Pomiar AFR

Postprzez ravo » 7 sty 2010, 18:01

Jak w temacie :) dzis jade pomierzyc na 3 i 4 biegu AFR szerokopasmowka, jestem wrecz pewien ze bedzie bardzo ubogo ale tak naprawde to ile to jest ubogo ? jakie powinny byc wartosci AFR ? w jakim zakresie ? dla ukladu wydechowego przelotowego.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez People_Hate_Me » 7 sty 2010, 18:11

jeżeli dobrze pamiętam to około 14 jest dobrze xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez ravo » 7 sty 2010, 18:23

znalazlem ze miedzy 11 a 12 ale w calym zakresie ? moze moze byc troche wiekszy i tlok nie poplynie :P?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez People_Hate_Me » 7 sty 2010, 18:25

ravo ło to już zbyt hardcorowe pytanie jak dla mnie xD musisz poczekać Piotrusia, Druciaża albo Małego Niebieskiego xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mlody1921 » 7 sty 2010, 19:28

Z tego co czytałem to chyba powinien sie zawierać w całym zakresie obr 12-14, 12 przy niskich 14 przy wysokich, chyba najlepiej zamontować EGT i kontrolować co by za goraco nie było, ale to tylko teoria i na dodatek moja hehe

Praktyki szukaj u Lukstera i Pita
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 7 sty 2010, 19:40

People_Hate_Me napisał(a):jeżeli dobrze pamiętam to około 14 jest dobrze xD

Taaa chyab jak jedziesz po bułki do sklepu :P

ravo
Spokojna jazda ze stala predkoscia 14.7 – 15.0 lub nawet ubozej
Pełen but z doladowaniem – 11.5 – 12.5
Zakres wolnossący do momentu pojawienia sie doladowania – pelen but 13.0
ravo napisał(a):moze moze byc troche wiekszy i tlok nie poplynie język?

Nie moze byc ubozej niz 12.5:1 przy pelnym obciazeniu przy turbo! Ja stroilem auto na 11.8:1.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ravo » 7 sty 2010, 19:57

dzieki :) ale jestem ciekaw co wyjdzie :P na forum subaru nie pisalem nawet bo oni uwazaja ze mi silnik wybuchnie na takim setupie jak jezdze hehe ale juz pare tys km zrobilem, i nie mam zamiaru wracac do serii bo to nie jedzie
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Pit » 7 sty 2010, 22:43

ravo napisał(a):...na forum subaru nie pisalem nawet bo oni uwazaja ze mi silnik wybuchnie na takim setupie jak jezdze

Chicken'y :D Fajf o AFR'rze coś tam wie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez brii » 7 sty 2010, 23:32

Fiveopac napisał(a):15.0 lub nawet ubozej

Lub ubożej to już nie za dobrze – przy słabym obciążeniu katastrofy dla tłoków i gniazd zaworów nie będzie ale z punktu widzenia katalizatora i ogólnie ekologii to dramat...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 8 sty 2010, 00:33

Lub ubożej to już nie za dobrze – przy słabym obciążeniu katastrofy dla tłoków i gniazd zaworów nie będzie ale z punktu widzenia katalizatora i ogólnie ekologii to dramat...


O ile mnei pamiec nie myli w zakresie 3000-4000 obr / -0,2 do 0 bar wystrojone mialem na 15.2:1. Auto podczas zwyklej jazdy na trasie palilo tyle co wolnossace 1.6 ;) reakcja na gaz byla perfekcyjna, tloki cale, zawory cale, katalizator zyje ;) Nie ma co panikowac, mozna w zakresie cruisingu miec i 16:1 bez szkody dla silnika ale to juz raczej w wolnossaku.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ravo » 8 sty 2010, 00:44

five ja sie martwie tym co dzialo sie u mnie miedzy 0 a 0.4 czyli 14-13 chyba za ubogo ? dopiero wyzej szlo do 11 :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Fiveopac » 8 sty 2010, 08:25

Fiveopac napisał(a):five ja sie martwie tym co dzialo sie u mnie miedzy 0 a 0.4 czyli 14-13 chyba za ubogo ?

Jesli 14 to za ubogo, powinno byc min 13.0:1 ! Powyzej 0.2 balbym sie majac odczyt w okolicach 14-13 :P
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ravo » 8 sty 2010, 09:17

pewnie to wina mbc bo za szybo pompuje w porownaniu do solenoidu ? czy sie myle ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Fiveopac » 8 sty 2010, 09:20

pewnie to wina mbc bo za szybo pompuje w porownaniu do solenoidu ? czy sie myle ?

Po pierwsze napisz co zmodowales, po drugie jak byl mierzony afr?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lukster » 8 sty 2010, 09:31

Fiveopac napisał(a):Spokojna jazda ze stala predkoscia 14.7 – 15.0 lub nawet ubozej
Pełen but z doladowaniem – 11.5 – 12.5
Zakres wolnossący do momentu pojawienia sie doladowania – pelen but 13.0

Ja tam się zbytnio nie znam ale wydaje mnie się, że Five dobrze prawi ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez ravo » 8 sty 2010, 09:33

zmontowany to tylko mbc, pelen przelot ( po taniosci czyli wypruty kat i wywalone tlumiki ). wkladka KN heheh program seria

pomiar robiony sonda wlozona w tlumik koncowy i podpieta pod lapka
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Quaki » 8 sty 2010, 10:01

mala uwaga z sonda w tlumiku najlepiej mierzyc na drodze zeby "lewe" powietrze nie falszowalo wyniku (wprawdzie na hamowni tez sie tak robi ale pomiary wychodza czasmi dziwne lekko )
teraz co do wyniku 14 to za ubogo jak na doladowany silnik najlepiej stroic miedzy 11,5 a 12,5 tak jest mniej wiecej bezpiecznie oczywiscie im blizej 13tym wiksza moc ale kto zagwarantuje ze jak zalejesz nastepny raz paliwo to bedzie ono dokladnie takie samo (nikt daltego auta uzywane w sporcie dostaja paliwo w beczkach zeby mialo dokladnie taki same parametry ) dobrze jest tez zaopatrzyc auto w czujnik EGT na wypadek zatankowania slabego paliwa (ekstremalnie tuningowane jednostki maja tyle czujnikow ile garow i dopiero to daje jako takie bezpieczenstwo a raczej mozlwiosc zobaczenia spalania stukowego zanim dowiemy sie o nim poprzez wypalony tlok :0
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez ravo » 8 sty 2010, 10:25

ja mierzylem na drodze :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje