Tuning układu wydechowego na poważnie

Postprzez maxitun » 24 paź 2008, 06:58

dokładnie tak, sama polerka oprócz napracowania się za wiele nie da. lepiej zbudować od podstaw i nie są to mega kosmiczne pieniądze.

EndrYou – słabo szukałeś, no trochę wysiłku trzeba w to włożyć. Wzory między 2,4,6 itd cylindrowcami wile sie nie różnią chodzi tu tylko o ilość cylindrów
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 10:24
Posty: 21

Postprzez lspadlo1 » 9 lis 2008, 22:36

witam chciałbym zaczerpnąć informacji czy są koletkory wydechowe do 323f v6??? i jaka jest cena? bo nigdzie nie moge znaleźć :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 15:45
Posty: 54
Auto: 323F 2.0 V6 24V

Postprzez Quaki » 10 lis 2008, 13:22

Kolega maxitun ma jak najbardziej racje wydech to dosc skomplikowana sprawa szcegolnie w jednostkach N/A jest dosc duzo literatury na ten temat (niestety wiekszosc w jezyku angielskim ale i w naszym ojczystym by sie cos znalazlo)
Co do wyliczen matematycznych sa bardzo potrzebne gdyz wymiary wydechow nie biora sie z powietrza a wlasnie z takich dziedzin jak matematyka, fizyka, termodynamika, mechanika gazow i plynow, kazda z tych dziedzin nauki daje nam jakis obraz tego jak potencjalny "pacjent" (czyt. wydech )ma wygladac jakie ma miec przekroje jaka ma miec pojemnosc i jaka dlugos. Cala ta zabawa ma w duzej mierze umozliwic jakis start czyli nie bierzemy wydechu z kosmosu (bo akurat taka rura lezala u dziadka w piwnicy) tylko po pierwsze liczymy bo metoda prob i bledow zbudowanie dobrego wydechu trwalo by lata i wcale nie musialo by sie okazac skuteczne.
Nastepnym etapem jest etap testow na hamowni rownie wazny gdyz nie kazdy elment da sie wyliczyc (moze inaczej kazdy da sie wyliczyc i zasymulowac ale do tego potrzebne sa pieniadze jakie laduja wielkie firmy w swoje teamy F1 a takich pieniedzy zaden z nas pomimo ze wszytskim jak i sobie tego zycze na oczy nie zobaczy pewnie nigdy) w normalnych warunkach bez pomocy super szybkich komputerow i laboratoriow z dziesiatkami naukowcow trzeba robic pewne skroty ktore to mozna nastepnie dopracowac i skorygowac przy badaniach na hamowni.
I oto jest odpwoiedz na pytanie dlaczego na przyklad wydech firmy mugen, supersprint itp. jest taki drogi przeciez to tylko kawalek stali ale jest to kawalek stali o bardzo specyficznym ksztalcie robiony przez maszyne CNC dopracowany poprzez dziesiatki badan na hamowni a to kosztuje i to sporo.
Co do samego polerowania wydechu to przy mocach i predkosciach obrotowych osiaganych przez nasze silniki nie ma to wiekszego sensu i samo w sobie daje niewiele ale wykonanie takiego zabiegu pomaga w tym aby przeplyw spalin w wydechu byl laminarny co jak najbardziej wplywa pozytywnie na osiagi
Pozdrawiam
ps. dla szukajacych materialow do nauki polecam http://peb.pl/nauka-i-technika/index2.html mzona tam znalezc duzo materialow na tematy scisle naukowe (ale jak najbardziej zwiazane z tematem) jak i na tematy scisle ziwazane z autkami na przyklad jak dla mnie biblie tych ktorzy chca zajmowac sie silnikami doladowanymi czyli ksiazke Corky Bell – Maximum Boost
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 16:20 przez Quaki, łącznie edytowano 1 raz
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Adaś » 10 lis 2008, 14:24

lspadlo napisał(a):witam chciałbym zaczerpnąć informacji czy są koletkory wydechowe do 323f v6??? i jaka jest cena? bo nigdzie nie moge znaleźć :/

Rodzime firmy zrobią Ci za 2000-3000zł. Możesz zawsze kupic na ebay.com i ściągnąć z USA do PL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gib » 10 lis 2008, 17:48

sa się zrobić przepływ laminarny (niezaburzony) w wydechu gdzie prędkość gazów wylotowych nie jest przecież mała? może w 1 cylindrowcu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Quaki » 10 lis 2008, 22:30

Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez pawelMX6 » 10 lis 2008, 22:42

lspadlo, można ściągnąć z USA, jednak przy obecnym kursie dolara to koszt ok. 750zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Jacek176 » 11 lis 2008, 10:42

pawelMX6 napisał(a):lspadlo, można ściągnąć z USA, jednak przy obecnym kursie dolara to koszt ok. 750zł.

To i tak ponad dwa razy mniej niż życzą sobie polscy producenci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez maxitun » 11 lis 2008, 18:46

Quaki napisał(a):Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam


masz całkowita rację aczkolwiek w sporcie ma to istotne znaczenie podobnie jak rezonans ścianek układu wydechowego.

co do samego kolektora – każdy lepszy od żeliwa byleby zachowane były wymiary seryjnego – kurde sam nie wierzę że to piszę ale v6 na szczęście w f była tylko jedna. Gorzej jest w r4 gdzie producenci a dokładniej księgowi (którzy obecnie projektują autka) upychają cokolwiek byle by pasowało
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 10:24
Posty: 21

Postprzez maxitun » 11 lis 2008, 18:46

Quaki napisał(a):Nie da sie uzyskac calkowicie laminarnego przeplywu chociazby ze wzgledu na zalamania w rurze wydechowej (tam zawsze bedzie powstawal przeplyw turbulentny) ale im mniejsza bedzie chropowatosc powierzchni tym mniej miejsc na ktorych spaliny moga sie sie zalamywac wywolujac zjawisko przeplywu turbulentnego
Ale tak jak napisalem przy naszych mocach i predkosci spalin zjawiska te sa pomijalne w trakcie projektowania ukladu wydechowego
Pozdrawiam


masz całkowita rację aczkolwiek w sporcie ma to istotne znaczenie podobnie jak rezonans ścianek układu wydechowego.

co do samego kolektora – każdy lepszy od żeliwa byleby zachowane były wymiary seryjnego – kurde sam nie wierzę że to piszę ale v6 na szczęście w f była tylko jedna. Gorzej jest w r4 gdzie producenci a dokładniej księgowi (którzy obecnie projektują autka) upychają cokolwiek byle by pasowało
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 10:24
Posty: 21

Postprzez Gib » 11 lis 2008, 23:12

no ja właśnie zamierzam zaeksperymentować z chińszczyzną ebajową do FS, parę niutków na dole by się przydało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pawelMX6 » 12 lis 2008, 11:31

Gibsong, też o tym myślałem jakiś czas temu, 211$ z transportem to niewiele w porównaniu do naszych producentów. W przyrost 7-10PS nie uwierzę ale... może warto? Jestem ciekaw tak w ogóle ile taki baran w FS daje mocy/momentu, przydałby się wykres jakiś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Gib » 12 lis 2008, 14:20

wiesz co innego 7-10% w maxie a co innego jak zacznie lepiej jechać niżej czyli przebieg momentu coś jak u Lukasa był. Narazie to w porównaniu ze ścierką to Mazda wogóle nie jedzie z dołu a z drugiej strony moc przestaje rosnać powyżej 5500obr co oznacza bardzo słaby powerband a co za tym idzie niezadowolenie kierownika. Zarzuć linke do tego barana ebajowego.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pawelMX6 » 12 lis 2008, 14:36

W sumie racja. Dla przykładu: http://tiny.pl/s8sk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Kojec » 4 sty 2010, 21:55

WITAM.Mam pytanie, czy mgółby ktoś wysłać mi rys tłumika wychodząc od korektora az po koncowy??
Nie wiem jaki ma być orginalny ale u mnie cyba jest poi przeróbce ostatniego właściciela i chce to zmienic na taki jaki japonczycy mu dali :) A chodzi o mazde 323bg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2009, 01:21
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje