przez smokuxx18 » 28 cze 2010, 11:09
Jak ktoś ma zakładać jakiś filtr na odmę odpowietrzającą, który nie przepuszcza gazów to nie dziwne że mu będzie śmierdziało w kabinie jeśli te gazy nie wydostaną się przez odme to uciekną przez bagnet...
Gazy które wydobywają się przez odme są trujące więc powinny lecieć do komory spalania w celu ich neutralizacji, więć filter nie jest zbyt ekologiczny, nie dość że gazy sie nie spalą to jeszcze wydostaną się przez bagnet i będą leciały do nawiewu. jedyny plus to taki że nie pluje olejem na filter powietrza.
Najlepszym rozwiązaniem jest odstojnik oleju na odmie: wypluty olej gromadzi się w zbiorniczku i nie zasyfia filtra powietrza a trujące gazy lecą sobie dalej pod ciśnieniem do komory spalania, w rezultacie filter powietrza jest czysty nie śmierdzi w kabinie bo gazy się spalają i nie osadza się nagar na kolektorze ssącym i na zaworach.
Ktoś napisał że śilnik jest elastyczniejszy i mocniejszy zwłaszcza po nagrzaniu wody...
Każdy silnik jest mocniejszy po rozgrzanie i napewno nie jest to spowodowane żadnym filtrem na odmie, poprostu poszczegulne elementy się rozszeżają a tym samym zwiększa się szczelnośc silnika i ciśnienie w cylindrach. JAk wcześniej ktoś miał normalnie odme do kolektora ssącego podpiętą to nagar i tak będzie miał i żaden filter ani odstojnik go nie wyczyści.( nagar na zaworach przepala się przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach)
Tak na marginesie: ludzie w różne rzeczy wierzą : u jednego gościa widziałem stożkowy filter powietrza owinięty szczelnie jakąś taśmą która nie przepuszczała za wiele powietrza ( operacja zastosowana przez pseudo mechanika żeby paprochy nie leciały na filter)......... i gość jeszcze twierdził że ma bardziej elastyczny silnik....
To tyle z mojej strony, pozdro