jakies skutki uboczne oprocz zywotnosci pompy
zwiekszenie cisnienia oleju – modyfikacja seryjnej pompy
Strona 1 z 1
radekkm napisał(a):moze sie przydac przy kreceniu do 8 tys po modyfikacji glowicy na przyklad
Seryjny silnik kreci sie do ilu? 7,4? 7,6? 8 tys to raczej nie wyzwanie dla ukladu smarowania. Poza tym nie bez przyczyny cisnienie rosnie tylko do pewnego poziomu (strzelam – ok 5 bar przy 3 tys) i pozniej jest utrzymywane na tym poziomie. I to nie tylko w mazdach tak wiec jest jakis dosyc istotny argument, ktory za tym stoi.
Less roof, more fun


radekkm napisał(a):widziałem co się działo po zastosowaniu podkładek
co sie dzialo
co najmniej puchnie filtr oleju .
Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.
Ale i to nie jest konieczne bo i tak wydajność pompy zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
A ewentualne problemy smarowania mogą być spowodowane przegrzaniem oleju i innymi zaburzeniami jego właściwości.
Hazu napisał(a):Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.
chyba jedno z drugim jest powiązane...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Hazu napisał(a):Według mnie, jeżeli już modyfikować pompę oleju, to tak aby miała większą wydajność a nie ciśnienie.
chyba jedno z drugim jest powiązane...
pozdr.
E.
zdecydowanie nie
wydajniejsza pompa skumuleje wyzsze cisnienie
a ono zalezne jest od wielkosci kanalow olejowych w sinikach spalinowych
pozdr
E.
a ono zalezne jest od wielkosci kanalow olejowych w sinikach spalinowych
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak może pompa "skumulować wyższe ciśnienie"
?
Ciśnienie oleju w układzie nie może być większe niż siła nacisku sprężyny pomnożona przez powierzchnie zaworka upustowego
i żadna pompa tego nie zmieni choćby nie wiem jak wydajna.
A jeżeli ciśnienie jest za małe to albo jest pompa zużyta albo silnik.
Ale jeżeli montujemy w aucie dodatkowe elementy smarowane (turbina), to wtedy należy pompę wymienić na wydajniejszą.
Ciśnienie oleju w układzie nie może być większe niż siła nacisku sprężyny pomnożona przez powierzchnie zaworka upustowego
i żadna pompa tego nie zmieni choćby nie wiem jak wydajna.
A jeżeli ciśnienie jest za małe to albo jest pompa zużyta albo silnik.
Ale jeżeli montujemy w aucie dodatkowe elementy smarowane (turbina), to wtedy należy pompę wymienić na wydajniejszą.
Hazu napisał(a):1.Jak może pompa "skumulować wyższe ciśnienie"?
2.A jeżeli ciśnienie jest za małe to albo jest pompa zużyta albo silnik.
3.Ale jeżeli montujemy w aucie dodatkowe elementy smarowane (turbina), to wtedy należy pompę wymienić na wydajniejszą.
ad 1 . jesli wymienimy pompe na bardziej wydajną
a ta jest podlaczona do seryjnej rurki o niewielkiej srednicy
to spowoduje to zwiekszenie cisnienia
ad 2. absolutnie tak
ad 3. tez jestem tego zdania
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje