Sportowe wałki Z5

Postprzez Kuklex » 1 lip 2010, 23:23

Jaja sobie robisz? (...) Polecam też zgłębić wiedzę na temat różnic pojęć "kompresja" a "stopień sprężania".

i co wyniklo z twojej odpowiedzi? bo jakos nie dowiedzialem sie czy rozmiary beda podobne, czy kanaly beda sie w miare pokrywac? jesli wiesz cos na ten temat to prosze powiedz. licze sie z tym ze inna glowica moze wogole nie przypasowac – roznica budowy. a noz widelec cos da sie zmajstrowac. wiem ze w oplu i renault da sie cos takiego zrobic, natomiast nie mam zielonego pojecia jak wyglada sytuacja w mazdzie i dlatego wlasnie zadalem to pytanie.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez hopek » 2 lip 2010, 01:09

Jesli juz cos to raczej obstawiałbym głowice z B6. Silniki podobne, konstrukcją, pojemnoscią i calkiem mozliwe ze w B6 są wieksze srednice zaworów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Jacek176 » 5 lip 2010, 09:13

Popularny mod w Hondach. Do bloku B20 albo B18 zakladaja glowice od B16.
Ja tez sie zastanawialem czy do BP nie daloby rady zalozyc glowy od B6 ale chyba nic z tego. Blok od BP jest o kilka cm dluzszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 5 lip 2010, 17:16

Jacek176 napisał(a):Popularny mod w Hondach. Do bloku B20 albo B18 zakladaja glowice od B16.


do b20 zakładają głowicę b16/b18 głównie,żeby mieć b20vtec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Kuklex » 5 lip 2010, 22:56

no wlasnie tego sie obawialem :/ do tego jeszcze dochodzi fakt ze ze B3 i B6 sa SOHC a Z5 to jednak DOHC, wiec niezla kombinacja z ustawieniem walka i sclaleniem go z walem. najlepiej byloby znalesc taki silnik i pomierzyc go, rozebrac i posprawdzac wszystko. albo raczej isc na latwizne i kupic sobie bardzo milutki silniczek B5-ZE (silnik puszczany tylko na japonie) , czyli 1.5 i 120km w standardzie :D
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Siw-y » 5 lip 2010, 23:08

B6 jest też DOHC.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Kuklex » 5 lip 2010, 23:48

no to kiepskie informacje znalazlem :/ niby zadanie ulatwione, ale jednak trzeba sie upewnic z rozmiarami

Siw-y, dzieki za te informacje ;)
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez rafał88 » 9 lip 2010, 14:19

To juz lepiej kup sobie honde civice angola na V-tec'u a napewno nie pozalujesz:D to sie ladnie wkreca a jak juz zlamie 3500rmp zmiana faz rozrzadu to wtedy sie dzieje:D ja myslalem nad zmiana wlasnie glowicy z jakiegos v-teca ale pierwsze czy by pasowalo, drugie ustawienie zaplonu i jak dlugo dol z5 by wytrzymal...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kuklex » 15 lip 2010, 22:12

w moim wypadku chodzi o ubezpieczenie :/ ubezpieczenie mazdy juz jest drogie a civiva z v-tec'iem to juz tragedia... Z5 mi wystarcza, ale trzeba go lekko wzmocnic :)
a w kwestii mieszania w silnika jak ty myslisz to nawet nie wiem czy ECU by to polapalo wszystko.
co do dolu to raczej obaw nie mam bo autko ma ledwo 130tys km. wiec nie powinien byc zbytnio zuzyty. no i wlasnie szukam metod do zwiekszenia mocy. na pewno nowy wydech i chip-tuning (spalanie w gore, ale mocy tez sie znajdzie). trzeba kombinowac i tyle ;) bo nie na swapach swiat sie konczy
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez rafał88 » 21 lip 2010, 17:24

No nie wiem czy ci sie oplaca chipowac wolno ssacy motor co ci to da?? jakbys mial turbinke co innego mozna kombinowac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kuklex » 22 lip 2010, 00:15

jasne ze sie oplaca. oczywiscie odbija sie to dosc mocno na spalaniu. dajac dobry wydech i dolot potrzeba mu wiecej paliwa. wiadomo ze nie licze na znaczny przyrost mocy, ale od czegos trzeba zaczac i isc w gore
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez rafał88 » 24 lip 2010, 11:07

W sumie jesli sa checi i cash no to wiadomo ze mozna sie pobawic;) a z5 jak co nie ktorzy uwazaja za smieszny silnik jest dosc dobry biorac to jaka jest to konstrukcja, oplowski ecotec jest niby wytrzymaly a wystarczy jedynie raz nie przypilonowac oleju i silnik do roboty... Ja sam pogrzebal bym przy tym motorze ale mam deko na pace juz za duzo wiec szkoda silnika a i tak bardzo dobrze jezdzi:D Zycze powodzenia;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dzikuss111 » 14 lip 2013, 10:55

Witam.

Posiadam F-ke 1.5 i niestety włożyłem w nią już sporo kasy i swap odpada.
Sporo zrobione i zostało mi tylko zmienić wałki, ewentualnie zrobić kompa bo w z suszarkę bawić się nie chce. Wiec pytam bo szukałem na forum i żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem i z czego można dobrać wałki rozrządu metoda plug & play by były ciut wyższe krzywki i dłuższe czasy otwarci zaworów ??, oczywiście w zakresie adaptacyjnym sterownika jak będzie większa kasa to i kompa zrobię ale do tej pory musi to śmigać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez honda2911 » 14 lip 2013, 11:24

z niczego nie dobierzesz
jedyne wyjscie to zrobic na zamowienie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez dzikuss111 » 14 lip 2013, 13:54

Ktoś rzucił hasło że od xedos-a 1.6 (115km) pasują podobno, prawda czy fałsz ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez Rafał_ » 14 lip 2013, 15:44

Jest już wątek na temat wałków w Z5. Następnym razem użyj opcji "szukaj". Połączyłem.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez tekkenfan » 15 lip 2013, 03:09

dzikuss111 napisał(a):swap odpada.
Sporo zrobione i zostało mi tylko zmienić wałki

tak z czystej ciekawości to co Ty tam masz porobione że swap odpada i tylko wałki zostały?
Z tego co ja wiem to wałki powinny być jednym z ostatnich modów w N/A.
Kolektor rurowy 4-1/4-2-1 masz?
Tłoki wysokiej kompresji, ewentualnie inna metoda podbicia kompresji?

Czy pisząc że sporo zrobione miałes na myśli stożek w najcieplejszym miejscu pod maską? :P

Nie sądze że dobierzesz z czego kolwiek wałki które będą P&P, a w Xedosie był 1.6 a nie 1.5 i nie sądzę że wałki podejdą ale kto to wie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje