dokładnie tak, sama polerka oprócz napracowania się za wiele nie da. lepiej zbudować od podstaw i nie są to mega kosmiczne pieniądze.
EndrYou – słabo szukałeś, no trochę wysiłku trzeba w to włożyć. Wzory między 2,4,6 itd cylindrowcami wile sie nie różnią chodzi tu tylko o ilość cylindrów
Tuning układu wydechowego na poważnie
1, 2
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
www.extratuning.eu
- Od: 19 paź 2008, 10:24
- Posty: 21
Kolega maxitun ma jak najbardziej racje wydech to dosc skomplikowana sprawa szcegolnie w jednostkach N/A jest dosc duzo literatury na ten temat (niestety wiekszosc w jezyku angielskim ale i w naszym ojczystym by sie cos znalazlo)
Co do wyliczen matematycznych sa bardzo potrzebne gdyz wymiary wydechow nie biora sie z powietrza a wlasnie z takich dziedzin jak matematyka, fizyka, termodynamika, mechanika gazow i plynow, kazda z tych dziedzin nauki daje nam jakis obraz tego jak potencjalny "pacjent" (czyt. wydech )ma wygladac jakie ma miec przekroje jaka ma miec pojemnosc i jaka dlugos. Cala ta zabawa ma w duzej mierze umozliwic jakis start czyli nie bierzemy wydechu z kosmosu (bo akurat taka rura lezala u dziadka w piwnicy) tylko po pierwsze liczymy bo metoda prob i bledow zbudowanie dobrego wydechu trwalo by lata i wcale nie musialo by sie okazac skuteczne.
Nastepnym etapem jest etap testow na hamowni rownie wazny gdyz nie kazdy elment da sie wyliczyc (moze inaczej kazdy da sie wyliczyc i zasymulowac ale do tego potrzebne sa pieniadze jakie laduja wielkie firmy w swoje teamy F1 a takich pieniedzy zaden z nas pomimo ze wszytskim jak i sobie tego zycze na oczy nie zobaczy pewnie nigdy) w normalnych warunkach bez pomocy super szybkich komputerow i laboratoriow z dziesiatkami naukowcow trzeba robic pewne skroty ktore to mozna nastepnie dopracowac i skorygowac przy badaniach na hamowni.
I oto jest odpwoiedz na pytanie dlaczego na przyklad wydech firmy mugen, supersprint itp. jest taki drogi przeciez to tylko kawalek stali ale jest to kawalek stali o bardzo specyficznym ksztalcie robiony przez maszyne CNC dopracowany poprzez dziesiatki badan na hamowni a to kosztuje i to sporo.
Co do samego polerowania wydechu to przy mocach i predkosciach obrotowych osiaganych przez nasze silniki nie ma to wiekszego sensu i samo w sobie daje niewiele ale wykonanie takiego zabiegu pomaga w tym aby przeplyw spalin w wydechu byl laminarny co jak najbardziej wplywa pozytywnie na osiagi
Pozdrawiam
ps. dla szukajacych materialow do nauki polecam http://peb.pl/nauka-i-technika/index2.html mzona tam znalezc duzo materialow na tematy scisle naukowe (ale jak najbardziej zwiazane z tematem) jak i na tematy scisle ziwazane z autkami na przyklad jak dla mnie biblie tych ktorzy chca zajmowac sie silnikami doladowanymi czyli ksiazke Corky Bell – Maximum Boost
Co do wyliczen matematycznych sa bardzo potrzebne gdyz wymiary wydechow nie biora sie z powietrza a wlasnie z takich dziedzin jak matematyka, fizyka, termodynamika, mechanika gazow i plynow, kazda z tych dziedzin nauki daje nam jakis obraz tego jak potencjalny "pacjent" (czyt. wydech )ma wygladac jakie ma miec przekroje jaka ma miec pojemnosc i jaka dlugos. Cala ta zabawa ma w duzej mierze umozliwic jakis start czyli nie bierzemy wydechu z kosmosu (bo akurat taka rura lezala u dziadka w piwnicy) tylko po pierwsze liczymy bo metoda prob i bledow zbudowanie dobrego wydechu trwalo by lata i wcale nie musialo by sie okazac skuteczne.
Nastepnym etapem jest etap testow na hamowni rownie wazny gdyz nie kazdy elment da sie wyliczyc (moze inaczej kazdy da sie wyliczyc i zasymulowac ale do tego potrzebne sa pieniadze jakie laduja wielkie firmy w swoje teamy F1 a takich pieniedzy zaden z nas pomimo ze wszytskim jak i sobie tego zycze na oczy nie zobaczy pewnie nigdy) w normalnych warunkach bez pomocy super szybkich komputerow i laboratoriow z dziesiatkami naukowcow trzeba robic pewne skroty ktore to mozna nastepnie dopracowac i skorygowac przy badaniach na hamowni.
I oto jest odpwoiedz na pytanie dlaczego na przyklad wydech firmy mugen, supersprint itp. jest taki drogi przeciez to tylko kawalek stali ale jest to kawalek stali o bardzo specyficznym ksztalcie robiony przez maszyne CNC dopracowany poprzez dziesiatki badan na hamowni a to kosztuje i to sporo.
Co do samego polerowania wydechu to przy mocach i predkosciach obrotowych osiaganych przez nasze silniki nie ma to wiekszego sensu i samo w sobie daje niewiele ale wykonanie takiego zabiegu pomaga w tym aby przeplyw spalin w wydechu byl laminarny co jak najbardziej wplywa pozytywnie na osiagi
Pozdrawiam
ps. dla szukajacych materialow do nauki polecam http://peb.pl/nauka-i-technika/index2.html mzona tam znalezc duzo materialow na tematy scisle naukowe (ale jak najbardziej zwiazane z tematem) jak i na tematy scisle ziwazane z autkami na przyklad jak dla mnie biblie tych ktorzy chca zajmowac sie silnikami doladowanymi czyli ksiazke Corky Bell – Maximum Boost
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 16:20 przez Quaki, łącznie edytowano 1 raz
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
lspadlo napisał(a):witam chciałbym zaczerpnąć informacji czy są koletkory wydechowe do 323f v6??? i jaka jest cena? bo nigdzie nie moge znaleźć :/
Rodzime firmy zrobią Ci za 2000-3000zł. Możesz zawsze kupic na ebay.com i ściągnąć z USA do PL
Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
lspadlo, można ściągnąć z USA, jednak przy obecnym kursie dolara to koszt ok. 750zł.
pawelMX6 napisał(a):lspadlo, można ściągnąć z USA, jednak przy obecnym kursie dolara to koszt ok. 750zł.
To i tak ponad dwa razy mniej niż życzą sobie polscy producenci.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Quaki napisał(a):Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam
masz całkowita rację aczkolwiek w sporcie ma to istotne znaczenie podobnie jak rezonans ścianek układu wydechowego.
co do samego kolektora – każdy lepszy od żeliwa byleby zachowane były wymiary seryjnego – kurde sam nie wierzę że to piszę ale v6 na szczęście w f była tylko jedna. Gorzej jest w r4 gdzie producenci a dokładniej księgowi (którzy obecnie projektują autka) upychają cokolwiek byle by pasowało
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
www.extratuning.eu
- Od: 19 paź 2008, 10:24
- Posty: 21
Quaki napisał(a):Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam
masz całkowita rację aczkolwiek w sporcie ma to istotne znaczenie podobnie jak rezonans ścianek układu wydechowego.
co do samego kolektora – każdy lepszy od żeliwa byleby zachowane były wymiary seryjnego – kurde sam nie wierzę że to piszę ale v6 na szczęście w f była tylko jedna. Gorzej jest w r4 gdzie producenci a dokładniej księgowi (którzy obecnie projektują autka) upychają cokolwiek byle by pasowało
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
www.extratuning.eu
- Od: 19 paź 2008, 10:24
- Posty: 21
Gibsong, też o tym myślałem jakiś czas temu, 211$ z transportem to niewiele w porównaniu do naszych producentów. W przyrost 7-10PS nie uwierzę ale... może warto? Jestem ciekaw tak w ogóle ile taki baran w FS daje mocy/momentu, przydałby się wykres jakiś.
wiesz co innego 7-10% w maxie a co innego jak zacznie lepiej jechać niżej czyli przebieg momentu coś jak u Lukasa był. Narazie to w porównaniu ze ścierką to Mazda wogóle nie jedzie z dołu a z drugiej strony moc przestaje rosnać powyżej 5500obr co oznacza bardzo słaby powerband a co za tym idzie niezadowolenie kierownika. Zarzuć linke do tego barana ebajowego.
Stała pod ścianą prężąc kakao
W sumie racja. Dla przykładu: http://tiny.pl/s8sk
WITAM.Mam pytanie, czy mgółby ktoś wysłać mi rys tłumika wychodząc od korektora az po koncowy??
Nie wiem jaki ma być orginalny ale u mnie cyba jest poi przeróbce ostatniego właściciela i chce to zmienic na taki jaki japonczycy mu dali
A chodzi o mazde 323bg
Nie wiem jaki ma być orginalny ale u mnie cyba jest poi przeróbce ostatniego właściciela i chce to zmienic na taki jaki japonczycy mu dali
- Od: 28 gru 2009, 01:21
- Posty: 208
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje