SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3
Co trzeba wymienić w mx3 1,6 dohc ? ktos moze wstawic to w podpunktach lub liste rzeczy jakie bedą dodatkowo potrzebne na zamiane silnika kl-ze ? acha i ile mniej wiecej trzeba pieniedzy na taki swap w przypadku 1,6, ~10tys ?
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
Więc tak:
Pierwszym i ostatnim punktem listy jest wymiana auta na 1.8 v6, i potem swap na 2.5.
Sorry, ale nie rozumiem ludzi którzy kupują 1.6 a potem chca zmieniac na 2.5.. Najpierw trzeba myslec a potem robic a nie na odwrót. Kupiłes popierdółke 1.6 to ciesz sie za ci malo pali i smigaj dalej, a jak ci mało to sprzedaj i kup coś co jedzie, lub baze pod silnik w tym przypadku MX-3 1.8 v6 Kazdy kto ma 1.6 pyta tylko o 2.5 V6 a jeszcze nikt tego nie zrobił... Wiec nie dziw sie ze taka jest moja odpowiedź... Kosztów nikt ci nie poda bo każdy przy normalnych zmysłach sprzedaje 1.6 kupuje 1.8 i w nim grzebie, takie sa zasady tej gry
Pierwszym i ostatnim punktem listy jest wymiana auta na 1.8 v6, i potem swap na 2.5.
Sorry, ale nie rozumiem ludzi którzy kupują 1.6 a potem chca zmieniac na 2.5.. Najpierw trzeba myslec a potem robic a nie na odwrót. Kupiłes popierdółke 1.6 to ciesz sie za ci malo pali i smigaj dalej, a jak ci mało to sprzedaj i kup coś co jedzie, lub baze pod silnik w tym przypadku MX-3 1.8 v6 Kazdy kto ma 1.6 pyta tylko o 2.5 V6 a jeszcze nikt tego nie zrobił... Wiec nie dziw sie ze taka jest moja odpowiedź... Kosztów nikt ci nie poda bo każdy przy normalnych zmysłach sprzedaje 1.6 kupuje 1.8 i w nim grzebie, takie sa zasady tej gry
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
A jaki problem jest ? jak mam zdrowe autko, to czemu nie ? dla pasji chociaz, po co szukac kolejnego mxa i trafie na gowno, gydby kazdy myslal jak ty to lepiej odrazu kupic [tiiit] fure za kupe kasy i nie brudzic sie niczym, tak najlatwiej. jak bede wiedzial ile to kosztuje i czy da sie to zrobic, to bede 1wszym który to zrobi.
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
Jak masz budżet 10k to wsadzaj tam BPT i rób 300km, będziesz robił z klze wiatrak i będzie się jeszcze lepiej prowadzić.
Ot co:

Do 1.6 da się wsadzić klze tyle, ze musisz wsadzić cały osprzęt z 1.8 v6, ale przy cenach używej to nie powinno być jakieś mega drogie. Ja też jestem zdania, że zdrowa prosta buda to podstawa i jeśli masz hajs i zacięcie to będzie ok – wsadzaj, bo szybkie mx-3 to fajna sprawa na codzień
Ot co:

Do 1.6 da się wsadzić klze tyle, ze musisz wsadzić cały osprzęt z 1.8 v6, ale przy cenach używej to nie powinno być jakieś mega drogie. Ja też jestem zdania, że zdrowa prosta buda to podstawa i jeśli masz hajs i zacięcie to będzie ok – wsadzaj, bo szybkie mx-3 to fajna sprawa na codzień

Adrenaline Addiction.
Proponuje przeczytac watek od poczatku zanim sie zada pytanie.
To juz omawiane, z rzedowki 1.6 mozna zrobic swapa na rzedowke (1.8 BP-DOHC), wkladanie widlastego silnika serii "K" w mx3 po 1.6 to wymiana polowy samochodu i mija sie ze zdrowym rozsadkiem raczej.
Wiec: albo sprzedaj to B6, kup mx3 1.8 i z tego rob swap na K (KLZE), albo z z 1.6 rob swapa na BP-DOHC.
Wszystko w temacie kolego.
I nie zasmiecajmy tego drogocennego "howto" zadawanymi po raz wtory pytaniami.
pzdr
To juz omawiane, z rzedowki 1.6 mozna zrobic swapa na rzedowke (1.8 BP-DOHC), wkladanie widlastego silnika serii "K" w mx3 po 1.6 to wymiana polowy samochodu i mija sie ze zdrowym rozsadkiem raczej.
Wiec: albo sprzedaj to B6, kup mx3 1.8 i z tego rob swap na K (KLZE), albo z z 1.6 rob swapa na BP-DOHC.
Wszystko w temacie kolego.
I nie zasmiecajmy tego drogocennego "howto" zadawanymi po raz wtory pytaniami.
pzdr
WOZI
Jeszcze z ciekawości pytanie z mojej strony. Jakie skrzynie mają Ci którzy do MX-3 wkładają BPT i wyciskają z niego 300km? Która skrzynia FWD Mazdy wytrzymuje taką moc i moment?
Podzielam zdanie BadBoy_89
zmiana autka to wcale nie jest taki latwy i zdrowy pomysl, a silnik mozna wlozyc kazdy, wystarczy chciec, miec troche umiejetnosci (albo czlowieka ktory to wykona) i kasy na graty do autka
ja tez walcze ze swoja mx3 mimo ze wszyscy mi kiedys mowili "sprzedaj i kup drugie"
ok tyle ze drugie nie bedzie mialo klze i bede je poznawal od nowa. pozdro BadBoy_89 i powodzenia!!! czekam na jakies rezultaty operacji 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
co do swapu z 1.6 na 2.5
to mechanicznie
1 cala zawiecha mx3 1.8 v6 plug&play
2 wiazka silnikowa mx3 1.8 v6 plug&play
3 skrzynia oski itp by to spiac z nowa zawiecha .. plug&play
4 przyda sie wieksza chlodnica wody . orurowanie wodne 1.8 v6 lub samodzielka ^^.
poduszki lapy dla silnika,skrzyni 1.8 v6
to tak wstepjnie by byc przygotowanym na przejscie na 2.5 v6 .
nic strasznego .. jesli ktos chce to zrobic wystarczy pozbierac materialy na necie i pochodzic troche przy autach z tymi silnikami i zwymiarowac to i owo czy podejdzie ...
majac czesci na miejscu taki swap by mechanicznie bylo all na miejscu nie zajmie nawet jednego dnia
Pozdrawiam
to mechanicznie
1 cala zawiecha mx3 1.8 v6 plug&play
2 wiazka silnikowa mx3 1.8 v6 plug&play
3 skrzynia oski itp by to spiac z nowa zawiecha .. plug&play
4 przyda sie wieksza chlodnica wody . orurowanie wodne 1.8 v6 lub samodzielka ^^.
poduszki lapy dla silnika,skrzyni 1.8 v6
to tak wstepjnie by byc przygotowanym na przejscie na 2.5 v6 .
nic strasznego .. jesli ktos chce to zrobic wystarczy pozbierac materialy na necie i pochodzic troche przy autach z tymi silnikami i zwymiarowac to i owo czy podejdzie ...
majac czesci na miejscu taki swap by mechanicznie bylo all na miejscu nie zajmie nawet jednego dnia
Pozdrawiam
mam pytanko
jaki aparat zaplonowy pasuje do klze w mx3 z kompem z k8 zczipowanym na klze? mam aparat z k8 ale chyba zwalony, chcialem wymienic, kl01 podejdzie bez przerobek bedzie dzialalo to jak trzeba? czy kl01 to ten sam co ma klze? bo od klze aparacik mam... ale on wymaga dodatkowej cewki modulu i wiazki przerobienia za duzo zabawy
jaki aparat zaplonowy pasuje do klze w mx3 z kompem z k8 zczipowanym na klze? mam aparat z k8 ale chyba zwalony, chcialem wymienic, kl01 podejdzie bez przerobek bedzie dzialalo to jak trzeba? czy kl01 to ten sam co ma klze? bo od klze aparacik mam... ale on wymaga dodatkowej cewki modulu i wiazki przerobienia za duzo zabawy
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
Skoro mówisz ze ten co masz od KL-ZE ma wyjscie na cewke, więc jest ona osobno. A w KL01 cewka jest zintegrowana z aparatem (jest w środku). Jeśli masz K8 z KL01 i robisz swapa na KL-ZE to aparatu nie musisz wymieniać. Czyli wychodzi na to że do KL-ZE pasuje KL01 ( seria z K8 przedliftowego, nie wiem jaki ma polift, ale z tego co pamiętam jest cos inaczej)
Ostatnio edytowano 8 cze 2010, 11:19 przez KoKo, łącznie edytowano 2 razy
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
no wlasnie ostatnio porownanie zrobilismy z kumplem mojej mx3 (listopad 93)i jego (lipiec 93) i sie okazuje ze on ma prawdziwy przedlift a ja mam przedlift ale juz nie ktore czesci mam z poliftu... na szczescie komp byl z krotka plytka (lepiej pasuje do klze)
dzieki chlopaki
a wiecie jeszcze moze cos o swiecach do klze? bo szukalem w jakims sklepie i maja tylko platynowe 60zl/sztuka
a wiecie jeszcze moze cos o swiecach do klze? bo szukalem w jakims sklepie i maja tylko platynowe 60zl/sztuka
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
ngk bkr6e-11
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
hm puki co mam z k8 swiece bkr5 e11 bo tamte byly na wykonczeniu te juz zreszta tez
hm jakie skutki i objawy moga byc jazdy klze na swiecach od k8?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
BKR6E-11 są chłodniejsze on BKR5E-11. Czyli teoretycznie te 1 lepiej beda odprowadzać ciepło z bloku silnika. A praktycznie, to nie sądze by było coś nie tak po zamontowaniu 5E-11. A już na pewno Ty tego nie odczujesz... Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie że przydaje sie to tylko w przypadku gdzy auto ma turbo lub nitro. Wtedy świece zminiejsze muszą być... Jak gadam głupoty to odrazu mnie poprawiać

Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje