SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

Postprzez BadBoy_89 » 1 cze 2010, 16:51

Co trzeba wymienić w mx3 1,6 dohc ? ktos moze wstawic to w podpunktach lub liste rzeczy jakie bedą dodatkowo potrzebne na zamiane silnika kl-ze ? acha i ile mniej wiecej trzeba pieniedzy na taki swap w przypadku 1,6, ~10tys ?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez KoKo » 1 cze 2010, 17:09

Więc tak:
Pierwszym i ostatnim punktem listy jest wymiana auta na 1.8 v6, i potem swap na 2.5.

Sorry, ale nie rozumiem ludzi którzy kupują 1.6 a potem chca zmieniac na 2.5.. Najpierw trzeba myslec a potem robic a nie na odwrót. Kupiłes popierdółke 1.6 to ciesz sie za ci malo pali i smigaj dalej, a jak ci mało to sprzedaj i kup coś co jedzie, lub baze pod silnik w tym przypadku MX-3 1.8 v6 Kazdy kto ma 1.6 pyta tylko o 2.5 V6 a jeszcze nikt tego nie zrobił... Wiec nie dziw sie ze taka jest moja odpowiedź... Kosztów nikt ci nie poda bo każdy przy normalnych zmysłach sprzedaje 1.6 kupuje 1.8 i w nim grzebie, takie sa zasady tej gry
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez BadBoy_89 » 1 cze 2010, 20:19

A jaki problem jest ? jak mam zdrowe autko, to czemu nie ? dla pasji chociaz, po co szukac kolejnego mxa i trafie na gowno, gydby kazdy myslal jak ty to lepiej odrazu kupic [tiiit] fure za kupe kasy i nie brudzic sie niczym, tak najlatwiej. jak bede wiedzial ile to kosztuje i czy da sie to zrobic, to bede 1wszym który to zrobi.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez weede » 1 cze 2010, 21:37

Jak masz budżet 10k to wsadzaj tam BPT i rób 300km, będziesz robił z klze wiatrak i będzie się jeszcze lepiej prowadzić.
Ot co:
Obrazek

Do 1.6 da się wsadzić klze tyle, ze musisz wsadzić cały osprzęt z 1.8 v6, ale przy cenach używej to nie powinno być jakieś mega drogie. Ja też jestem zdania, że zdrowa prosta buda to podstawa i jeśli masz hajs i zacięcie to będzie ok – wsadzaj, bo szybkie mx-3 to fajna sprawa na codzień <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Piotr Wozniak » 1 cze 2010, 23:57

Proponuje przeczytac watek od poczatku zanim sie zada pytanie.
To juz omawiane, z rzedowki 1.6 mozna zrobic swapa na rzedowke (1.8 BP-DOHC), wkladanie widlastego silnika serii "K" w mx3 po 1.6 to wymiana polowy samochodu i mija sie ze zdrowym rozsadkiem raczej.
Wiec: albo sprzedaj to B6, kup mx3 1.8 i z tego rob swap na K (KLZE), albo z z 1.6 rob swapa na BP-DOHC.
Wszystko w temacie kolego.

I nie zasmiecajmy tego drogocennego "howto" zadawanymi po raz wtory pytaniami.

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez .:MarciN:. » 2 cze 2010, 13:40

Jeszcze z ciekawości pytanie z mojej strony. Jakie skrzynie mają Ci którzy do MX-3 wkładają BPT i wyciskają z niego 300km? Która skrzynia FWD Mazdy wytrzymuje taką moc i moment?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 403 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Dawidoski » 3 cze 2010, 19:29

.:MarciN:. napisał(a):Która skrzynia FWD Mazdy wytrzymuje taką moc i moment?

Albo je wzmacniają (patrz 3 bieg lukstera) albo po prostu wymieniają co tydzień :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Face2Face4Race » 3 cze 2010, 22:54

Podzielam zdanie BadBoy_89 :) zmiana autka to wcale nie jest taki latwy i zdrowy pomysl, a silnik mozna wlozyc kazdy, wystarczy chciec, miec troche umiejetnosci (albo czlowieka ktory to wykona) i kasy na graty do autka :) ja tez walcze ze swoja mx3 mimo ze wszyscy mi kiedys mowili "sprzedaj i kup drugie" :] ok tyle ze drugie nie bedzie mialo klze i bede je poznawal od nowa. pozdro BadBoy_89 i powodzenia!!! czekam na jakies rezultaty operacji :D
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez realski » 5 cze 2010, 08:23

co do swapu z 1.6 na 2.5
to mechanicznie
1 cala zawiecha mx3 1.8 v6 plug&play
2 wiazka silnikowa mx3 1.8 v6 plug&play
3 skrzynia oski itp by to spiac z nowa zawiecha .. plug&play
4 przyda sie wieksza chlodnica wody . orurowanie wodne 1.8 v6 lub samodzielka ^^.
poduszki lapy dla silnika,skrzyni 1.8 v6
to tak wstepjnie by byc przygotowanym na przejscie na 2.5 v6 .
nic strasznego .. jesli ktos chce to zrobic wystarczy pozbierac materialy na necie i pochodzic troche przy autach z tymi silnikami i zwymiarowac to i owo czy podejdzie ...
majac czesci na miejscu taki swap by mechanicznie bylo all na miejscu nie zajmie nawet jednego dnia
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez BadBoy_89 » 5 cze 2010, 10:05

Realski, o cos takiego chodziło :) dokładnie teraz trzeba kolekcjonowac częśći :)
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez weede » 5 cze 2010, 10:26

kup jakiegoś peta z prostym zawieszeniem i silnikiem trupem za 1,5k i przekładaj, no i koniecznie hamulce tarcze na tył
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez nopi12 » 5 cze 2010, 18:14

Czy silnik klze zmieściłby się do xedosa 6 <co?>
Czy ktokolwiek się już tego podejmował lub byłby w stanie się podjąć <co?>
Wiem że temat dotyczy mx3, ale nie chce zakładać nowego tematu – sorki.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2009, 02:50
Posty: 6
Skąd: Wejherowo
Auto: Xedosik 6 2.0 V6

Postprzez Dawidoski » 5 cze 2010, 18:28

Jak dobrze pamiętam to kolega Smirnoff ma u siebie w X6 klze.Sam go tam nawet wkładał chyba :P
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Face2Face4Race » 7 cze 2010, 13:10

mam pytanko

jaki aparat zaplonowy pasuje do klze w mx3 z kompem z k8 zczipowanym na klze? mam aparat z k8 ale chyba zwalony, chcialem wymienic, kl01 podejdzie bez przerobek bedzie dzialalo to jak trzeba? czy kl01 to ten sam co ma klze? bo od klze aparacik mam... ale on wymaga dodatkowej cewki modulu i wiazki przerobienia za duzo zabawy :P
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez KoKo » 8 cze 2010, 11:12

Skoro mówisz ze ten co masz od KL-ZE ma wyjscie na cewke, więc jest ona osobno. A w KL01 cewka jest zintegrowana z aparatem (jest w środku). Jeśli masz K8 z KL01 i robisz swapa na KL-ZE to aparatu nie musisz wymieniać. Czyli wychodzi na to że do KL-ZE pasuje KL01 ( seria z K8 przedliftowego, nie wiem jaki ma polift, ale z tego co pamiętam jest cos inaczej)
Ostatnio edytowano 8 cze 2010, 11:19 przez KoKo, łącznie edytowano 2 razy
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez KoKo » 8 cze 2010, 11:14

Dubel, prosze moderatora o usunięcie tego posta :D
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Face2Face4Race » 8 cze 2010, 11:22

no wlasnie ostatnio porownanie zrobilismy z kumplem mojej mx3 (listopad 93)i jego (lipiec 93) i sie okazuje ze on ma prawdziwy przedlift a ja mam przedlift ale juz nie ktore czesci mam z poliftu... na szczescie komp byl z krotka plytka (lepiej pasuje do klze) ;) dzieki chlopaki

a wiecie jeszcze moze cos o swiecach do klze? bo szukalem w jakims sklepie i maja tylko platynowe 60zl/sztuka :P
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez lukster » 8 cze 2010, 12:02

ngk bkr6e-11
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Face2Face4Race » 8 cze 2010, 12:18

hm puki co mam z k8 swiece bkr5 e11 bo tamte byly na wykonczeniu te juz zreszta tez :P hm jakie skutki i objawy moga byc jazdy klze na swiecach od k8?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez KoKo » 8 cze 2010, 12:43

BKR6E-11 są chłodniejsze on BKR5E-11. Czyli teoretycznie te 1 lepiej beda odprowadzać ciepło z bloku silnika. A praktycznie, to nie sądze by było coś nie tak po zamontowaniu 5E-11. A już na pewno Ty tego nie odczujesz... Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie że przydaje sie to tylko w przypadku gdzy auto ma turbo lub nitro. Wtedy świece zminiejsze muszą być... Jak gadam głupoty to odrazu mnie poprawiać :) :D
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje