatku, nie z kitu, nie z własnej inwencji na komplet gratów a zestawu który 20lat temu został zamontowany w starodawnym proboszczu, skoro dziwi Cie że kolektory okazały się inne, ta inność to pewnie flansze nie te, to chłopie drogi ucz się ucz na temat który chcesz zgłębić bo więcej będzie z tego szkody niż jazdy.

Kolektor radziłbym zrobić po prostu nowy, nie wiem jaki tam był w tym proboszczu, ale znając inwencje japońców w latach 80-90tych to stal z którego jest zrobiony, nie daj Boże żeliwo, nie jest za dobrze spawalna w obecnej chwili, a majster który to "przerobi" zrobi oczy jak za 1 turę wszystko popęka i pójdzie w drobny mak, i wtedy turbina już na pewno będzie do wywalenia.

nie pytam o kwestie doładowania i kontroli tego zjawiska, jaki masz akutator etc. bo obawiam się że możesz nie wiedzieć, więc może lepiej zacząć od początku, kto Ci doradził taki pomysł żeby takie graty próbować użyć? a chociażby przecież adoptowanie tego patentu paliwowego to 10x większe druciarstwo od zastosowania prostego, ale działającego regulatora paliwa typu FMU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Artex » 21 lip 2010, 17:19

przepraszam za mała przerwę w temacie ale nie miałem kiedy wejść nawet na chwile na kompa a co dopiero na forum :( a wiec tak mój znajomy ma kuzyna mechanika który jest mechanikiem i pracował w stanach i z tego co bylo widac to cos tam zarobil kasy i tu w polsce kupil probe tylko z silnikiem bez turbo i tam właśnie zmontował sobie kilka takich właśnie drobiazgów jak te wtryski czy tez uw turbo które od niego kupiłem z właśnie całym jego zestawem .
z tego co mi wiadomo to chlop zajmowal sie nie jakims tam autkami tylko z wyszej poleczki ;/ nie mialem nigdy styczności z turbem to myślałem ze takie rozwiązanie z tymi dodatkowymi wtryskami to jest dobrze :/ ale jak mówicie ze jest [cenzura] to co mam tam zamontować?? żeby wszystko bylo tak jak ma byc a nie robić jakiejś wiochy a z kolektorem to przerobiłem całkiem na nowy bo orginalny jest całkowicie zly i nie dało ni jak sie go wykorzystać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez Fiveopac » 21 lip 2010, 19:51

Kolego, wyedytuj swoj post na okolicznosc przeklenstw jesli chcesz uniknac jego skasowania. Wyedtytowalme temat twojego postu bo slownik nie zna slowa "Turba" ...
Na twoje pytania padly juz dawno odpowiedzi, wystaczy, ze zechcesz ich poszukac. Zacznij od wspomnianego skrótu FMU.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje